Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bezdomovec

16. 03. 2001
3
0
2981
Autor
Herghott

Podľa skutočnej udalosti.

Večer v kostole prázdnom a tichom v modlitbách Bohu zároveň prosím a ďakujem. Slabé svetlo prezrádza chystanie na spánok sôch a duchov. Ani myši - omšoví pricmrndávači sa už nenaháňajú po schodoch, nerušia moje vzávanie vďaky. A v tom najtemnejšom tichu buchne kov o kov a otvorením dverí pretne svetlo a ruch ulice božie kráľovstvo. Nejaké stvorenie pomaly kráča k oltáru... ...a jeho aróma ma prinútila vzdialiť sa. ...šedivý, zarastený a špinavý bezdomovec s piatimi vrstvami nevoňavého oblečenia si kľakol, spojil ruky a oči prosebne zdvihol k ukrižovanému Kristovi. Po chvíli ticha povedal: -Pane, ďakujem že žijem. A ako prišiel, tak aj odišiel... ...no a ja už nemám o čo prosiť, aj keď ďakovať by som mohol stále. Keď som vyšiel z kostola, bezdomovec sedel na tých krásych veľkolepých schodoch a žobral. ...tak som z vrecák vybral všetky peniaze a s pohľadom do jeho očí som ich položil do klobúka... ...a bez slova som odišiel domov...
vyzera to moc dobre!

Martinka
23. 05. 2004
Dát tip
úžasné.........

Naso
24. 05. 2001
Dát tip
pricmrndávači - to je výraz!!! príbeh navonok banálny ale až kruto hlbokoľudský, ciťák jak hrom. Áno, vnútorné dimenzie duše nerozlišujú človeka podľa odevu a postavenia. Aj žobráci sú cítiaci a reflexívni ľudia. Príbeh sa o mňa obtrel a zanechal stopu! T

Silvinka
21. 05. 2001
Dát tip
:o))) Nadhera, hergottt!!!! Nie, vazne, je to hlboko ludske, moc sa mi to paci. Privolal si mi jednu spomienku, ked som darovala dietatu, co zobralo, balicek pecenych gastanov... Tie oci, nikdy nezabudnem ako za JEDLO dakovali. *!!!!

Kannazuki
16. 03. 2001
Dát tip
myslím že vím co si cítil....a je to krásný...a dík za toho človíčka...jen pokud smím ten příběh dokončit malinko jinak...nemyslím tím tu báseň...myslím tím tvou modlitbu před kostelem... a tak jsem z kapes vybral všetky peniaze a s pohľadom do jeho očí... som ich vrátil do vrecek sedl si vedle něho na schody a povídal si s ním o tom co ho trápí o Ježíšovi o životě na ulicích ... a při odchodu jsem ty peníze zase vybral z kapes a podal mu je. Nebyla to už vyžebraná almužna ale přátelská výpomoc pár bezvýznamného zacinkání které v tomhle vesmíru tak málo neznamená v tu chvíli nebyl žebrák ale člověk.

Kannazuki
16. 03. 2001
Dát tip
tak málo znamená...jsem chtěla říct

Herghott
16. 03. 2001
Dát tip
dikes clovece, vidis, to ma nenapadlo...ale ponahlal som sa, preto som si asi k nemu nesadol....no odvtedy som ho nevidel, takze to uz ani neodcinim...ale kazdopadne dobry napad, vdaka!!!

Funda
16. 03. 2001
Dát tip
Blahopřeji Vám oběma, za Váš krásný přístup k životu.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru