Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Promluva ke slunci

18. 06. 2006
17
34
4783
Autor
elfka_Sea

To aby ještě dlouho hřálo a nám to bylo příjemné :-)

Promluva ke slunci

 Po letním slunném dni zbyl jen chlad
a dlouhé stíny stromů.
Smráká se
a mně se nechce domů.
Nespěchej slunko,
posečkej chvíli,
ještě k nám nevolej mesíční víly.
Ještě k nám nevolej pána noci,
ještě tě nedrží ve své moci.
Dnes naposled pozdrav louky a pole
a paprskem zahřej i ptáčátko holé.
Zazpívej zemi píseň o vánku,
vše živé připrav ke klidnému spánku.
Pak teprv schovej se za lesy širé
a dobře se vyspinkej, sluníčko milé!


34 názorů

elfka_Sea
16. 04. 2015
Dát tip

Asi si to přečetlo, otázkou je jak to dlouho vydrží. :-)))


Muamarek
02. 04. 2015
Dát tip

Mohlo by si to (slunce) opět přečíst a vylézt :-))))

 

 Rád jsem se tu stavil,

 

Marek


Stařec_007
23. 12. 2010
Dát tip
Hmmm :-) T

Bíša
18. 10. 2009
Dát tip
Krásné verše...

elfka_Sea
17. 01. 2009
Dát tip
I mě to vydrželo a mám pocit, že čím jsem starší, tím víc si ho občas přeji zbrzdit... :-D

Robinia
17. 01. 2009
Dát tip
:-) taky sluníčko brzdím, a to mi zdaleka není 15 let...

elfka_Sea
22. 11. 2008
Dát tip
Vidíš... tolik náhledů... Nj, bylo mi 15 a možná jsem naivní byla. Každopádně soumrak znamenal návrat domů. Les mi po setmění nepřipadal bezpečný, i když dnes vím, že byl možná bezpečnější, než ve dne :). A mmm co takhle, kdybys napsal něco o tom, co máš rád?? ;-) Každopádně díky, za všechen Tvůj čas i řádky. Jsi velmi, velmi zvláštní človíček.

orbital
01. 02. 2007
Dát tip
tak to už je hodně divné... :)

elfka_Sea
30. 01. 2007
Dát tip
a víš co jen nevíc podivné, že jsou lidé, kteří v nejšťastnějších životních chvílích píši o smutku, zradě a smrti..a přesto jsou právě zamilovaní a štastní..

orbital
30. 01. 2007
Dát tip
to se může stávat, že ty smutné jsou lepší. bych řekl, že člověk do nich dává mnohem více emocí, tak se to pak projeví, když to čte někdo jiný. mě inspiruje poslední dobou příroda, lidi... taky se na mě podepsal i Thákur a jiní filosofové :) jeho přírodně-náboženská lyrika se mi hodně líbí. i smutek patří k životu, ale když je ho moc tak to taky není dobré :) spíš si všímám toho jak smutný nebýt :)

elfka_Sea
29. 01. 2007
Dát tip
tak to ano.. ale právě mnoho lidí neumí překlenou to, že když píší bolesti, jsou to mnohdy hodnotněší dílka , než když píší o radosti.... já píši o tom, co mi přinášejí dny.. ať dobré, či zlé.. mnohdy to umí vyznět smutně, ale není to smutné...smutné by například bylo, kdyby to neskončilo, nebo kdyby se to událo jinak.... :-)

orbital
29. 01. 2007
Dát tip
je to pravda co říkáš. o špatných pocitech se píše ,,samo od sebe''. taky jsem z počátku psal jen o bolesti apod... ono ti málokdo uvěří, když píšeš o radosti :) možná proto je to i těžší někoho zaujmout ;) ale neviděl bych v tom zábranu, proč o tom nepsat. je to jako očištění, lepší než kolem sebe házet bláto...

elfka_Sea
28. 01. 2007
Dát tip
víš, ono o bolesti se možná píše snáze, protože to je intenzivní celistvý pocit, kdež to štěstí a radost je pocit rozptylující a dílka o něm nebývají tak dobrá, protože tyto chvíle a pocity jsou hůře vyjádřitelné...alespoň pro mě... :)

orbital
28. 01. 2007
Dát tip
už jsem myslel, že na písmáku jsou samí lidé co píšou jen o bolesti a strádání, ale sem rád, že jsem se mýlil. občas si přečtu i víc, když je to něco pěkného. není zač

elfka_Sea
27. 01. 2007
Dát tip
orbital: koukám, že ses také pustil do čtení:) Díky za tvůj čas i předtavy...

orbital
27. 01. 2007
Dát tip
...Po letním slunném dni zbyl jen chlad a dlouhé stíny stromů... přímo si to představuju. pěkná, zahřála. *

elfka_Sea
19. 01. 2007
Dát tip
Jasný, to se dá říct jen někomu, s kým se v životě neuvidíš... Tuhle větu jsem nepochopila. Nepodceňuji čas, jen vyhlížím...

Oldjerry
18. 01. 2007
Dát tip
Jasný, to se dá říct jen někomu, s kým se v životě neuvidíš... to už asi bude trochu složitější, ale nikoli neřešitelné. Nepodceňuj ten čas...

elfka_Sea
18. 01. 2007
Dát tip
Myslím přítele, jako kamaráda.. vím, možná přátelství mezi mužem a ženou neexistuje. Tak jinak ... je to člověk, který mi pomohl v těžkých chvílích, držel přede mnou plamínky naděje, bděl nad mými kroky ... nevím jak ti to mám popsat.. nerada bych se do toho zamotala.. je pro mě téměř součástí rodiny.

Oldjerry
18. 01. 2007
Dát tip
jo ? ... a jaký je v tom rozdíl ? Nevidím skoro žádný...

elfka_Sea
18. 01. 2007
Dát tip
Ale.. tohle je člověk, se kterým nechodím. Je to přítel.. a já mám pocit,že se mi trošku ztrácí... že už to není jako dřív..a přitom vzpomínky se stále vrací...ale to přejde, já vím... věci se vyjasní nejpozději s jarní oblohou.. složím maturitu a zase bude všude líp... :)

Oldjerry
18. 01. 2007
Dát tip
Jo a ty kopce od vesuvanky se jmenují Oblík, Srdov a Brník...

Oldjerry
18. 01. 2007
Dát tip
To je pocit teď. Jednou si na něj vzpomeneš bez smutku a řekneš si : zaplať Pánbu, že jsem se s tebou rozešla... nepoznala bych asi .....třeba Ivana. Co já vím, jak se bude jmenovat....

elfka_Sea
18. 01. 2007
Dát tip
Já to o něm vím...ale jsou lidé, které nenahradíš.. prý každý je nahraditelný.. znám jednoho, který vážně není. Ale některé zážitky jsou jen jednou.... snad :) a někdy se to stejně jako hlas u nadějných leč velmi mladých pěvců ztrácí... sedíš a najednou víš, že už nenapíšeš...to zatím není můj případ...ale možná vůbec, než mizerně..

Oldjerry
18. 01. 2007
Dát tip
Prosím tě neblbni - je ti osmnáct - to tě ještě čeká emocí... Pokaždé se zdá, že to, co mi uteklo, se nedá ničím nahradit. Není to pravda v 99 % případů. Kdo se z toho nedostane, není připravený na život. Život je krásný, ale kurva... dělá schválnosti, dráždí a pak nedá. Stokrát. Třeba si jednou na tato má slova vzpomeneš a nebude to třeba ani moc dlouho trvat...

elfka_Sea
18. 01. 2007
Dát tip
čas silných emocí byl.. řekla bych... a jen tak se nevrátí....

Oldjerry
18. 01. 2007
Dát tip
Tak se s tím netrap, ono to jednou přijde - musí k tomu být nějaká silná emoce, která nakopne tvou vnímavost. Zatím zkoušej, ono se něco ujme a pak už to půjde samo... Já mám podobný problém : líbí se mi některé práce zavánějící surrealizmem. Chtěl bych něco podobného napsat, ale zatím na to nemám...

elfka_Sea
18. 01. 2007
Dát tip
já vím., chtělo, jako většina mých děl.. je staré.. no staré, tak tři roky určitě a to mi bylo patnáct.. psala jsem to na klíně při západu slunce (monžá to zní jako klišé, ale psala).. prostě mě to jen tak napadlo a i když jsou rýmy omšelé, uvědom si prosím, že málo kdo začíná jinak. Říká se tomu myslím, potřeba vypsat se. Přemýšlela jsem o předělání některých děl, ale když to zkusím, nikdy to nedopadne dobře a už to nikdy nebude to moje niterné.... (díky za Tvůj názor ) :)

Oldjerry
18. 01. 2007
Dát tip
Elfi to je příklad dobrého námětu nedbale zpracovaného. Noci - moci působí dost uměle, jsou tam rytmické anomalie, chtělo by to předělat...

elfka_Sea
11. 11. 2006
Dát tip
dekuji, vždy když vidím podobná slova, mám pocit, že psát ještě není zbytečné...:)

elfka_Sea
24. 08. 2006
Dát tip
:) Tak to moc ráda slyším ,protože vím, že tam sluníčko zavítá jen málo kdy. :) Moc mě to potěšilo. Děkuji ti za velmi milé zastavení

Příjemné pohlazení,vneslo trochu toho sluníčka i do mé pesimistické duše,díky:-)...*

elfka_Sea
25. 06. 2006
Dát tip
Baziliška: tahle je moje zamilovaná. Každého názor jestli je nebo není naivní..já tvrdím, že je čistá, upřímná, pravdivá a romantická....kdyby se z ní něco vyškrtlo, už to nebude promluva :) ..ale děkuji, jsem ráda, že vyvolává názory všeho druhu... :-)

Baziliška
24. 06. 2006
Dát tip
Eidam: nádherný západ slunce:-)))!! hodně naivní...chtělo by to trochu proškrtat...nálada je příjemná, večerní:-)

elfka_Sea
19. 06. 2006
Dát tip
lžu protože já slovo "nikdy" nepooužívám :-) tak lepší formulace: já a drzá? to se ti musí zdát...

elfka_Sea
19. 06. 2006
Dát tip
já jo? No dovol, já nikdy...

elfka_Sea
19. 06. 2006
Dát tip
jenyk: nekecej, ne to neni básnička, to je promluva oleandr.. děkuju moc

oleandr
19. 06. 2006
Dát tip
roztomilá...

elfka_Sea
19. 06. 2006
Dát tip
pláčeš na špatný básničce :-)

elfka_Sea
19. 06. 2006
Dát tip
pláčeš na špatný básničce :-)

elfka_Sea
19. 06. 2006
Dát tip
copak..nestěžuj si... západ se nekoná .)

elfka_Sea
18. 06. 2006
Dát tip
Lyrae: děkuju :-))) je pravda, že to je starší dílko, protože v dnešní době mi opravdu přijde malinko naivní.. řekla bych na dnešní dobu kýč..ale nan strandu druhou..at žije romantika, proč ne.. svět není jen o ostrých hranách, šedi a tvrdosti. :-))

Lyrae
18. 06. 2006
Dát tip
sice naivní, ale hezké to je...mám na to dneska náladu:)*

elfka_Sea
18. 06. 2006
Dát tip
no dobře, nebudeme se hádat o smyslu smetí.. konec konců je mnoho věcí na které mají lidé odlišné názory já ti děkovala..vynechala jsem něco? Nějaká část zůstala nepoděkovaná? ... Ano děkuji za hvězdičky, pokud na tohle naráží tvá slova :-)... já se nehádám jen konstatuji :-)

elfka_Sea
18. 06. 2006
Dát tip
o díky moc..vážně, že se namáháš...když jsi mě tak krásně chytil za slovo..co taková bezhlavá vyhozená panenka? Není to smetí? Není to součást smetí?

elfka_Sea
18. 06. 2006
Dát tip
jenyk: díky za zajímavý termín, ono památníčková poezie je někdy lepší než bezhlavý... s..metí :) Eidam: díky za berušku i vzkazík vesuvanka: děkuji za milý obrázek, moc potěšil, stejně jako slůvka, která jsi mi zde zanechala Zezulinka: díky za krásné zastavení

nejsu řízek.. ale když mě vyháníš, jdu brečet do koutaaa... a za trest Ti budu posílat ze všech kout avízaa....tsche

eee, památníčky do nich se malulíruje trdlo! .-)) heeej, nejsu fialová, vlastně teď skoro jo, jak to víííš cooo, to neví ni dvojče....pihy nemám... mám bradaviciii... si to zapamatuj:))) si to pamatuju....by sis to taky pamatoval Ty :-))

hele Lenina nechej namazanýho.... dobře, tak řekni mi! a prosit nebudu neb si to nezasloužíš opovážlivče! :-)

nudle si nech.... a řekni nám všem, proč nemáš rád památníčky! :)

nikam nelezu a žádám vysvětlení! hneeed

vesuvanka
18. 06. 2006
Dát tip
krásné a milé :-))) díky a velký TIP

co se Ti nelíbí na památníčcích vobludo?! elfí, nejni zač :-)

Eidam
18. 06. 2006
Dát tip
já vím...to už mi nikdo neodpáře :))D

Eidam
18. 06. 2006
Dát tip
slunce jako slunce :)))) tady jedno padá *

Zuzulinka
18. 06. 2006
Dát tip
milé, pro děti:-)

elfka_Sea
18. 06. 2006
Dát tip
kouzelná_květinka: děkuji... :-))) Incognito: jsem ráda, že ti tak připadá

Incognito
18. 06. 2006
Dát tip
jojo, milá básnička ;-)

mně...(3. pád) milé.... t

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru