Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Oheň a voda

25. 07. 2006
11
8
3880
Autor
rudko

trochu prilis vypravne, ak to niekomu vadi ozvite sa

    Započúvaný do cvrlikania prírody, sedel som pod stromom a pozoroval pokojnú vodnú hladinu. Občasne sa vystrčila ryba, ktorá sa potrebovala nadýchnuť. Pri tom som vždy zagánil na rybárov posedávajúcich popri. Kamene na dne sú ostré.

    Vydal som sa pozdĺž brehu cez malý zhluk stromov, prezývaný obyvateľmí väčších miest aj lesík. Niekde medzi stromom, pri ktorom som stál a tým obďaleč uvidel som poblikávať svetlo. Ako som sa približoval k ohnisku...........

Stoj, lebo strelím! Áno, mám zbraň a nebojím sa ju použiť.

    Jemný ženský hlas, ktorému sa nedarilo vyznieť namosúrene. Ukazovák priložený na mojom chrbte sa slabučko chvel.

Ospravedlňujem sa, naozaj som nemal v úmysle nič zlé, len som videl svetlo a to ma prilákalo....

    Ticho........

    Ukazovák začal poskakovať hore-dole, potom tichý potlačovaný smiech, ktorý prepukol do hlasitého. Otočil som sa a skrúcalo sa tam na zemi dievča. Nenechám ju v tom predsa samú, a tak some sa obaja smiali, začali k nám prenikať svetlá z laserovej šou neďaleko a otriasavé vibrácie basov.

Ja som Petra, zastrčila zbraň do vrecka, a poď si tuto k ohnisku sadnúť.

    Posadili sme sa na malé ohriate polienka, uvidel som tvár. Nebola jednou z tých výrazných, ktorá sa zapamätá na prvý pohľad, čím dlhšie som ju pozoroval všímal som si a nachádzal čoraz viac detailov, jemných, nevýrazných, charakteristických.

A čo tu takto sama v lesíku?
Sledujem oheň a hru jeho plameňov, je to ako pozerať na vodu, ibaže hrejivejšie a iskry, ktoré vzletujú dopadajú a zhasnú. Vlastne pozerám sa hlavne na iskry.

    Pozorovali sme oheň. Dotackal sa chlapík, že čo sa tu ondiem to je jeho frajerka, ona zahľadená do ohňa uprenejšie ako predtým. Odišiel som. Odvtedy nepozerám na vodu ale na oheň a hľadám v ňom iskry a takisto isté hnedé oči.

8 názorů

Galilea
18. 06. 2008
Dát tip
obojí dvojí ma své kouzlo...*

Cristinne
18. 06. 2007
Dát tip
No, mě se líbil jenom ten konec...

Flákač
06. 06. 2007
Dát tip
ta pachuť, co zůstane na jazyku po přečtení, to je něco. t*

rudko
05. 06. 2007
Dát tip
Lakrov: Hmm... tak dakujem za pozornost... posnazim sa ukoncit to k vlastnej spokojnosti... musim teraz 1000 slov denne napisat... Jolana19: mhm Winter: Suhlasim, uplne. Ono je to taka atmosfericka crta, skoro nehybna, dynamiku postradajuca... o to slo... a dakujem... Skrivan: Nie, ked to mas oblozene kamenmi...

Skřivan
05. 06. 2007
Dát tip
Oheň v lese. Není to nebezpečné?

Winter
05. 06. 2007
Dát tip
Díky za avi, nicméně. (nadechnutí) Chybí tomu zuby, postrádám dynamiku - jako by to mělo dvě těžiště místo jednoho. Je to asi moje chyba, že hledám nedostatky, kde se dá. Rozumněj, poetika v tom je, nápad taky. Začetl jsem se, což se mi na Písmáku stává málo (nemám moc rád čtení přes monitor). Přesto, nevím ...snad to byla hlubší kritika. Tvé jiné věci se mi líbí krapet víc.

Jolana19
05. 06. 2007
Dát tip
dík za avi Leni.. většinou litujeme toho co neuděláme..než toho co uděláme špatně..to jsme totiž aspoň zkusili..

Lakrov
05. 06. 2007
Dát tip
Procházím se Tvými díly spíš tak ze zvědavosti; čeho že seš schopný. To kvůli 'Jazdec the beginning' - jestli seš schopný ho slušně dokončit :-) Promiň mou zvědavost. A za tuto TiP.

guy
21. 09. 2006
Dát tip
jo jo - záblesky ohně v pohledu hnědých očích - co jiného se může lépe vrýt do paměti .. dík, sid :-)

sidonia
21. 09. 2006
Dát tip
kdybysnekdy nevedel co. tak zkus tohle

rudko
21. 09. 2006
Dát tip
nooo, ani ja zatial... nenamietam...

sidonia
21. 09. 2006
Dát tip
asi sem vybornej a pozornej ctenar... jiny vysvetkleni nevidim:) hele dam avi guyovi..myslim, ze by se mu to mohlo libit, jo?

rudko
21. 09. 2006
Dát tip
hmm... to je super s tymi minutkami.... mozno pre take daco som to napisal... ale zatial nikto tak nereagoval... vacsinou len a na co je to tam?

sidonia
21. 09. 2006
Dát tip
hele a vis co.. mozan to bude znit divne ne... aletak dve tri munitky sem se zasekla na ty vete ze kameny na dne sou ostre - to mas sakra recht jako prase a vis to - to je hlavni

sidonia
21. 09. 2006
Dát tip
och tak to je neco ten konec.. ses poeta celkem co.. teda ted a tady vypadas jako tak.. hele, ja teda neznam slovakija gremr, ale nemas tam nakypravopos chyby? i kdy...co je mi po tom, ze --jo ---- hele je to fajn, timhle bych to uzavrela.... pokud ti to vadi, zvite sa, hahah:)

obluda
31. 07. 2006
Dát tip
pekne

...spytaj sa jenyka...usmev... ..skratka som poslal par aviz..usmev..

rudko
26. 07. 2006
Dát tip
asss:dik za komment a take ine, propagacie? jenyk: hej, no proste chlapec z velkeho mesta.....

...ty by si posobil nezne aj keby tam zabili 10 ludi...usmev... ...trocha propagacie...dobre je to...

kawa
25. 07. 2006
Dát tip
t

rudko
25. 07. 2006
Dát tip
dakujemmm

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru