Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Poslední z prvních... IV. kapitola

26. 03. 2001
3
0
1623

kratká kapitolka...jen takový malý mostík mezi třetí a pátou částí...

Hrot staré sudlice naříkavě zaskřípal a vzápětí se zlomil o mocnou hradbu hrudního plátu rytířova brnění.Jablůněk odhodil nepotřebnou zbraň, otočil se a kmital krátkými nožkami, ve snaze uniknout smrtícímu hrotu zloděje duší.Marně.Ucítil prudkou bolest v zádech, zachroptěl a upadl, třesouc se v návalech šílených křečí.Vedle něj se skácel dřevorubec Polínko, s hlavou oddělenou skorem od krku, připomínající tak poražený statný dub.Támhle ležel švec Podkopýtek, tu, pod vozy naloženými sudy s pivem a vínem, manželé Břizovi, jejich děti a děti jejich dětí.Krev pokrývala celý trávník návsi, cákance krve zdobily zdi přilehlých stavení, krev tekla místo vody potokem , krev, samá krev. A řev...řev, děsivé utrpení, krutost...řev... Nassilith si drápem jemně vytrhl kus stehení kosti, která mu uvízla mezi zuby.Bručivě zavrčel a pohodlně se převalil na záda.Náhle se mu chřípí rozevřelo.Vyskočil na nohy a nyní se už jen po dvou rozběhl pryč z palouku, kde odpočíval.Koncil vstoupil opět na svět... Ryll pozoroval strašlivý boj ve vesnici rozšířenýma očima.Šedomodré panenky zakrývaly bělmo a Ryll se celý třásl, pln hrůzy, za kterou mohl jen on sám.Měl odejít dřive.Umřeli kvůli němu.Je to jeho chyba.Vzlykl a párkrát naprázdno polkl.Zažíval tenhle pocit už mnohokrát, ale nezvykl si.Nemohl.Nešlo to.Jen tak zapomenout na jejich tváře, na tváře těch, co byli před nimi a ty, co byli první v dlouhé řadě neklidných duší. Křoví za ním zapraštělo.Věděl o něm, ale neutekl.Rozhodl se zůstat a čelit mu.Poprvé a naposled, neboť postavit se mu, znamenalo zemřít.I když byl Skírn. " Chlapečku, už neutečes," jeho šepot zněl méně strašidelně, než v jeho snech. " Neutíkám, budu bojovat," vystrčil bojovně bradu Ryll," chci to skončit." " Jak si přeješ," ozvalo se zprava. Ryll poplašeně upřel své krásné oči na dalšího rytíře, o němž nevěděl.Zašustění zleva hovořilo zcela jasně.Nebylo už stejně kam ustoupit... " Aíííííííááá..." Hromový pokřik, doprovázený svistotem rotující dvoubřité sekery, Rylla vyděsil víc, než všichni černooděnci dohromady.Vyjekl a zakryl si obličej, když zbraň našla svůj cíl, prorazila magické brnění a zasekla se do těla pod ním.Před Rylla kdosi dopadl.Skrz prsty chlapec viděl polonahého trpaslíka, jak druhého rytíře přeťal druhou, o poznání menší, sekyrkou v půli a právě se chystal na posledního nepřítele.Chvíli se měřili pohledy, kroužili okolo sebe jako koucouři v boji o území a nakonec se na sebe vrhli.Ocel třískla o ocel.Jednou, dvakrát...ticho.Ryll se odvážil podívat.Trpaslík se znuděně opíral o topůrko a volnou rukou pročesával vousy. " Proč...," začal Ryll. " Dobrej boj." Mladík se zarazil a zmateně zamrkal. " Jsem Leon," napřáhl ruku válečník a když mu ji Ryll podal, pevně, avšak opatrně, s ní zapumpoval. " Já jsem..." " Vím jak se menuješ kuře, mám tě někam dovést, takže koukej bejt zticha a dělej co se ti řekne." To nebylo oznámení, to byl rozkaz. Leon pokynul sekáčkem do houštiny a začal si vesele pohvizdovat jakousi hospodskou odrhovačku... Muž ve středních letech okamžik uvažoval nad trpaslíkovými slovy, pak ve své mysli utvořil novou podobu a vznesl se k nebesům na křídlech pána větru...
Deltex
04. 06. 2001
Dát tip
...Tačúd: A to je právě ono...

Tačúd
02. 06. 2001
Dát tip
Tento díl mě zklamal. Oni rytíři ve skvostných zbrojích, kteří dobyli Warn a skosili jeho obyvatele, včetně krále králů Khadargaha a všech dvanácti králů Zhurvashe, se nezdají zas až tak smrtonosní, když tři z nich vyřídí jeden trpaslík, pak se znuděně opře o topůrko a volnou rukou si pročesává vousy (a říká si : pohodička). Nebo je klíč k této záhadě v postavě „božskoumocínadaného“ trpaslíka? (Snad se to dovíme později, ale tady mi to chybí).

StvN
31. 03. 2001
Dát tip
To je velice zdařilé.

Grendel
28. 03. 2001
Dát tip
ano tohle lahodí mé fantasii ;) ťip ťop

Dvoukvitek
28. 03. 2001
Dát tip
Omlouvá Tě pouze prolog! ;)) Ť

Verita
27. 03. 2001
Dát tip
...............wow

Cthulhu
27. 03. 2001
Dát tip
Hmmmm...

Deltex
27. 03. 2001
Dát tip
Juch ...coooooool!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru