Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Když syn ...

27. 08. 2006
12
0
3253
Když nový život ozývá se a zevnitř na bříško ti klepe jsi z toho celá roztřesená v tvých modlitbách zní: Ať je lépe až narodí se muž či žena chlapeček malý děvčátko a zakrátko tak znenadání z miminka už je dávno chlap svou matku coby pevnou dlaní měl pohladit a říct jí: Díky jak ostřím dýky v srdce ryje že není matkou jedem zmije že trávila mu mléko v prsu a ještě spoustu spoustu hnusu jí plivá přímo do tváře ach kde jsou stěny žaláře všech dní a nocí kdy s ním spala aby i dech mu ohlídala o neštovičkách nemluvě proč bože toto nemluvně má v srdci tolik zášti k matce bolí že jednou po památce projde se botou od bláta tak dětmi svými bohatá jsem se vždy s láskou cítila dnes - raději bych nežila co zkazila jsem kdo mi poví? mateřství - není nad okovy v kobkách všech vyvrhelů světa když z úst vlastního dítěte vypadne věta: Já tě neznám! mít seznam slov co učila jsem tě jimi říkat básničky když srdcem víc než lidským hlasem tě objímala maličký tak před tebou ho skryji na dno jak snadno svést se k odsouzení necháš ach kdo tě vychoval? ne můj - to sobě život nekaž žes matku svoji pochoval
gringoo
14. 09. 2006
Dát tip
*T

mperdik
05. 09. 2006
Dát tip
To se Ti Jarmilo povedlo! TIP

Sarrah
04. 09. 2006
Dát tip
***

Markel
02. 09. 2006
Dát tip
Vím, jak já vím! promluvila jsi mi z duše, tak bych to nikdy nedokázala vyjádřit, díky - T

stenos
31. 08. 2006
Dát tip
Ty vole, Šalda či co?Měl bys mluvit hubou, jak ti narostla.Já , jako čtenář, zvešky kálím na takový mudrce jako seš ty, alespoň tady ... Jeden takovej podobnej tobě holkám před katedrou rozepínal poklopce, a nechápal přitom , že nedovedou rozebrat Papouška na motocyklu... chytráku, až profesorskej. Co se týče básní Jarmily Moosové, máloco jim tady na tomhle serveru sahá sotva po kotníky. Sbohem, ty dvojtý W.

Miroslawek
29. 08. 2006
Dát tip
Mimochodem také pokládám za slušné, odeslat mi o tom avízo, když mi něco sdělujete a chcete, abych Vás poslouchal. Bez toho by to nemuselo vyjít.

Miroslawek
29. 08. 2006
Dát tip
Ale, ale... kde pod tímto příspěvkem se schovávám za cizí definice? To mi tedy ukažte. O soukromé korespondenci nemluvě - a je-li to vaše přání, klidně ji zveřejním, aby bylo jasno a "nemohlo dojít k nesprávnému vysvětlení" ;o))) Vaše dvojsečné tvrzení, že diskuze nebude možná a že nejsme rovnocení partneři zpochybňovat nehodlám, takové tušení ve mně totiž též postupem času narůstá, ovšem naděje vždy umírá poslední. Nenalézáte-li se mnou společné téma, tak se odvažuji tvrdit, že jste tady špatně. Možná se mýlím, ale zde by měla (mimo jiné) probíhat diskuze o publikovaných textech = výměna názorů. To, že je nejste v návaznosti na mou legitimní a věcnou otázku schopna nebo ochotna formulovat, a tím dát k diskuzi prostor, nevidím tak úplně jako svou chybu. Každopádně bych se ohradil vůči "radám" osobního charakteru, které Vám nepřísluší a mohly by mne i rozzlobit ;o)

Mir: Poslouchejte, básníku: V soukromé korespondenci jste projevil přání vést se mnou diskuzi. To nebude možné. Nejste pro mne rovnocenný partner. Skrýváte se za cizí definice a mně se ptáte na vlastní názor s pochybností o jeho existenci. Tady je: S typem člověka, jakým jste vy, nenacházím společné téma. Až se jednou sám v sobě najdete, až si jednou sám sobě porozumíte, možná. Vaše POEZIE, kterou jsem zde četla, je krásná. To jsem už řekla a to je moje vnímání toho, co zde zveřejňujete. Nechci a už skutečně nebudu reagovat na vaši pošetilou potřebu této komunikace. Dávám to na vědomí veřejně, aby nemohlo dojít k nesprávnému vysvětlení.

Miroslawek
29. 08. 2006
Dát tip
Na takovou opověď se nabízí odvětit buď a) "Není" nebo b) "Nepovídejte. A proč?". Ale nebudu dělat druhého v oné dětinské hře na vzpurné dupání nožkou a spokojím se s tím, že autorka ve své bezvědomosti zkrátka neví ;o)

Miroslawek
29. 08. 2006
Dát tip
Na takovou opověď se nabízí odvětit buď a) "Není" nebo b) "Nepovídejte. A proč?". Ale nebudu dělat druhého v oné dětinské hře na vzpurné dupání nožkou a spokojím se s tím, že autorka ve své bezvědomosti zkrátka neví ;o)

Nickyx
29. 08. 2006
Dát tip
to je bohuzel kruta realita...

Mir: protože to poezie zkrátka je :)))

Miroslawek
29. 08. 2006
Dát tip
Z obavy, že mi opět nebude rozuměno otázku otočím: proč Vy nám tento text jako poezii předkládáte? Proč jej za ni máte?

Miroslawek
29. 08. 2006
Dát tip
To je jak hrách na stěnu házet. Čtenář Miroslawek vždy hovoří za sebe (opravdu k tomu nepotřebuje návod a přikazovat si nedá). Nějak jsem si nevšiml, že by tomu bylo zde jinak? Koneckonců jsem nevyslovil žádné stanovisko, pouze jsem položil otázku - na kterou jsem stále nedostal odpověď.

Mir: čtenář Miroslawek nechť hovoří sám za sebe - ale to už se opakuji. A opět se opakuji: Nemusí.

Miroslawek
28. 08. 2006
Dát tip
O svých možnostech čtenář Miroslawek samozřejmě dobře ví a chová se podle nich, však se také ptal na něco docela jiného. Není-li to zřejmé, pokusím se vyjádřit obšírněji: proč se autorka domnívá, že by někdo - tedy i Miroslawek, ale také kdokoliv jiný ze čtenářů - měl či mohl přijímat a vnímat tento text jako poezii. Tento předpoklad je (pokud zanedbáme možnost náhodného bezvědomého výsevu) a priori vyjádřen publikací ve zvolené kategorii a mě prostě jen zajímají důvody, které k tomu vedly.

Mir: Čtenář Miroslawek? Vůbec nemusí - může navštěvovat skutečné básníky.

Miroslawek
28. 08. 2006
Dát tip
Ponechme stranou autorskou nebo spíš obecně lidskou výpověď a soustřeďme se na otázku, proč má čtenář pokládat tento text zrovinka za báseň. Nechci polemizovat, jestli a jak je verš opravdu vázán, a je-li to vskutku verš, ale jen zkrátka: Proč je to poezie?

Petrusha
28. 08. 2006
Dát tip
srdce je v tomto už nemé nedáva odpoveď * už dlhé roky nie

pet: vraj srdca sa pýtajme ... pomože? ....

Petrusha
28. 08. 2006
Dát tip
jo, miestami hodne na nože ... a ... tak akosi neviem, čo s ním

petru: aj to je život ... jag: překrásné - už zase brečím, děkuji Ti ...

Petrusha
28. 08. 2006
Dát tip
a čo keď mama vždy čo žila jediný rým nás neučila a láska? neláska, len v kúskoch na páskach stráca sa v otázkach žila či nežila milá či nemilá svet vôní opila predala cudzím vo vlastnej núdzi?

alternic
27. 08. 2006
Dát tip
...tak to je silné, panečku. A smutné (ale jistě bude líp - už teď je) * * :-)

Háber
27. 08. 2006
Dát tip
áno, materstvo je väzenie v dnešnom svete, ženy to nemajú vôbec ľahké a nikdy ani nemali je t o nespravodlivé súhlasím

Bezinka
27. 08. 2006
Dát tip
...moudrost je věc složitá... možná stačí jednoduše umět procítit... a Tvé verše to dovolují...

Bezinka
27. 08. 2006
Dát tip
...moudrost je věc složitá... možná stačí jednoduše umět procítit... a Tvé verše to dovolují...

Bezinka
27. 08. 2006
Dát tip
...moudrost je věc složitá... možná stačí jednoduše umět procítit... a Tvé verše to dovolují...

jsi moudrá žena, Bezi ...

Bezinka
27. 08. 2006
Dát tip
... v každém okamžiku odráží člověk stav svého poznání světa...milovat je krásné... ale je to dar, který dáváme srdcem... a chtít za své dary "spravedlivou odměnu"...v podobě projevů lásky, to je jako čekat "spravedlnost" kdekoli jinde... Jinak : básnička je krásně napsaná...a pocity silně pravdivé...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru