Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Underground

Výběr: Print, zaki
18. 09. 2006
23
32
5928

...x...

Večer bola čítačka.

 
Sedem čítajúcich a dvaja diváci. Bol som rád. Aspoň som nemal trému.

A zatlieskať si môžem aj sám.

 
Nedáš si víno? Spýtal som sa.

Všetci až na Mikyho odmietli.

 
Asi chceli ostať čistí, keď čítajú.

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Miky bol básnik. Strávil pol roka na psychiatrii a tak mal k tomu všetky predpoklady. Naposledy tam bol, keď si chcel urezať vtáka. Kuchynským nožom.

 
Kričal, že už nikdy nechce vidieť žiadnu ženskú.

 
Mal smolu. Počula ho matka. A tá mu tu kastráciu zatrhla. Asi chcela vnučku.

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Začal som čítať a ukázal pupok, aby všetci vedeli o čom hovorím.

 
Myslím, že sa niekto z tých dvoch zasmial.

 
Obzrel som sa za seba. Miky zatiaľ chľastal moje víno.

 
Hajzel. Zasyčal som. Tak aby to publikum nezaregistrovalo.
Sieg heil. Vystrel pravicu.

 
Znovu som začal čítať.

 
Neviem ako sa tvárili. Ale na konci mi zatlieskali. Obaja. Však čo už mali robiť. Nezdvorilosť vyšla z módy.

Zobral som si späť svoje víno. Veľa mi tam toho nenechal.

Pozrel som sa neho. Vyzeral spokojne.

Aj vtedy.

Keď deptal poetky. V dlhej sukni. Bez nohavičiek.

 
Hovor hlasnejšie miláčik. Inú tam nemáš?

 
Ostatní vyzerali nasrato. Diváci mysleli, že to patrí k tomu.

Ale aj tak musel odísť.

Názor väčšiny.

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Dunaj vyzeral v zime úžasne. S Mikym sme tam sedeli jak párik buzíkov. A on ako vždy chľastal moje víno. Smiali sme sa.


Oni si fakt myslia, že sú básnici.

 
Zakrútil niekto z nás dvoch hlavou. A kdesi nad mestom začalo snežiť.

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Ráno som sa zobudil na bzučanie kosačky.


Miky sa vrátil z psychiatrie. Tento krát sa chcel zabiť.

Rozprával mi o tom a reval ako 14-ročná hysterka.


Vole. Ťa nenávidím. Už ti nemôžem ani povedať chcípni. Povedal som.

 
A on sa asi nejak zatváril, keď sa opil, sľúbil, že mi vyfajčí. Ale že sa aj tak zajebe.

 
Keď to spravíš oštím ti hrob. Ty čurák.

 
Keby som nebol chlap tak ho objímem. A poviem, že je jeden z mála ľudí, ktorých mám rád a môžem ich počúvať aj za triezva.

 

Sú veci, ktoré by som radšej nenapísal.

 

 

 

 


32 názorů

johny45
02. 02. 2007
Dát tip
Svetlo...Sex Pistols nezalozil ziadny Lyden, ale Malcolm MacLaren, ktory bol manazer tejto kapely. John Lydon (nie Lyden), bol spevakom kapely znamejsi pod prezyvkou Johny Rotten...to len tolko k odbornemu vykladu... A k textu...v Assurovej poviedke beriem sieg heil naozaj iba ako nejaku provokaciu, nie propagaciu fasizmu...

:01.02.2007 13:06:27 Svetlo ... to o tom co sa deje vo vnutri, ked mas niekoho rad, to rozved, to ma zaujima, aspon sa pokus ... vlado, pod do toho...

..co som chcel povedat to som povedal..

svetlo..ja som to myslim vysvetlil dost jasne... ...ide o charakteristiku postavy...z mojho pohladu nie tak fasistu..ale cloveka blizkeho panku..cielom je len mozno hlupa ale provokacia...kt. pokracuje v dalsom odstavci ze citaj hlasnejsie milacik...atd...tot cele... ..ide o to ze ked mas niekoho rad/rada...ale to nie je podstatne...podstatne co sa deje vo vnutri...a to tam je tiez popisane... ..rozdiel sebaistoty vonkajsej vs. vnutorny svet... ..also so.. ..ber to ako chces...

...takze som si to nechal prejst a hlavou a tot moje verejne prehlasenie... ...nemam pocit ze som porusil nejaky zakon...pouzil som sieg heil...ale o propagacii podla mna nemoze byt rec... ..to sieg heil tototiz nepouzivaju len fasisti...ale castokrat aj...mozno hlupu...ale stale len provokaciu...alebo vysmech... ...aj niektore dalsie subkultury...napr. pankaci... ...v tejto situacii som to len ukazal..ako sucast postavy... ...mozno je skor na zamyselenie ze ludmi pri takychto veciach nepohnu ani brvou... ...ale to nie je nieco preco by som mal byt obvinovany z fasizmu... ...aj vzhladom na to ze obsah diela rozhodne nema nic spolocne s takymito vecami... ...to je proste uplna hlupost..najma ked si zoberies do uvahy...ze v diskusii pod prispevkom... ...som odmietol co i len naznak antisemitizmu...kt. sme si bez tak potom vydiksutovali... ...takze ten moj osobny postoj je myslim dost jasny... ..a pre mna je to prekvapive... ...myslim ze ty ocvr..mas len klapky na ociach..vytrhavas z kontextu nejake vety... ...ale je to lacnejsie a povrchneejsie nez toto moje dielo... ....ja si toto obhajim...rob ako chces... ...also so..

vid...tetno prispevok...starsi.. 31.01.2007 10:28:07 očvř obsah díla tu uvedeného by mohl naplnit skutkovou podstatu trestního činu dle paragrafu 260 TZ a to i v případě, že autor není občanem ČR (subsidiární zásada univerzality) zvažte prosím urychleně nápravu

hv...ja sa nepytam na literarnu kritiku...ale ci porusujem podla teba zakon..usmev.. ...ale aj tak dik..usmev..

eeee

HV
31. 01. 2007
Dát tip
takze k tym pravicovym vystupom:) ...nemyslim si, ze su bohvieako funkcne vyuzite...mozno budes polemizovat, ale aj v proze podla mna plati jedna vec - co je navyse a mimo linie obohatenia textu o vnutorny vyznam (resp. tematicka nadvaznost, rozsirenie pohladu atd.), podla mna nema v texte co robit...je to zalezitost najma obsahovej krystalizacie...inak to ma vyznam mozno pre teba, ale... neviem, co by som ti k tomu viac...

ramia
31. 01. 2007
Dát tip
..aha..V podstate mi až teraz došlo,o čo go skutočne..Nemám slov..a príde mi zbytočné sa nad tým vôbec zamýšľať.S prepáčením,tiež by som na neho z vysoka... Hovorí sa,že ked dojdú argumenty,tak prídu na rad vulgarizmy.Ale v tomto pripade to inak nejde.

misty
31. 01. 2007
Dát tip
nie moc propagacia...mozno trochu provokacia...ale v ramci umenia a kontextu, takze ok :)

ramia
31. 01. 2007
Dát tip
..dik.Je to strašne fajn..A nie reklama na čítačku..ale skôr poukázanie na to,ako sa tu arogantne ignoruje kultúra. A akú cenu má priateľstvo..

sidonia
31. 01. 2007
Dát tip
hoja:)

sidonia
31. 01. 2007
Dát tip
renas: tys t podle toho nepoznal??:)

Renas
31. 01. 2007
Dát tip
miky miky miky...:) du pryc... ahooooj

sidonia
31. 01. 2007
Dát tip
renas: tys t podle toho nepoznal??:)

Renas
31. 01. 2007
Dát tip
miky je minim? miky je meno jak pre retarda, takze...?:)

Renas
31. 01. 2007
Dát tip
tiez sa mi chce srat... sral bych jak pravnik, ale co je to za blbost, ze toto je propagacia fasizmu... niektori ludia mi vazne idu na nervy... hlavne basnici a kokoti

sidonia
31. 01. 2007
Dát tip
ja bych na nej, bez prominuti, srala taky.. :)

daddy
31. 01. 2007
Dát tip
taky myslím, že o nic nemůže jít

obluda
31. 01. 2007
Dát tip
od veci:) neda sa hovorit o trestnom cine v ziadnom pripade, pretoze nikde v diele nevidim propagaciu, podporu alebo vyjadrene sympatie k fasizmu... dielo nepodnecuje ani nevyziva k podpore fasizmu ani nic podobne... ide o slobodu prejavu a umelecke spracovanie temy a z toho dovodu sa tym neoplati ani zaoberat

Honzyk
31. 01. 2007
Dát tip
..ja bych na nej, s prominutim, sral..............bez usmevu

...diskusia...co vy nato?... ...naplna tento prispevok podstatu trestneho cinu podporu hnutia potlacajucich ludske prava..atd... ...zvlast avi jednemu pravnikovi..a este dvom ludom...len tak... ..da sa isty ocvr...ktory sa zaregistroval len preto aby toto napisal mne a minimovi vazne vobec?..

Enwi
27. 10. 2006
Dát tip
Celkom zaujimave, aj ked nie podla mojho gusta. Tento krát sa pise spolu, ale to je len na okraj...

take take ako ma byt...si aššur...a toto ma byt aššurovske...

...ok... ...lenze vies nepoznam ta natolko...aby som vedel co mam a co nemam brat vazne... ...a nemohol som tusit ze tak oznacujes sam seba... ...zvysok do spravy...

....najlepsie po lopate... ...pozri sa nemam zaujem sa bavit o blbostiach...nemam na to ani cas.... ....bud povies rovno co chces povedat... ...o zvasty o zidovskych a neviem akych bastardoch tu fakt nestojim... ....ked mas k tomu sklony...tak si na zlej adrese... ...amnezia ma momentalne nezaujima... ...svoju pozornost upriamujem inam...na veci pre mna v tejto chvili dolezitejsie...

...nebojim sa ze by to neuverejnili...aj vzhladom na to ze doteraz som ani nevdel ze by sa take nieco take sa moze stat.. ...zvysok...nechapem o com hovoris?...

...zatial nemam zaujem...

noro....nesnazil som sa o bukowstinu... ...a k druhemu tvojmu prispevku...hovoris zasa raz z cesty... ...este do toho zaplet cistu formu sexuality..a budeme hotovy...

no bomba

misty
21. 09. 2006
Dát tip
mimo...

obluda
20. 09. 2006
Dát tip
a fakt som netipol, tak teda teraz

ramia
20. 09. 2006
Dát tip
..mas pravo si zatlieskat:))*

obluda
19. 09. 2006
Dát tip
nech zije miky!

zaki
19. 09. 2006
Dát tip
ty si konstantne destruktivny... sa mi to paci

Zly
19. 09. 2006
Dát tip
mazec :-) líbí/ docela rád bych si početl nějakou delší příběhu/ novelku***

lukášj
18. 09. 2006
Dát tip
bez komentu *

Renas
18. 09. 2006
Dát tip
dost dobre... chechty chechty

sidonia
18. 09. 2006
Dát tip
mam napsat, ze myslim, ze vim, kdo je miky a nespetla sem se, kdyz sem povidala, ze musi bejt fajn... a taky mam prej napsat, ze me prosil, abych to nikomu nepovidala.. prej je " vo faze zufaleho doprosovania" a tak no, zdravim

Zuzulinka
18. 09. 2006
Dát tip
já nevím, proč mi u tebe to drsňáctví a hrubé výrazy připadají neskutečně něžné*

Eidam
18. 09. 2006
Dát tip
jooooooooooooop toto je gut * *

sidonia
18. 09. 2006
Dát tip
miky musi bejt fajn typek*

Háber
18. 09. 2006
Dát tip
...hmmm, kedysi Hemingway napísal poviedku o tom, ako si ho jeden naozaj odrezal kuchynským nožom... ...aj tak je to však autentické, predpokladám, že Miky tú poviedku Hemiho nečítal:)

Norsko
18. 09. 2006
Dát tip
pravda

daddy
18. 09. 2006
Dát tip
...no jo...*

poznam mikyho, skvely clovek ale tych par charakterovych vad z neho robi kokota ;)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru