Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hlubina

30. 03. 2001
5
0
1763
Autor
Jen_Lípa

Hlubina Jen Lípa Zádumčivě do hlubiny tiché modři hluboké pronikají temné stíny chladnou nocí u oken. Hloubky duše rozechvívá tklivým žalem zklamaná z vyplakaných slzí snivá touha Leviatana.
3/5 konec pěkný...

Lancelott
12. 05. 2003
Dát tip
LEVIATHAN to slovo vyhrálo tip...ale bez toho zbytku by to nedokázalo...:o)*

Možná, kdybys toho přečet víc, nějakou "jedinečnou stopu" bys našel, já jí tam totiž vidím. A vnucovat každému textu originální nápad je taky pitomost - někdy jde prostě jen o dojem, který vyvolá. A vyvolá-li, má právo na život. Spousta úchvatně nápaditých textů mi řekne daleko míň, než tenhle.

Miroslawek
04. 11. 2002
Dát tip
Velké širé rodné lány jak jste krásny na vše strany navíc - tichá modř, temné stíny, hloubky duše, tklivý žal... pěkné 19. století, pravda, ovšem co dál? Dokonale dodržené metrum... jenže na tom nic zvláštního není... a hlavně je tak nějak bez nápadu, což je asi má největší výtka k celé básni - nejen k rytmice, ale i k obsahu, zvoleným slovům, metaforám. Tohle opravdu mohl napsat J.V. Sládek, ale nikde nevidím jedinečnou stopu Tebe, jen opakování - po vzoru bulharských guslarů. Tam se také originalita nepřipouštěla, naopak kvalita se hodnotila jen podle nejlepšího seřazení předem daných, tradicí pevně určených obratů.

Seregil
17. 09. 2002
Dát tip
Krásně propracováno, velmi dobře zachovaný rytmus... tip

Amicta_sole
30. 03. 2001
Dát tip
* Zádumčivě do hlubiny vlhké modři hluboké pronikají mokré stíny mořskou slzou pod okem... Drobná víla úzkostlivá hladně klidní za šera Mořským hlasem pěnou splývá... Nejsi, nejsi příšera...

rire
30. 03. 2001
Dát tip
* sedim takhle u svaciny drobky na stul padaji prede mnou tvoje hlubiny do oci se mi modraji srdcenoze temnopady po ruce prebehly chlady a mraky slunce urizly
leviathan mazlicek z meho more z hlubokych vod na bajnem severu ledovym chladem spustil se do rek zceril hladinu na modrem jezeru pod hladinu strhl lod

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru