Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dite svobody ( Dnes je vsechno jinak)

15. 10. 2006
3
0
1740
Autor
Chiméra
    Milovani sera s tichem narusuji cvachtave kroky...Kracim bosa v kalizich po ulicich, kde jsme driv chodili spolu ruku v ruce, stastne usmevy mezi ruzovymi licky a zamilovane pohledy. V srdcich sve male velke radost i starosti. Lide kolem chvataji aby snad predhonili spechajici cas a nekteri se jen tak prochazeji. Rada jsem se na ty tvare co nas mijeli divala. Byly tak plne emoci a zivota! Nekdo si zpival po ceste veselou pisnicku, slecna sedici na lavicce-v ocich slzy, opodal tlusty manazer v saku nadaval do telefonu a mala copata holcicka s dolicky na pihate tvari skakala imaginarniho panaka, drzic  hadrovou panenku. Par drzici se za ruce, jako my dva. Maminka utesujici plakajiciho chlapecka, kteremu upadl na zem kopecek cokoladove zmrzliny, malir s umazanymi pestrobarevnymi monterkami a stetcem za uchem, take zena spechajici domu s nakupem, babicka s dedeckem krmici racky rohlikem a spousta dalsich.
    Dnes je vsechno jinak...
Nekracim tu ruku v ruce s Tebou. Misto, kde driv sedel poulicni muzikant, slepy muz, ktery hral na harmoniku zeje prazdnotou. Snad jen stary okopany drevak tu po nem na pamatku zbyl.
    Dnes je vsechno jinak...
Vojak, ktery me drzi za ruku mi svym stiskem jasne dava najevo, ze on je tu panem.
    Dnes je vsechno jinak...
Tvare, ktere jsme driv mijeli dnes nahradili muzi se skraboskami na tvarich. Umelec tyhle skrabosky asi netvoril pro vesely bal. Plynove masky. Plynove masky....Plynove masky. Zni mi v mysli jako zla ozvena.
    Dnes je vsechno jinak....
Vuni cersve uprazenych kastanu, ktere si mi vzdy na podzim koupil a linouci se sladkou vuni z obchodu s cajem, ucitim jen stezi. Vzduchu vladne stiplavy pach spaleniny.
    Dnes je vsechno jinak...
Jen splouchani vody pod mostem nemel nikdo tu moc ovlivnit. Zastavim se. Vojak mnou trhne, abych pokracovala v chuzi. Neudrzim se na nohou, a spadnu na kolena, cimz se vyvliknu z vojakova sevreni...Nezacnu vsak utikat, nez bych udelala tri kroky muz by do me napalil cely zasobnik jeho cerneho samopalu. Touha zkoncovat tohle vsechno je velka, ne vsak rukou nepritele, ja jsem dite svobody. Vojak moc dobre vi, ze nezacku utikat a tak ceka az vstanu. Misto toho se ale zacnu vslekat. Teply cereveny svetr s velkou olejovou skvrnou, starou diravou koskovanou kosili po dedeckovi a stare rostrhane dziny. Nakonec vstanu a sundam si cerne spodni pradlo. Muz jen nevericne stoji a kouka. Vsechno je jako by se zastavil cas. Drobne kapicky deste dopadaji na mo telo. Je mi zima. Nejakou chvili tam jentak stojime a koukame na sebe. Vzapeti preskocim kamenne zabradli mostu a padam nekolik sekund studenym vzduchej, je to jako vecnost. Spadnu do ledove smrtici vody.
Rikala sem, ze sem dite svobody.
Chiméra
21. 10. 2006
Dát tip
Kacenko, jsem tak strasne dojata (to slovo nemam rada zni to jako kdyby me nekdo dojil :) ze to vyvolalo pocity desivosti, mrazivosti a uzasnosti:). dekuju moc, prekvapilo me to. Ty vis ze si Vasich kritik vzdycky hrozne moc vazim...

Kaczenka
20. 10. 2006
Dát tip
uch..tohle je..ja nevim..desivy, mrazivy, uzasny..ach jak bych chtela rict, ze jsem byla dite svobody...paneboze, nejdriv jsem myslela, ze to bude neco o tve "nove vlasti" ale tak nejak me prvni radky hned vyvedly z omylu..mohlo by to byt trochu rozvedenejsi(proc ten vojak?) ale mozna je to na druhou stranu taky dobre takhle "polovyrceny"...no jo, zase si me dostala

Chiméra
17. 10. 2006
Dát tip
Dekuju za kritiku jsem zapomnela napsat a sem hrozne moc rada, ze se to libi:)

Chiméra
17. 10. 2006
Dát tip
Zuzanko, bat se nemusis, to me tak vzdycky chvilkama jebne akorat to nekdy nezrealizuju ted sem to konecne napsala, protoze tu mam mnohem vic casu na takovyhle veci nez doma...

Anyz
17. 10. 2006
Dát tip
tak to jo uz nic nerikam:O)

Rían
17. 10. 2006
Dát tip
teda, kdyz jsem minule psala ,ze me to dostalo, tak jsem netusila, co prijde potom,,,,je to husty, skoro se o tebe zacinam bat, co te k tomu vedlo, ale je to ....nemam slov *

Chiméra
17. 10. 2006
Dát tip
myslis interpunkci nad pismenkama? no ja bohuzel nemam moznost tady psat hacky a carky...jinak bych to hned udelala...jinak dekuju za kritiku

Anyz
16. 10. 2006
Dát tip
hmm, nevim kam si na tohle prisla ani co te k tomu vedlo mozna nejake chozeni po ulici a cely tenhle podzim ale je to pekne a dost necekane jen mala poznamka mohli bejt carky:o)

pepička15
15. 10. 2006
Dát tip
tak to je drsný... slzičky v očích... na začátku to vypadá, že půjde o milostnou povídku... a pak se povídka čím dál tím vícn zatemňuje, graduje....strhující konec... strašně moc se mi to líbilo... sice nevím, co tě vedo k napsání takovýhle věcičky, ale... nemám slov... je to perfektní! ... *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru