Na Písmáku publikuje 51 tisíc autorů, 468 tisíc textů, miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

Literární klub Zoom
datum / id29.10.2006 / 221393Vytisknout |
autorFouckault
kategorieDiskuseDalší dílo autora
zobrazeno10077x
počet tipů10
v oblíbených0x
zařazeno do klubůKlubová zcéna Písmáku, Zoom[0K],
Prolog
možno i tipovat :)
Literární klub Zoom

Drazí Písmáci ,

spolu s několika kolegy z redakce jsme se rozhodli založit klub, který by vytvořil kritickou opozici stávajícím klubovým pseudozcénám pochybné kvality - ad SENIOR a pod :-). Cílem klubu bude podpora a rozvoj „literární kritiky“ na zdejší půdě. Možná je na místě zde na Písmáku raději použít termínu „psaní o psaní“.., nebo „literárně kritická dílna“.

Klub se představí poprvé dne 15.11.2006 hromadně zveřejněnými kritickými úvahami nad tvorbou jednoho konkrétního zdejšího autora. Čtenáři tak dostanou možnost posoudit různé názorové východiska kritik, jejich techniku, nebo interpretace textů. Očekávaná pestrost názorů vztahující se k jednomu autorovi bude doufám čtenářsky podnětná.

Obracím se tímto také na mimo redakční zájemce, kteří by se periodických akcí klubu rádi účastnili, aby se mi ozvali do zpráv.

Pokud klubová činnost nezvadne ihned po premiéře (..) , mohl by se dostat pod objektiv Zoomu měsíčně jeden z Vás či historických nicků Písmáka : to by mohlo být za rok 12 literárních reflexí  od několika kritiků a v budoucnu by to koneckonců mohl být zajímavý materiál pro plánovaný časopis.

Ostatní čtenáře prosím o shovívavost, psaní kritických textů je jako jakékoli jiné psaní a netřeba jeho závěry na zdejší amatérské půdě hodnotově zveličovat..

Na závěr mám pro Vás následující dotaz, abychom měli při psaní kritik jakési vodítko jak na to :-)

CO BY MĚLO BÝT CÍLEM  LITERÁRNÍ KRITIKY?

A) vysvětlit autorovi o čem to vlastně psal

B) morální rozprava nad dílem

C) seznámení se s autorem(kou)..,

D) psychologický profil autora

E) ukázat poetickou kritikou, že jsem lepší básník než autor

 


Těšíme se na Vaše názory.       

 (správnou odpověď na otázku najdete v záhlaví klubu Zoom) :-))

 

 




Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

13.02.2007 21:28:29dát kritice tippalino8
pekne... aspoň snažiť sa treba ;)
21.11.2006 10:25:11dát kritice tipFouckault
Lin máš stopro pravdu.. správná odpověď je v záhlaví klubu.. hledej.. :-)
21.11.2006 10:22:05dát kritice tipLin_Sien_2
Přemítal jsem subjektivně nad tím, jak bych si odpověděl na výše zmíněnou otázku: CO BY MĚLO BÝT CÍLEM LITERÁRNÍ KRITIKY? a nad body A,B,C,D,E. Odpovědi se mi objevily takovéto:

A - Ne, literární kritik nemá autorovi co "vysvětlovat", o čem je jeho dílo. Kritikův pohled je pouze o tom, jak to onen kritik na základě nějakých svých zkušeností, předpokladů, ale také vlastních iluzí abludných konceptů. je to JEHO optika, kdy nemá vůbec žádné právo a velmi málo spolehlivých argumentů aby mohl tvrdit, že ví "lépe" než tvůrce. Vždy mi přišlo, že vyzvedat kritika nad autora je proti logice věcí. Tam kde by se dalo obrazně říci, že je autor "metafyzik" co do rozhovoru s idejemi, tam je kritik často spíše pouhým fyzikem, jezdícím na povrchu a spekulujícím. Nejdříve je inspirace, pak ten kým proteče a kdo to zapíše, a pak dlouho nic a až pak kdosi, kdo nad dílem vyplivuje koncepty a hodnotící soudy, jak se mu to (z odstupu, o nějž se pouze pokouší) jeví.

B - morální rozprava nad dílem je nemístná z toho důvodu, že žijeme v době, kdy se již umění ani v malé míře nemíní podřizovat morálce. Neříkám, že je to dobře či špatně. Jsme v oblasti soudobého ztvárnění krásy nebo šerednosti, ale ne etických soudů nad tím.

C- osobní seznámení s autorem? nebo s jeho další tvorbou? Pokud je řeč o prvém, pak si myslím, že je možné, nikoli nutné. S dílem to přímo nesouvisí.

D- Psychologický profil autora - je zvrhlost. :-)
Z lidí na servru k tomu nemá oprávnění ani potřebnou průpravy myslím nikdo. Nehledě na to, že to většinou nerespektuje uchování diskrétnosti autorova soukromí a zavání to posuzováním člověka daleko za rámec jeho tvorby, nikoli pak onoho díla.

E - Nač? Proč bych mě v oblasti tak křehké a osobní, jakou je básnictví někomu druhému rozvracet jeho linku a dokazovat mu soutěžně, že to, co on osobně prožil a ztvárnil! "udělám" natruc jemu já jako "poetickou zakázku" lépe.

A celková odpověď: Cílem literární kritiky by "mohlo" být- pozorně a citlivě naslouchat a sledovat, co dané dílo ve mně, jakožto čtenáři-kritikovi vyjevuje a rozehrává. Ptát se sám v sobě, podělit se s druhými o to, jak a co v tom díle vidím a co postrádám. Nikdy a za žádnou cenu nevypustit z úst tvrzení, že vím, o čem autor píše a používat raději výrazy "domnívám se", "zdá se mi". Chápat, že při "sebehorší kvalitě díla", jak se jeví kritikovi, to je stále o tom, jak se kritkovi věc subjektivně ukuzuje. On je totiž vždycky až ten druhý v řadě. Ten kdo jí díky tomu, že už kuchař něco uvařil. :-)) Tak jako je básník až druhý v pořadí vůči Můzám, jež ho poctily svou návštěvou. Pouhé hůře či lépe upravené koryto pro řeku. :-)) "M" je správně. :-))
Tohle mě napadlo, takže jen takový pohled z mé strany.

19.11.2006 10:28:52dát kritice tipden*v*NOCI
youve sicked mee...
16.11.2006 08:23:43dát kritice tipFouckault
děkuji.. doufám že další kolo bude ještě početnější.
15.11.2006 19:18:41dát kritice tipMarkéta
jsem s dnešního dne na Písmáku po dlouhé době opravdu nadšená a odnáším si pocit, že to přece jenom má cenu. Když jsem se dozvěděla o zamýšlení zoomu, byla jsem dosti skeptická, ale nyní vidím, že zcela zbytečně. Po odlivu kritiků, jako by Lyryk, Jinovata apod., kteří měli odvahu, čas a vůli protrhnou svými hlasy zdejší ticho se mi mnohdy zastesklo po zdejší živější scéně, ale dnešek mi naznačuje, že nastává změna. Gratuluji a přeji mnoho úspěchu
13.11.2006 23:07:51dát kritice tipTangens_Alpha
O závazcích si již myslím své... :o)
Ve skutečnosti žádné závazky, smlouvy, společenská pravidla atd. neexistují, vše je jen iluze.
Všichni bychom měli jednat jen na základě svých potřeb, své vůle a svého přesvědčení.
V dnešní době to bohužel už moc lidí neumí. |-(
Než se to zase naučíme, to bude ještě nějakou chvilku trvat. :->
10.11.2006 18:42:58dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
s tou laskavostí to poněkud přeháním!
8¨-))))
10.11.2006 18:35:58dát kritice tipFouckault
madam_ladem :-)
10.11.2006 18:34:20dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
ležím si tu ladem!
10.11.2006 18:22:32dát kritice tipFouckault
Takto vypadají tři hodiny svobodného pána z Votic..
Tvá svoboda patří Zoomu :-)

Z funkce "zobrazeno"

10.11.2006 18:01:31 Fouckault
10.11.2006 18:01:14 madam_je_příliš_laskavá
10.11.2006 17:59:42 madam_je_příliš_laskavá
10.11.2006 17:59:14 madam_je_příliš_laskavá
10.11.2006 17:57:35
10.11.2006 17:51:46 Fouckault
10.11.2006 17:48:27 madam_je_příliš_laskavá
10.11.2006 17:47:46 madam_je_příliš_laskavá
10.11.2006 17:47:41 madam_je_příliš_laskavá
10.11.2006 17:41:17
10.11.2006 17:31:59 Fouckault
10.11.2006 17:24:02 (((Grafoman)))
10.11.2006 17:03:28 madam_je_příliš_laskavá
10.11.2006 17:03:23 madam_je_příliš_laskavá
10.11.2006 17:03:12 madam_je_příliš_laskavá
10.11.2006 17:03:07 madam_je_příliš_laskavá
10.11.2006 16:20:59 Automobil
10.11.2006 16:13:06 madam_je_příliš_laskavá
10.11.2006 16:12:59 madam_je_příliš_laskavá
10.11.2006 15:41:08 Armand
10.11.2006 18:01:14dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
jsem svobodný pán z Votic
jsem závislej na své svobodě
10.11.2006 17:49:24dát kritice tipFouckault
závisláku :-)) pak kdo je svobodný :-))
10.11.2006 17:48:27dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
moje místo je na vašem krku!
10.11.2006 17:27:19dát kritice tipFouckault
:-) vtipné.. tak se mi líbíš, tam je tvé místo :-))
10.11.2006 17:03:23dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
úl zoomem nezvětšíš

každý literární kritik by měl nosit podpaží hlasovanou bombu

každý kritik se mýlí!

kritik je člověk, který umí číst lépe, než-li autor







10.11.2006 14:31:46dát kritice tipFouckault
:-)
10.11.2006 14:28:25dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
to si myslíš! nejste! haháááá 8¨-)))))
10.11.2006 14:25:12dát kritice tipFouckault
žádný sliby.. prostě to máme v plánu, plány můžem měnit jak chcem a podle toho jak nás to bavit.. jsem stejně svobodní uživatelé jako ty..
10.11.2006 14:17:20dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
ale musíte!
dali jste slib veřejnosti..kdežto já ho dal jen vám a vy..tedy zoom..jste mi úplně volní..taková nižší vývojová řada..chybná odbočka genového inženýrství..mouční červi bez mouky..objektiv s přikrytou čočkou..necitlivá vrstva..a ták
10.11.2006 13:00:45dát kritice tipFouckault
ty závazku :-))
10.11.2006 13:00:22dát kritice tipFouckault
:-) my taky nemusíme nic.. a když nás to přestane bavit tak taky nemusíme.. ale baví! :-DD
10.11.2006 11:06:33dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
nedám!!!
já nemusím
ani žadonit nemusím
já nemusím nic..ale vy jo..vy jste se zavázali
10.11.2006 11:00:47dát kritice tipFouckault
madam.. to ti skutečně závidím .-) apropo.. nedělej elitáře.. vem si vzor ze SENIORA a dej nás znovu do Antibzoomu!..
10.11.2006 09:21:10dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
tangent: antibzům! 8¨-))
mmch. výhodou tohoto klubu je, že si může - narozdíl od toomu - dělat co chce, tzn. třebas i nic 8¨-)))
10.11.2006 06:35:26dát kritice tipTangens_Alpha
Hele, já žádný Antizoom nezakládal, nevím, proč jste mi posílali pracovní vízum. :o)
Jinak souhlas se StvN, že je to trochu trapná reakce, přesto ale pochopení Madam, protože rebelie a odpor je vždy docela třeba. Mělo by se to ovšem provádět pokud možno trochu profesionálně. :o)
Všem ostatním, některým obzvláště, díky za pobavení. :)
Mne osobně asi do toho klubu nevezmou, jelikož jsem něco jako Madam, ale já to mám na háčku, budu si psát ty své kritiky dál, ať už takové či makové.
Myslím, že fakticky se tu v oblasti kritiky zase toho tak moc nemění.
Inu, jak praví jedno přísloví: Můžeš dát oslovi zlaté podkovy, ale koně z něj stejně neuděláš. :-)))
09.11.2006 19:11:31dát kritice tipFouckault
Senior! .-)
09.11.2006 19:03:27dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
sněživému muži vše svaté!
09.11.2006 18:28:30dát kritice tipSENIOR
kladně hodnotím především jakousi jakoby snahu pozvednou tento servr z prachu nepisství, ovšem zvolený prostředník je jakoby pojat krajně upachtěné, jakoby z literární doby kamené. Tudíž rozhodně nepovede k cíli. Proto mohu v rámci klubu zařadit pouze do kategorie Snaživé. Byť jen bez tipu.
09.11.2006 12:36:53dát kritice tiprebecca13
no to je zajímavá představa - dostat 20 Bukowskiho sukní najednou jako spodničky pod národní kroj.... :o) /sem zase neska jednu slízla/ - už jsem na ně fakt alergická...

ok, mohla bych to zkusit, ale asi bych si to troufla jen v případě, že toho autora už nějakou dobu znám a to i osobně. u někoho, koho neznám, bych si to fakticky nelajsla - nějak ho hodnotit.
08.11.2006 15:35:13dát kritice tipMuamarek
redaktor poezie
No, pokud se stojí i o můj hlas - moc času na to nemám, ale když mne něco zaujme, napíšu pod to svouje pocity ve verších - je to ale děsná selekce a dělám to za sebe, za žádný klub :-)) Ale něco na Tvém usílí je, uvidíme :-))

Muamarek
08.11.2006 14:13:58dát kritice tipFouckault
Reb.. sedneš a napíšeš svůj názor na autora.. jeden odstavec.. nejsou jakékoli formální omezení..napsat to jak ho čteš, proč myslíš že to působí tak a ne onak, co by mohl autor zlepšit.. děláš to tu už leta.. toto je jen takový kritický happenig.. představ si že se tu na tebe v jeden den objeví 10-20 kritik.. taková malá - velká pocta autorovi.. z toho nejzajímavějšího by pak mohl být časopis..
Všichni víme že sem nikdo erudovaný zvenku nepřijde.. je to náš prostor.. záleží na nás jak s ním naložíme.
08.11.2006 13:28:58dát kritice tiprebecca13
Fou: bohužel se obávám, že bych na to neměla tolik času, kolik by to potřebovalo. Takhle sotva stíhám projít pár básniček a ohodnotit je... Co by to obnášelo?
08.11.2006 13:18:07dát kritice tipPrint
Rebe, tohle když čtu, tak ze mě nikdo nevyrazí ani hlásek. A přitom máš pravdu:-)
08.11.2006 12:55:27dát kritice tipFouckault
rebb :-) jsem brepta
08.11.2006 12:50:33dát kritice tipFouckault
(u nás) :-) bude podle mě úspěch představit svůj způsob "čtení" poezie, nabídnou svůj a bezpochyby jednostraný pohled na poezii.. naučit lidi nebát se diskutovat a vyjadřovat svůj způsob nazírání.. vidím přínos NE v objektivitě jednotlivých příspěvků ale v mnohosti neobjektivních příspěvků.. rozumíš-li mi.. objektivita jako společně sdílená fikce, největší možný jmenovatel jednostranosti. Ne nechcem si hrát na vědce, je to spíš sonda do komunikativnosti Písmáka..
Pojď s námi Rebbecco! :-)
08.11.2006 10:17:29dát kritice tiprebecca13
Pokud se dobře pamatuju na přednášku Vladimíra Novotného, tak jako jeden z nejdůlejžitějších úkolů literárního kritika (u nás) je dávat dílo do kontextu s jinými, nacházet souvislosti, prostě ho jaksi zařadit a pokusit se odhalit z čeho vychází, na co navazuje a kam tím směřuje.

fandím klubu a jsem zvědavá na první rozbory :o)
07.11.2006 10:00:57dát kritice tipFouckault
to nech na nás.. :-) pokud se chceš účastnit tak ti to jméno pošlu..
07.11.2006 09:25:33dát kritice tipDelahaye


Hele, a jak vlastně určíte, koho si pro své kritické šlehy vybérete ?? :-)

06.11.2006 18:02:19dát kritice tipFouckault
.
06.11.2006 18:02:04dát kritice tipFouckault
dík.. to je jak s ježíškem.. očekávání je na tom to nejlepší :-))
06.11.2006 02:09:18dát kritice tipkatugiro
Hodně zdaru.

Ne že bych očekával pokračování i v příštím roce :)
05.11.2006 19:56:57dát kritice tippapouch
admin
hezky se klubete! .-)
05.11.2006 17:50:39dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
denně alespoň jeden klub!
05.11.2006 17:40:31dát kritice tipFouckault
to je prdča.. v té recenzi k tobě.. stačí dát vedle sebe pár tvých rozporuplných výroků a bude veselo.. založím nový klub "doublethink" .-)
05.11.2006 17:37:43dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
jste mi dost špatní k tomu, abych do vás šťoural jako do stolice..
biskupské..pochopitelně
05.11.2006 17:35:46dát kritice tipFouckault
do háje.. vzít do klubu mě přijmout nechce, dělá fóry.. to už ti nejme dost dobří k pozornosti?? .-))
05.11.2006 17:33:50dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
a nedám a nedám a nedám!
udělej si svůj antibzúm a hoď si ho tam sám
05.11.2006 17:30:46dát kritice tipFouckault
sakra chrouste.. omylem jsem smazal to vročení antibzoomu.. hoď to tam prosímtě znovu.. neumím s těmi klubovými věcmi dělat..
05.11.2006 17:04:18dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
tady je zbytečné i publikovat..takže proč ne
05.11.2006 17:02:00dát kritice tipFouckault
Madam : neříkám že bod E mi bůhvíjak sedí.. ale pohlédneš-li na lecjakou profi kritiku či recenzi tak to tím také zavání.. kritik osedlá svou metaforu ušitou na kritizovaného autora a odjede na ní od textu na míle daleko :-)

to se stává.. je to i svým způsobem legitimní, ale abych mluvil za sebe chci se právě tomuto "poetickému" způsobu vyhnout.
05.11.2006 16:28:30dát kritice tipStvN
Kritika kritiky. Už chápu. Zbytečnější by bylo už jen zakládat kvůli tomu nový klub.
05.11.2006 16:17:14dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
nebudu psát cokoli jako názor na nějaké dílo, ale kritiku kritiky
nebudu deprimovat ani přehnaně zvedat sebevědomí autorům kritikou, když to neumím..což ovšem členové zoomu u sebe nepředpokládají
budu tedy toto dělat těm, kteří si to zas vou namyšlenost zaslouží a škoda jen každé rány, která by padla vedle húm
05.11.2006 16:06:40dát kritice tipStvN
Přišel jsem na to tak, že jsem si blbě přečetl minulý příspěvek. Nicméně bojím se, že pokud budeš psát cokoliv jako názor na nějaké dílo s tím, že tvůj klub odkazuje ke klubu Zoom, pak zkrátka děláš to samé. Asi jako kuchař, který na vzdory všem kuchařům vaří.
05.11.2006 15:39:32dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
fou: myslím, že pro váš zoom platí bod:

E) ukázat poetickou kritikou, že jsem lepší básník než autor

05.11.2006 13:54:30dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
stvn: ty asi halucinuješ? jak si na to přišel, že budu psát kritiku na to samé dílo, jako zoom??????????? to mi vysvětli..prosím
05.11.2006 13:27:11dát kritice tipStvN
Budeš psát kritiku na dílo, na které napíše kritiku Zoom. Takže budeš dělat to samé. Avšak na rozdíl od Zoomu se asi považuješ za povolaného kritika. Klobou dolů před takovou namyšleností.
05.11.2006 12:21:10dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
stvn: já nebudu dělat to samé!!!!!! si to..bohužel..nepochopil..nebudu psát kritiku na dílo, které zoom zdrbne

bravo..mysliteli!!!
05.11.2006 11:55:00dát kritice tipStvN
Takže když s něčím nesouhlasím, vytvořím si vlastní klub nebo stranu a budu dělat úplně to samé?

BRAVO madam.
04.11.2006 19:48:32dát kritice tipkalamajka_mig_mig_mig
no, myslel jsem styl a tak, jestli jste v té radakci specializováni - sporťák a tak
04.11.2006 19:46:25dát kritice tipFouckault
myslíš nátělníky? .-)
04.11.2006 19:45:31dát kritice tipkalamajka_mig_mig_mig
koukám, že si taky redaktor - zabývá se v redakci někdo módou a celebritami?
04.11.2006 19:44:21dát kritice tipkalamajka_mig_mig_mig
aha, já si říkal, že si tu někdo honí nátělník a neumí česky
04.11.2006 19:40:34dát kritice tipFouckault
mig, mig :-) to je přesná citace názvu konkurenčního projektu
04.11.2006 19:34:16dát kritice tipkalamajka_mig_mig_mig
co je to klubová pseudozcéna?
04.11.2006 19:20:49dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
brouci hymnou tají loňské sněhy tvě první osoby jednotného čísla? och..
8¨-)
04.11.2006 18:53:12dát kritice tipCraerassy
madam...hele, jedinej, kdo se může navážet do mé osoby je má děsně utajená broučí láska, kterou tu už tejden hledám...co to má znamenat, že brouci hynou????:-((((
04.11.2006 12:00:56dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
jak recesistickou???
ano..odstup je důležitý si zachovat..kvůli dobrým vztahům
vaše argumenty padnou! padmé húm!
kritik je hysterickej feminista, jehož jedinou činností je závist dělohy!
ha!
04.11.2006 11:20:02dát kritice tipFouckault
Vítáme recesistickou odmnož Zoomu.. "Antobzům.." ačkoli jsou naše názory protichůdně.. ve skutečnosti rozvíjíme totéž.. diskurs o tvorbě a dialog obecně.
Přeji antiZoomu co nejvíc diskutujících a hlavně pádné argumenty 8¨-)
04.11.2006 11:16:55dát kritice tipFouckault
ano :-) to je častá hereze literární kritiky "významového fundamentalismu"
04.11.2006 11:15:41dát kritice tipAutomobil
morální rozprava nad dílem:))
02.11.2006 23:16:28dát kritice tipjaza
jsem redaktor velice externí))) tohle je věc dobrá
02.11.2006 22:02:08dát kritice tipFouckault
Karle..

Redakce je kapitola sama pro sebe.. její cíl je trochu jiný. Musí pracovat s ..jednotlivými.. texty a ty neustále selektovat.. (zatímco klub bude pracovat nikoli s jednotlivostmi ale autorem jako celkem) v redakaci je mnoho lidí.. někteří jsou akčnější než druzí.. někteří se snaží o poctivé zdůvodňování, jiní sebou nesou autorskou nebo morální autoritu.. nelze říkat co je přínosnější.. NEméně důležitým činitelem redaktora je systematičnost.. např. redaktor Print píše kritiky stručné, ale pracuje stále stejnou metodikou několik let, takže jeho kritický odkaz je čitelnější než mnohých z nás kdo se občas rozepíší a pak měsíc mlčí..

Klub se nicméně vylíhl právě z redakce + se nám podaří snad získat několik lidí z jiných serverů.. Uvidíme.. doufám že se věc rozjede a vznikne z toho životaschopná tradice.

Jo až budeš v Praze tak dej vědět.
02.11.2006 21:51:13dát kritice tipDelahaye
Láďo, chlape, proč ne ...

Nicméně - takhle měla fungovat Re(d)akce.

Proč nerozhýbeš tu - když její vedení i členové jsou na 2 věci ?

Proč další entity ? :-)

Ale samozřejmě nemám pranic proti jakémukoli víření písmácké bažiny ...

P.S. Nepůjdem na pivo ? :-)
02.11.2006 21:10:53dát kritice tipFouckault
tak oppovím stejně jako prve.. nejde o mě.. nyní je přislíbeno nejméně devět kritických příspěvků.. to že dělám v klubu administranci pro začátek je věc dohody.. Přeji hezký večer chroustíku.
02.11.2006 21:07:10dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
ano..zajásal bych..protože vím, že za tím v tvém případě je jen honění si vlastního trika..ta tvá "milost" k ostatním mi je odporná
b´že, ty už ani nevíš, co bys plácnul..na mé připomínky neodpovíš, protože nevíš co
nesere tě, že s tebou všichni jen nesouhlasí? že tu je jeden idiot, kterej ti neleze do prdele?
hádej, co odpovíš
..a dej si záležet na smajlíkách
02.11.2006 21:01:50dát kritice tipFouckault
:-)
dovol abych tě citoval "kdyby to byl nápad někoho jiného, zajásal bych.. " slova hodná "madam" chrousta.. :-DD
nejsi tak trochu osobní? .-)
02.11.2006 20:59:49dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
jak ty můžeš hovořit o hraní? vždyť ty neznáš ani význam toho slova!!!
čím více mluvíš, tím více jsem znechucen
02.11.2006 20:47:08dát kritice tipFouckault
Díky :-)
02.11.2006 20:45:46dát kritice tipAlimra
nenechte se odradit ... jsem pro tento "čin"
02.11.2006 20:34:24dát kritice tipFouckault
barva :)
02.11.2006 20:32:25dát kritice tipFouckault
úskalí...? nerozumím jakýmkoli obavám z náplně projektu. Cílem klubu není vytvářet nějakou elitní instituci.. kastu, hra na moudrost.. vůbec ne.. potrhuji naopak slovo HRA.. berte to jako happening, reflexivní zamyšlení se nad jedním z nás.. každý vnímáme texty jiného autora zcela individuálně.. stejně tak jako autoři nesete kůži na trh svými texty.. nesou přispěvatelé klubu kůži na trh tím že odkryjí své čtení.. svůj způsob konzumace poezie.. co si od toho lze slibovat?

Komunikaci.. otevření očí pro vnímání druhého.. nové dimenze poetiky.. jiné pohledy na svět.. a koneckonců i schopnost sebevyjadřování a schopnost projektovat svůj osobní myšlenkový svět.

Myslím že to může být pro Písmák jen přínos.. Mimochodem mě napadá.. že pokud by členů klubu ještě přibylo, měli bychom rázem fungující měsíčník o poezii na Písmáku...
Co číslo časopisu to autor a kritické příspěvky z různých úhlů.

FOrmálně neexiszují žádná omezení.. možno psát recenzi, literární kritiku, medailonek, volně inspirovaný poetický text.. možno malovat, fotit..


Tak lidi.. pojďte si hrát :-)
02.11.2006 20:07:47dát kritice tipa2a2a
tento projekt má nepochybně úskalí, řada z nich zde byla naznačena, má však i sympatickou odvahu
a dobré úmysly. A ačkoliv sdílím některé zde uvedené připomínky a zatím se nezúčastním, mám k tomutu zámyslu respekt, a oceňuji Fouckaultovu snahu ( myslím, že i díky zdejším podnětům se velmi poctivě snaží minimalizovat rizika.) Je to rozhodně úctyhodnější než nepodložené obviňování ze hry na moudrost.
02.11.2006 16:13:24dát kritice tipPrint
Milý Fouckaulte, žluť se... Netušil jsem, jakou sílu ma ta barva:-)
02.11.2006 12:35:42dát kritice tippoletik
Sice jsem už houby písmák, ale zkusím to. Pověz kdo to je ;-)
02.11.2006 08:16:22dát kritice tipFouckault
bůů Vello zachraň mě :-))
02.11.2006 05:13:02dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
pod jakým vlastním nickem? co to plácáš?
pokud máš na mysli chrousta, tak ten již neexistuje, je smazaný, takže toto je můj vlasní nick
dále - navrhni tedy zrušení žlutění..kdyý tě to tak irituje..nechápu, proč můj důraz v podobě zažlucené kritiky napadáš..a to, že nežlutíš, ti nikterak k charakteru nepřidá, takže nechápu tvou poznámku
o co já jsem větší anonym, než-li ty? myslíš snad, že mi ten smajl výše ujel nechtíc? nenech se vysmát - o tom, že to jsem já, ví spousta lidí
a na závěr dotaz - o co méně tu parasituješ ty?
(počítám, že tři kola nevydržíš bez toho, abysis nepostěžoval majitelce - pokud se tak již nestalo)
01.11.2006 21:54:27dát kritice tipFouckault
ajaj. nějak mi nížě ulétl pravopis.. čtenář nechť promine jsem ve velmi dobrém rozmaru :-)
01.11.2006 21:52:32dát kritice tipFouckault
:-) mě příjde například hloupé proč se tu neukážeš pod vlastním nickem a schováváš se za laskavým hábitem.. na moudrost si nehraju.. já narizdíl od tebe zásadně nežlutím a vyzývám čtenáře ke shovívavosti při přijetí našich snah o kritickou činnost.. prostě chci jen rozvinout diskusi.. rozproudit život , diskurs o umění.. na kterém bohužel pak anonimové jako ty parazitují a zviditelňují se.. :-) ale na druhou stranu.. jen díky tobě má tyto diskuse šmrnc .-)
01.11.2006 19:32:33dát kritice tipNoe1
kontraproduktivní myšleno ve smyslu/ambici něco zlepšit :-))) ... produktivní v tomto smyslu může podle mne být reflexe či ještě lépe sebereflexe.
01.11.2006 18:25:54dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
to, že u děl dostáváš více tipů, než-li ostatní, ti nedává právo oblékat si šat moudrého kritika
ano, vymezuji se..dělám to často..ale proti něčemu, co mi příjde hloupé..arogantní..hysterické..samolibé..nelogické apod.
toto tvé (vaše) počínání mi příjde samolibé a hloupé
31.10.2006 12:05:04dát kritice tipFouckault
já bych řekl že stačí "libý" Papouch :)
31.10.2006 12:03:50dát kritice tipFouckault
ok.. možeš tedy vyjít nikoli z čistoty teorie ale z její heterogenity.. což je také možné.. svět není nuné stavět do latě podle teorií ale vytvořit teorii z jeho chaosu.. je to ale těžší přístup..

ano každá kritika je kontraproduktivní, protože je to jen kritika.. nikdy se nemůže stát dílem které popisuje.. je to přiblížení k textu na základě jakýchsi předpokladů.. (který jsou velmi různorodé)
a co je to "produktivní"?

co je to realita?.. možná ta největší fikce co existuje :).. spíš je to všeobecně sdílená fikce.. největší podmnožina subjektivních fikcí individuí..
31.10.2006 12:02:43dát kritice tippapouch
admin
tak jsem přeslech .. je to čin bohulibý, nebo samolibý? .-)
31.10.2006 11:58:06dát kritice tipNoe1
Foucolt: ano, i tak to může být ... je to tvé vidění světa a neberu ti ho. Jen to vidím jinak :-)))

mně je blízký tzv. systemický přístup a ten má mimo jiné dvě ( k tomuto tématu velmi relevantí) teze:

* každá kritika je kontraproduktivní
* nemáme přístup k objektivní realitě

:-))) ale jinak zdar vašemu počínání
31.10.2006 11:20:34dát kritice tipFouckault
Maravenci: souhlas: "víc informací o redakci"
co se týče výběrů - jejich funkce je selektovat tvorbu z různých pozic.. často protikladných.. odůvodňování každého výběru je fyzicky nemožné - to je nutné si přiznat.
31.10.2006 11:18:46dát kritice tipFouckault
Noe, může být i tak.. cílem kritiky je vystavět myšlenkový homogenní svět .. paradigma..a z jeho pozic umožnit "čtení" textu.. těžko se vyhnout částečnému zkreslení od objektivity (což je vůbec dost abstraktní termín..).. přiblížení k poetice může být i tím, že se od ní vzdálíme a misinterpretujeme.. ale nechme se překvapit jak různé budou přístupy..

Muamarek.. pevně doufám že tomu tak bude :-)
31.10.2006 11:12:52dát kritice tiptři_černí_mravenci
Fou: ani ne tak psát k véčkům víc komentářů nebo dokonce každý výběr dlouze zdůvodňovat (ne každý o hlubší kritiku vůbec stojí), jako spíš zprůhlednit to celé...

klub_zdůvodněných_výběrů!!!...:o)

více informací o činnosti redakce!!!
31.10.2006 11:09:37dát kritice tipMuamarek
redaktor poezie
Kritiku lze myslet vážně
jak na smrtelné posteli,
někdo je holt setřen vlažně,
jiného chvála otelí.

Než hledat skvělé ortely
je snad lepší dvakrát měřit,
senior rád se podělí
o vody, jež chcete čeřit

:-)) Prostě si myslím, že to pro něho bude jen další mediální příležitost, Muamarek
31.10.2006 10:36:10dát kritice tipNoe1
Nevím co by mělo být cílem kritiky, ale vím že cílem kritika

VŽDY je:
a) vydávat subjektivní názory za objektivní pravdy

často:
b) honit si triko

a někdy:
c) vyřizovat si bolístky a bebí

:-)))))) Nic proti klubu, tužte se borci, jak umíte - ale ani na neposkvrněné početí nevěřím :-))))))
31.10.2006 08:48:02dát kritice tipFouckault
Madam.. Ano boj proti Zoomu je ve skutečnosti součást Zoomu.. :-)pokud někomu stojí za to se proti němu vymezovat je na něm závislejší než si sám myslí.. možná je jeho vlastní existence je dána neustálým vymezováním se PROTI jakékoli autoritě.. tudíž, že vlastně bez autority a protivníka neexistuje.. definuje na vymezení se a boji proti němčemu svou identitu že? 8¨-)) máme tě přečteného.. .-)
31.10.2006 08:43:22dát kritice tipFouckault
Papouch.. už tě monitorujem.. těš se :)
31.10.2006 08:32:00dát kritice tipFouckault
Jdi po nás Chrouste :-).. jsi takový náš mediální zviditelňovač :-) Antibzoom je dobrej nápad.. ! valstně se tím ..po svém.. integruješ do celé akce :-DD my prostě děláme co nás baví.. je fajn že ses taky usmál 8¨-) o tom to je..
31.10.2006 08:11:25dát kritice tipStvN
Drahá madam, to bychom nemohli dělat nic, kdybychom se báli, že někoho urazíme. Samozřejmě psát kritiky se dají i bez klubu, samozřejmě prezident může prezidentovat i bez republiky, ale k čemu by to bylo?
31.10.2006 07:41:31dát kritice tippapouch
admin
přijímám pouze kladné kritiky ad autorů, kteří jsou horší, než já!! (což jste vy všichni), tak se snažte a pochlebujte mi, vy zúmáci!
.-)
31.10.2006 05:15:22dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
no, jak myslíš..já jen že dobře vím, jak kritiky dokážou naštvat, a to i od blbce..natož i od jakési posvěcené společnosti s velmi ostře a nepříjemně znějícím názvem..
nemyslím si, že by např. tvé kritiky byly nějak fundovanější ostatních..kritika je nebezpečná věc v rukou diletantů..za kritiku se tu i blokoval autor (pamatuješ? hihihi)..kvůli kritikám tu vznikla kolonka "neoblíbení"..kvůli kritikám jsou tu dodnes vedeny války mezi autory..kritiky jsou velmi citivá a ošemetná věc..a to myslím i kritiky kladné..do nebe literatury autora volajícího..
ale jo, jděte do toho..ale počítejte s tím, že půjdu po vás..budu vás stopovat..číst vaše kritiky a šlapat vám na kuří oka..střílet po vás..možná bych si mohl založit antibzům 8¨-)
30.10.2006 22:55:46dát kritice tipFouckault
avi:)
30.10.2006 22:55:21dát kritice tipFouckault
Naše kritiky budou Naše kritiky :-) neměj starost.. nesmíš brát vše tak vážně, tahle akce je takový happening který ukáže na pestrost nazírání poezie.. tož nebruč a trochu pozitivismu do života brouku :-)
30.10.2006 19:50:16dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
f: když to tak pročítám, co tu píšeš, tak mi příjde až zbytečné tenhle klub zakládat, protože to se dá dělat i bez něho - takhle to bude mít nádech jakési vyšší moci..etiketu na krabici vína a vaše neprofesionální kritiky (sám o nich takto výše mluvíš) mohou autora třeba neprávem odradit od dalšího psaní a to by tvé svědomí uneslo?
30.10.2006 14:27:59dát kritice tipFouckault
Jo informovanost o redakci je bídná.. zvolený šéfredaktorem ovšem bez titulu je Zbora.. chceš-li do redakce napiš mu - určitě to nebude problém.
Avi šéfovi :)
30.10.2006 14:22:35dát kritice tipFouckault
Maravenci.. vůbec ne agresivní.. :-) promiň jestli to tak na tebe působí..ber to s nadhledem.. jen jsem se ti snažil ukázat, že odůvodňování každého výběru je dogma, které může vést leda tak k senilitě redaktorů.. typu.. pochvalte nás dědečku ještě jednou :-) Klubový projekt jde jinam než je běžná redaktorská praxe.. a ta jím nebude dotčena.
Jestli to na tebe působilo agrasivně tak ještě jednou promiň :-)
30.10.2006 14:05:38dát kritice tiptři_černí_mravenci
Fou: jen stručně, nemyslela jsem to jako osobní útok a nečekala až tak agresivní odpověď...

nejsem schopná nějak reagovat, pokud nemám základní fakta...je někde pro běžného uživatele (redaktor jsem nebyla v P2 nikdy, jen jsem dočasně měla a už nemám přístup k redakčnímu fóru)
k dispozici informace o tom, jak a jestli vůbec probíhá přijímání nových redaktorů, jestli je nebo není omezen počet véček atd...atd...já našla jen seznam redaktorů a cosi o tom, že je stále šéfredaktorem Smetiprach...

30.10.2006 12:35:01dát kritice tipFouckault
Armand, Print.. díky.. bude mám moc velkou ctí když se přidáte..
30.10.2006 12:02:46dát kritice tipArmand
Já se přidávám pod Printa! a pod Zoom samozřejmě. Celá tahle věc je bohulibý (písmákulibý) počin.

*
30.10.2006 11:55:15dát kritice tipPrint
Ale jo, ale ne...
Když čtu tvoje básně, kritiky, poznámky, cokoliv od tebe..., cítím se hloupej, nedovzdělanej, trapnej. Ale o to víc tě rád čtu!!!
Drze spoléhám jen na svou intuici, na srdce, co mě naviguje.
Ale na víc fakt nemám. Vždyť to dobře víš...
Pokud by tě to ale neuráželo, vynasnažil bych se tím srdcem, ale za výsledek neručím...
Jinak opakuju: Fandím moc, protože je toho tady moc zapotřebí!! A je to skvělý nápad!!*
30.10.2006 10:28:58dát kritice tipFouckault
To asi nikdo zde Printe.. spíš jde o to aby tě to bavilo, něco autorovi sdělit.. "kritika" může být nezávislý poetický text volně inspirovaný autorovými texty.. nebo recese.., nebo výtvarné dílko.. Důležité je komunikovat a rozhýbat literární a jiné diskuse zde..
30.10.2006 10:14:07dát kritice tipPrint
Fandím moc!!!
Žel, na to já nemám.
30.10.2006 09:47:10dát kritice tipFouckault
:-) skoro jako zívnutí... možná to změníme na Z∞m :-)
30.10.2006 08:47:13dát kritice tipJiKo
Zoom je takové krásné české slovo, ten zvuk... :-)
30.10.2006 00:55:52dát kritice tipTangens_Alpha
Pán Bůh zaplať! :-) Už se těším! Více ve zprávě.
29.10.2006 21:51:14dát kritice tipchikvadrat
tak do toho nejdu...
29.10.2006 21:26:50dát kritice tipFouckault
Jo, pojď zpátky do redakce a odůvodňuj :-)).. je to i o lidech.. těžko redaktory bičem honit k aktivitě.. třeba já napíšu jednu delší kritiku autorovi a pak dám pět prázdných výběrů... co psát nového , když na všechny jeho následující básně platí můj předchozí příspěvek?.. tudy cesta nevede. Lepší je si sednout a zamyslet se nad autorem globálněji. - ideálně kdyby lidi zase začai používat funkci sbírky.
29.10.2006 21:16:27dát kritice tipFouckault
odůvodňovat všechny výběry je šílené.. vem si to u autora co publikuje často.. co nacházet ve stejné poetice pokaždé k rozboru?? možná diskutovat o významu textu.. ale je "význam textu "poetika? nebo je to jen informace?. Mám za to že kritika stylu se dá dělat jen na vícero textech.. při odůvodňování každého výběru budem za chvíli jak kolovrátky hrající stále tutéž píseň nebo budem vést moralizující debaty o autorově poselství:-)
29.10.2006 21:07:47dát kritice tiptři_černí_mravenci
no...tak hodně štěstí a jsme zvědavý...i když ne u vlastních dílek:o)

(jen nám to moc nejde dohromady s těmi stále se množícími tichými výběry, spíš tam bychom začali, kdyby to bylo na nás)

správně je F)odradit autora od dalšího psaní:o)

29.10.2006 20:11:59dát kritice tipFouckault
jasně že je to pokus.. je to na lidech.. se skepsí na počástku to nemá cenu ani zkoušet.. takže s úsměvem a energií kupředu :-)
29.10.2006 20:09:43dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
odkdy se na smetišti nesmí tančit dupák?
29.10.2006 20:02:51dát kritice tipStvN
Doufejme, že premiéra nebude derniérou a že klub nezhyne pod tlakem průměrnosti.
29.10.2006 20:01:44dát kritice tipFouckault
važ slova.. :-) každé slůvko letí do Národní knihovny :-)
29.10.2006 20:00:04dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
mluvíš jako kradeřasy..klidně pošli
29.10.2006 19:53:43dát kritice tipFouckault
ok, jestli chceš pošlu ti jméno autora který jde 15.11 na řadu a můžeš si svůj orgán vyzkoušet na veřejnosti :).. klub není ideologicky vymezen - smyslem je naopak co největší pestrost příspěvků.. dobrejch orgánů není nikdy dost :)
29.10.2006 19:48:56dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
ale jestli pořebujete do klubu další orgán..
29.10.2006 19:42:12dát kritice tipFouckault
:-) myslel jsem si to
29.10.2006 19:37:41dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
já jsem se svým orgánem docela spokojen..a ten je mi bližší, než-li jakýkoli jiný
29.10.2006 19:32:51dát kritice tipFouckault
dík za laskavost madam :) klub je kolektivní orgán, předsednictví bude rotovat, tudíž možná se příští měsíc dočkáš orgánu co ti bude bližší :)
29.10.2006 19:29:23dát kritice tipmadam_je_příliš_laskavá
kdyby to byl nápad někoho jiného, zajásal bych..
29.10.2006 19:06:50dát kritice tipNorsko
za ty body na konci máš TIP
:-)))


Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Pismak.cz 1997 – 2022, provozuje Dobrý spolek, pravidla Wiki of 21st century Letní dětský tábor