Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Literární klub Zoom

29. 10. 2006
10
16
10308
Autor
Fouckault

možno i tipovat :)

Drazí Písmáci ,

spolu s několika kolegy z redakce jsme se rozhodli založit klub, který by vytvořil kritickou opozici stávajícím klubovým pseudozcénám pochybné kvality - ad SENIOR a pod :-). Cílem klubu bude podpora a rozvoj „literární kritiky“ na zdejší půdě. Možná je na místě zde na Písmáku raději použít termínu „psaní o psaní“.., nebo „literárně kritická dílna“.

Klub se představí poprvé dne 15.11.2006 hromadně zveřejněnými kritickými úvahami nad tvorbou jednoho konkrétního zdejšího autora. Čtenáři tak dostanou možnost posoudit různé názorové východiska kritik, jejich techniku, nebo interpretace textů. Očekávaná pestrost názorů vztahující se k jednomu autorovi bude doufám čtenářsky podnětná.

Obracím se tímto také na mimo redakční zájemce, kteří by se periodických akcí klubu rádi účastnili, aby se mi ozvali do zpráv.

Pokud klubová činnost nezvadne ihned po premiéře (..) , mohl by se dostat pod objektiv Zoomu měsíčně jeden z Vás či historických nicků Písmáka : to by mohlo být za rok 12 literárních reflexí  od několika kritiků a v budoucnu by to koneckonců mohl být zajímavý materiál pro plánovaný časopis.

Ostatní čtenáře prosím o shovívavost, psaní kritických textů je jako jakékoli jiné psaní a netřeba jeho závěry na zdejší amatérské půdě hodnotově zveličovat..

Na závěr mám pro Vás následující dotaz, abychom měli při psaní kritik jakési vodítko jak na to :-)

CO BY MĚLO BÝT CÍLEM  LITERÁRNÍ KRITIKY?

A) vysvětlit autorovi o čem to vlastně psal

B) morální rozprava nad dílem

C) seznámení se s autorem(kou)..,

D) psychologický profil autora

E) ukázat poetickou kritikou, že jsem lepší básník než autor

 


Těšíme se na Vaše názory.       

 (správnou odpověď na otázku najdete v záhlaví klubu Zoom) :-))

 

 


16 názorů

palino8
13. 02. 2007
Dát tip
pekne... aspoň snažiť sa treba ;)

Fouckault
21. 11. 2006
Dát tip
Lin máš stopro pravdu.. správná odpověď je v záhlaví klubu.. hledej.. :-)

Lin_Sien_2
21. 11. 2006
Dát tip
Přemítal jsem subjektivně nad tím, jak bych si odpověděl na výše zmíněnou otázku: CO BY MĚLO BÝT CÍLEM LITERÁRNÍ KRITIKY? a nad body A,B,C,D,E. Odpovědi se mi objevily takovéto: A - Ne, literární kritik nemá autorovi co "vysvětlovat", o čem je jeho dílo. Kritikův pohled je pouze o tom, jak to onen kritik na základě nějakých svých zkušeností, předpokladů, ale také vlastních iluzí abludných konceptů. je to JEHO optika, kdy nemá vůbec žádné právo a velmi málo spolehlivých argumentů aby mohl tvrdit, že ví "lépe" než tvůrce. Vždy mi přišlo, že vyzvedat kritika nad autora je proti logice věcí. Tam kde by se dalo obrazně říci, že je autor "metafyzik" co do rozhovoru s idejemi, tam je kritik často spíše pouhým fyzikem, jezdícím na povrchu a spekulujícím. Nejdříve je inspirace, pak ten kým proteče a kdo to zapíše, a pak dlouho nic a až pak kdosi, kdo nad dílem vyplivuje koncepty a hodnotící soudy, jak se mu to (z odstupu, o nějž se pouze pokouší) jeví. B - morální rozprava nad dílem je nemístná z toho důvodu, že žijeme v době, kdy se již umění ani v malé míře nemíní podřizovat morálce. Neříkám, že je to dobře či špatně. Jsme v oblasti soudobého ztvárnění krásy nebo šerednosti, ale ne etických soudů nad tím. C- osobní seznámení s autorem? nebo s jeho další tvorbou? Pokud je řeč o prvém, pak si myslím, že je možné, nikoli nutné. S dílem to přímo nesouvisí. D- Psychologický profil autora - je zvrhlost. :-) Z lidí na servru k tomu nemá oprávnění ani potřebnou průpravy myslím nikdo. Nehledě na to, že to většinou nerespektuje uchování diskrétnosti autorova soukromí a zavání to posuzováním člověka daleko za rámec jeho tvorby, nikoli pak onoho díla. E - Nač? Proč bych mě v oblasti tak křehké a osobní, jakou je básnictví někomu druhému rozvracet jeho linku a dokazovat mu soutěžně, že to, co on osobně prožil a ztvárnil! "udělám" natruc jemu já jako "poetickou zakázku" lépe. A celková odpověď: Cílem literární kritiky by "mohlo" být- pozorně a citlivě naslouchat a sledovat, co dané dílo ve mně, jakožto čtenáři-kritikovi vyjevuje a rozehrává. Ptát se sám v sobě, podělit se s druhými o to, jak a co v tom díle vidím a co postrádám. Nikdy a za žádnou cenu nevypustit z úst tvrzení, že vím, o čem autor píše a používat raději výrazy "domnívám se", "zdá se mi". Chápat, že při "sebehorší kvalitě díla", jak se jeví kritikovi, to je stále o tom, jak se kritkovi věc subjektivně ukuzuje. On je totiž vždycky až ten druhý v řadě. Ten kdo jí díky tomu, že už kuchař něco uvařil. :-)) Tak jako je básník až druhý v pořadí vůči Můzám, jež ho poctily svou návštěvou. Pouhé hůře či lépe upravené koryto pro řeku. :-)) "M" je správně. :-)) Tohle mě napadlo, takže jen takový pohled z mé strany.

Fouckault
16. 11. 2006
Dát tip
děkuji.. doufám že další kolo bude ještě početnější.

Markéta
15. 11. 2006
Dát tip
jsem s dnešního dne na Písmáku po dlouhé době opravdu nadšená a odnáším si pocit, že to přece jenom má cenu. Když jsem se dozvěděla o zamýšlení zoomu, byla jsem dosti skeptická, ale nyní vidím, že zcela zbytečně. Po odlivu kritiků, jako by Lyryk, Jinovata apod., kteří měli odvahu, čas a vůli protrhnou svými hlasy zdejší ticho se mi mnohdy zastesklo po zdejší živější scéně, ale dnešek mi naznačuje, že nastává změna. Gratuluji a přeji mnoho úspěchu

Fouckault
10. 11. 2006
Dát tip
madam_ladem :-)

Fouckault
10. 11. 2006
Dát tip
Takto vypadají tři hodiny svobodného pána z Votic.. Tvá svoboda patří Zoomu :-) Z funkce "zobrazeno" 10.11.2006 18:01:31 Fouckault 10.11.2006 18:01:14 madam_je_příliš_laskavá 10.11.2006 17:59:42 madam_je_příliš_laskavá 10.11.2006 17:59:14 madam_je_příliš_laskavá 10.11.2006 17:57:35 10.11.2006 17:51:46 Fouckault 10.11.2006 17:48:27 madam_je_příliš_laskavá 10.11.2006 17:47:46 madam_je_příliš_laskavá 10.11.2006 17:47:41 madam_je_příliš_laskavá 10.11.2006 17:41:17 10.11.2006 17:31:59 Fouckault 10.11.2006 17:24:02 (((Grafoman))) 10.11.2006 17:03:28 madam_je_příliš_laskavá 10.11.2006 17:03:23 madam_je_příliš_laskavá 10.11.2006 17:03:12 madam_je_příliš_laskavá 10.11.2006 17:03:07 madam_je_příliš_laskavá 10.11.2006 16:20:59 Automobil 10.11.2006 16:13:06 madam_je_příliš_laskavá 10.11.2006 16:12:59 madam_je_příliš_laskavá 10.11.2006 15:41:08 Armand

Fouckault
10. 11. 2006
Dát tip
závisláku :-)) pak kdo je svobodný :-))

Fouckault
10. 11. 2006
Dát tip
:-) vtipné.. tak se mi líbíš, tam je tvé místo :-))

Fouckault
10. 11. 2006
Dát tip
:-)

Fouckault
10. 11. 2006
Dát tip
žádný sliby.. prostě to máme v plánu, plány můžem měnit jak chcem a podle toho jak nás to bavit.. jsem stejně svobodní uživatelé jako ty..

Fouckault
10. 11. 2006
Dát tip
ty závazku :-))

Fouckault
10. 11. 2006
Dát tip
:-) my taky nemusíme nic.. a když nás to přestane bavit tak taky nemusíme.. ale baví! :-DD

Fouckault
10. 11. 2006
Dát tip
madam.. to ti skutečně závidím .-) apropo.. nedělej elitáře.. vem si vzor ze SENIORA a dej nás znovu do Antibzoomu!..

Fouckault
09. 11. 2006
Dát tip
Senior! .-)

SENIOR
09. 11. 2006
Dát tip
kladně hodnotím především jakousi jakoby snahu pozvednou tento servr z prachu nepisství, ovšem zvolený prostředník je jakoby pojat krajně upachtěné, jakoby z literární doby kamené. Tudíž rozhodně nepovede k cíli. Proto mohu v rámci klubu zařadit pouze do kategorie Snaživé. Byť jen bez tipu.

Muamarek
08. 11. 2006
Dát tip
No, pokud se stojí i o můj hlas - moc času na to nemám, ale když mne něco zaujme, napíšu pod to svouje pocity ve verších - je to ale děsná selekce a dělám to za sebe, za žádný klub :-)) Ale něco na Tvém usílí je, uvidíme :-)) Muamarek

Fouckault
08. 11. 2006
Dát tip
Reb.. sedneš a napíšeš svůj názor na autora.. jeden odstavec.. nejsou jakékoli formální omezení..napsat to jak ho čteš, proč myslíš že to působí tak a ne onak, co by mohl autor zlepšit.. děláš to tu už leta.. toto je jen takový kritický happenig.. představ si že se tu na tebe v jeden den objeví 10-20 kritik.. taková malá - velká pocta autorovi.. z toho nejzajímavějšího by pak mohl být časopis.. Všichni víme že sem nikdo erudovaný zvenku nepřijde.. je to náš prostor.. záleží na nás jak s ním naložíme.

Print
08. 11. 2006
Dát tip
Rebe, tohle když čtu, tak ze mě nikdo nevyrazí ani hlásek. A přitom máš pravdu:-)

Fouckault
08. 11. 2006
Dát tip
rebb :-) jsem brepta

Fouckault
08. 11. 2006
Dát tip
(u nás) :-) bude podle mě úspěch představit svůj způsob "čtení" poezie, nabídnou svůj a bezpochyby jednostraný pohled na poezii.. naučit lidi nebát se diskutovat a vyjadřovat svůj způsob nazírání.. vidím přínos NE v objektivitě jednotlivých příspěvků ale v mnohosti neobjektivních příspěvků.. rozumíš-li mi.. objektivita jako společně sdílená fikce, největší možný jmenovatel jednostranosti. Ne nechcem si hrát na vědce, je to spíš sonda do komunikativnosti Písmáka.. Pojď s námi Rebbecco! :-)

Fouckault
07. 11. 2006
Dát tip
to nech na nás.. :-) pokud se chceš účastnit tak ti to jméno pošlu..

Delahaye
07. 11. 2006
Dát tip
Hele, a jak vlastně určíte, koho si pro své kritické šlehy vybérete ?? :-)

Fouckault
06. 11. 2006
Dát tip
.

Fouckault
06. 11. 2006
Dát tip
dík.. to je jak s ježíškem.. očekávání je na tom to nejlepší :-))

katugiro
06. 11. 2006
Dát tip
Hodně zdaru. Ne že bych očekával pokračování i v příštím roce :)

papouch
05. 11. 2006
Dát tip
hezky se klubete! .-)

Fouckault
05. 11. 2006
Dát tip
to je prdča.. v té recenzi k tobě.. stačí dát vedle sebe pár tvých rozporuplných výroků a bude veselo.. založím nový klub "doublethink" .-)

Fouckault
05. 11. 2006
Dát tip
do háje.. vzít do klubu mě přijmout nechce, dělá fóry.. to už ti nejme dost dobří k pozornosti?? .-))

Fouckault
05. 11. 2006
Dát tip
sakra chrouste.. omylem jsem smazal to vročení antibzoomu.. hoď to tam prosímtě znovu.. neumím s těmi klubovými věcmi dělat..

Fouckault
05. 11. 2006
Dát tip
Madam : neříkám že bod E mi bůhvíjak sedí.. ale pohlédneš-li na lecjakou profi kritiku či recenzi tak to tím také zavání.. kritik osedlá svou metaforu ušitou na kritizovaného autora a odjede na ní od textu na míle daleko :-) to se stává.. je to i svým způsobem legitimní, ale abych mluvil za sebe chci se právě tomuto "poetickému" způsobu vyhnout.

StvN
05. 11. 2006
Dát tip
Kritika kritiky. Už chápu. Zbytečnější by bylo už jen zakládat kvůli tomu nový klub.

StvN
05. 11. 2006
Dát tip
Přišel jsem na to tak, že jsem si blbě přečetl minulý příspěvek. Nicméně bojím se, že pokud budeš psát cokoliv jako názor na nějaké dílo s tím, že tvůj klub odkazuje ke klubu Zoom, pak zkrátka děláš to samé. Asi jako kuchař, který na vzdory všem kuchařům vaří.

StvN
05. 11. 2006
Dát tip
Budeš psát kritiku na dílo, na které napíše kritiku Zoom. Takže budeš dělat to samé. Avšak na rozdíl od Zoomu se asi považuješ za povolaného kritika. Klobou dolů před takovou namyšleností.

StvN
05. 11. 2006
Dát tip
Takže když s něčím nesouhlasím, vytvořím si vlastní klub nebo stranu a budu dělat úplně to samé? BRAVO madam.

no, myslel jsem styl a tak, jestli jste v té radakci specializováni - sporťák a tak

Fouckault
04. 11. 2006
Dát tip
myslíš nátělníky? .-)

koukám, že si taky redaktor - zabývá se v redakci někdo módou a celebritami?

aha, já si říkal, že si tu někdo honí nátělník a neumí česky

Fouckault
04. 11. 2006
Dát tip
mig, mig :-) to je přesná citace názvu konkurenčního projektu

co je to klubová pseudozcéna?

Craerassy
04. 11. 2006
Dát tip
madam...hele, jedinej, kdo se může navážet do mé osoby je má děsně utajená broučí láska, kterou tu už tejden hledám...co to má znamenat, že brouci hynou????:-((((

Fouckault
04. 11. 2006
Dát tip
Vítáme recesistickou odmnož Zoomu.. "Antobzům.." ačkoli jsou naše názory protichůdně.. ve skutečnosti rozvíjíme totéž.. diskurs o tvorbě a dialog obecně. Přeji antiZoomu co nejvíc diskutujících a hlavně pádné argumenty 8¨-)

Fouckault
04. 11. 2006
Dát tip
ano :-) to je častá hereze literární kritiky "významového fundamentalismu"

jaza
02. 11. 2006
Dát tip
jsem redaktor velice externí))) tohle je věc dobrá

Fouckault
02. 11. 2006
Dát tip
Karle.. Redakce je kapitola sama pro sebe.. její cíl je trochu jiný. Musí pracovat s ..jednotlivými.. texty a ty neustále selektovat.. (zatímco klub bude pracovat nikoli s jednotlivostmi ale autorem jako celkem) v redakaci je mnoho lidí.. někteří jsou akčnější než druzí.. někteří se snaží o poctivé zdůvodňování, jiní sebou nesou autorskou nebo morální autoritu.. nelze říkat co je přínosnější.. NEméně důležitým činitelem redaktora je systematičnost.. např. redaktor Print píše kritiky stručné, ale pracuje stále stejnou metodikou několik let, takže jeho kritický odkaz je čitelnější než mnohých z nás kdo se občas rozepíší a pak měsíc mlčí.. Klub se nicméně vylíhl právě z redakce + se nám podaří snad získat několik lidí z jiných serverů.. Uvidíme.. doufám že se věc rozjede a vznikne z toho životaschopná tradice. Jo až budeš v Praze tak dej vědět.

Delahaye
02. 11. 2006
Dát tip
Láďo, chlape, proč ne ... Nicméně - takhle měla fungovat Re(d)akce. Proč nerozhýbeš tu - když její vedení i členové jsou na 2 věci ? Proč další entity ? :-) Ale samozřejmě nemám pranic proti jakémukoli víření písmácké bažiny ... P.S. Nepůjdem na pivo ? :-)

Fouckault
02. 11. 2006
Dát tip
tak oppovím stejně jako prve.. nejde o mě.. nyní je přislíbeno nejméně devět kritických příspěvků.. to že dělám v klubu administranci pro začátek je věc dohody.. Přeji hezký večer chroustíku.

Fouckault
02. 11. 2006
Dát tip
:-) dovol abych tě citoval "kdyby to byl nápad někoho jiného, zajásal bych.. " slova hodná "madam" chrousta.. :-DD nejsi tak trochu osobní? .-)

Fouckault
02. 11. 2006
Dát tip
Díky :-)

Alimra
02. 11. 2006
Dát tip
nenechte se odradit ... jsem pro tento "čin"

Fouckault
02. 11. 2006
Dát tip
barva :)

Fouckault
02. 11. 2006
Dát tip
úskalí...? nerozumím jakýmkoli obavám z náplně projektu. Cílem klubu není vytvářet nějakou elitní instituci.. kastu, hra na moudrost.. vůbec ne.. potrhuji naopak slovo HRA.. berte to jako happening, reflexivní zamyšlení se nad jedním z nás.. každý vnímáme texty jiného autora zcela individuálně.. stejně tak jako autoři nesete kůži na trh svými texty.. nesou přispěvatelé klubu kůži na trh tím že odkryjí své čtení.. svůj způsob konzumace poezie.. co si od toho lze slibovat? Komunikaci.. otevření očí pro vnímání druhého.. nové dimenze poetiky.. jiné pohledy na svět.. a koneckonců i schopnost sebevyjadřování a schopnost projektovat svůj osobní myšlenkový svět. Myslím že to může být pro Písmák jen přínos.. Mimochodem mě napadá.. že pokud by členů klubu ještě přibylo, měli bychom rázem fungující měsíčník o poezii na Písmáku... Co číslo časopisu to autor a kritické příspěvky z různých úhlů. FOrmálně neexiszují žádná omezení.. možno psát recenzi, literární kritiku, medailonek, volně inspirovaný poetický text.. možno malovat, fotit.. Tak lidi.. pojďte si hrát :-)

a2a2a
02. 11. 2006
Dát tip
tento projekt má nepochybně úskalí, řada z nich zde byla naznačena, má však i sympatickou odvahu a dobré úmysly. A ačkoliv sdílím některé zde uvedené připomínky a zatím se nezúčastním, mám k tomutu zámyslu respekt, a oceňuji Fouckaultovu snahu ( myslím, že i díky zdejším podnětům se velmi poctivě snaží minimalizovat rizika.) Je to rozhodně úctyhodnější než nepodložené obviňování ze hry na moudrost.

Print
02. 11. 2006
Dát tip
Milý Fouckaulte, žluť se... Netušil jsem, jakou sílu ma ta barva:-)

poletik
02. 11. 2006
Dát tip
Sice jsem už houby písmák, ale zkusím to. Pověz kdo to je ;-)

Fouckault
02. 11. 2006
Dát tip
bůů Vello zachraň mě :-))

Fouckault
01. 11. 2006
Dát tip
ajaj. nějak mi nížě ulétl pravopis.. čtenář nechť promine jsem ve velmi dobrém rozmaru :-)

Fouckault
01. 11. 2006
Dát tip
:-) mě příjde například hloupé proč se tu neukážeš pod vlastním nickem a schováváš se za laskavým hábitem.. na moudrost si nehraju.. já narizdíl od tebe zásadně nežlutím a vyzývám čtenáře ke shovívavosti při přijetí našich snah o kritickou činnost.. prostě chci jen rozvinout diskusi.. rozproudit život , diskurs o umění.. na kterém bohužel pak anonimové jako ty parazitují a zviditelňují se.. :-) ale na druhou stranu.. jen díky tobě má tyto diskuse šmrnc .-)

Noe1
01. 11. 2006
Dát tip
kontraproduktivní myšleno ve smyslu/ambici něco zlepšit :-))) ... produktivní v tomto smyslu může podle mne být reflexe či ještě lépe sebereflexe.

Fouckault
31. 10. 2006
Dát tip
já bych řekl že stačí "libý" Papouch :)

Fouckault
31. 10. 2006
Dát tip
ok.. možeš tedy vyjít nikoli z čistoty teorie ale z její heterogenity.. což je také možné.. svět není nuné stavět do latě podle teorií ale vytvořit teorii z jeho chaosu.. je to ale těžší přístup.. ano každá kritika je kontraproduktivní, protože je to jen kritika.. nikdy se nemůže stát dílem které popisuje.. je to přiblížení k textu na základě jakýchsi předpokladů.. (který jsou velmi různorodé) a co je to "produktivní"? co je to realita?.. možná ta největší fikce co existuje :).. spíš je to všeobecně sdílená fikce.. největší podmnožina subjektivních fikcí individuí..

papouch
31. 10. 2006
Dát tip
tak jsem přeslech .. je to čin bohulibý, nebo samolibý? .-)

Noe1
31. 10. 2006
Dát tip
Foucolt: ano, i tak to může být ... je to tvé vidění světa a neberu ti ho. Jen to vidím jinak :-))) mně je blízký tzv. systemický přístup a ten má mimo jiné dvě ( k tomuto tématu velmi relevantí) teze: * každá kritika je kontraproduktivní * nemáme přístup k objektivní realitě :-))) ale jinak zdar vašemu počínání

Fouckault
31. 10. 2006
Dát tip
Maravenci: souhlas: "víc informací o redakci" co se týče výběrů - jejich funkce je selektovat tvorbu z různých pozic.. často protikladných.. odůvodňování každého výběru je fyzicky nemožné - to je nutné si přiznat.

Fouckault
31. 10. 2006
Dát tip
Noe, může být i tak.. cílem kritiky je vystavět myšlenkový homogenní svět .. paradigma..a z jeho pozic umožnit "čtení" textu.. těžko se vyhnout částečnému zkreslení od objektivity (což je vůbec dost abstraktní termín..).. přiblížení k poetice může být i tím, že se od ní vzdálíme a misinterpretujeme.. ale nechme se překvapit jak různé budou přístupy.. Muamarek.. pevně doufám že tomu tak bude :-)

Fou: ani ne tak psát k véčkům víc komentářů nebo dokonce každý výběr dlouze zdůvodňovat (ne každý o hlubší kritiku vůbec stojí), jako spíš zprůhlednit to celé... klub_zdůvodněných_výběrů!!!...:o) více informací o činnosti redakce!!!

Muamarek
31. 10. 2006
Dát tip
Kritiku lze myslet vážně jak na smrtelné posteli, někdo je holt setřen vlažně, jiného chvála otelí. Než hledat skvělé ortely je snad lepší dvakrát měřit, senior rád se podělí o vody, jež chcete čeřit :-)) Prostě si myslím, že to pro něho bude jen další mediální příležitost, Muamarek

Noe1
31. 10. 2006
Dát tip
Nevím co by mělo být cílem kritiky, ale vím že cílem kritika VŽDY je: a) vydávat subjektivní názory za objektivní pravdy často: b) honit si triko a někdy: c) vyřizovat si bolístky a bebí :-)))))) Nic proti klubu, tužte se borci, jak umíte - ale ani na neposkvrněné početí nevěřím :-))))))

Fouckault
31. 10. 2006
Dát tip
Madam.. Ano boj proti Zoomu je ve skutečnosti součást Zoomu.. :-)pokud někomu stojí za to se proti němu vymezovat je na něm závislejší než si sám myslí.. možná je jeho vlastní existence je dána neustálým vymezováním se PROTI jakékoli autoritě.. tudíž, že vlastně bez autority a protivníka neexistuje.. definuje na vymezení se a boji proti němčemu svou identitu že? 8¨-)) máme tě přečteného.. .-)

Fouckault
31. 10. 2006
Dát tip
Papouch.. už tě monitorujem.. těš se :)

Fouckault
31. 10. 2006
Dát tip
Jdi po nás Chrouste :-).. jsi takový náš mediální zviditelňovač :-) Antibzoom je dobrej nápad.. ! valstně se tím ..po svém.. integruješ do celé akce :-DD my prostě děláme co nás baví.. je fajn že ses taky usmál 8¨-) o tom to je..

StvN
31. 10. 2006
Dát tip
Drahá madam, to bychom nemohli dělat nic, kdybychom se báli, že někoho urazíme. Samozřejmě psát kritiky se dají i bez klubu, samozřejmě prezident může prezidentovat i bez republiky, ale k čemu by to bylo?

papouch
31. 10. 2006
Dát tip
přijímám pouze kladné kritiky ad autorů, kteří jsou horší, než já!! (což jste vy všichni), tak se snažte a pochlebujte mi, vy zúmáci! .-)

Fouckault
30. 10. 2006
Dát tip
avi:)

Fouckault
30. 10. 2006
Dát tip
Naše kritiky budou Naše kritiky :-) neměj starost.. nesmíš brát vše tak vážně, tahle akce je takový happening který ukáže na pestrost nazírání poezie.. tož nebruč a trochu pozitivismu do života brouku :-)

Fouckault
30. 10. 2006
Dát tip
Jo informovanost o redakci je bídná.. zvolený šéfredaktorem ovšem bez titulu je Zbora.. chceš-li do redakce napiš mu - určitě to nebude problém. Avi šéfovi :)

Fouckault
30. 10. 2006
Dát tip
Maravenci.. vůbec ne agresivní.. :-) promiň jestli to tak na tebe působí..ber to s nadhledem.. jen jsem se ti snažil ukázat, že odůvodňování každého výběru je dogma, které může vést leda tak k senilitě redaktorů.. typu.. pochvalte nás dědečku ještě jednou :-) Klubový projekt jde jinam než je běžná redaktorská praxe.. a ta jím nebude dotčena. Jestli to na tebe působilo agrasivně tak ještě jednou promiň :-)

Fou: jen stručně, nemyslela jsem to jako osobní útok a nečekala až tak agresivní odpověď... nejsem schopná nějak reagovat, pokud nemám základní fakta...je někde pro běžného uživatele (redaktor jsem nebyla v P2 nikdy, jen jsem dočasně měla a už nemám přístup k redakčnímu fóru) k dispozici informace o tom, jak a jestli vůbec probíhá přijímání nových redaktorů, jestli je nebo není omezen počet véček atd...atd...já našla jen seznam redaktorů a cosi o tom, že je stále šéfredaktorem Smetiprach...

Fouckault
30. 10. 2006
Dát tip
Armand, Print.. díky.. bude mám moc velkou ctí když se přidáte..

Armand
30. 10. 2006
Dát tip
Já se přidávám pod Printa! a pod Zoom samozřejmě. Celá tahle věc je bohulibý (písmákulibý) počin. *

Print
30. 10. 2006
Dát tip
Ale jo, ale ne... Když čtu tvoje básně, kritiky, poznámky, cokoliv od tebe..., cítím se hloupej, nedovzdělanej, trapnej. Ale o to víc tě rád čtu!!! Drze spoléhám jen na svou intuici, na srdce, co mě naviguje. Ale na víc fakt nemám. Vždyť to dobře víš... Pokud by tě to ale neuráželo, vynasnažil bych se tím srdcem, ale za výsledek neručím... Jinak opakuju: Fandím moc, protože je toho tady moc zapotřebí!! A je to skvělý nápad!!*

Fouckault
30. 10. 2006
Dát tip
To asi nikdo zde Printe.. spíš jde o to aby tě to bavilo, něco autorovi sdělit.. "kritika" může být nezávislý poetický text volně inspirovaný autorovými texty.. nebo recese.., nebo výtvarné dílko.. Důležité je komunikovat a rozhýbat literární a jiné diskuse zde..

Print
30. 10. 2006
Dát tip
Fandím moc!!! Žel, na to já nemám.

Fouckault
30. 10. 2006
Dát tip
:-) skoro jako zívnutí... možná to změníme na Z∞m :-)

JiKo
30. 10. 2006
Dát tip
Zoom je takové krásné české slovo, ten zvuk... :-)

chikvadrat
29. 10. 2006
Dát tip
tak do toho nejdu...

Fouckault
29. 10. 2006
Dát tip
Jo, pojď zpátky do redakce a odůvodňuj :-)).. je to i o lidech.. těžko redaktory bičem honit k aktivitě.. třeba já napíšu jednu delší kritiku autorovi a pak dám pět prázdných výběrů... co psát nového , když na všechny jeho následující básně platí můj předchozí příspěvek?.. tudy cesta nevede. Lepší je si sednout a zamyslet se nad autorem globálněji. - ideálně kdyby lidi zase začai používat funkci sbírky.

Fouckault
29. 10. 2006
Dát tip
odůvodňovat všechny výběry je šílené.. vem si to u autora co publikuje často.. co nacházet ve stejné poetice pokaždé k rozboru?? možná diskutovat o významu textu.. ale je "význam textu "poetika? nebo je to jen informace?. Mám za to že kritika stylu se dá dělat jen na vícero textech.. při odůvodňování každého výběru budem za chvíli jak kolovrátky hrající stále tutéž píseň nebo budem vést moralizující debaty o autorově poselství:-)

no...tak hodně štěstí a jsme zvědavý...i když ne u vlastních dílek:o) (jen nám to moc nejde dohromady s těmi stále se množícími tichými výběry, spíš tam bychom začali, kdyby to bylo na nás) správně je F)odradit autora od dalšího psaní:o)

Fouckault
29. 10. 2006
Dát tip
jasně že je to pokus.. je to na lidech.. se skepsí na počástku to nemá cenu ani zkoušet.. takže s úsměvem a energií kupředu :-)

StvN
29. 10. 2006
Dát tip
Doufejme, že premiéra nebude derniérou a že klub nezhyne pod tlakem průměrnosti.

Fouckault
29. 10. 2006
Dát tip
važ slova.. :-) každé slůvko letí do Národní knihovny :-)

Fouckault
29. 10. 2006
Dát tip
ok, jestli chceš pošlu ti jméno autora který jde 15.11 na řadu a můžeš si svůj orgán vyzkoušet na veřejnosti :).. klub není ideologicky vymezen - smyslem je naopak co největší pestrost příspěvků.. dobrejch orgánů není nikdy dost :)

Fouckault
29. 10. 2006
Dát tip
:-) myslel jsem si to

Fouckault
29. 10. 2006
Dát tip
dík za laskavost madam :) klub je kolektivní orgán, předsednictví bude rotovat, tudíž možná se příští měsíc dočkáš orgánu co ti bude bližší :)

Norsko
29. 10. 2006
Dát tip
za ty body na konci máš TIP :-)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru