Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tri dni

30. 11. 2006
11
25
3504
Autor
johny45

Večer zasadil finálny úder dňu a moje kroky smerujú do jeho svetielkujúcich útrob.

V miestnosti rozohriatej príbehmi a filozofickými úvahami sedí na stole veľké pivo a rozvíja konverzáciu.

Novinami oblepený strop celý večer padá na masu neprítomných ľudí.

Oproti kráčajú dve dievčatá pod zákonom v krátkych sukničkách.

Rýchlo kontrolujem, či mám dosť peňazí na pivo, alebo aspoň na jednu z nich.

Upútavka na akciový tvrdý alkohol ma však prebrala z prízemných myšlienok.

Radšej začnem premýšľat o tom, ako spasiť ľudstvo.

V hlave a ostatných častiach mojej existencie sa mi zlievajú tri dni do jedného.

Keď stúpam po parketách a prekračujem (asi) včerajšie ponožky a svoj odraz na podlahe, mám chuť na bublinky vo vodnej fajke.

V ich prítomnosti si pozriem počasie.

Ani po ňom netuším, ako bude zajtra.

 

Iný večer v podniku mi chutí pivo za šesťdesiat.

Ochotne si dám ešte ďaľšie dve, keď kamarát platí eurami.

Ešte pár cigariet v popolníku a debaty o tom, ako zarobiť veľké prachy.

Tri dni sa mi opäť zlievajú do jedného.

Počkáme, kým ľudia odídu z námestia a nás bude čakať vianočná atmosféra horúceho vína a výrazne dobrý chleba s oškvarkovou nátierkou.

So soľou a cibuľou je teraz najlepší chleba na svete.

Len pri stánku kde berú všetky gastrolístky je lepší, ako spisovný chlieb.

No o chvíľu zatvoria aj ten.

Dedko v autobuse s popolníkmi na očiach chrúme jablko šťavnaté ako šuška tej mladej blondíny sediacej vzadu, túžiacej po každom okrem mňa.

A ja sa len usmievam a počúvam skryté pohľady okolostojacich.

Cestou domov príjemne mrholí, a radšej si zapálim, aby som zabil všetky pocity a vnemy.

 

Prichádzam v noci domov a po rýchlej zubnej hygiene sa ocitám v malej záhrade osvetlenej slnkom.

Pri mne stojí mladé dievča, oberajúce ovocie z veľkého kríka.

Sú to černice.

Niektoré sú už obraté, ale iné ešte stále vykúkajú spod pichľavých listov.

Pristupujem bližšie a pri každom plode vidím nejaký nápis.

Zrelá.

Nezrelá.

Polodozretá.

Dievča oberá iba plody označené ako zrelé.

No ja vidím, že aj pri iných nápisoch sú obrovské dozreté černice, tak ich začnem oberať.

Sú chutné, sladké a šťavnaté.

Chcel by som, aby si aj dievča bralo podľa toho, čo vidí, nie podľa toho, čo je oznamované. Určite si to všimla, ale zrejme sa predo mnou hanbí zobrať si veľkú černicu, pri ktorej je napísané Nezrelá.

Preto bez slova odchádzam do záhradného domčeka.

Viem totiž, že tam mám ešte lesné jahody, na ktoré som teraz dostal chuť.

Hm, to mám asi z tej hruškovice za dvadsaťosem.


25 názorů

johny45
04. 03. 2007
Dát tip
Dakujem za tip vlad03

vlad03
04. 03. 2007
Dát tip
akoby som citil hlas, nervozny a pokojny**

johny45
02. 03. 2007
Dát tip
No vidis, a ja stale pocuvam, ze alkohol je metla ludstva...:) Dakujem ti za tip LaRi.

johny45
11. 01. 2007
Dát tip
Fuuu...no myslim, ze si tam objavila veci, ktore tam vobec nie su...:) Pitie alkoholu, krcmy, dievcata...to su uplne bezne veci, aj ked si mozno z tohto textu mala dojem, ze to v nom hlavna postava prehana... A co sa tyka poslednej state...mlade dievca moze mat predsa kludne nad dvadsat rokov, takze neviem, preco ta napadla pedofilia, ale je to tvoj nazor, mozno ti to tak vyznelo... Mimochodom, zeny su mlade cely zivot, takze mohla mat kludne aj cez tridsat...:) Ale dakujem za kritiku...

johny45
10. 01. 2007
Dát tip
Soleila...len teraz rozmyslam...tato tvoja kritika bola k tomuto dielu Tri dni? Lebo mi pripada, ako by to bolo k inemu mojmu dielu...tak som takym sposobom aj reagoval na tvoju kritiku...myslel som, ze pisem reakciu na kritiku pod inym svojim dielom... Ak to bolo k tomuto dielu, tak potom velmi nerozumiem, preco ti pripada opovrhnutiahodny, az hnusny...?

johny45
10. 01. 2007
Dát tip
Dakujem soleila, velmi ma tesi, ze sa ti to pacilo a pochopila si, ze ten hlavny hrdina nie som ja, aj ked je to pisane v prvej osobe... Dakujem

johny45
04. 01. 2007
Dát tip
Hm, takze sa ti to nepacilo...:)

Nicollette
04. 01. 2007
Dát tip
mně se líbila v životě jen jedna reklama a na jogurt fakt nebyla :)

johny45
03. 01. 2007
Dát tip
Nicollette...to teraz myslis zlu, alebo dobru reklamu? :)

lukášj
03. 01. 2007
Dát tip
toto je od teba také iné - dosť poetické

Nicollette
02. 12. 2006
Dát tip
bože to je jak z nějaký reklamy na ostružinovej jogurt :o)

johny45
02. 12. 2006
Dát tip
Dakujem za ti TuSomHej... Nicollette...to je prave na tom dobre...je to ako zivot, nieje dobre, ak je prilis kysly, ale ani ked je prilis sladky...preto su cernice-ostruziny tym pravym vyvazenim zivota... ;)

Nicollette
01. 12. 2006
Dát tip
poněvadž to neni sladký jako jahody !

johny45
30. 11. 2006
Dát tip
Diky Lewin... urcite nieje nad to zavriet sa na hajzli a povedat si wunderbaaaaar...obzvlast na sibiri do teplej kadibudky...:)

johny45
30. 11. 2006
Dát tip
Dakujem Nicoll... Preco ich neznasas? Ved su vyborne...hlavne tie velke zrele...sladke...;)

Nicollette
30. 11. 2006
Dát tip
:o) zdravím.... černice na podzim, to je luxus panečku :)) ani si už nevzpomenu jak se to menuje... jó ostružiny ! nesnášim je totiž :) text výrazně kvalitní bych řekla :)

johny45
30. 11. 2006
Dát tip
Oh, dik...

..gut...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru