Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

skleník

07. 01. 2007
9
22
4839
Autor
Ó

 

deštivý den
jaro se brání
a první květy nesmělé
jsou omývány
     ostýchavě  
 
 
lístky je halí
vždyť  zelená a bílá
jsou barvy
   nevinnosti   

pak
první mrazík
ničí vše
co kvetlo
ta idylka
se rázem mění v peklo
a život
ještě nezrozený
   v sen   


v teple
těch hrůz ušetřen
píšu si básně
v blahobytu
a chladným sklem tím
oddělen
   jak ve skleníku   

lituji lístky - lituji květy
však
  lituji též sebe...
 
   
uvězněn...


22 názorů

Marlav
20. 09. 2009
Dát tip
*

kaacena
22. 01. 2008
Dát tip
tak to hej..hlavne ked ich je viac ako obilia..to je potom cervene more..:))

Ó
22. 01. 2008
Dát tip
......dík...máky jsou nejkrásnější v červenci....uprostřed lánu zralého obilí...

kaacena
22. 01. 2008
Dát tip
kto ma volaa? diky pali:) ...divy mak skleniky nerad..:) ale proti navsteve nemam nic...doniesla som si aj vlastny kvetinac:)) a este taka mala pozornost odo mna...ze tip..:)

Ó
21. 01. 2008
Dát tip
...no...já nevím jestli by se jí ve skleníku líbilo...

palino8
21. 01. 2008
Dát tip
zavoláme kačenku? ok :)

Ó
21. 01. 2008
Dát tip
..paráda....mám tu na navštěvě....dva z nejlepších slovenských básníků....už mi tu chybí jenom...kačenka...

palino8
21. 01. 2008
Dát tip
pekné, hej... u nás vonia jar... ale asi klamlivo... a v Tatrách vraj kvitnú smreky... aj mladé, hoci bežne to robia len 50-ročné... a už tretí rok po sebe... hoci bežne je to raz za 3-4 roky :)

poteší...;))) ja idem asi opraviť bicykel...a možno sa potom aj zalyžujem a zabežkujem...ako to vidím s tým naschválrobiacim počasím;)

Ó
21. 01. 2008
Dát tip
...jo...jo...venku plus deset...a já mám nové lyže...

fíha;)* a pali tu nebol, takže avi;)

Ó
09. 01. 2007
Dát tip
...jdu do práce...čeká na mě asi deset dětí...potom asi deset odrostlejších...do skleníku se vrátím asi v devět...

martinez
09. 01. 2007
Dát tip
já v teple hrůz mrazu ušetřena píšu si básně a chladným sklem od něho oddělena lituji se - já láskou uvězněná žena...

Tanaoko
09. 01. 2007
Dát tip
jéé, tak ta mě pohladila... *tip...a nelituj... vyraž ven, letos nezmrzneš:-)

mich
07. 01. 2007
Dát tip
..no jo, ale otázkou je, co jsou zásadní věci (zvlášť pro chlapa..) ..přizpůsobovat se nedovedu, takže snad se ve skleníku nikdy neoctnu..i když..lenost..

Ó
07. 01. 2007
Dát tip
...vzdáš se některých zásadních věcí...a přizpůsobíš se...důvody jsou někdy podstatné...někdy jenom lenost...lenost jít na mráz...

mich
07. 01. 2007
Dát tip
..jak se to stane, že se člověk cítí jako ve skleníku?

mich
07. 01. 2007
Dát tip
konec fakt skvost..(akorát tady u nás je asi 20 stupňů ve stínu, mráz byl za celou zimu jen dva dny, takže nám kvetou kytky dál..)

Ufounek
07. 01. 2007
Dát tip
smutný, ale i ve smutku jde najít krásu žití ...

konec korunuje dílo - zde beze zbytku, až se mi dech na chvíli zatajil - to je nádhera!!! *****

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru