Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Gabriel

09. 01. 2007
22
44
4517
Autor
Marcela.K.

Dnes ne dnes kašlu na komenty jsem utahaná bolej mě ruce nohy celej člověk ....bylo mu 47 roků, víte

Dal si na záchodě poslední cigaretu
Nemoh se zvednout
A to jméno!
Jak Archanděl
Dal si svoji poslední cigaretu
a nevěděl...

Když jsem ho zvedala z tý mísy
No teda...pane archanděl!
Víte že se to nesmí!
Byl salboučký
jak stažený
nevykrmený králík
Tak pojďte...dojdete to?
Nevěděla jsem
že to je jeho poslední cesta
Místo slavobrány
dveře od záchodu!

Měl andělský jméno
a hulil jako čert!

Za hodinu
kašlal
nějak blbě
říkali chlapi na pokoji
a to už jsem letěla...

Jenže nemám křídla
a náš pan doktor taky ne
Raz dva tři čtyři pět - teď
raz dva tři čtyři pět - teď

Ostatní přiletěli výtahem
Odbouchnout
Pozor!
nic
nic
nic

Nechytá se

Proč taky
vždyť už ho za ruku držel jinej
...si teda myslím
a teď si tam vykuřujou
vzácný
voňavý
cigárka
těch obláčků je někdy plné nebe


44 názorů

Marcela.K.
21. 12. 2020
Dát tip

Dík.  Je to jedna z těch, které jsem "musela" napsat. Je to taková moje "arteterapie". 


annnie
21. 12. 2020
Dát tip

Koukám na tvý věci, zatím se mi nejvíc líbí tahle. Fakt dobrý.


lastgasp
08. 11. 2018
Dát tip

Krucifix, takový realismus jsem ještě nečet' (nerecitoval).


lastgasp
08. 11. 2018
Dát tip

Krucifix, takový realismus jsem ještě nečet' (nerecitoval).


Kichot
13. 01. 2012
Dát tip
Prostě reagujeme každý jinak. Já, když mi umřelo první dítě v náručí (nemyslím mé vlastní), tak jsem se vrátil do bufetu dojíst svůj nedojedený (dávno vystydlý) guláš, který tam ještě zbyl na stole. Jen jsem se divil, proč na mě všichni tak divně koukají - můj kdysi bílý plášť byl celý od krve, krev jsem měl na rukou, v obličeji, všude. Básničku jsem o tom ale napsat nedokázal. Je mi jasný, že ty sis se Zubatou ty dveře podávala častěji, než já.

Marcela.K.
13. 01. 2012
Dát tip
Petře, Gabriel je básnička, kterou mám hodně ráda. Doufám, že jsi, kvůli vtipným replikám, nepřehlédl to, o čem je. Je součástí mé sbírky, která vyšla už před třemi roky...pane jo, ten život tak neúprosně letí...

Kichot
12. 01. 2012
Dát tip
No to je škoda, že to vzdáváš. Vkládal jsem v tebe velkou naději! :-) Proč by děti nepochopily metafory? Srdíčko v hrudním koši jak ptáček v kleci třepotá se... (nebo tak nějak)

Marcela.K.
12. 01. 2012
Dát tip
Jo, já vím, že už je ten poměr jinak, ale tohle je z doby, kdy se to počítalo ještě postaru. A když na to tak koukám, tak to vzdávám - s těmi básničkami. Musely by se rýmovat, aby se to dobře učilo i dětem...a tropy, metafory,atd...to by asi nešlo :-)

Kichot
12. 01. 2012
Dát tip
Jo ještě důležitá věc - jim říkali - že jak se ten rytmus údery/min blbě počítá, takže je dobré si při nepřímé masáži srdce zpívat nějakou písničku - doporučovali třeba Rolničky, rolničky. Tak jsem to přepočítával, a kdybych na to "smích" do něj fouknul, tak to vychází na poměr 15+1. Tak pro ten 30+2 to chce se poprvé nesmát a až napodruhé se zachechtat dvakrát a přitom foukat.

Kichot
12. 01. 2012
Dát tip
Tak právě jsme vedli dlouhou diskusi se studentkou, která se zrovna přihlašovala na termín z první pomoci: Tak to schema 5+1 tj. Raz dva tři čtyři pět - teď se prý teď už vůbec nepoužívá. Prý nejčastější je 30+2 a pak je ještě spousta dalších pro různé případy - infarkt myokardu, udušení aj. Co se týče defibrilárotu, tak tam se snad prý pořád začíná na 200 J a pak se přidává na 300 J, 360 J, ale nám tenkrát říkali, že můžeme začít rovnou na 300 J, abychom zvytečně neztráceli čas s těma 200. A u malých dětí s prý počítá 1 J/kg váhy. Ale to zřejmě nebudeme shánět váhy k převážení kojence, že. No a hlavně bacha na to, lidi jsou různě zblblí z těch TV filmů, kde - aby to vypadalo dramatičtěji - jsou zřejmě ty žehličky z roku raz-dva. Takže teď prý se to už všechno lepí. A ne na prsa (jako v těch TV filmech, aby to zřejmě bylo víc sexy), ale šejdrem, samozřejmě. No, při autonehodě, mě tak napadá, v rámci první pomoci, že bychom k tomu využili napětí ze zapalovacích svíček?? No aby se pak srdíčko nerozběhlo motoristovi ve čtyřtaktním rytmu.... No a pak jsme se hodně bavili o té tracheotomii, tak to neučí ani mediky v prváku (prakticky - jen teoreticky), natož údržbáže! Ale prý se to často napichuje jehlama, což nechápu, jak to může někomu stačit, dýchat jehlou...??? A ještě básničky na povinné vybavení lékárniček - což se furt každým rokem mění - zřejmě aby si farmaceutické firmy víc vydělali - jednou maska jo, pak zae ne. Příští rok tam třeba už budeme vozit intubátor (což by se u těch bouraček často využilo...). (Ještě mě napadnul povinný inkubátor - kdyby náhodou při autohavárii došlo k předčasnému porodu.) Takže to nebudeš mít lehký úkol, básničky to budou celkem komplikované. No teď ještě k tomu použít všechny ty tropy - metafory, metonýmie, synekdochy, ironie, hádanky a figury - epizeuxis, anafory, epifory, pleonasmy, apostrofy, personifikace, jak ti onehdá radila Nicolette...

Marcela.K.
11. 01. 2012
Dát tip
No to je docela dobrej nápad... mám zrovna jít na školení v resuscitaci, že bych to zkusila pak zrýmovat? :-) On neměl šanci, byla to embolka. A byl na tom fyzicky už hodně špatně. Vlastně měl štěstí - bylo to alespoň rychlý. Když se k téhle básničce vrátím, mám to hned zase celý před očima.

Kichot
11. 01. 2012
Dát tip
Pan Gabriel přeci nezemřel - psala jsi - šlukuje v nebi. Ale jde mi o ty resuscitační postupy. Ty přeci nejsou primárně určený k posílání do nebe. Někdy se povedou a někdy ne. Kdyby se jich nepovedlo moc za sebou, bude se hledat, v čem je chyba. Někdy je třeba chyba jen v tom, že se je člověk špatně naučí. Takže kdyby se je děti od malička učily jako básničky, myslíš, že by to nepomohlo?

Marcela.K.
11. 01. 2012
Dát tip
Výuková lyrika? :-) Nevím, jestli to je zrovna vhodný text. On zemřel.

Kichot
11. 01. 2012
Dát tip
No já bych to také zařadil do výukové lyriky: Raz dva tři čtyři pět - teď Raz dva tři čtyři pět - teď Dvěstě džaulů - nic Třista - přidej víc...

Můra73
28. 12. 2010
Dát tip
*!

Oldjerry
02. 06. 2010
Dát tip
mělas pravdu: 17.12.2007 21:16:35 Oldjerry Ano, to je jako z jednoho hnízda, jen jsme na to koukali každej z jiný větve jinej pták TIP

Marcela.K.
02. 06. 2010
Dát tip
Nesázej nic :-)ale máš pravdu.

Oldjerry
02. 06. 2010
Dát tip
Motiv stejný, jen pohled je holt! trochu odjinud... výborný - na to, žes to napsala na jeden zátah (a žes to napsal na jeden zátah jsem ochotný vsadit týden života).

Marcela.K.
02. 06. 2010
Dát tip
tady

Marcela.K.
20. 11. 2009
Dát tip
tady

Marcela.K.
08. 11. 2009
Dát tip
Ne, intenzivní ne. Obyčejná...

wedle_vazy
08. 11. 2009
Dát tip
..takže je to "intenzivní sestra"?* :) sem si říkal, že nefáráš

Lakrov
05. 10. 2009
Dát tip
> Měl andělský jméno > a hulil jako čert! Syrové, mrazivé... a životem potvrzené? Životem, nebo tím co je/není dál? (nehodící se škrtněte).

Marcela.K.
11. 04. 2009
Dát tip
10

Marcela.K.
21. 10. 2008
Dát tip
tak třeba tahle...

Marcela.K.
25. 01. 2008
Dát tip
*

Oldjerry
17. 12. 2007
Dát tip
Ano, to je jako z jednoho hnízda , jen jsme na to koukali každej z jiný větve jinej pták TIP

a2a2a dobře radí

a2a2a
13. 01. 2007
Dát tip
tak zase nevím, co jsem zmáčkl, že mi zmizela kritika. Tak tedy znovu a stručně. Já bych to napsal do povídkového, prozauckého tvaru. Vypustil bych poslední řádek, je to takové dolování slz na čtenářích. Jako krátká povídka je to napsáno opravdu hezky. Tip

má to příběh, emoce a cit **

palino8
11. 01. 2007
Dát tip
pridávam*

*

Print
10. 01. 2007
Dát tip
Bezva*!

oleandr
10. 01. 2007
Dát tip
hmm...silná

guy
10. 01. 2007
Dát tip
je to napsaný dobře .. * kdysi dávno jsem u něčeho podobnýho byl, ne jako sestřička, byl jsem jen na vyšetření ..

***

Zbora
09. 01. 2007
Dát tip
Mrazivá...od začátku do konce.

Je mi to blízký...Líbí*

Marcela.K.
09. 01. 2007
Dát tip
Samozřejmě, to jde z mých básniček i vyčíst, ne:-) Děkuji za přízeň tobě, Sarah i physis :-)

Sarrah
09. 01. 2007
Dát tip
zdravotní sestřička?

physis
09. 01. 2007
Dát tip
ale jo*

Sarrah
09. 01. 2007
Dát tip
***!!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru