Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Občas je škodlivín tak akurát

10. 01. 2007
16
40
6719
Autor
palino8
Rolka baliaceho papieru V nových farbách slovenských vlakov Vkusná červená, tajomná biela, s rozkošne sivými pásikmi A nejaké, vraj vianočné motívy Snažia sa to na nás narafičiť Zas A pritom sa guľa z kocky vyrobí tak jednoducho Stačia nám polárne súradnice A jeden transformátor Aspoň niečo nás túto zimu zamrazí Ani tých prvákov neľutujem, veď ich tam je Dosť Keby boli tága ostré, nehrali by sme biliard Vyrábali by sme guľové ražniči Zeleňové eso namiesto cibule Srdcia miesto slaniny Ale nie vždy máme pri pive hlad Stačia aj čipsy a dve trojky Nuly vyšli z módy stratili sa v dave Kŕdeľ mzdových sadzobníkov Skartuje do neznáma...

40 názorů

palino8
27. 02. 2008
Dát tip
diki :)

Martinius
27. 02. 2008
Dát tip
preparádny počin...páči sa mi *

hou, hou, hou.. hou, hou *** (na víc se nezmuzu)

palino8
21. 11. 2007
Dát tip
kľudne čítaj aj ďalej, ja som rád :)

palino8
09. 10. 2007
Dát tip
aha, tak dobre :)

no čo? pozerám - si vravel: viď mňa, no tak idem, prečo nie??? :)))

palino8
09. 10. 2007
Dát tip
fíha, a čo Ty tu? :-O ďakujem


palino8
11. 04. 2007
Dát tip
som rád... toto bolo také... no, mimo ;)

bajron
11. 04. 2007
Dát tip
vidim ze aj ty mas MIMO:) aj ked je to ine ako to moje mimo! paci sa!*

palino8
13. 03. 2007
Dát tip
šak pozerám :D

Jsem dnes děsně ukecaný :-)

palino8
13. 03. 2007
Dát tip
huh, dík ;)

...

palino8
12. 03. 2007
Dát tip
ďakujem ;)

a2a2a
11. 03. 2007
Dát tip
Palino8, dostávám se k odpovědi na tvůj dotaz, a zvolil jsem si právě tento text, který odpovídá mému tvrzení o mírném protestsongu. Především toto tvrzení je jen přibližné a hodně subjektivní, tedy spíš námět k úvaze, diskusi, než k okamžitému přijetí. Vlastním vývojem a zkušeností, ale i četbou, jsem dospěl k názoru, že texty, které reagují a současně pojmenovávají konkrétné aktuální problémy, jsou málo kdy nadčasové. Dost často, aniž si to autoři uvědomují, mají prudší rytmus, který vyjadřuje aktuální expresi, ale nabízí málo, čeho by se bylo možno zachytit, z čeho by bylo možné čerpat naději, energii. Zpravidla nás, jako čtenáře, ponechává stranou, je totiž natolik energická, že jako čtenář mám pocit, že autor ví vše, že se mne neptá. Jsem přesvědčen, že poezie má poskytnout alespoň kouskem útočiště, že má třeba připomenout malé azyly, které hledáme, nebo které nás kdysi potěšily. Právě básně Dášenka a Večer třikrálový, takové jsou. Třeba verš, jak se porcelánové figurky klanějí jezulátku, okamžitě nabudí domov, rytmus obou básní je poklidný, poněvadž píšeš o něčem, co nepotřebuješ řešit, ale co ti něco dalo. Jsou to jen úvahy, neumím se vždy dost srozumitelně vyjádřit, ale jakýmsi laickým měřítkem pro mne je, když báseň nekončí zřetelným vyvrcholením, naopak, závěr básně má být už jen rámem pro obsah, který by měl být vyjádřen již dříve. Tak asi tak, ale opravdu, nejsem teoretik poezie.

palino8
18. 02. 2007
Dát tip
presne tak...

šňupálek
18. 02. 2007
Dát tip
takže se píše "i" ve slovese na konci vždycky?

palino8
18. 02. 2007
Dát tip
hej, lebo u vás sa robí zhoda, zatiaľ čo u nás sa to "zjednodušilo", čím sa slovenčina zas raz stala zložitejšou, najmä pre cudzincov... blbé, čo?

šňupálek
18. 02. 2007
Dát tip
ále, mě překvapilo, pač česky by to bylo nuly vyšlY, pokud teda umim česky...asi si budu muset najít pravidla slovenčiny ;-)

palino8
18. 02. 2007
Dát tip
nuly vyšli je kóšer slovenčina ;) prečo?

šňupálek
18. 02. 2007
Dát tip
hele slovensky je správně "nuly vyšlI"? (dík za odpověď - sem fakt zvědavá)

palino8
07. 02. 2007
Dát tip
Kyselina: ďakujem :) Ó: pri troche snahy, prečo nie? ;)))

Ó
07. 02. 2007
Dát tip
...je to pěkné...skoro začínám věřit, že Ty umíš vyrobit kouli i z kočky...

palino8
18. 01. 2007
Dát tip
ďakujem ;)

kaacena
18. 01. 2007
Dát tip
pali:)) ta je super..:) kŕdeľ mzdových sadzobníkov..:))

Oldjerry
12. 01. 2007
Dát tip
s tým ražniči je to výborný nápad, ale nejen to....

Honzyk
12. 01. 2007
Dát tip
...podobny vyznam...jinak receny...zajimavy, jak shodli jste se v jeden den v "pohledu na svet"---blbe receno, ale kratce...

palino8
11. 01. 2007
Dát tip
Ďakujem ;) Aššur: ražničie som nepočul ani ja :D Honzyk: čo? asi nie celkom chápem, ale zuzuzu si mrknem

Honzyk
11. 01. 2007
Dát tip
...viz "nahore" Hlavolam od zuzuzu..... premysliva....*

...hej raznici je slovenske... ...raznicie som este nepocul.usmev.. ..no egal...inak slusna veceicka..pride mi taka uletova...ale ustata..

Sarrah
11. 01. 2007
Dát tip
***

Háber
11. 01. 2007
Dát tip
súradnice * t

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru