Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Odlesky světel na rudém rouše...

19. 04. 2001
9
0
6058

Ano...napsal jsem to Ne...nevím proč Ano...je mi z toho zle Ne...nehodlám to nechat ležet v zapomnění Příběh o konci jedné dívky...zdá se vám nemožný ? Zkuste se zamyslet...a snad pochopíte.

Dovlekli ji v řetězech do smrduté a slizké kobky.Osvětleny jen mihotavým plamenem loučí, stály tu tiše nástroje násilí, samy však bez viny.Skřipec, železná panna, španělská bota, osel, palečnice.Na dřevěné desce si všimla ležících a pečlivě vyrovnaných kleští, nožů a různých jehel.Otřásla se.Strach.Děs.Bezmoc.Hrůza v ní bublala a vřela.Dva pacholci strhli její, již tak dost potrhané šaty a za okovy ji nahou a bezbranou připoutali ke kruhům zapuštěným ve stěně.Roztřásla se ještě víc.Dnes měla slavit okamžik svého narození.Už po třinácté.Těšila se na ten den, kdy půjdou s maminkou do vesnice a budou tancovat s chlapci.Strašně moc si chtěla zatančit se synem pekaře.Líbil se jí.A ona jemu. Nechali ji dlouho samotnou.Přišlo jí to jako hodiny a hodiny čekání na cosi strašlivého.Nevěděla proč tu je.Čekala... Konečně.Dveře se otevřely a do cely vstoupili tři muži.Dva znala, to oni ji sem přitáhli.Ten třetí vypadal zvláštně.Jeho rudé roucho si pohrávalo s odlesky světel pochodní.V pase je měl převázané zlatou stuhou.Zlatý byl i symbol kříže, vyšitý na prsou, taktéž zlatý kříž, visící mu na řetízku kolem krku, se houpal sem a tam.Tam a sem.Sem a tam.Vábil její oči.Odtrhla od něj zrak a podívala se i mu do tváře.Byl by i hezký.Ale jeho oličej.Bože ! Jeho obličej.Maska krutosti.Škleb s příslibem utrpení. Dívali se na ní.Chlípně.Jednomu z pacholků ukápla z úst slina a s plesknutím přistála na kamené podlaze.Muž v rudém se postavil před ní.Prsty ji uchopil za bradu a zvedl jí hlavu.Měřili se očima.Jedny chladné a bez citu, druhé mokré a vystrašené. " Stačí se přiznat a všechno hned skončí dítě, jen se přiznej," řekl muž v rudém chraplavě. Zírala na něj s nepochopením.Zavzlykala. " K čemu se mám přiznat ? Nic jsem neudělala, prosím pusťte mě, maminka se bude bát, prosím vás." Hromutluk po levici ji zasadil prudkou a tvrdou ránu do žaludku.Prohnula se v pase a dávila.Trochu potřísnila i to krásné rudé roucho. " Tituluj kardinála Vaše eminence, děvko prašivá !" Slzy bolesti stékaly po spanilé tváři blonďaté holčičky.Po chvíli byla schopná promluvit. " Proč...? Proč jsem tu," řekla a vzápětí, když viděla jak se chlápek napřáhl k další ráně, dodala,! Vaše eminence." Pohrdavě a zároveň mile se na ní usmál. " Jsi nařknuta z čarodějnictví.Co můžeš říct na svou obhajobu ?" " Nic jsem neudělala," vykřikla zoufale. " Mluví z tebe ďábel, dítě.Přiznej se a bolest už nepřijde.Přiznej se." " Nemám se k čemu přiznat, prosím, nechte mne, prosím," rozbrečela se. Muž v rudém, kardinál, vzdychl a ustoupil pár kroků.Obrátil se na své pomocníky. " Začněte," prohodil ledabyle. Prostě řečeno, prostě uděláno. Vrhli se na ni.Mlátili jí pěstmi, kopali.Křičela dokud měla sílu, pak jen vzlykala, tiše.Naříkavě.Jeden si spustil kalhoty, levačkou ji sevřel ňadro a surově do ní vstoupil.Bylo to pro ní poprvé.Strašná, trhavá bolest ji vybuchla v podbřišku.Nebránila se.Neměla už sílu.Když první muž skončil, ukojil se na ní i druhý.Pak ji zuřivě bili, hlavně do břicha a hlavy.Omdlela. Když se probrala, kardinál měl svou tvář těsně u její. " Stačilo ti to ? Nebo chceš ještě, dítě ?!" " Ne, prosím, nechte mě...prosím." Karidnál kývl a opět odstoupil.Pacholci vzali do rukou nástroje a začali si hrát.Nemohla křičet. Nezbylo jí na to dost sil.Zlomili jí všechny prsty, vytrhali nehty.Prosila je, ať ji nechají.Nenechali.Popadli rozpálená železa, stahovací nože.Omdlela. Ucítila smrdutý dech.Pokolikáté už ? Nevěděla.Snad tucetkrát ti muži ukonejšili své vzrušení.Visela v okovech.Polomrtvá, zhrzená, zmučená. Přiznala se... K večeru jí upálili.
Marwin
29. 06. 2002
Dát tip
Připomíná mi to Kladivo na čarodějnice... Deltex: Magie, magie, hele magie zná spousty druhů duchů, ďáblů a jinejch stvoření pokud vím. Ale to je ono že? "Bílá magie" je nezná... Křesťanství taky neházej do jednoho pytle, inkvizice je jedna věc, ale kde si myslíš že se udržovala vzdělanost v celým středověku? A mimochodem k podezření z čarodějnictví také musel být důvod, třeba malichernej, ale zas úplná anarchie to nebyla...

Marwin
29. 06. 2002
Dát tip
A samozřejmě jsem zapomněl avizo...

Drui
04. 03. 2002
Dát tip
Hnus - a nebejt předmluvy a tvejch předchozích povídek, nevěděl bych, co si mam myslet. Ale na mě je to trochu moc drsný, takže na tip to nebude...

Reistlin
04. 01. 2002
Dát tip
Krutá realita jednoho období, která si říká o tip

Ansuz
09. 12. 2001
Dát tip
Brlety... pokuď by se jednalo o klub sado-maso, tak by jsi do něj měl zařadit v prvé řadě celou historii evropy zhruba od dvanáctého století.

Brlety
08. 12. 2001
Dát tip
Proč tohle píšeš? K čemu to je? To se tím nějak vyžíváš? Nechápu smysl povídky. A ani trochu nechápu, proč je v klubu fantasy a sci-fi. Není to ani jedno z toho. To už je větší fantasy Alois Jirásek. (Ostatně když už v nějakém klubu, tak leda založit klub sado-maso.)

Brlety...klub sci-fi a fan ma mimo jine i podsekci mytologie a nabozenstvi a v te je to zarazeno ne,nevyzivam se v tom,ostatne,me samotnemu se povidka nelibila a prave proto jsem ji sem umistil,coz je MOJE svobodna volba...a TVA svobodna volba je, ji kritizovat, popripade necist :) pokud nechapes smysl povidky, je to smutne...mozna bys mohl venovat vice pozornosti historii

Menahen
10. 06. 2001
Dát tip
Simone, je to oprvdu nechutné, ale dobré..Já nevim co říct, já se prostě stydim

Menahen
10. 06. 2001
Dát tip
Simone, je to opravdu nechutné, ale dobré..Já nevim co říct, já se prostě stydim. Tohle se dělo, děje (tak či onak) a je to nechuť. Máš u mne tip! Myslim, že tohle může hodně lidem otevřít oči!

Docela by mě zajímalo, jak chytil třináctku za prso :)) Jinak nápad je to dobrej, jen zpracování mi trošku nesedí.

Konstantinidisová...se stačí rozhlédnout :)

Myslíš snad jako že dneska holčičky dospívají dříve ??

Ansuz
09. 05. 2001
Dát tip
Simone, vůbec jsem neměl namysli, že se jedná o nějakou pitomou prózu. Myslím, že to dobře vyjadřuje to co to mělo vyjádřit.

Verita
25. 04. 2001
Dát tip
.......................................působivé......

Gillderan
25. 04. 2001
Dát tip
Hnusné. Okořeněné Sapkowskim, který je tady cítit zvláštní vůní ( nebo zatychlým smradem kobky ). Ale možná se mi to jen zdá. Ale i tak je to krásné zdání a celé dílo mi připadá nadmíru povedené a světe div se - i pravdivé. Někdo by mohl říci, že toho sexu už bylo nějak moc, ale já ne. Tak jak to je, tak to je, a tk to autor myslí. A tak se to má brát. Žádný vTIP :))

Ansuz
24. 04. 2001
Dát tip
Simi, je to dostatečně dobře napsaté, aby to působilo tak, jak to působí. Asi jsem se nepřesně vyjádřil.

Deltex
23. 04. 2001
Dát tip
Tak a máš u mě *! Kdysi jsem o tomhle napsal sérii článků. Je kruté, že 5 - 9 miliónů neviných lidí bylo brutálně umučeno, upáleno, zabito atd... jen kvůli náboženství, které se takto stanovilo cenu svého prosazení. Ať žije přikázání NEZABIJEš, že!? Je mi z toho na nic. A nechápu, jak jen mohly být taková zvěrstva páchány, kvůli náboženství (pohanské víry, magie - nazvěte si jej jak chcete), které nikomu neubližovalo - to nezáleží na tom, jestli člověk vyznává magii (a právě ona magie je hodně terčem médií a to jen kvůli tomu, že křesťanství jí pomluvami dalo ráz něčeho nepřístojného! Přitom je to tak nádherné náboženství (mám na mysli magii)), či křesťanství, ale jen a jen na tom člověku. Každá víra má rub i líc, stejně jako člověk! Jo, dodatek - co je to ďábel -??? odkud pochází - právě z křesťanství - je to výmysl (zkomolenina hebrejského "Ha-satan" = protivník, nepřítel) - je to zbraň. Magie něco takového jako ďábla neznala!!!!!! Ageran: NE, ten kdo napíše o tomhle, není magor ...magorem je ten kdo toto dopustil - a že jich není málo! Grendel: Ne tisíce, miliony!!!!!! :-(((( djPes: Máš velmi naivní názor! Buď bez obav, tohle by si nikdo netroufl?! Nešlo o čarodějnictví, šlo o to nahnat strach a dokaž pak kardinálovi (a kdo mu to vlastně dokáže? Ta dívka?!), že... absurdní. Ano, takhle nějak to bylo... StvN: Víš, ono právě namakanej mučitel si musel dokázat udržet oběť trpící!!! Nesměla mu zemřít, ale musela trpět - do přiznání, nebo ještě chviličku navíc... Simi: Je v tom beznaděj a bohužel (bohužel!) musím podotknou, že je to z našeho světa - z minulosti, ale i ze součastnosti. Vyjádřil jsi něco co moje nitro svírá... A tak jestli vám všem bude můj názor nepříjemný ...upalte mě!

StvNe k tomu mučiteli...viz Deltex a ke stavbě vět ... už dlouho mám jistý styl, je zajímavé,že ses s tím neozval už dříve...neboť podobně stavím větu v KAŽDÉ povídce,respektive próze...takže trochu nerozumím co jsi tím myslel...ale to nic Eowyn zdát se to může...ono to také je Ansuz...to že je to dobře napsané...nemyslím si to a to není nějaká pitomá,čí skromná póza,nýbrž fakt...přesto dík djPes...proto jsem ji asi napsal,tím myslím,že účelem a důvodem si nejsem vůbec jistý,vzniklo to tak spontáně...rychle

sakra avi..

Skleboun
23. 04. 2001
Dát tip
hmmm.....tohle tema se mi moc nechce rozebirat, uz to tu bylo receno (vpodstate), takze jenom..... mozna na tebe az moc vazne

Skleboun
23. 04. 2001
Dát tip
hmmm.....tohle tema se mi moc nechce rozebirat, uz to tu bylo receno (vpodstate), takze jenom..... mozna na tebe az moc vazne

StvN
21. 04. 2001
Dát tip
mě prozměnu nesedí spojení slizké kobky, a několik dalších slovních spojení, trochu stavba vět dále takové technické věci jako to znásilnění a jinak, třináctiletá holka by nevydržela od namakanýho mučitele než pár ran a byla by mrtvá, ale to je jen detajl, viď?

Afaia
20. 04. 2001
Dát tip
Šel mi mráz po zádech..............krásně napsané ....Tip*!

djPes
20. 04. 2001
Dát tip
Jenze je to tolikrat uz zpracovane, dokonce i nedavno tady na Pismaku. A jeste poznamku - nejsem si jist, ze by pri oficialnim muceni si kdokoliv troufl znasilnit carodejnici. Naopak je to velmi nepravdepodobne. Stredoveky clovek mel uplne jiny zpusob uvazovani nez my a vejit ve styk s kymkoliv podezrelym s carodejnictvim bylo velmi riskantni - dabel mohl lehce prejit i na neho. A vsichni ti inkvizitori a kati byli hluboce verici, nekteri z nich byli sadisti, jenze zakladni dogma bylo, ze zena je nastroj dabluv, sex je zalezitost pekla a provozovat sex s carodejnici znamenalo podlehnout svodum satana. A uz by byla dalsi obet na mucidla. Takze kdyby pak kardinal rekl pacholkovi : "A ty budes upalen s ni, ocarovala te a jenom ohen te muze ocistit" , asi by to bylo pravdepodobnejsi. No, on by asi ani kardinal nevedl ten vyslech, od toho byla specialni funkce inkvizitora, na kterou si delali narok nejcasteji mnisi dominikani (domini canes - psi pane). A jsem zase u psu.... Tesim se na dalsi Tvoji povidku!!

papouch
20. 04. 2001
Dát tip
papoušek je citlivka .. papouš takový věci nerrad .. papouš rrači srrandu

Kandelabr
20. 04. 2001
Dát tip
taky mi to přišlo příliš povědomé, nevinnost dostává na frak. napsané je to sugestivně ovšem některé obraty mi nesedí: např hrůza v ní bublala a vřele. podle mě spíš hůza člověka svírá...

djPes...inspirace v našem světě,ale netvrdím,že povídka je z našeho světa,vlastně není ze žádného,je to výkřik zoufalství...a pocit bezmoce...btw třeba ty pacholky taky upálili...kdo ví děkuji za ohlasy,vážím si jich a vás také

djPes
20. 04. 2001
Dát tip
Sim: ta bezmoc i nastvanost tam je citit. Jenze nikdo neprisel na to, proc se lide, kdyz dostanou moc, chovaji tak, jak se chovaji (a svoje svedomi zabaluji do praporu cistych ideji). Uz tim, ze par lidi premysli nad tim, co jsi napsal, ma ta Tvoje povidka vyznam...

Ansuz
20. 04. 2001
Dát tip
Simi, z týhle povídky jde děs a hrůza, ale má to něco do sebe. Určitě je to dostatečně působivé na to, aby se to na každém čtenáři tak trochu zapsalo. Myslím, že je to vskutku dobře napsané.

Mámalibor
20. 04. 2001
Dát tip
souhlas s poslední kritikou djPsa páááč byla nejkratší!!!

Eowyn
20. 04. 2001
Dát tip
Taky jsem o tom premyslela, ze preci jenom znasilnit carodejnici... no nevim, zdalos e mi to divny a Faramiris - ten SKLEB jsem psala ja, ne Agi.

Anonym
19. 04. 2001
Dát tip
Huh máš pravdu - hnusné,a le je to skvěle napsané, což Ty umíš. Jen se mi tam nějak nehodí - Škleb s příslibem utrpeni. Já nevim, jen se mi tam nehodí to slovo škleb... hmmm....

Ageran
19. 04. 2001
Dát tip
Když to čtu už podruhé, už mi to nepřijde tak nechutný, ale je to fakt hnus... Neznat tě, myslím si, že jsi nějakej magor... :-) Jen v závěru to chtělo trochu zaonačit... třeba "Večer zaplála hranice a byl konec..." nebo tak nějak. Tohle je takový moc konkrétní... Ale to je jen dojem, je to tvoje dílo... :-)

Faramiris
19. 04. 2001
Dát tip
no tak předně - gramatické úpravy.. Agi - nebude to tím, že ŠKLEB je Simiho oblibene slovo? taky když už hranice, tak raději vzplála.. prostě pokud možno lépe volit slova.. ale jinak.. jo, docela dobrý :)

Grendel
19. 04. 2001
Dát tip
až moc pravdivé na to abych se nad tím nepozastavil a nepovzdychnul si, že takto bylo zmařeno nevinných životů na tisíce... :( a přitom čáry pomáhají a nepáchají zlo... ehm no někdy teda sem tam, že ale to se jaksi nemuže počítat... :)) rozhodně to byl hnus to co se dělo... k tomu konci.. podle mne by to tak mělo zůstat, je to takový ohořelý vykřičník, taková tečka bez okrášlení vystihující krutou pravdu... tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru