Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

název nepotřebuji

05. 02. 2007
3
19
2514
Autor
Cookie

Dělám jen to, co mi ostatní říkají že MUSÍM. a nedělám nic, co bych dělala ráda...

toto není nic důležitého...pro nikoho...jen pro mě. Žádné morální nabádání. Jen povzdech. Omlouvám se, že tak osobní věc píšu sem, ale psát mi nedělá potíže. To svěřovat se neumím.

A komu taky?

Má rodina vnímá mé problémy jako malicherné. Matka brečí u dojemné lovestory s názvem Seznamte se, Joe Black a nevnímá, že někde blízko ní je člověk, který snad už nedokáže překonat tíhu osudu. Má duše pláče taky.

Můj otec čeká na chvíli, kdy se doma objevím s maturitním vysvědčením, aby mě už konečně mohl vykopnout z domu a dává mi to najevo při každé (ne)vhodné situaci. Lichotivé, což?

Jsem vyhořená. Kdysi nás ve škole učili, jak poznat a bránit se příznakům syndromu vyhoření a já je teď všechny cítím. Tenkrát mě jen napadlo, že snad konce v nenáviděné škole dojdu brzy. Hodně brzy a pak na všechno zapomenu. Jenže to jsem ještě nevěděla, že mi nervy vybuchnou v ten nejhorší okamžik. Zkouška.

Dělám znovu čtvrťák. V jiné škole, ale stejném oboru. Odloučená od dlouhodobých přátel, od rodinné pohody, od svobody. Jen počítám dny, kdy se to všechno změní. Kdy dostanu ten cár papíru a sama odejdu z "domova". Budu svobodná. Snad. Možná. Doufám...

Ale možná už nemám sílu jít dál. A kam taky?

Pro mě ten cár papíru v oboru všeobecná sestra neznamená nic. Jsem obklopená nenávistí, která se mi postupně, vrtkavými děckými krůčky vkrádá do srdce a ničí mě. Ach...a jak...?

Už nemám lásku, kterou bych mohla rozdávat. Jen prázdnotu.

V rodinném kruhu bez rodiny, bez přátel a obklopená lidmi, kteří by možná mohli být mí přátelé, ale o které nestojím. Klidně je hned zítra vymažu ze života. Tak jako zdravku, jako přátele, se kterými jsem se po moc moc  dlouhé době měla setkat v pátek a možná se s nimi už takhle pohromadě nikdy nesetkám. Ná lásku, kterou jsem nikdy moc neuměla přijmout ani dát najevo...ale cítila jsem ji. Na školu, která ze mě udělala to, co jsem. Na tu jedinou zapomenu ráda a z celého srdce. A na svůj pokřivený egoismus a na svou sebelítost. A na budoucnost...Jakou asi?

umřít umřít...ukončit to...a proč vlastně ne?

Myslíte že jsem pesimistka...a není snad sám život pesimistický?


19 názorů

Cookie
05. 03. 2007
Dát tip
nebuď. Když je někdo blbec tak ho musíš jenom objet širokým obloukem. To abys do něj nenarazil:-) Děkuju

Cookie
12. 02. 2007
Dát tip
že děkuju a přeju totéž...pokud nemáš:-)

Cookie
08. 02. 2007
Dát tip
fajn...fajn...beru zpět..já si přečetla jen tvůj výtvor na první straně...to agresívní bylo, to musíš uznat:-)

Honzyk
06. 02. 2007
Dát tip
JA AGRESIVNI? o, bOZE, JEN KNIHU DOPORUCIL JSEM...!:)

Cookie
06. 02. 2007
Dát tip
fanfán: díky... Honzyk: nebuď agresivní...agresivita je taky dost jednoduchá:-)))

Honzyk
05. 02. 2007
Dát tip
no dobra.... vice: Stylistika soucasne cestiny.....PhDr.Kveta Neradova....taky dik..

fanfán
05. 02. 2007
Dát tip
Forma a styl není vždy přesně to samé. Forma je často něco více "materialistického". Obsah? Vyjádření současného stavu, pocitu, je samo o sobě naprosto dostačující jako obsah. Pochopitelně obsah může být až přímo úmyslně nečitelný, taky pěkné. A je taky moc věcí, kterým nerozumíme. Pokud jde o sdělení, no to je život. Ovšem každému se zase bude líbit něco jiného. A dík

Honzyk
05. 02. 2007
Dát tip
...ano, jen jednoduse...!!! ... forma a styl je to samy...ach, jak jednoduchy!...a co obsah, fanfanku?..:)

fanfán
05. 02. 2007
Dát tip
Ano, líbí se mi. "Dílo jako vytržené z deníku". Velmi zajimavý postřeh od Sally. Opravdu, ten dojem při čtení tam je. Má to tedy svou formu a styl. V jednoduchosti je často krása. Díky.

Cookie
05. 02. 2007
Dát tip
tak povídej přeháněj...je to skoro z děníku, a to i když si žádný nepíšu:-(

Cookie
05. 02. 2007
Dát tip
mládí neznamená nekostatek...někdo si proplouvá vydlážděným životem a jinej hold ne...já jsem na už třetí škole...střední dodělávám jen proto, že už jsem to dala tak daleko...ale stejně nevím co dál..prostě někdo má a někdo nemá:-(

Sally
05. 02. 2007
Dát tip
Myslím, že by fakt stačilo si o tom pokecat.Nebo si o tom dopisovat, když slova nestačí nebo to správně nepostihnou... Jinak je to "dílo" jako vytržené z deníku. A o pesimismu bych ti mohla vyprávět story.I když -asi většina lidí by těch dramat měla na rozdávání až do smrti.

Honzyk
05. 02. 2007
Dát tip
mne je lito, ze jsi tak smiutna...ale vyhorela, tak mlada...???????????????

Cookie
05. 02. 2007
Dát tip
jj. mně. Ale psala jsem to v pátek...v afektu jsem to tak cítila. teď jsem to jen předělala za pochodu bylo to moc dlouhý...a ještě pesimističtější... díky

Cookie
05. 02. 2007
Dát tip
díky Honzyku chtěla jsem výjmečně jen kritiku k obsahu a ani to moc ne...jen jestli mě někdo pochopil...psané za pochodu...je mi líto že v tom nevidíš literární veledílo:-/

fanfán
05. 02. 2007
Dát tip
Je to napsané velmi pěkně, jasně, jednoduše. Doufám tedy, že se ten příběh netýká Tebe. V opačném případě, opravdu příliš mnoho pesinismu. *

Honzyk
05. 02. 2007
Dát tip
...povrchne a velmi skolacky popsany burn out effect---(vyhoreni)---- s "nazvem" souhlas-------------------

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru