Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Had

08. 02. 2007
7
13
5085
Autor
nepotrebujem

Rád spomínam na túto veselú príhodu. Odohrala sa asi pred rokom, bolo vtedy leto, krásny slnečný augustový deň.

   Prechádzal som sa aj s priateľmi po pešej zóne. Všade kráčali množstvá chodcov, išli všetkými možnými smermi, ľudia všetkých možných charakterov, rozličného vzhľadu, výšky, veku, vyznania a tak ďalej, všetci dokopy tvoriaci zvláštnu masu. Do tohto ľudského mora nezapadal jediný, ktorý sa od nás ostatných nápadne líšil. Nekráčal, plazil sa. Ležal na bruchu a napredoval iba pomocou sťahujúcich a rozťahujúcich pohybov trupu. Presne ako had. Tak sme ho i nazvali – Had.

   Najprv sme mysleli, že je sťatý na mol a Patrik už chcel naňho zavolať políciu, nech si ho vezmú na záchytku.

   - Nie, - zastavil som ho. – Poďme sa s ním porozprávať.

   Všetci štyria sme ho obkľúčili a so skríženými rukami na prsiach sme mu nedovolili sa pomedzi nás preplaziť. Keď to zbadal a uvedomil si, že sa spomedzi nás nedostane, zdvihol hlavu a ako had na mňa zasyčal.

   - Pane, vy ste had? – opýtal som sa ho. – Budeme vás tak volať. Had.

   Znova zasyčal. Mohol som si to vysvetliť aj ako nie, aj ako áno, no keďže na mňa pôsobil plaziaci sa muž v obleku ako totálny blázon, chápal som odpoveď ako áno.

   - A viete o tom, že hadi nemajú ruky a nohy?

   Priatelia sa začínali smiať, Had ďalej syčal.

   - Prečo ste oblečení, keď hadi sa neobliekajú? – zaujímalo ma.

   Položil som mu ešte zopár otázok ohľadne jeho hadej totožnosti, až mi nevedela žiadna nová napadnúť. Všetci sme sa smiali a Had na každú otázku len zlostne zasyčal.

   Po otázke „Viete o tom, že na hada máte veľký nos?“ sa rázne zodvihol, oprášil si drahý oblek a tak na mňa skríkol, až sa po nás obzrela celá masa rozličných ľudí z pešej zóny. Veta, ktorú vykríkol, znela: „Dobre, nie som teda had!“ A tichšie ešte dodal: „Dúfam, že si teraz šťastný, zasran jeden.“

   Kým som sa s priateľmi pučil od smiechu, Had si nasadil na oko monokel, pyšne zdvihol na hada veľký nos a odkráčal preč.


13 názorů

FunThomas
23. 05. 2007
Dát tip
zajímavé

crayfish
22. 05. 2007
Dát tip
Jo! Má to tu správnou šťávu!

Winter
18. 05. 2007
Dát tip
Dobrá povídka, jen co je pravda. Ten konec je super. Absurdní možná, magicky realistická nikoliv. Ale líbila se mi *

Flákač
15. 05. 2007
Dát tip
teda, tohle je dobré t* bych věřil, že se to stalo, s plazivými lidli mám taky pár zkušeností.

vtipné

Noe1
02. 05. 2007
Dát tip
k

gotech
26. 04. 2007
Dát tip
Tak to potom jo :D

vôbec nie.

gotech
26. 04. 2007
Dát tip
Pobavil jsem se :D Má to nějaký hlubší podtext?

Godfrey
22. 04. 2007
Dát tip
„Dobre, nie som teda had!“ A tichšie ešte dodal: „Dúfam, že si teraz šťastný, zasran jeden.“ Super. *

Najmladšia
29. 03. 2007
Dát tip
koniec..hlavne koniec pobavil*

johny45
15. 02. 2007
Dát tip
Hm, celkom vtipne...moze byt...:) tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru