Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Smrk

23. 04. 2001
5
1
1894
Autor
blázen

Jak osamělý smrk, co roste, aby byl jednou pokácen, žiju a umřu, je to prosté a budu zemi navrácen. Jak jeden z těch, co stojí v lese, koruny vítr honí sem a tam, a každý si tu svoji nese až k fošnám, trámům, hoblinám. Snad myslíte si, že mě znáte a snad si myslím, že vás znám, co společného se mnou máte, vždyť žijem spolu, každý sám. Města jsou jak smrkové lesy, ta osamělost šedých mas, uprostřed nich se rodí kdesi, žije a umře každý z nás. Monokulturní biotopy, rodit se, žít a umřít zas, nakonec po nás zmizí stopy, vždyť všechno plyne, tak jde čas.

1 názor

uranium
10. 11. 2004
Dát tip
No jo to byli časy... :o)

blázen
05. 11. 2004
Dát tip
Jo.Co si tam, uranie, ted beze me pocnete, v tom Brnisku?

uranium
07. 01. 2002
Dát tip
no právě, všichni slyšte je to ten největší ožralec jakej kdy byl v Brně, navíc do pití nutí i hodné kamarády :o)

blázen
06. 01. 2002
Dát tip
Uranie, však mě znáš ... :)

uranium
02. 01. 2002
Dát tip
no zkrátka romanitcká duše uvězněná v bahně velkoměsta.

blázen
12. 06. 2001
Dát tip
Jo, máš pravdu. Ve všem. I st těma zkoušama už to zažívám. Ale Věčnost jsem na sídlišti ještě nespatřil a obávám se, že ani nepsatřím. Radši odatmtud zdrhám. Na hory, na ryby, am to jde...

Chlastáč
10. 06. 2001
Dát tip
Tak o tohle jsem přišel, když jsme se přestěhovali na venkov! Pravda, mé vzpomínky na život na sídlišti se poněkud liší od Tvého pohledu. Jednak tam, kde jsem bydlel, rostlo spousta stromů, keřů a trávy a ono sídliště se nacházelo na okraji města, vedle polí a starých cest a pak taky jsem na onom sídlišti prožil snad nejzajímavější období svého života. Snad se dá říct, že jsem tam spatřil Věčnost a od té doby už nic nebude, jak to bývalo. Pak jsme se přestěhovali na venkov, doprostřed luk, za humny les, jenže já začal chodit na výšku. Zpočátku sice vypadala neškodně, bohužel poslední dva roky trávím svůj čas tím, že buď se šrotím na zkoušky nebo píšu diplomku nebo něco na ten způsob. A tuším, že ona dávná volnost a dávná inspirace se už nevrátí. Prostě asi ani tak nezáleží na tom, kde člověk žije, ale co tam prožívá.

blázen
14. 05. 2001
Dát tip
Dík všem. Kašiko, těším se :)

Rastin
12. 05. 2001
Dát tip
Nevím, co se blbjence nelíbí na rýmech. Jsou tady místy velmi vydařené rýmy: roste - prosté sem a tam - hoblinám no a lesy - kdesi se mi taky líbí. Rytmicky je to věru našláplé. A co k obsahu? Jednou fakt musíme zajít do hospody a změnit na chvíli tok myšlenek :-) tip

Kašika
12. 05. 2001
Dát tip
Pěkný, tip. ( Ale už jsem se Tě dneska načetla, že mě bolí oči...Další zase zítra nebo pozítří.....) :-)))

blbjenka
11. 05. 2001
Dát tip
no jo, žijem spolu, každý sám. na to téma mi visí nad postelí jedna Krylovka. tradičně výborná myšlenka, až na ty rýmy.

ulita
24. 04. 2001
Dát tip
jo, tak přesně tohle jsem potřebovala dneska slyšééééét....

ulita
23. 04. 2001
Dát tip
tradičně nestíhám, vrátím se, jo?

blázen
23. 04. 2001
Dát tip
Nikam se nehoň, to nemá cenu, přijď, až budeš mít čas :-)

djPis
23. 04. 2001
Dát tip
lesy to potřebujeme děláme žebřéky do nebes

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru