Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

čtrnáct řádků...

Výběr: a2a2a, Print
12. 02. 2007
61
148
7770

...život nám ve švech praská těš mne dokud to jde... raz - dva budem zas na nule (...a nula od nuly pojde...)

 

jedna paní povídala
dva se prali
a třetí se smál
do čtyř světových stran…
 
páté kolo u vozu
vytušila svým šestým smyslem
že právě s tebou budu v sedmém nebi
a poznám osmý div světa
tak ti nabízím devátý ze svých životů
a cpu ti ho všema deseti
 
těch jedenáct čistých apoštolů dávno ví
že dvanáctá nám ještě chvíli neodbije
 
Jsi má třináctá komnata
poslední a první..........

148 názorů

...mořské hlubiny jsou zjevně inspirativní :) t.

avízko sem zapomněla, tož znovu

(nick) moře je tu taky :o) a Krakatice, mořská hvězdice, Delfín, několikero ryb a Kosatka.. a pirát moorgaan :o)

Rybanasuchu
13. 04. 2010
Dát tip
No, koukám.... za chvíli se budeme asi koupat v moři :-D

jej, další ryba - je nás tu čím dál víc :o) díky za návštěvu, mám dycky radost dyž někdo zabloudí k nějakýmu staršímu dílku :o)

Rybanasuchu
13. 04. 2010
Dát tip
Tak tohle se mi vážně líbí! Pěkně si hraješ s jazykem... a to mám ráda :-) Pěkné a dobrý nápad!

zas se mu tu kdosi courá minulostí... tož díky teda :o)

excelentní idea...tipus maximus

děkuju za noční přepadovku :o)

Špáďa
15. 10. 2009
Dát tip
Občas je dobré zopakovat si aritmetiku pro první ročník. A nebo něco jiného ze základky. Co takhhle vyjmenovaná slova? Dobře se těch 14 řádků četlo a nejen to...

řádek
07. 03. 2009
Dát tip
:-)

jé, ty sis to aj oblíbil, řádečku? :o) no já myslím že je dobře že sem tě tehdy neznala... možná bych skončila hned u jednoho řádka... teda řádku :o)

řádek
06. 03. 2009
Dát tip
Jé.. to je pěkný... škoda že si mě ještě neznala, pač to by se ti to pak psalo určitě o to lépe a radostněji :)

jé - a já sem musím vlastně někoho zavolat - on tu o tom neví a měl by teda :o) tož si to tu užívej a já du pověsit prádlo :o)

moorgaan
06. 03. 2009
Dát tip
kvuli tomu na Pismak chodim:-))

no a slov je taky docela omezený počet... takže budem v klidu a budem si dál hrát :o)

moorgaan
06. 03. 2009
Dát tip
no taky jsem uz takhle nekolikrat narazil na nekoho, kde se to podobalo.. ono tech temat zas tak moc neni:-)))

seš originální - já přece psala něco trochu jinýho a jinak :o) a stává se mi to často že narazím na dílko ze stejnýho nebo inspirčního zdroje... a často si pak přijdu neoriginální já... :o)

moorgaan
06. 03. 2009
Dát tip
jeeeee- no to je perfektni!.. a ja si myslslel , jak jsem originalni..no jo, !.. ale je stejne zajimave, jak moho mit nekteri stejne napady nezavisle na sobe!.-)).. /*************

taky mám jednu číslovinu... takovou komprimovanou :o)

že tu vypadá líp než na literu? spousta věcí tu vypadá mnohem líp - ta grafika mi tam děsně chybí... a díky :o)

Špáďa
27. 08. 2008
Dát tip
I za rok a půl potěšila. Dobře a vtipně rozpracovaná idea.

athlete
12. 08. 2008
Dát tip
velmi napadite, originalni, pusobive...

díky teda :o)

KayTee
28. 05. 2008
Dát tip
pobavilo *

díky :o)

Dolfiness
13. 03. 2008
Dát tip
no tyjo.. krásně konzistentní * mnam

já vím

jj - názvy sou důležitý - a někdy tvořej kus díla! :o)

no tak trochu, podle názvů... některý zaujmou víc

díky... hrabeš se v minulosti? ;o)

Skvěle!

tak si našla mořskýho koníka? :o) díky

Lady_clash
20. 07. 2007
Dát tip
Výborně zpracovaný nápad! Mooc fajn se četla..*

díky za ocenění aj návštěvu :o)

nápad to se musí ocenit a čím no TIPEM


džejbí
10. 05. 2007
Dát tip
Za těch čtrnáct řádků život se mi zkrátil city všech mých pátků ke mně zase vrátil. (To, o co jsem přišel dávno získal jsem zpět zase, mám už mnoho načekáno, radši se vrátím v čase.) Za vzpomínky děkuji, na oplátku TIPuji.

babka
03. 05. 2007
Dát tip
moc pěkný !!

další kouzlo***T

už sem se lekla, že su jednoduchej koníček! :o) díky za pochvalu

a to snad ani vůbec neznám... díky za návštěvu :o)

Brynhyld
17. 04. 2007
Dát tip
Tak z toho mrazí. Ale úžasně! tip

nejhezčí na tom je, že se neznáme /teda pokud to není nějaký rafinovaný alternick/ a že je to jen hraní se slovy :o)

a i když nejsem tebou, tak mě to moc potěšilo, díky ;)

jééééé, no tak to by mě, být tebou, úplně nejvíc potěšilo, je to moooooc krásný :-), dala bych tomu taky tip, kdybych mohla ;)...

a hele co mi k němu přišlo jednou poštou (v láhvi, samozřejmě... :o) nevím esi se nebude zlobit, jen autora ziniciálkuju M_S Čtrnáct tvých řádků po třináct dnů dvanáct hodin jedenáct minut čtu, a v deseti prstech devět tvých zpráv držím.. Jak chobotnice osmi chapadly jsi sedm cípů mé duše šestkrát uchopila svými pěti prstíky.. Po čtyřech jsem přišel pokorně, třikrát, abys mě dvakrát vyhodila a jednou pohladila poprvé a naposled.. :-) hezký, že jo?

pěkný počítadlo, koníku :-) tip*

iust
08. 04. 2007
Dát tip
wow, peknych ctrnact radku !***

tak to avi :o)

díky myslím že ti teda tvůj názor rozmlouvat nebudu

to jen u tohohle dílka... zas tak žhavý to se mnou není ;o) díky

juj - díky za jubilejní 40. :o)

Anetté
17. 03. 2007
Dát tip
Ano, zdá se, že se Ti to zjevilo naprosto přesně a správně(((;

jeví se mi to jako velmi upřímná kritika - díky :o)

Anetté
17. 03. 2007
Dát tip
Hahaha((; Nebudu Tě tady zatěžovat žádnou kritikou, myslím, že tohle mluví za vše: Hahaha(((;*

Arwennn
06. 03. 2007
Dát tip
jo tak tohle jsem už někdy četla.. asi nepřihlášená... :) nápad se mi líbí..:)

tak stále dík :o)

bolo? a už nie je? ;o) dík...

a2a2a
03. 03. 2007
Dát tip
koníčku, asi nemá smysl, abych zasahoval do jiných básní, spíše sem rád, že své názory vnímáme a nejsme proto zlí. A navíc čtenářům se to líbí a to není vůbec málo, i když zde na Písmáku mnozí tvrdí, že počet tipů není směrodatný. Podle mne vždy o něčem vypovídá.

a2a2a - díky, za vysvětlení i názor :o) máš pravdu - hříčka to byla ale i tak má - pro mne - smysl a tomu jsem to podřídila... ale moc děkuju za rozbor - ráda ty tvý čtu i u jiných autorů rytmus básně - to jde docela mimo mne... nejsu teoreticky na výši... píšu jak se mi to pozdává - jak bys tu část upravil teda? jinak k tomu střídání osob - muselo to být a nepřijde mi to tak násilný... nic není nikdy o jedný osobě... a jedenáct apoštolů? fotbalová jedenáctka se mi tam nehodilo, 11. září taky ne... a těch apoštolů po Jidášově zradě 11 zbylo... není to ustálený rčení ale ani nevhodný mi tu nepřijde... máš pro mne lepší jedenáctku? nic jinýho už mě nenapadlo... možná vyhlásím jedenáctkovou soutěž :o)

a2a2a
03. 03. 2007
Dát tip
koníčku, myslím, že výběr takto odůvodněný je namístě. Redaktoři nemají patent na rozum, a já chci zpřístupnit dílka autorů, kteří zaujali čtenáře ( 30 tipů jsem si dal jako dolní hranici, abych alespoň trochu potlačil kamarádská sdružení ), ještě většímu okruhu čtenářů. Tímto dávám možnost proniknout, pokud mne někteří mí kolegové budou následovat,autorům do Zlatého výběru i přes nepřízeň redakce. Nicméně, žádáš li mne o názor, rád ho napíšu. Tady tato věc je spíše jakousi hříčkou s čísly, text z hlediska formy je tím poznamenán, jako nápad je to nepochybně vtipné. Např. v první sloce poslední řadek jde z rytmu básně. Ve druhé sloce zase se mi nezdá to měnění osob, první řádky ON JE, další čtyři JÁ, přičemž ten přechod je docela násilný, dále pak jedenáct čistých apoštolů už vybočuje ze známých číslicových úsloví, je to umělé. Opakuji, nápad dobrý, a vcelku i vtipně uděláno, ostatní jsem již zmínil.

proč mi to děláš? to se mi nelíbí takový hodnocení, opravdu ne... to snad ani nečteš, jen mrkneš na počet tipů a dáš výběr... mne by zajímalo dozvědět se co se ti na tom ne/líbí a ne že respektuješ čtenáře... :o(

a2a2a
03. 03. 2007
Dát tip
Výběr za 30 a více tipů jako projev respektu k čtenářskému ohlasu

Veeriiaann
02. 03. 2007
Dát tip
úžasný =)

Yeštěrko, co ty dík? já dík za návštěvu a tip :o)

Yeštěrka
28. 02. 2007
Dát tip
Tyjo.. Tak to se mi moc líbí.. Dost originální nápad. prostě super. Dík

PecKer
27. 02. 2007
Dát tip
Dal bych tip za 30tý případ majora Zemana. Takhle si na Tě musím v oblíbených počkat

ale že fakt úžasné:DDD * júj, fakt sa rada hráš:D

Rad_o)))
22. 02. 2007
Dát tip
***** Tink :o)))

Tyrkyska
19. 02. 2007
Dát tip
naaadhera...pritazlive...líbí se mi.... :) jen tak dál :)

rádo se stalo, Chimérko, a dík :o)

Chiméra
19. 02. 2007
Dát tip
tak ti nabízím devátý ze svých životů ...to znelo tak hezky romanticky, az jsem se ale pak lekla naslodujiciho slova "cpu" :)...libive...¨neska jsem neco takvyho potrebovala moc...dekuju*

rainman
18. 02. 2007
Dát tip
Ty jedeš :-))***

stenos díky... Afterpoe, tobě jsem už odděkovala... doufám... snad to není skleróza :o)

stenos
15. 02. 2007
Dát tip
Fakt dobrý

no ty blaho teda!

závorka původně patřila do dílka - bez závorky... ale neseděl mi pak počet řádků... no dřina, co mám povídat :o))

Jolana19
13. 02. 2007
Dát tip
*t

kapitáne!!! šťastné oko mořského koníka které tě vidí!!! díky a kynu ti ploutvičkou... (jinak teda nijak extra nekynu ani tobě ani jinýmu :o)) bouřkovo, díky... :o)

Noe1
13. 02. 2007
Dát tip
krásně hravá *t

se usilovně drtím na zkoušky z hist(e)rie, tak by mě nemělo zaskočit vůbec nic. ale Tvoje verše vždycky něco přinesou. :)

dík kudlanko... prolog byl původně samotný a samostatný dílky... ale nechtělo to skončit u těch nul... vím že jsou to obecně známý spojení (a tebe nezaskočilo jedenáct apoštolů ?) - o to právě šlo... díky :o)

ty číslovky tomu trochu ukrádají barvu, protože si vynucují obecně známá spojení, ale nápad cením. a koníku, líbí se mi prolog. :) moc *

guy - co se děje? taky máš? ukaž kde co? a dík :o)

guy
13. 02. 2007
Dát tip
jé - třináctá - to je sakra náhoda .. :-)*

kousadlo - si piš! :o)

silence, kousadlo, pobočníku, Petře N. a Printe - dík za návštěvu a ... však víte, přijďte zas :o)

Print
13. 02. 2007
Dát tip
:-) Vydařený!*

koníku mořský, připojuji se k již řečenému - dobrý nápad s nápaditým obsahem, hezké , tedy tip

Rabb
13. 02. 2007
Dát tip
koň! *

silence
13. 02. 2007
Dát tip
za motiv *

Nicollette: já ho neodsuzuju... já ho jen vyčleňuju - buď jedinej zradil - nebo nejvíc miloval... a nebo bylo všechno úplně jinak... každopádně mi zbylo 11 apoštolů... vidělas Poslední pokušení Ježíše Krista? tam byl Jidáš ten dobrý...

Grafo - on původně byl! seš génius!!!

Nicollette
12. 02. 2007
Dát tip
nebrala bych to tak jednostranně :) třeba nezradil, třeba miloval....

Nicollette - jedenáct čistých - to je důležitý... dvanáctý přece zradil... :o)

Nicollette
12. 02. 2007
Dát tip
proč jedenáct apoštolů? celý život žiju s tím, že jich bylo dvanáct...

Sasak
12. 02. 2007
Dát tip
Jsem doteď netušil, jak se dá na jednoduché číslovky postavit tak povedené dílko. Jen žasnu :-)

další
12. 02. 2007
Dát tip
Jsem vychovaná, tak jsem si říkala,tak jo díky.Sem ráda, že ti můžu tykat. Tady nemám žádnou kamarádku ještě.

pozo?! další - a poslední a první je kolikátý? :o) a já to psala sama, tak nevím jaký "chybí vám tam"...

pozorovatel
12. 02. 2007
Dát tip
koni

další
12. 02. 2007
Dát tip
No chybí vám tam jeden, ale to nevadí.

promiňte pana pozorovatel, já už si tu připadám jako doma... takovej domestikovanej koník...peace, no! ale vy na mne taky koníku... a to su dáma! a vůbec, nechceš bejt pozo, tak si trhni :o)) další: a jak to dopadlo? :o)

další
12. 02. 2007
Dát tip
Jsem si to pro jistotu spočítala.

pozorovatel
12. 02. 2007
Dát tip
co mě oslovuješ zdomácněle?! pan pozorovatel

máš štěstí, pozo, že su mírná a snášenlivá a tak si tu tvoju italsko - matematickou nadávku vůbec neberu k sérdcu... díky! :o))

pozorovatel
12. 02. 2007
Dát tip
souhlasim tady s derem.. kdybys, koníku, použil fibonacciho posloupnost, tak ani popel.. ale takhle? plná urna *:)

psat_me_moc_nebavi - ale naštěstí pro mne tě bavilo číst... díky!

dobrý :-)

palino, díky... attarko, asi aj klopýtám, ale fanoušci mají soucit s kobylkou v nejlepších závodních letech a eště povzbuzují a neposílaj do salámu :o))

tady su spisovná až to hezký není!!! snad až na to všema ale všemi se mi nelíbí... nebo co? a četla jsi dílko nespisovná? (u martinez teda) - to by ses asi osypala :o))

palino8
12. 02. 2007
Dát tip
za nápad*

já vím - já dřív aj šestila než jsem to ovládla tu na Písmáku... já to chápu ;o)

T_O_M_
12. 02. 2007
Dát tip
óóó taky díky - víš on mě nějak zlobil prohlížeč - proto je to tam 3x, ale je to vážně výborné! ;-)

T.O.M.e - 3x ti dík a sláva! :o)) thali - aj tobě :o)

T_O_M_
12. 02. 2007
Dát tip
Bez debaty - podařené! tip

T_O_M_
12. 02. 2007
Dát tip
Bez debaty - podařené! tip

T_O_M_
12. 02. 2007
Dát tip
Bez debaty - podařené! tip

daddy
12. 02. 2007
Dát tip
seš šikézní .)

dík domi, hlavně že jsem nešlápla do ho.....ooodně smradlavý hmoty :o)) daddy, díky ;o)

domin.go
12. 02. 2007
Dát tip
...se mi líbí tvůj cit pro rytmus a jazyk, tvoje básničky sou nejenom akusticky, ale i opticky hrozně přitažlivý proto - řek bych teda - máš takovej úspech,protože obsahově si nešlápla do ničeho novýho (ale to koneckonců asi nikdo:)

daddy
12. 02. 2007
Dát tip
:)

domi, Norsko, kubíku a rarachu - díky moc :o) Dero Dero - že já se s tebou dávala do řeči... tak náročnýho čtenáře a kritika hned tak neuspokojím... chjo... já nikdy nespěchám nebo nevyčkávám... něco se vylíhne a je to... neumím upravovat a překopávat... máš konkrétní výtky nebo návrhy?

satannáš
12. 02. 2007
Dát tip
***T

Dero
12. 02. 2007
Dát tip
Pěknej nápad, koníko, ale moc jsi na něj spěchala, viďže? :o)

Jakubisko
12. 02. 2007
Dát tip
tak tohle bych nevymyslel ani za mák :o))))) paráda!

Norsko
12. 02. 2007
Dát tip
hezký nápad, koníku :-)*

domin.go
12. 02. 2007
Dát tip
nápad se cení:)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru