Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ZABILI HO

24. 04. 2001
17
1
12404
Autor
Danny

Satanská mše. Pod katakombami velkého města. Černé svíce planou a dvě vyhublé postavy listují ve svitcích a knihách. 'Kdy se narodí? Už zítra?' 'Podle tarotu se již narodil včera' 'A kde? Řekne nám někdo nebo něco kde?' 'Zapomínáš kdo ho chrání. Tohle asi nezjistíme' Táboru vévodí obrovský komín pro spalování mrtvol. Bída, hlad a mučení esesáků ždímá poslední životní energii z těch, kteří dosud přežili. 'Odpusťte mi to. Všichni mi to odpusťte!' 'Co Imo, co bychom ti měli odpustit?' odpověděla strhaná postava s kipou na hlavě zničenému, boláky posetému mladíkovi, který hledal sílu k tomu, aby se zdvihl ze země. 'Ale nech Imu, chudák blouzní. Asi má horečku.' 'Vždyť má čelo úplně ledové.' 'Tak se pomátl - a já se ani nedivím. Takových to bylo.' 'DO PRÁCE, ŠMEJDI!' přerušil je drsný, nelidský hlas. 'Co o něm víme? Žije v Podkarpatské rusi?' 'Ne, to nesedí podle tohoto svitku spíš někde na Západě.' 'Pro Ďábla! Vědět to musíme, už je mu pět let, za chvíli začne mít stoupence.' 'No právě, pak o něm uslyšíme.' 'Nedělej si iluze, ten bude opatrný.' 'No samozřejmě - toto je ta nejsilnější bílá magie, proti které jsme kdy bojovali.' 'Zkusíme někoho obětovat?' 'Myslíš, že nám posmrtné křeče nějakého člověka - kromě něho samotného - k něčemu budou?' 'Všechno to začíná do sebe zapadat. Uvědomuju si to až tady - a to je pozdě, protože každou chvíli mě můžou poslat do plynu.' 'Co zapadat, Imo? Souvisí to s tím tvým záchvatem ráno?' 'Záchvatem? Ne, to nebyl záchvat. Všechno to peklo: ghetto, Terezín, Auschwitz - je kvůli mě a nikomu jinému.' K Imovi se přitočil starý muž: 'Já jsem dělal psychiatra, než přišli Němci. Toto je, příteli, zcela jasná psychóza. Díky nelidským podmínkám, jaké tu všichni prožíváme, se mohla aktivovat.' 'Už se tu scházíme jánevímkolik let, vymýšlíme jak ho zabít, ale ještě pořád nic.' 'Zbývá pouze krajní řešení, bratři. Náš Pán Ďábel bude potěšen.' 'Jaké krajní řešení? Víme jen, že se má jmenovat Immanuel, že bude potomek krále Davida a že Jahvemu zaručí vítězství v souboji s naším Pánem. A vypočítali jsme si kdy se narodí, ale to nám k ničemu není.' 'Ale jedno víme určitě. Že to bude Žid. Informujte naše agenty v Německu, že rozjíždíme akci P2.' 'Ne, příteli, já neblouzním ani nejsem blázen. Už je to jedno, protože cítím, že již dlouho nepřežiji. Celých skoro dva tisíce let si to už připravovali.' 'Kdo?' 'Druhá strana. Slib mi něco. Měl jsem obnovit naši izraelskou říši, ale po té co zemřu se plány asi změní. Slib mi, že se o to pokusíte i beze mě.' 'Ano, kamaráde, cokoliv řekneš.' Imův přítel a bývalý psychiatr se na sebe podívali a pokývali hlavami. 'Chození po vodě... Změna vody ve víno ... to jsou jen pověry...' Jasně Immanueli, teď musíš spát, zítra budeme tvrdě pracovat. 'ALE PROČ ZABÍJEJÍ VŠECHNY?!?!' zařval Ima. 'Hele, co je to tady za bordel? Co řveš, Žide?! Aha, to seš ty, ty mě už dlouho štveš. Myslíš si, jak jseš chytrej nebo co.' ozvalo se ode dveří. Psychiatr se chtěl Imy zastat, že jenom blouzní, ale příliš se bál o svůj vlastní život. Proto výstřelu z fašistovy pistole nic nestálo v cestě. Nejdřív kříž, nyní plyn a pistole. Dříve Římani, nyní Němci. Immanuel naposledy vstal, svýma očima plnýma hvězd se podíval směrem nahoru a prohlásil: Otče, neodpouštěj jim, neboť vědí co činí

1 názor

hubaj2
19. 02. 2008
Dát tip
je to dobře napsané, pěkný nápad. S myšlenkou se sice nemůžu ztotožnit, ale je minimálně zajímavá a to se hodnotí. tip

Seregil
25. 12. 2002
Dát tip
Ten konec mi rve srdce, ale zasloužili bychom si to....

hurvinek
18. 12. 2002
Dát tip
zajímavé dílko, ale nohem zajimavejsi kritiky

Robi
28. 11. 2002
Dát tip
No, já nejsem věřící a na některé věci se dívám trošku jinak, ale tohle vlasně zas až tak o víře není. Náhodou to má hloubku. Je v tom síla. Podle mě je to geniální a to vyvrcholení příběhu nemá chybu. S radostí dávám tip.

bufina
02. 05. 2002
Dát tip
super konec. fakt super

Ageran
20. 10. 2001
Dát tip
Spvrivs: Jestli to je tvoje reakce na moji "kritiku" tak dobře. Začal bych tím, že neuznávám podobné názory o Bohu a tak podobně. Podle mě, ať to bylo jakkoliv, Ježíš byl maximálně prostě "pouhý" polobůh, a tudíž, když už akceptujeme tento názor, nemohl mít stejnou moc jako jeho otec. A v tomto díle je to naprosto stejné...

Spvrivs
19. 10. 2001
Dát tip
Mňo, někteří lidi zjevně chápou tři božské osoby analogicky k tomu, co známe. Nehodlám tady rozpoutávat vášnivé debaty, na to jsou auditoria, jenom bych chtěl upozornit na to, že takto by se to nemělo brat. B_h není trojitý, ale trojjediný, což znamená, že má tři zdánlivě nezávislé "podoby"(?), ale zároveň Syn=Otec=D.S.. Syn má stejnou moc jako Otec, protože je zároveň Otcem. (Podle mě by se mělo mluvit spíš o 3 principech a jejich zosobnění.)

Ageran
18. 10. 2001
Dát tip
Je to zajímavě napsané, ale celkově to nedává smysl. Celé dílo od začátku do konce směřuje k jedné věci, a to je smrt "Hlavní" postavy, která má ztělesňovat nějakou vyšší moc, přestože v lidském těle. Potom je tu nějaká druhá strana, přívrženci pekla, kteří ovládají a pravděpodobně způsobili největší konflikt historie, kteří usilují jen o odstranění právě "hlavního" hrdiny, a to jenom proto, aby nezničil jejich Pána. Zde se dostávám k jádru věci. Pokud by Bůh v křesťanském podání chtěl Satana zničit, může to buď udělat kdykoliv, jelikož jeho moc je nekonečná vůči moci Satana, nebo to nemůže udělat vůbec, protože Satan má moc stejnou. A proto je naprostý nesmysl, aby boží syn, druhý spasitel, mohl udělat něco, co nemůže udělat jeho otec. O náboženství tady nebudu raději s nikým diskutovat, to by bylo o něčem jiném, ale debata je tady pěkná... :-))) Neber to nijak špatně, jinak je to zajímavé a nebýt té poněkud podivné pointy by to bylo skvělé dílo... To je jen můj názor...:-)))

Ageran
18. 10. 2001
Dát tip
Je to zajímavě napsané, ale celkově to nedává smysl. Celé dílo od začátku do konce směřuje k jedné věci, a to je smrt "Hlavní" postavy, která má ztělesňovat nějakou vyšší moc, přestože v lidském těle. Potom je tu nějaká druhá strana, přívrženci pekla, kteří ovládají a pravděpodobně způsobili největší konflikt historie, kteří usilují jen o odstranění právě "hlavního" hrdiny, a to jenom proto, aby nezničil jejich Pána. Zde se dostávám k jádru věci. Pokud by Bůh v křesťanském podání chtěl Satana zničit, může to buď udělat kdykoliv, jelikož jeho moc je nekonečná vůči moci Satana, nebo to nemůže udělat vůbec, protože Satan má moc stejnou. A proto je naprostý nesmysl, aby boží syn, druhý spasitel, mohl udělat něco, co nemůže udělat jeho otec. O náboženství tady nebudu raději s nikým diskutovat, to by bylo o něčem jiném, ale debata je tady pěkná... :-))) Neber to nijak špatně, jinak je to zajímavé a nebýt té poněkud podivné pointy by to bylo skvělé dílo... To je jen můj názor...:-)))

Doubi
02. 10. 2001
Dát tip
zdržím se sáhodlouhých blábolů, je to prostě skvělé * tip

Manuria
16. 07. 2001
Dát tip
Skvělý! *

Erendis
20. 06. 2001
Dát tip
Spvrivs: Ale zajímavé je že jsi vyšel z protestantskýho otčenáše....:)))) Marwin: Hmmm....a mimochodem jak moc dobře se znáš s MM ...jestli to mohu posoudit tak i s ním jsi si velmi podobný...ale pochybuju že by se s tebou hádal o umění jako já.... Erendis

Deltex
15. 06. 2001
Dát tip
...to je ale blbost...

Helča
15. 06. 2001
Dát tip
Spvrivs :-)

Deltex
14. 06. 2001
Dát tip
Bůh ví...:-) Ovšem stejně tak my nechápeme mravence... nebo ano?

Dex dobra otazka...myslim,ze lepsi by ovsem byla,jestli oni chapou nas...

a měli bysme ?? nebo měli by ??

Deltex
14. 06. 2001
Dát tip
Kdo ví, ale můžeš se jich zkusit zeptat a nebo se nás třeba ptají oni, prosí nás, modlí se knám, ale slyšíme je?

Deltex
14. 06. 2001
Dát tip
Kdo ví, ale můžeš se jich zkusit zeptat a nebo se nás třeba ptají oni, prosí nás, modlí se knám, ale slyšíme je?

Spvrivs
14. 06. 2001
Dát tip
Člověče náš, jenž jsi na sloupu, posvěť se jméno tvé, přijď království tvé, buď noha tvá jako mimo, tak i v mraveništi, drobky naše vezdejší dej nám dnes, a odpusť nám naše hemžení, jakož i my odpouštíme našim spolubydlícím, a neuveď nás v zašlapání, ale zbav nás od mravenečníků; neboť tvůj je sloup i moc i sláva na věky.

amen...

Marwin
13. 06. 2001
Dát tip
Já plně souhlasím s Erendis. Né pro nic, za nic, nám přátele tvrdí, že jsme si natolik podobní, že víc odlišní snad již nemůžeme být. Dále pak souhlasím s MM. Chtěl bych přidat jeden názor (citát) faráře (jméno mi jak jinak než vypadlo): Představte si mraveniště. Dokonalou kolektivní souhru, která vede k přežití. A k tomu mraveništi čas od času příjdou ohromné sloupy, v různých barvách. Některé nedělají nic. Jiné, ale mraveniště rozkopou a zničí tak práci několika generací. a pak tu jsou ještě jedny sloupy, ty když příjdou, tak ze zhora padá cukr a jinné dobroty. Tak a teď chtějte po mravencích, aby napsaly úvahu či popis člověka, jaký je. Dokáže člověk napsat, vyjádřit, nebo alespoň trošíčku pochopit Boha? Co myslíte?

CZlovek
06. 06. 2001
Dát tip
Tož to je teda dost dobrý, škoda, že můžu jen dát tip a nic víc... ť*!

Spvrivs
22. 05. 2001
Dát tip
Salve Regis: Promiň, že to trvalo měsíc. Já jsem chtěl říct, že ateismus je taky víra - víra v neexistenci vyšší moci a v neopodstatněnost věr, takže je de facto univerzalistická, a navíc popírá samu sebe. Univerzalismus - já jsem netvrdil, že je nějaká víra univerzální (i když si to třeba myslím), ale obecně jsem vyjádřil nejhlubší podstatu každé víry. Samotná Tvá neuniverzální víra univerzalistická samozřejmě není, ale její podstatou je víra v možnost existence mnoha neuniverzálních věr a ta už je univerzalistická (když se budem hádat, jestli moje víra je univerzální, tak Ty to samozřejmě v žádném případě nepřipustíš). No a ten "ateistický kruh neuniverzalismu", to jsem zmínil já, ne Ty (tady jsme se nepochopili). Vale et vive bene Spvrivs Asidivs

Život je krásný :-)))))*

Deltex
27. 04. 2001
Dát tip
Nesouhlasím s názorem Regise, sice vyznávám jinou víru, nežli byla zmíněná, ale co ti dává právo soudit Boha v nějž patrně nevěříš? Jak můžeš soudit něco co nevyznáváš, nebo snad ano?! Lidi můžeš soudit... to ano, a souhlasím s Erendis, každý má pravdu - tu svou a za všechno si může člověk sám. Kdybychom chtěli lepší svět, měli bychom jej, jenže nechceme... Danny! Tip! Dost dobré, ač s tím dílkem nesouhlasím...

Helča
27. 04. 2001
Dát tip
Připojuji se k tomu, co k povídce napsal MM. Bylo to už i v jiné tvé povídce spasitel (vyvolený), ale sám sebe nezvládl (to neznamená, že musí být bez chybičky.) Píšeš dobře, ale z obsahem také nemohu souhlasit. Regis: "Člověk, to zní hrdě, lidsky, něžně, mírně jemně...člověk, člověk..." (Pepa Nos - takněkak přibližně) Za to ti smekám. Jinak, ale nechápu proč ta silná slova. Taky by bylo asi pravdivější napsat ne jejich boha nemám rád a jejich představu boha nemám rád. O bohu opravdu nejde nic zjistit, ale lze s ním navázat vztah. Pak jsetli je nebo není a co si o něm kdo myslí je věcí, toho kdo navazuje (nebo nevavazuje) S nejhlubší úctou Helča

Anais
27. 04. 2001
Dát tip
dobře napsané jsem atheista vědění je moc - je jedno jaké je, jestli mystické (náboženství) či racionalistické (věda) moc člověk užívá jako mechanismus k přežití vše, co ze svých ctěných hlav vypustíme, (sociální fakt) začne být na nás nezávislé a tedy neovladatelné. čím více se snažíme získat kontrolu, tím více nových sociálních faktů vzniká ***snowball*** obsah povídky(?) je zjednodušený, skoro bych řekla, že vše je upraveno účelově, pro konečný efekt v literatuře toto není neobvyklé tady je chyba v tom, že je to příliš poznat konkrétní názor na obsah nemám a nechci mít i když náboženství a hlavně jeho (nezamýšlené i zamýšlené) důsledky ze světa nevymažeme, jsem ráda, že již má nad lidmi menší moc nezůstali jsme však "bez ničeho" ovládá nás tu něco jiného a jiným způsobem nemám tolik energie, abych se dokázala vyrovnat s dějinami a nemám ani capability je pochopit - zbabělé, že?

Bacil
26. 04. 2001
Dát tip
Čekal jsem něco o Linuxu... tohle vážně ne... síla.

Regis
25. 04. 2001
Dát tip
SimontheScimitar: Kdo jsem? Člověk!! Zní to hrdě? Ne, ale už jsem se s tím smířil. A jako člověk pochybuji o všem a vše zvažuji a soudím. Nejsem Ofce, abych se nechal hnát Pastýřem a jeho Psy, byť po šťavnaté Louce. Znáš tenhle aforismus: "Člověku není dovoleno pochybovat o Božích rozhodnutích, leč je pravidelně odměňován tím, že smí snášet jejich důsledky." ;-)

Regis
25. 04. 2001
Dát tip
MM: je a není zjednodušující... použil jsem stejného sémantické mechanismu, jaký užívají kněží, tj. antropomorfizace boha. Jak jsem už napsal do auditka o Bohu, nemá cenu se o Něm bavit, neboť o Něm nelze nic zjistit. Proto považuji také od věřících za troufalé, stejně jako ty ode mne, hovořit tak zjednodušujícím slohem o Bohu. Bohové chraň brát někomu jeho víru, jen co nemám rád je tvrzení o jejím univerzalizmu či nadřazenosti nad jinými věrami (třeba ateizmem) či nezbytnosti takové víry...

Spvrivs
25. 04. 2001
Dát tip
Regi: Každá víra je univerzalistická. Ta Tvoje v tom, Regi, že žádná víra není univerzální. Ty se pak motáš v ateistickém kruhu neuniverzalizmu, přičemž ten ateismus je taky v tom kruhu, takže to je jakási nekonečně-rozměrná"kompozice do kruhu" a Tvá víra popírá samu sebe. Danny: My se známe, takže víš, co si o tom asi myslím já. Ale literárně to je dost dobré. Tip.

Spvrivs
25. 04. 2001
Dát tip
A ten konec: "...Dříve Římani, nyní Němci...", ono to židůmžel bylo tak, že Římani komponovali do kruhu (viz předchozí reakce) a Immanuela zabili Židi. Pontivs Pilatvs s nima prostě nic nesvedl. Shalom.

Regis
25. 04. 2001
Dát tip
Spvrivs, lo primero: univerzalistická a univerzální jsou dvě různá, leč příbuzná přídavná jména. To první vyjadřuje tendenci zevšeobecnit dané, to druhé samu všeobecnost. Tvoje první dvě věty jsou tautologická smyčka. Logicky, můj subjektivní názor je univerzální, silně pochybuji o tom, že někdo přemýšlí v diametrálně odlišných pojmových kategoriích o různých věcech. To snad ani nejde (viz. Eco a jeho díla o způsobech vyjadřování). Erg kladífko, každá víra musí být univerzalistická, je-li MÁ víra univerzální. Jak jsem již pravil, je to totéž řečeno pokaždé jinak. Lo secundo: Ateistický kruh neuniverzalizmu? Kde jsem něco takového zmínil? Prosím o citaci. Ateistou není ten kdo popírá transcendentního boha, ale božství vůbec, což není můj případ. Opět mylná informace... Y lo tercero: Každá víra popírá sama sebe, to není žádná novinka, Kurt Gödel na to přišel již poměrně dávno. Ale o to tu nejde, či ano? Já, narozdíl od některých věřících netvrdím, že má víra je správná, pravá, spásající či co. Moje víra je moje víra, má svá plus i mínus. Ale nikomu nemelu do palice, že když neuděláš to a to, tak se budeš smažit v oleji, kupříkladu. A na závěr: Immanuela nezabili ani Židé, ani Němci, ale lidé... Kdy už nám to konečně dojde... Salvo tibi, Ianvs Clavdivs Ivlianivs Gallicvs aka Regis

Erendis
25. 04. 2001
Dát tip
Podle mě nezáleží na tom kdo ho zabil...nakonec bychom zjistili, že jsem to udělali my všichni. Jako literární dílo je to zajímavé...ale jako křesťanku mě to nepotěšilo. Jestli mám věřit v nějakého Boha tak věřím v Boha, který je Láska. A do této "definice" mi prostě nezapadá cokoliv co tu většina z vás řekla je to jen moje víra a moje přesvědčení...to neznamená že chci někoho přesvědčovat, že nemá pravdu...protože ji má...tu svoji. Jen jsem chtěla abyste to věděli můj názor...pro zpestření

Albireo
24. 04. 2001
Dát tip
Nejlepší je závěr - naprostá bomba!

Print
24. 04. 2001
Dát tip
........*!!!!

Naso
24. 04. 2001
Dát tip
súhlas s Albireom!

jsem zdrcen...*!!!!!!!!!!!!!

Regis
24. 04. 2001
Dát tip
Stvořeni bohem k obrazu jeho. Potopa, potom Sodoma a Gomora, Jošua ben Hanokri, Šimon bar Kochba, Titus Vespasianus, Adolf Eichmann, et ad infinitum... Jak je ten Bůh lidský! Také lavíruje mezi bezbřehou láskou (naděje Mesiáše a království nebeského) a bezbřehou brutalitou (zničení myrthového keře, dobytí Kenaanu, vražda těch, co se dotkli archy úmluvy). Nejlépe v přímé návaznosti... Boha židů, křešťanů a muslimů skutečně nemám rád... Pointa je alogická. Jsme božími dětmi nebo ne? Jsme zodpovědni za to, jací jsme, nebo ne? Bez ní je to dobrý příběh: Nejdřív kříž, nyní plyn a pistole. Dříve Římani, nyní Němci. Immanuel naposledy vstal, svýma očima plnýma hvězd se podíval okolo sebe... a konec. Laciná melodramatičnost posledního vzkřiku Immanuelova mi ježí chlupy po celém těle. To je jak lkát nad tím, že na šlapacím kolem nejde přeplout Atlantik!! To kolo za to nemůže, není k tomu funkčně uzpůsobeno. Pomýlen je ale ten trouba, co si myslí, že to jde. Za každého zabitého a mrtvého Spasitele bych Pána Boha kopl do řiti, ať si myslí, kdo chce, jak silácká jsou má slova. Amen. fDokonalé úctě Emiel Regis Rohellec Terzieff-Godefroy :o[

Regis amen... s mnohým souhlasím Ale přesto ...dovolím si položit otázku, kterou by nepochybně nějaký křesťan,po přečtení Tvého příspěvku,položil... Kdo ji,že si dovoluješ soudit boha ?... není to z mých úst a ani z mého přesvědčení,neboť to je zcela jiné...jen by mě zajímala Tvá reakce na dané téma ... s úctou Simi

sakra avi ...

MM
24. 04. 2001
Dát tip
tedy... pokud bych mohl něco připodotknout: vize spasitele, který řekne onen závěrečný výrok je mi krajně odporná. než takového spasitele, to radši žádného. danny, zavání mi to přehnaným dualismem. a použít v této souvislosti holocaust je snad až příliš jednoduché... je to dobře napsané, ale ztotožnit se s tím nemohu. regisi, víš dobře, že to co jsi napsal, je až vulgárně zjednodušující. považuji se za křesťana, ano, ale domnívám se, že těžko lze vůbec uvažovat o "Bohu křesťanů". jaký je? buď je jen jeden, pak nejen pro křesťany, ale univerzálně pro všechny a nebo je Bůh každého jednotlivce jiný... nebo oboje najednou - znáš to, jak indičtí mudrci popisovali slona, ne? ovšem, to bych se dostal někam úplně jinam, než jsem původně chtěl, do debaty, kterou stejně nikdy nerozetneme, a ani nedojdeme byť k obecné shodě...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru