Na Písmáku publikuje 51 tisíc autorů, 452 tisíc textů, 5 miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

Pásmo o noční nehodě...
datum / id20.02.2007 / 235148Vytisknout |
autorDero
kategorieVázané veršeDalší dílo autora
upřesnění kategoriečtení ne-pro-každého
zobrazeno17702x
počet tipů153
v oblíbených35x
do výběru zařadilZlý_wětry_vod_řeky, hai_mal, martinez, Print,
zařazeno do klubůklub zrušených redaktorů, [radiohlava],
Prolog
Znepokojilo mě,

že ta pravá, nekončící láska

se prodává v lahvích
vratných
Pásmo o noční nehodě...

Pásmo o noční dopravní nehodě, která se zdánlivě promítne do snu dvou mladých lidí, vede k nedorozumění a způsobí tím básníkovu zbytečně sobeckou reakci






1. Mechanicky

Té noci se jako zmije
do pokoje kradla auta
skrz stažené žaluzie –

– ta světla Tě vždy rozproužila
a já šeptal: „Moje milá,
kéž bych věděl, o čem sníš...


A pak všechno halabala!
Já usínal, Ty jsi spala
– a tramvaj křísla o refýž

Snop jisker a hlučné drama
ta bleděmodrá hysterie
když sběrač hlavy koček bije
a křik lidí se... snad taky dál

Nevím –
– to já jsem už klidně spal.



2. Splývavě

Té noci se jako zmije
vagón vysmekl své trase
překotil se – zas a zase!

– Rytmus plechu sevřel hrdlo,
tak jsi, než by srdce ztvrdlo,
utekla do poezie

Zdál se Ti sen jak střenka nože!
Já zprvu byl pln „proč?“ a „cože?
– pak prošlápl jsem stopy Tvoje

Město plné křivých dveří
– propukají nepokoje,
děti křičí „cizák dojel!
Ty však jdeš tak... najisto, ...

... má lásko –
– co je tohle za místo?



3. Bolotvorně

Té noci se jako zmije
slily v sykot dětské hlasy,
až nakonec byly tiše –

– Ty na prahu vlhké chýše,
jež kořeny hlínu pije,
stařečkovi pokývla jsi

A stařenka váže stvoly!
v tloučku květy v prášek drolí
– zavírá je do sklenic

Tu dá méně, tam zas víc
– třeba lítost, jak je regál dlouhý,
kufry plné spalující touhy,
a v koutě snad stroj na lásku?

... mé vše, tak proč jen jsi hlesla:

prosím trochu obrázků.



4. Spalujícně

Té noci se jako zmije
moje duše bouří nesla
Že mi chybí fantazie... ?

Že mi chybí fantazie?!

Že jsem skoupý na žilná slova?
Že mé rety sežeh' mráz?

Ne!
Budu řvát – a zas! A znova!
Síct nehty po skle nadoraz!

Jsem nervózní jak cukr v čaji,
– ten var v sobě neutajím,
proto věnuj mi jen chvíli:


Vem' si slova týhle básně,
podlij mlíkem, zasyp chilli
a vraž mi je do chřtánu...

... já však, zlato, nastokrásně,
i tak básníkem zůstanu
– – –




5. Omluvně

Po té noci se jako zmije
chci jen schovat pod kámen.




(věnováno Š.)

18. – 20. 2. 2007






Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

13.04.2014 21:13:40dát kritice tipMartas1985
moc dobre,forma,rytmus,gradace,vsechno to ma a ktomu zajimave netradicne pojate tema takze tip c.152 gratuluji
10.10.2013 11:27:05dát kritice tipSahliger

opravdu skvělé tip ***

28.10.2011 20:36:52dát kritice tipJonash
pěkně, tak lehce se to čte:) díky a Tip
10.08.2011 14:36:17dát kritice tiporinoko.a
taky mne to sem porad vraci :) je to jedna z nejnadhernejsich veci, co jsem kdy cetla, kazdej dalsi usek to vygraduje a prida k tomu dalsi vrstvu a presto to do sebe naprosto promyslene zapada, ac si myslim, ze to je napsany zcela prirozene, klobouk smekam !
vzdycky mi to trochu pripominalo mistra a marketu, teda ty prvni kapitoly, tramvaj, nocni nehoda, kocici hlavy:))
14.04.2011 18:37:23dát kritice tipTýna
Moc pěkné *
14.04.2011 18:37:01dát kritice tipTýna
Moc pěkné *
12.04.2011 18:00:11dát kritice tipLeima
mě pásma nikdy moc nebraly, ale tohle je vážně pěkný:)a hlavně ten závěr, zůstaň básníkem, je nás málo;)
02.03.2011 19:07:22dát kritice tipNikuška
krásný, tip :)
01.02.2011 22:26:33dát kritice tip
okouzlujici..
27.10.2010 23:21:27dát kritice tipRybanasuchu
Wow! Dokonalé. Skvělý nápad napsat podobný námět na několik způsobů. Všechny byly krásné, lehké a čtivé. Smekám, tleskám a co víc? Ještě tip ti letí vstříc!

t*
05.09.2010 17:30:59dát kritice tipDave9562
Krása,co dodat...*
25.06.2010 22:51:52dát kritice tipnes
výborné je to, civilní a procítěné
18.03.2010 20:39:29dát kritice tipNikuška
:) moc krásný... *
02.03.2010 22:49:23dát kritice tipBíša
!!!
18.02.2010 00:11:11smazaný uživatel
smazaný uživatel
10.01.2010 00:13:50dát kritice tipElena_
Božské, neustále se sem vracím...
16.12.2009 14:41:31dát kritice tipTýna
Krásné /**
19.11.2009 17:06:55dát kritice tipkjkszpj2
perfektni..tip
30.10.2009 22:19:51dát kritice tipFreda
Tý jo, tomu říkám básně. Ne, že bych toho přečetla nějak moc, ale tohle je fakt dobrý. *
29.10.2009 19:39:08dát kritice tipčučenka
skvělé *
20.09.2009 15:35:44dát kritice tipDreamy Angel
Jak může někdo takhle psát? ó, jsem okouzlena :)
10.07.2009 01:37:18dát kritice tipPST
Moc pěkné, první věc, která se mi tu opravdu moc líbí,že si ji ráda přečtu znova, teda zatím jsem pročetla málo, ale tohle se mi líbí, rytmus, myšlenka, hravost, prostě líbí :-)
10.06.2009 15:22:11dát kritice tipTrilian
krásná, nejlepší ten konec t*
20.05.2009 18:51:23dát kritice tipHorkit
moderni, živá, dobrá.
04.02.2009 11:10:02dát kritice tippip inova noha
tak na to zapomeň...
03.01.2009 20:55:46dát kritice tipsmokrew_b8ie
děs
27.11.2008 12:37:08dát kritice tipUltrainfernal
Určitě to tady už bylo řečeno minimálně stokrát, ale stejně...
Nádhera!
23.11.2008 19:42:23dát kritice tipnevím,neznám
je to pro mě trochu složité..ale něco vtom mě oslovuje
17.10.2008 08:15:48dát kritice tipRobinia
omluvně jen tak potichoučku...
13.10.2008 15:16:41dát kritice tipKvětoň Zahájský
Sakra dobré.
12.08.2008 04:48:13dát kritice tipMarcela.K.
Nechce se mi číst ty komenty :-) takže se omlouvám, pokud se budu opakovat po někom jiném.
Líbí se mi ten prolog, ač není umístěn v prologu a pak forma vázaného verše, protože se mi to dobře četlo a nezakopávala jsem o vynucené rýmy...občas se mi zdálo, že je někde o slabiku víc...většinou mi ten pocit zavibroval u spojek, ale byla jsem zvědavá jak to bude dál a tudíž mě to nerozhodilo natolik,abych se pustila do počítání. Když jsem dočetla, bylo mi to už jedno a nechtělo se mi to pitvat...prostě se mi to příjemně četlo a proto dávám tip :-)
08.08.2008 01:32:39dát kritice tiptsuki
Tip jako Brno
22.07.2008 21:14:21dát kritice tipAlexandraDeRent
velmi nápadité.

6. opilecky

Té noci se jako zmyje -
táhnou zvratky z mého krku.
To se stalo po Tequile -
když šel panák po panáku.

Roztstříštěná sklenice,
všude čpí jen zoufalství.
Jeden střep schytala i moje zornice.
Tahle "báseň" je troufalství.
19.07.2008 22:22:45dát kritice tipChami Péér
rozvíjí se to jako klubko hadů...oči plné hladu čtou dál a usmívání že to ještě přeci jenom JDE DÁL....hra...rozjeté pramínky kolečka vypadlá ze soukolí..nebolí a pak náraz - úúúsměvný...žilná slova!...vidím kameny ...malé menhýrky....tvá báseň je plná malých´menhýrků....a dohromady?...z toho je radost...děkuju*
02.07.2008 18:01:16dát kritice tipNěžný_debil
supeeer!

jen: ... mé vše, tak proč jen jsi hlesla
- možná bych dal:
... mé vše, tak proč jen jsi špitla
prosím trochu oblázků

ale za tohle:

"Jsem nervózní jak cukr v čaji"

bych dal i milion tipů :D
29.06.2008 11:51:30dát kritice tipjt
t&kk
29.05.2008 19:17:30dát kritice tippivnik
mno...ja su zmije...
29.05.2008 18:28:04dát kritice tipMakrelka
Jsem nervózní jak cukr v čaji

za tenhle verš dávám tip
08.05.2008 21:40:32dát kritice tipnepřekonatelné klišé
Parádní, teď mi to ale až moc připomíná to, co se stalo v Ostravě. i když tohle dílo vzniklo dříve.
Některé obraty se mi líbí víc, jiné míň. Rozhodně s úsměvem beru nervozitu cukru v čaji, pro změnu mi zas nesedí ta spalující touha, mezi tolika neotřelými obraty působí jako pěst na oko.
06.05.2008 16:03:24dát kritice tipDahlia
fakt pěkný *
16.03.2008 15:37:52dát kritice tipBarbucha Kudrnková
Nevím, mě se to líbilo. Ve formách atd...se moc nevyznám, prostě to na mě kladně zapůsobilo...
04.03.2008 16:30:37dát kritice tipHejbátkové_Tentononc
*
24.02.2008 08:53:02dát kritice tipTristan Reveur
d.

jako dokonalé
24.02.2008 00:34:59dát kritice tipAlú
Velmi dobré *
23.02.2008 14:17:22dát kritice tipanimovaný medvídek Pú
Jako rýmované se mi to líbí.
13.02.2008 10:20:17dát kritice tipsestricka.slunicko1
jejda:o)...já už dala tip loni!
13.02.2008 10:12:36dát kritice tipsestricka.slunicko1
to je vynikající..nemám slov
*TIP* !!!
a moc díky za avi:o)
12.02.2008 20:34:33dát kritice tipJezdec na ničem
to je skvělý*
12.02.2008 20:26:13dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Já jsem tipoval, protože se mi líbí jak Dero nosí na košili rozepnuté první dva knoflíčky.

Kdyby prototyp psa byl bígl no tak potěš :o)
12.02.2008 17:47:25dát kritice tipmořský koník
předpokládám že avízovaní se měli hluboce zastydět za to že se vůbec kdy odvážili tu něco publikovat dyž maj do bígla děsně daleko...
mně se líbí jak Dero píše - proto sem mu dala taky tip, že? taky to nebylo ze soucitu nebo kamarádství... jen teda nevím esi mám svoje tipy povracet nebo jak asi tak dlouho bych se měla stydět a šoupat nohama... :o)
každopádně za avi dík, aj dyž je mi jasný že avíznout všecky co tu byli bylo děsně jednoduchý - ale aspoň sem nezůstala na okraji dění

a zdravím Dera :o)
12.02.2008 17:40:00dát kritice tipUsmáty_autor
aj ja som dostala avi...???
ale inak sa mi to páči;)*
12.02.2008 16:58:34dát kritice tipPetrusha
prečo som dostala avi?
12.02.2008 16:28:06dát kritice tipFunThomas
hm.. - chtěl jsem si přečíst kritiky, ale je jich moooc..
nicméně básnička fajn.... - neotřelá slova, skvělé rýmy, báječný rytmus..
tiip
12.02.2008 16:27:10dát kritice tipceder_john
k_v_d:a proč mi posíláš avi? protože máš erekci? super
12.02.2008 15:09:05dát kritice tipSnoopyDuck
no teda, jestli toho bígla myslíš vědomě, tak to jsi si teda u mě šplhnul tááákhle moc :))
12.02.2008 14:34:41dát kritice tipKlíč_ve_dveřích
Krucifix, to je nádhera. Smysl, pocity a rým. Rým! Je tu rým a nic nekazí. Tohle není báseň, poezie, psaní...tohle je ukázka. Stejně jako bígl mezi psi. Když někomu budu chtít ukázat psa...psa jako takového...ukážu mu bígla. Když někomu budu chtít ukázat poezii, tak ho pošlu za tebou. Taková poezie má dostávat tip. Ne ze soucitu, ne ze známosti. Z dokonalosti. Pouhé dokonalosti. Líbí se mi to. Opravdu se mi to líbí.
07.02.2008 17:30:10dát kritice tipGrainee
vím, že nestojíš o hlubší kritiku a proto to napíšu takhle: je to krásný. Hrozně se mě to dotklo. je to sice hluboký,ale ne kritický :o) promiň.
19.12.2007 22:04:51dát kritice tipLady_clash
Ty však jdeš tak... najisto, ...



... má lásko –

– co je tohle za místo?
to se mi líbí moc... ještě se vrátím... :o)
17.12.2007 02:53:19dát kritice tipZe
je to hezky. jak obsahove tak jazykove. pridavam jeden tip na hromadu
11.11.2007 19:06:50dát kritice tiprůže z masa
jééé, to je fajné a pěkné..moc T*
21.10.2007 14:29:37dát kritice tipCandy
Moc pěkně poskládaná, rycgle plyne a příjemně se čte, místy mi použitím určitých výrazů něco připomíná...*
13.10.2007 19:14:49dát kritice tipÓ
...ta první je moc dobrá....ty další zajímavé...
19.08.2007 02:10:06dát kritice tipJosef Musil
Dočetl jsem se, jak máš hodně rád češtinu, takže: slovo "vem" se píše bez apostrofu.
Ahoj :-)
18.08.2007 20:56:48dát kritice tipsestricka.slunicko1
nádherné jsou Tvé variace*TIP*
15.08.2007 21:39:06dát kritice tipDavid Moss
Moc dobrý...co říct víc?
12.08.2007 17:38:00dát kritice tipA n n e x
moc krásné verše*
09.08.2007 17:16:58dát kritice tipmartinez
já tu náhodou už byla a tipovala - mám čistý svědomí, kolegové - ale dnes teda možu něco přidat - dík za připomenutí :o)
09.08.2007 14:59:14dát kritice tiphai_mal
Jaká škoda, že tady nemáš víc prací, moc ráda bych si u tebe početla.

Souhlasím s wětrem
Nejen dílo, ale i následná diskuze je velmi zajímavá
Nejsem vůbec odborník, posuzuju většinou podle svých pocitů jaké ve mě báseň vyvolává a pokud je to způsobeno i touto nenásilnou formou, tím lépe

Líbí se mi moc
TV
09.08.2007 13:33:47dát kritice tipaquapolo
*
09.08.2007 11:47:00dát kritice tiphai_mal
na tohle si musím udělat víc času, kromě toho mě ještě zajímají reakce

vrátím se sem ještě dnes

díky moc za avi wětře

09.08.2007 11:07:20dát kritice tipZlý_wětry_vod_řeky
řek bych že je to redaktorsky nedoceněné..
proto pár avíz..
09.08.2007 01:06:06dát kritice tipalina
čtu Tě po straaašně dlouhatananánský době - a ráda!
*o*b.
24.07.2007 23:02:12dát kritice tipivana.b
Hm... ako som sem dorazila, ja mladý, nevypísaný výhonok :))))) tak som sa zarazila... krásne pásmo... Mne sa veľmi páčilo, má šmrnc, určite sa k nemu vrátim... A ako jedno z mála českých sa mi aj dobre čítalo.
K tým rýmom, mám viacero dielok, ktoré sa mi páčili, ael kvoli rýmom som ich nikdy nedala von, a zapadli prachom.... možno po prečítaní tohto tvojho dobrého dielka nájdem odvahu a tie, ktoré viazanosť a kvalitu neskopú do kolien pri prvom pohľade, možno raz ukážem aj ostatným. :)
A skoro som zabudla... * :)
23.07.2007 11:48:23dát kritice tipJarmila Moosová Kuřitková
Jsem velmi mile překvapená a o to víc si vážím tvojí statečnosti na návštěvě u mně :))) *****
20.07.2007 14:59:28dát kritice tipBetik
Dobrá báseň. Je napsaná až profesionálně. Ale nezanechala na mně sebemenší stopy. Pro mě jsou to jen písmenka a to je podle mě velké mínus.
Promiň, Dero.
Jsem asi nějaká divná...
Čtu tu, jak to na všech zanechalo hluboké stopy a já...
Neříkám ale, že se mi nelíbí. Jen je to prostě "jenom" báseň. Nic víc, nic míň.
18.07.2007 02:20:48dát kritice tipviktorsefcik
a ze ta basen nieje az taka super
15.07.2007 14:41:59dát kritice tipbajron
s niecim takym sa tu clovek len tak nestretne!*
14.07.2007 21:05:49dát kritice tipMuessa3
Páni!!*
12.07.2007 00:35:52dát kritice tipuž_v_pyžamku
4. a 5. je parádní.. líbí se mi moc
T
03.07.2007 17:58:53dát kritice tipSnoopyDuck
máš talent. snad na každý slovo
*
03.07.2007 14:52:08dát kritice tipkachlicka
Souhlasím s Poesia la Fonetica. A jinak je to čtivé. Je z toho cítit velká schopnost nařit se do jiných světů a přitom i trošičku zůstávat v realitě. Ta nálada se mi vážně líbí.
11.06.2007 00:09:58dát kritice tipPoesia la Fonetica
Jsem nervózní jak cukr v čaji - tohle se mnou zamávalo. /*
10.06.2007 15:39:58dát kritice tipnonamebeast
ej..tak tohle je za poslední dobu jedna z těch nejlepších,co jsem tady četla...umně poskládaná slova-i ta písmenka v nich--prostě máš ho mít-tip--no a taky vztyčený palec--prostě talent:-)
09.06.2007 19:47:10dát kritice tipJezdec na ničem
*
08.06.2007 23:42:04dát kritice tipFunThomas
... já však, zlato, nastokrásně,

i tak básníkem zůstanu – – – “

co třeba ... já však, zlato, nastokrásně,

i tak SNÍLKEM zůstanu – – – “ ????
ale jinak moooc good! Líbí!
*
07.06.2007 03:03:01dát kritice tipSiggy
nu - mně se líbí velice - jednak že to bylo osvěžující číst, ale taky pro tu sdílnost - která možná ano - jak tu bylo řečeno - mohla vykoupená za cenu "jednodušších" výrazových prostředků a rýmů které vypadají ne moc objevně - ale osobně musím říct, že na toto nehraju - vždyť právě proto přeci v kontextu ta báseň může "poskytnout" atmosféru plně... líbila se mi Tvoje poznámka, že tady nejde o básnické soutěžení - ano! - nejde a nemá jít...

co se týče obsahu, mně trochu provokuje ta čtvrtá sloka - zdá se mi tak ňák alibistická - navíc v dnešní době mě provokuje už jen to, když o sobě někdo řekne že je básník;) - můj problém...

jináč tedy pěkně
26.05.2007 10:52:23dát kritice tipCelebrian
Teda tuhle jedním dechem. Rýmy tak lehce...prostě krása. Nejvíc se mi asi líbila část mechanická...no tak prostě tip že joo :)
24.05.2007 08:35:24dát kritice tipmperdik
hodně zajímavé příběhy noci....
23.05.2007 20:47:13dát kritice tipLotoska
započteno....*
22.05.2007 15:46:53dát kritice tipAvaquétima
Asi z toho mám teď depku a nevím, proč... :(
21.05.2007 01:14:39dát kritice tipDanilo
nemám co dodat....snad jen tip
20.05.2007 17:03:50dát kritice tipAnetté
Tak a mám Tě v oblíbených. Teď si to můžu číst pořád a pořád dokola(;
A zítra zase.
20.05.2007 17:00:46dát kritice tipAnetté
Počkej tohle je nádherný... Pár minut, to musím vstřebat...
*
18.05.2007 21:11:15dát kritice tipMianda
dalo mnoho vzalo mnoho*
16.05.2007 23:40:08dát kritice tipMarkel
neotřelé, osolené
tak akorát, jak má být
nepřesycen, jenom syt
:-))) - T
16.05.2007 13:35:30dát kritice tipdee-dead
Bez kritik? Inu dobře - četlo se mi mile, budu taky milá, tip *
15.05.2007 23:03:27dát kritice tipMr_Neutron
*
15.05.2007 20:57:36dát kritice tipMaki33
NO VZKUTKU JEDNÍM DECHEM
29.04.2007 10:14:24dát kritice tipnobody20
***
16.04.2007 22:33:59dát kritice tipta_co_neumí_psát_básně
tohle mě dostalo - krásná místa
11.04.2007 18:53:11dát kritice tipNedochůdče
Teda, tak tohle byl vážně zážitek. Sice sem to musela číst 2x, abych to všechno pobrala, ale stálo to za to.*
10.04.2007 08:52:49dát kritice tipStvN
Že by se z tebe konečně stal básník?
Dobré.
09.04.2007 18:36:42dát kritice tipstřeva prvokova
to je skutečně podařené*
06.04.2007 16:57:11dát kritice tipOduševnělost
Skvělá! Bavila mě a ještě po ní něco zůstalo.
06.04.2007 09:14:27dát kritice tipBAD_GIRL
tý jo... nevěděla jsem, že si tady něco takovýho schováváš...

výhrady nemám, jelikož jsem okouzlena... navíc to tak básník jednou napsal, a další zásahy už by určitě byly jen k horšímu :)

mně osobně možná vadí ono "zas a zase"... to spojení básnici rádi používaj a je to už taková -více méně- obehraná písnička

to je všechno, co mám teď, v devět čtrnáct, na srdci :)
03.04.2007 15:38:13dát kritice tipSpring
ani mě nějak nenapadá něco originálního, co bys už od ostatních nečetl ... snad se nebudeš zlobit
ale čtení to je parádní :) *
03.04.2007 15:09:16dát kritice tipNoro
len tolko, ze robim co mozem a viac za danych limitujucich podmienok zo seba neviem vysukat.
obrazy, obrazy, hm, bolo mi povedane, ze som plny abstrakcie, abstrakcia su tiez vlastne obrazy, nevidim dovod ale z nich eklekticky vytvarat sekundarne obrazy, musi ma hnat posvacujuci ucel, ktory asi nemam.
nie je vsak vylucene, ze sa mi nieco podari casom zachytit a aspon ciastocne uspokojit jej a tvoje naroky. to nie je kritika, skor justifikacia.
02.04.2007 00:12:36dát kritice tipBaziliška
to, že nestojíš o kritiku jsem zjistila až po odeslání, tím je daný i její tón...
...
pokud ta slova opravdu používáš, tak je to jiná, alespoň si v básni na nic nehraješ...
...
takže když to shrnu, děkuju za vysvětlení, přijímám tvé argumenty, nemám co dodat:))
01.04.2007 22:54:07dát kritice tipSenyoryta
:-/ Nebudu ale bílá vrána :DDD Tip.
01.04.2007 21:50:12dát kritice tipDero
admin, korektor
Baziliška: Děkuji za sdělnou kritiku, vážím si Tvého názoru.

Co se výrazů týče, ještě jsem se držel hodně zkrátka. Všechny výrazy kromě "refýže" a přídavného jména "žilný" aktivně v řeči používám. Nezastírám, že to na lidi často působí zvláštně, ale na moji slovní zásobu si zvykli. To Tebe však, jako kritika, nemusí zajímat a já to respektuji. Podotýkám to jen tak na okraj.

Upřímně nevím, jestli by to bez nich fungovalo či nikoliv. Vím jen, že potom už bych to nebyl já.

A co se naléhavosti sdělení týče: nikdy jsem neřekl, že tato báseň představuje něco významného. Naopak, je to jen jedna z mnoha představ, které se mi dennodenně prohánějí hlavou. Přišlo mi zajímavé jednu z nich zachytit do slov a tím jí dát nějaký konkrétnější tvar, chuť a barvu.

Děkuji za Tvůj čas a slova, ze kterých si můžu něco vzít.
01.04.2007 21:33:48dát kritice tipBaziliška
některý slova tomu škodí, archaismy, "básnický" výrazivo...chápu, že je to "báseň" a ještě ke všemu "ne pro každého", ale nevěřím, že bys někdy něco podobného použil v běžném životě...
myslíš, že by to bez těch slovíček nefungovalo?...pak asi není tvoje sdělení tak zásadní...
není to špatný, na tip, ale připadá mi, že je to psaný trochu moc "na odiv"...
31.03.2007 23:37:08dát kritice tipzvyřádko
pěkný, neotřelý, dobře se to čte :) *
30.03.2007 22:39:05dát kritice tipSpring
nadlehčenej styl, takovej načechranej, to je slovo co :) ale jinak to popsat asi neumím, je to moc fajn, živý a příjemný *
30.03.2007 13:30:39dát kritice tipSkafararix
Ano! Je to tam...presne to.
29.03.2007 02:31:26dát kritice tiptanec
Krásné!Tip
25.03.2007 22:30:12dát kritice tipHérangr
Musím přiznat, že pokud je to pravda, tak mě to taky velice znepokojuje. To není správné, nemělo by to tak být, vždyť přece....točený je lepší..
22.03.2007 12:17:55dát kritice tipKlaPi
Že by se jeden z mých nejoblíbenějších autorů zde probral ze spánku? A hned s takovouhle profesionální lehkostí, melodičností a... depresí? :)
*
21.03.2007 07:03:07dát kritice tipmiluju/koušeš mě/dokrku
(plus první sloka: co je to proužení??)
21.03.2007 07:02:28dát kritice tipmiluju/koušeš mě/dokrku
špatně sisomluvu přiznal!
mě se to líbí (ačkoliv... by... nemělo) ale co
20.03.2007 20:03:49dát kritice tipDero
admin, korektor
Hérangr: Co jiného by mě na tom znepokojilo? :o)
20.03.2007 19:31:30dát kritice tipHérangr
Jakože pravá láska je lahvové pivo?:) Jinak básnička pěkná, takvá.. těžká.
20.03.2007 19:31:26dát kritice tipSorrowfulGirl
moc hezký to je-)...*
18.03.2007 15:08:51dát kritice tipsatannáš
Skvělá . T
18.03.2007 11:39:05dát kritice tiptekonecna
já...je to fajn..ne je to víc než fajn...líbilo se mi to...je to moc fajn:-)*
17.03.2007 16:38:42dát kritice tipDero
admin, korektor
Pane Brasovsky, to si klidně přiznejme, jeho autorstvo to vidí také. Potřebuje se jen po dvou letech protáhnout z aliterárního spánku.

Děkuji za obsáhlejší názor.
17.03.2007 16:29:21dát kritice tipPan_Brasovsky
Velmi, velmi zdařilé. Neplatí to ovšem obecně a v rámci všech a veškerých pasáží. Tu a tam Tvůj verš totiž připomíná, přiznejme si, dnes již přece jen a poněkud archaického Erbena.

Každopádně však tip.

)t(
16.03.2007 17:44:17dát kritice tipHejbátkové_Tentononc
fakt dokonalý
15.03.2007 23:20:17dát kritice tipGanga
tip
15.03.2007 14:55:53dát kritice tipHáber
***
zaujímavé
13.03.2007 20:27:54dát kritice tipOffTheLip
Snad jsem rozuměl...:)
11.03.2007 23:15:39dát kritice tipavox
Je dobře, že nechceš hlubší kritiku, protože já ji neumím. Jen sbírám pocity, přečtu, nechám působit, čekám, jakou odezvu to probudí... Tady jsem se cítila jak včela na rozkvetlé louce, díky */
06.03.2007 13:45:01dát kritice tipvioletlight
poezie!!!
t*
05.03.2007 15:19:58dát kritice tipmořský koník
rozproužila... bolotvorně... nastokrásně - to jsou moc kouzelný slůvka... a nervózní jak cukr v čaji se mi taky moc líbí... he he - už píšeš skoro jak já - i ten úvod je jak z mýho scénáře nedávnýho...
tož tě teda milý Dero típnu, no... *
:o))
ne, vážně se mi to moc líbí (kdy jdem na to pivo nebo co? :o)
23.02.2007 19:44:16dát kritice tipCandy
Některý místa mi připomínají něco z Kryštofa a Hany Hegerový, jako celek se mi líbí, hlavně první Mechanická...
23.02.2007 15:45:49dát kritice tipegil
*
22.02.2007 19:19:32dát kritice tipZlý_wětry_vod_řeky
sounds like me..*
22.02.2007 17:17:40dát kritice tippozorovatel
ale já tě miluju právě proto!:)

mám zajímavé vztahy
např. můj jeden oblíbený vztah je založen na nadávání
a jak nám to klape:)
čau
22.02.2007 17:11:29dát kritice tipDero
admin, korektor
Já Ti dám floutka! Což už jsi zapomněl na můj titul holomka? Taky záleží na tom, jestli bys byl oním přirovnáním poctěn nebo ne. :o) Ale v tom případě bych se musel přirovnávat k panu Havlovi a to mi má (suchopárná) úcta k němu nedovolí. :o)

Helej, rád bych diskutoval, ale už nemůžu. Takže to uzavřeme následovně: já si budu mluvit po svým, třebas převážněle, a Ty mě budeš mít i přesto rád. To zní fér, ne?
22.02.2007 17:04:31dát kritice tippozorovatel
ty jeden arogantní floutku:)) že ty mě přirovnáváš k magorovi?!:)))
22.02.2007 17:00:44dát kritice tipDero
admin, korektor
On Voloďa není hlupec. :o)

Jináč k Magorovi a panu Havlovi, však si vzpomeň, kolikrát bylo panu prezidentovi ouzko, když Magor udělal nějakou spontánní ptákovinu - a pak se na něj ještě odvolával. Osobně mi přijde o dost snazší být Magorem než panem Havlem. Možná to bude do značné míry tím, že Jirouse nemám příliš rád... vlastně vůbec.

Jinak vyjednávače bych se svými záchvaty arogance dělat nemohl, díky za doporučení. :o)
22.02.2007 16:45:36dát kritice tippozorovatel
zajímací:)) to řiká senior taky:)

já bejt tebou tak nastoupim na dráhu mírového vyjednávače:))

mi připomíná diskusi havla s vožralym jirousem.. mu něco dlouze vysvětloval a ten mu pak řek "hm, to je zajímavý.. ale já myslim, že je to píčovina" a havel odpověděl "ano, máš pravdu, může se to z určitého úhlu pohledu zdát jako..." a tak :)) to se mi líbilo, on je zlatej:)
22.02.2007 16:41:01dát kritice tipDero
admin, korektor
neboj, neposmívám se ti.. jen mi přijdeš převážnělej a nad míru konstruktivní vyjednávač

To asi ve skutečnosti jsem, Lukáši. Záleží na tom, k čemu vztáhneš to "převážnělej". Vůči zdejšku zcela určitě. Já se většinou pobavím jinde a sem jdu jen "trousit rozumy", které třeba někomu přijdou zajímací.

Spíš jsem nebyl v náladě na takový výkřik, omlouvám se, že jsem na Tebe vyjel. Ale za tím prvním odstavcem své reakce (myšleno obecně) si samozřejmě stojím.
22.02.2007 10:58:47dát kritice tippozorovatel
ale ty přece nemůžeš vědět, díky čemu se tu bavim
tys vlastně ani neuhádl tu mojí první poznámku
ale hádáš hezky a já tomu skoro věřim, jak hezky vysvětluješ

bavim se velmi nekonfliktně na úkor všech
i sebe!:))))
neboj, neposmívám se ti.. jen mi přijdeš převážnělej a nad míru konstruktivní vyjednávač
22.02.2007 10:21:32dát kritice tipUsmáty_autor
aha, dík;)
takže, niektoré časti boli lepšie, niektoré ma až tak neoslovili...za tie lepšie*;)
22.02.2007 03:45:49dát kritice tipPseudovíla
Zanechá ještě mnoho stop:-))**!!
22.02.2007 01:17:11dát kritice tipDero
admin, korektor
Lukáši, a to je přesně ten důvod, proč se tady na serveru nediskutuje o ničem než o píčovinách. Zjevně totiž i pouhý pokus o konstruktivní výměnu názorů působí natolik směšně, že se člověk musí ptát, jestli mu to za to stojí, dělat ze sebe šaška.

Mám návrh. Ty se budeš bavit potichu a já Ti za to slíbím, že se na mé osobě pobavíš dost a dost.
22.02.2007 00:54:52dát kritice tippozorovatel
ale nejlepší jsou diskuse:)) já se bavim dobře:)jen tak dál
21.02.2007 19:48:00dát kritice tipFouckault
legrační :)
21.02.2007 17:35:55dát kritice tipstenos
Je to fajn...čtyřka se mi líbí
21.02.2007 10:31:37dát kritice tipAlojs
mám z toho dobrý pocity. ale pravdou je, že jsem je mít nemusel, kdybych do téhle tramvaje nastoupil v jiném rozpoložení. a možná taky kecám. v každém případě jsem si to přečetl 2x, projel i zdejší kritiky. s něčím souhlasím, s něčím ne (pokud jde o názory) - báseň jako celek se mi líbila. jak už bylo řečeno, je hravá a zároveň propracovaná, což dokládá pět variant, stejně tak velmi vkusné zakončení pomocí lehce šedivého fontu. Přiznám se rovněž, že mě zaujala spíše forma a obsah plul na vedlejších kolejích.

na druhou stranu, ať už je obsah jakýkoli, v tomto případě bych ten tip upustil tak či onak. opravdu se mi líbí podání.

viz
– Rytmus plechu sevřel hrdlo,
tak jsi, než by srdce ztvrdlo,
utekla do poezie

je to dobrý (ta forma). s něčím takovým se tady moc nesetkávám. což je čistě subjektivní :)

*
21.02.2007 05:09:13dát kritice tipa2a2a
Milý Dero, uštěpačný jsem rozhodně být nechtěl, u tebe obzvláště ne, ale četl jsem tvou odpověď na kritiku, cituji :

Peachus Ksheery: Díky za názor. Do značné míry mu rozumím, to je taky důvod, proč u tohoto díla odmítám hlubší kritiku. Formopitevci (včetně mě) by si smlsli.

a tak mi v tu chvíli přišla na mysl tato odpověď, nic víc, protože jsi sám dal najevo, že víš, že víš. A poněvadž ta uštěpačnost, i kdyý jsem ji na mysli neměl, z toho zaznívá, omlouvám se já.
20.02.2007 22:44:09dát kritice tipDero
admin, korektor
a2a2a: Já Tě mám také rád, a2a2a, ale tenhle přístup u Tebe nepoznávám. Tvá slova vnímám jako uštěpačná, protože pokud si myslíš, že je dílo špatné, a nechceš kritizovat respektuje tím mé přání, čekal bych, že opravdu pomlčíš, případně mi napíšeš soukromou zprávu.

Nerozumím příliš tomu, proč jsi cítil potřebu dát okatě najevo, že se tu vyjadřovat nebudeš. Konstatování "Nelíbí" není hlubší kritikou, je věcné, výstižné a člověka neraní tolik jako okázalá shovívavost či tolerance.

Věřím, že jsem si Tvá slova jen špatně vyložil. V tom případě se omlouvám já Tobě.
20.02.2007 22:10:08dát kritice tipa2a2a
No Dero, mám tě rád, a proto respektuji tvé přání
20.02.2007 21:42:32dát kritice tipCraerassy
ta první mi přijde jako sám její název….vnímání zvenčí…obrazy, které vidíš očima
ta druhá ve mně probouzí hrozně rozporuplné pocity…chtěla bych říci odcizení, ale to není to slovo…splývání s čím…pořád se mi honí hlavou ten název, ale ona to může být jen touha…tam, kde jsme každý jinde…naše dva rozdílné dva světy…jeden je prastarý a ten druhý nový...uspěchaný...
třetí…pro mě v ní je snad i kus erotiky, ale neděs se, já ji vidím všude:-))
čtvrtá..nepřiznávající, možná vzdorovitá…jako když si něco myslíš, ale jiná slova říkáš a přitom chceš, aby byla slyšena ta, co si myslíš …
ať to neokecávám, ano? já Ti nikdy moc nerozuměla a nebudu ani teď…pro mě jsou tyhle obrazy plné intimity…té skutečné…vnitřní i vnější…té, která je narušena něčím, co k ní prostě nepatří…jako první milování mi zní…ať je to jakkoli….pro mě je kouzelná i s těmi rýmy, protože ony samy působí tak zvláštně ….omluvně, nejistě, možná i chlapecky…tak:-)
**
20.02.2007 21:23:18dát kritice tipceder_john
no něco na tom bude.. párkrát už sem o tom taky takhle přemejšlel.. no jo co se dá dělat pro mě je tahle krása moc mrtvá..
20.02.2007 21:20:55dát kritice tippapouch
admin
nenechám!!! Budu do nich klofat co mi zobák bude stačit! .-)
20.02.2007 21:11:23dát kritice tipDero
admin, korektor
Crae: Na proužky rozřezala, neologismus.

Lee: Mohla bys. A já bych říkal: "No ale hele předrážka!" a taky bych říkal: "No ale hele potůček. :o)"

Díky za příjemná slova, taky Tě rád vidím. Jo, a to metrum je drtivou většinou záměr.

papí: Dyk je nech. :o)
20.02.2007 21:08:18dát kritice tipDero
admin, korektor
johne, já se teď pokusím o přirovnání, které nebude sice ani zdaleka přesné, ale třeba si na jeho základě představíš nějaké lepší.

Někteří vyznavači specifické elektronické hudby také nemohou pochopit, proč se lidé snaží hudbu ničit melodií, když rytmus přímo vyjadřuje všechny citové pohnutky.

Je to proto, že melodie je krásná a budí vyšší emoce. Definovat krásu je v tomto případě nemožné a je třeba ji brát jako axiom.

Ale zatímco melodii jsme navyklí už geneticky, forma vázaného verše vyžaduje jistou jazykovou inteligenci a její fonetický účin je stěží polovinou celkového vyznění. Tu krásu odhaluje až člověk na základě svých zkušeností, jazykového pouta a fantazie.

Věř nebo ne, víc než polovina textu, který jsem publikovat, se mi do vázané formy poskládala sama. Mimochodem - je to podobný pocit, jako když vezmeš do ruky kytaru a kvalitně improvizuješ melodii, kterou jsi přeslechl z rádia.

Třeba jim jednou na chuť přijdeš. Měj se.
20.02.2007 21:04:20dát kritice tipLee
ráda od Tebe po dlouhé (svojí) odmlce něco čtu... mohla bych vytknou neuspořádanou melodiku, ale neudělám to... je to hravé jako skočný potůček a plné milých věcí...
20.02.2007 21:04:10dát kritice tipCraerassy
co je rozproužila? já se omlouvám, ale nenašla jsem to ani na netu
20.02.2007 21:01:43dát kritice tippapouch
admin
voni cajzi negómó co je refýž ..
20.02.2007 20:54:40dát kritice tipceder_john
no s rýmama se u mě netrefíš nejspíš nikdy..

přežitý? já nevim, pro mě nikdy nežily, ja nějak nedokážu pochopit proč se cit snažit cpát ještě do rýmů..
20.02.2007 20:32:17dát kritice tipDero
admin, korektor
Usmáty_autor: Refýž je perón, nástupiště, ostrůvek tramvaje.

Bolotvorně se skládá ze slov "bolest" a "tvořit". Se slovenským "byť" to nemá nic společného.

Děkuju, že jsi četla!
20.02.2007 20:26:48dát kritice tipUsmáty_autor
refýž, prosím, čo to znamená?
A trojka má naschvál názov Bolotvorne? Ako bolo tvorne? Alebo toto slovo nepoznám:D
Prosím, vysvetli mi to;)
20.02.2007 20:23:09dát kritice tipDero
admin, korektor
Tvůj názor beru, johne, díky za upřímnost, pokusím si z toho něco vzít. Sice mě mrzí, že to takhle cítíš, ale asi jsem se netrefil do Tvého vkusu. Možná už jsou klasické vázané verše přežité ve prospěch moderny - no... osobně doufám, že ne. To by mě mrzelo ještě o píď víc.
20.02.2007 20:17:17dát kritice tipceder_john
nemyslím bezradnost.. spíš mi to vobčas zní jako kdyby 13-náctiletej kluk poprvé slyšel/pokoušel se o rýmy.. ikdyž sou třeba formálně správně..
20.02.2007 19:50:05dát kritice tipDero
admin, korektor
Zoroaster: Rád Tě vidím, můj věčný oponente. Děkuji, že sis i po letech našel chvilku. A s tím rýmem... on ji snad vážně obohatil. Jsi všímavý.

Petrusha: Jsem rád, že se Ti to líbilo. Děkuji.

gemina: Nejsem, ale tak přece... jak bych mohl říct "ano"? Děkuju a rád Tě zase vidím.

Zbora: Díky i za Ty druhé dvě zmínky. Jsem rád, že to dílko přeci jen mělo smyslu, byť nepřímo. Měj se hezky.
20.02.2007 19:41:51dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Jo...a s Těmi obrazy máš pravdu...když tam nejsou, hůř se něčeho chytám.
20.02.2007 19:39:14dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Chápu. Sám mám povícero textů, které se tady bojím publikovat, protože vím, že mi je kritika omlátí o hlavu. Jsou psané v bezprostředním vytržení, tím pádem daleko niternější, než texty, které píšu s odstupem, nadhledem...ale musím přiznat, že k těmto svým poněkud infantilním a přímočarým mám osobně daleko silnější vztah než ke zbytku...a že mě pak třeba i mrzí, když mi pod to někdo napíše, že nevěří.

Díky za odpověď. Donutila mě k zamyšlení.
20.02.2007 19:37:18dát kritice tipgemina
ani si nepamatuju, kdz jsem od tebe naposledy něco četla.
Jsi definitivně zpět?
20.02.2007 19:23:48dát kritice tipDero
admin, korektor
Zbora: Tvá kritika mě těší, je napsána na úrovni. Beru Tě jako poměrně specifického kritika, pokusím se tedy na pár věcí zareagovat.

Jak už jsem psal dřív, forma opravdu musela trochu ohnout záda pod obsahem a jeho srozumitelností. Vím o tom a je to také důvod, proč nestojím o hlubší kritiku. Také vím o Tobě, že se v dílech velice zajímáš o obraznost, že k ní směřuješ - a přijde mi, že občas i na úkor lehkosti vyjádření obsahu.

Proč na to poukazuji. Pokud si vzpomeneš, dřív bych Ti v Tvé dnešní kritice přizvukoval, horlivě. Chápu totiž, nač narážíš, a vidím to stejně. Nových obrazů jsem skutečně mnoho nepoužil, o invenci formy nemůže být řeči. Jen nesouhlasím s tím, že je dílo strohé a uspěchané.

Řekl bych to tak, že pokud bych chtěl napsat líbivou báseň, dokázal bych to asi lépe než kdykoliv dřív. A kritika by se mohla porozdávat. Ale poezie už pro mě není soutěž. A hřešit na fakt, že nikdo nedokáže odhalit chybějící účel a smysl, mi osobně přijde slabošské. A říkám to, ačkoliv vím, že se podobného slabošství určitě ještě mnohokrát dopustím ve chvílích největší frustrace.

Do svého díla jsem tu poetickou měkkost vložil. Přísámbůh, Zboro, je tam. Jen jsem ji vědomě položil jinam. Upřesnění kategorie na to koneckonců ukazuje. Opakuji - vím, že tohle dílko plně neštimuje. Také to cítím, forma a obsah se na několika místech mírně klíží. Ale té cesty, kterou jsi mi nepřímo vytknul, nebo... přesněji řečeno - na kterou jsi poukázal, té cesty se nechci vzdát.

K formě vázaných veršů řeknu jen tolik, že jsem se opravdu nesnažil o žádnou invenci. Ani v nejmenším, snažil jsem se jen účelně využívat zavedené. A ne, to přesto není řemeslnost.

Děkuju, že sis na mě našel tolik času. Opravdu si toho vážím.

ceder_john: To snad přeci jen ne. Samozřejmě, Tvůj pocit je Tvůj pocit, ale že by tam probleskovala nějaká očividná formální či výrazová bezradnost, to se mi přece jen nechce zdát. Každopádně i Tobě děkuju, zamyslím se nad tím dílkem s odstupem času.
20.02.2007 19:03:23dát kritice tipceder_john
nemůžu přijít na pravej přívlastek..ale místama sem tam cejtil nádech takovej tej poezie, když se člověk prvně pokouší..hrozný..
20.02.2007 19:00:56dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Jé, teď jsem si teprve všimnul, že nestojíš o tlachy...tak promiň...i když na druhou stranu, když už to pustíš na světlo světa, musíš počítat, že se nějaký brblal najde ;o)
20.02.2007 18:59:06dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Kdysi jsi se mi hodně líbil. To bylo v dobách, kdy jsem tu byl nový...a každá druhá věc mi přišla zajímavá, působivá. Dnes mám z Tvé básně spíše smíšené pocity. Přestože je z ní patrná jistá vyzrálost, některé obraty bych nemusel (působí na mě svou přímočarostí stylem, že se jen potřebuješ z něčeho vypsat, ale o způsobu vyjádření už tolik nepřemýšlíš, i když semtam nastane nějaký průlom v podobě nápadité matafory, jako třeba v případě: bitých kočičích hlav, ostrého snu... Souzvuky se mi zdají často otrocké, nabízejí se, nevidím snahu o posun od zaběhnutých forem, kdy se rýmy uskutečňují na bázi souzvuku posledních souhlásek. Na druhou stranu je však nutno říct, že celý celek drží pohromadě, a vzbuzuje jakoustakous náladu. Sem tam mě chtil i některý z obrazů (třeba úvodní je dobrý). Nejvíc z celku se mi líbí trojka. Vyznívá nejpřirozeněji, i když se stejně jako zbytek odehrává na úrovni (promiň mi ten výraz) milostné poezie poloviny minulého století. Kdyby dílo publikoval někdo jiný, než ikona Dero, s klidem bych tipnul...od Tebe jsem, nevím proč, očekával něco víc.
Jo, a abych nezapomněl. Výborný prolog! U mě strčil do kapsy celý zbytek textu, který v porovnání s ním vyznívá spíše jako "okecávání".
20.02.2007 17:47:55dát kritice tipZoroaster
Kterak rým snad obohatil myšlenku a Dero zůstal básníkem...* Po dlouhé době avízo ze starého nepokoje (automat v hodinách neumírání) - já už kritiky nepíšu a jsem tu jako v půdní archiv vytesán...:-)
20.02.2007 17:30:20dát kritice tipPetrusha
... má lásko –
– co je tohle za místo?

moc milé ...
***
20.02.2007 15:34:49dát kritice tipvlad03
to je pravda
20.02.2007 14:49:48dát kritice tippozorovatel
koukám, že máš víc jasno než já:))
20.02.2007 14:35:59dát kritice tipNorsko
a mně ... nenapíšeš
dero
20.02.2007 14:29:03dát kritice tipoleandr
řekl bych, že se ti to povedlo
20.02.2007 14:21:22dát kritice tipDero
admin, korektor
Vás se tu sešlo, děkuju. Vezmu to postupně.

Muamarek: Je tak trochu hravě, prokoukl jsi. :o)

daddy: Díky za ohlas, jsem rád, že jsi četla.

oleandr: Jsem rád, že si to myslíš. Snažil jsem se, aby neškobrtala, snad se aspoň trochu podařilo.

eulálie: Nene, já děkuji, že jsi četla. Bez čtenářů by dílko výše bylo jen navršením slov pro potěchu autora. A to já se zase potěším aj jinak. :o)

guy: Že bys to prokoukl? Díky!

vlad03: Není žádné správně. Pokud myslíš, že nevíš, jestli jsi tomu porozuměl tak, jak jsem to zamýšlel, tak to nevadí. Jestli sis v tom našel to svoje, dílko účel splnilo.

papí, zob i Tobě. :o)

Peachus Ksheery: Díky za názor. Do značné míry mu rozumím, to je taky důvod, proč u tohoto díla odmítám hlubší kritiku. Formopitevci (včetně mě) by si smlsli.

Ano, občas jsem formu ohnul pod útlakem srozumitelnosti obsahu - a určitě bychom se shodli na několika místech, kde to je zřejmé, ale ve výsledku jsem měl za to, že dílu jako celku jsem rýmy vaz nezlomil. A dokonce jsem si myslel, že takhle (avšak lépe, ale po letech mi chybí cvik) by to mohla být cesta, jak psát aspoň trochu neotřele.

Pokud bys měl zájem, napsal bys mi některé konkrétní postřehy do zprávy? Ocenil bych to. V tom případě prosím přes autorskou stránku -> zaslat soukromě, v systému jsem pořád de facto zablokovaný. Každopádně děkuji.

hrbol jediný: Díky. Je až s podivem, kolik lidí dává přednost obraznosti před pocitovostí. To vůbec není špatně, jen se podivuji. Asi je víc zřejmá. Dík!

levan: Viz úvaha v reakci na hrbola. Každopádně jsem rád, že se líbila. Díky!

pozorovatel: Moje poezie Tě bude asi ještě chvilku míjet. Já to vidím a chápu, ale třebas jednou napíšu něco, co přijme i Tvoje rozborné a cynické srdéčko. :o)

Jinak k té refýži. V tom spočívala ta reálná nehoda. Naprosto nepoeticky řečeno prostě vykolejila šalina (viz i začátek druhé strofy). Symboliku ať si každý dohledá sám, ale asi tak na vysvětlenou. A když vůz vykolejí, snadno křísne o refýž. Jo - a ano, refýž je nástupní ostrůvek. Díky, že ses stavil a přečetl si to.
20.02.2007 13:01:30dát kritice tippozorovatel
jak může tramvaj křísnout o refýž? já to slovo moc neznám, ale domnívám se, že jde o takový to vyvýšený tamto u kolejí


asi tak jen trojka
20.02.2007 11:50:23dát kritice tiplevan
ale ano, vydarena, ńie je co dodat ani :)
mne sa prva velmi... ale aj ostatne... nooo :)))
20.02.2007 10:45:40dát kritice tiphrbol jediný
tady zcela jistě **
hlavně1
20.02.2007 10:32:58dát kritice tipPeachus Ksheery
epos jistě velkolepý, ale co mají znamenat ty rýmy..nebudu je tady vyjmenovávat, všichni víme, které myslím..nevím, jestli ty jako zdejší legenda máš mít něco takového za potřebí..já chápu že to má být jaksi veselé, s nadhledem a vůbec..ale mám prostě určitou hranici..
20.02.2007 09:40:20dát kritice tippapouch
admin
:>
20.02.2007 09:30:02dát kritice tipvlad03
porozumel som tomu(mozno nie spravne, ale hej)***
20.02.2007 09:01:36dát kritice tipguy
tybrďo .. nářez jak sviňa ***
20.02.2007 09:00:51dát kritice tipeulálie
páááááááááni

děkuji že jsem mohla číst
*
20.02.2007 08:24:33dát kritice tipoleandr
moc povedená, hezky plyne a má šmrnc...
20.02.2007 08:17:15dát kritice tipdaddy
fajnový*
20.02.2007 08:05:43dát kritice tipDero
admin, korektor
Zuzulinka: To mě moc těší, děkuji.

Norsko: Předně se omlouvám za ten předchozí výmaz a zadně děkuji, že ani ten Tě neodradil od příznivé kritiky. :o) Jsem rád, že sis formy všiml.

Děkuji oběma.
20.02.2007 08:04:12dát kritice tipMuamarek
Pěkné variace :-)) * Muamarek
20.02.2007 08:01:06dát kritice tipNorsko
krásné rýmy, oblost vět, gradace v závěru TIP
(musel jsem to napsat podruhé, jsi mne naštval)
:-)
20.02.2007 07:59:47dát kritice tipZuzulinka
moc milé...hravé...řekla bych, že se mi tady po dlouhé době něco opravdu líbilo*


Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Pismak.cz 1997 – 2021, provozuje Dobrý spolek, pravidla Školy v přírodě Letní dětský tábor