Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Volavky

Výběr: Tom
26. 02. 2007
26
30
4087

...rozhodol som sa konkurovat tane keleovej vasilkovej...ci tak nejak sa vola...

Aj ja teba.

Ja teba tiež. Odpovedal som. A chytil ju za ruku ešte pevnejšie.

Čo? Asi mi ušla niť. Skočila do toho Zuzanka.

Ale nič. Si nevšímaj. Uzemnili sme ju rodičovským dvojhlasom.

No však povedzte. Otravovala.

Není dôležité. Odbil som ju.

 

Tak ja musím. Povedala zrazu.

Čau. Odsekol som.

Ahoj. Povedala milo moja milá.

 

A Zuzanka sa zatiaľ stratila niekde medzi panelákmi

 

Ale je zvedavá. Čo? Rozosmial som sa.

Nooo. Si píš. Povedala polohlasom.

 

A potom som ju znova som chytil za ruku. a viedol pod hradom a pri rieke a popod Bystricu a ešte po parku. A celý čas sme sa držali. A klopkali nohami o betón. Do taktu. Tak ako sa patrí. Sme sa bozkávali. Schovávali do dlaní. A smiali sa na ľuďoch.

 

Pretože na ľuďoch sa dá vždy dobre zasmiať. Keď je človek šťastný.

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Už viem čím chcem byť. Prepol som na inú tému.

Čím? Učiteľom? Zatvárila sa provokatívne.

Ne. Komerčným spisovateľom.

Čo?

Ako chápeš. Takým čo píše to čo chcú ľudia čítať.

Andrgraundovo zakrútila hlavou. Ale nenechal som sa tým rušiť. Bol som vo švungu.

 

Chápeš. Chodiť do telky. Telerána.

Raňajojok. Začala sa konečne chytať.

Hej. Smotánka. A chcem byť na obálkach časákov. Trochu rebel. Trochu romantik. Chápeš?

 

Nadýchla sa, že niečo povie. Bolo mi to fuk. Pokračoval som.

 

Chápeš. Mal by som ženu. teda samozrejme teba. Deti. Tak dve. Chatu. Psa. A písal by som o tom tie články. Akože recepty na šťastné manželstvo.

 

Nadýchol som sa pre zmenu ja. Ona mlčala.

 

A keby mi dobre zaplatili. Tak aj tie heslá na pohľadnice. Chápeš?

 

Zmraštila čelo. Akoby nechápala.

 

No však chápeš. Ako tie, že láska je všetko ak nie ešte viac. A tak.

 

Usmiala sa už trochu komerčnejšie.

 

Dobré to bude. Pochváli som sa.

 

Už ti niekto povedal, že si magor? Dostala sa konečne ku slovu.

Nie. Vari som? Chlapčensky som zdvihol kútiky úst.

Veľkýýýýýýýýýý. Povedala. Rozpažila ruky.

A dala mi veľkúúúúúúú pusu.

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Deň plynul. Milenci dopíjali svoj čaj. Aj my sme sa bozkávali. V tichu okolo nás. Hustla tma. A rástli dotyky. A ja som mal pocit, že musím niečo povedať.

 

Chcel by som byť volavkou.

Čím.

Volavkou.

A to už prečo?

Neviem. Nič iné mi nenapadlo. Povedal som. Rozhodil rukami. Pobozkal ju. A po chvíli.

 

Mlčí sa s tebou nádherne. Zašepkal. A niekde vo filme by sa možno pohlo nebo.


30 názorů

acid
05. 03. 2007
Dát tip
great*

moonspell
04. 03. 2007
Dát tip
šumne

Vaud
03. 03. 2007
Dát tip
výborný ;-) * Mlčí se s tebou nádherně...

maté
28. 02. 2007
Dát tip
hezky :) ma to myslienku, nenapadnu a nevtieravu a milu

salomesr
28. 02. 2007
Dát tip
nie, mily nepotrebujem, on si nerobil srandu ani z Vasilkovej, ani z undergroundu, ale z nas...:)

uzasne..uzasne..ako vzdy

lukášj
27. 02. 2007
Dát tip
toto bol tiež vždy môj sen :))

Renas
27. 02. 2007
Dát tip
*

Tom
26. 02. 2007
Dát tip
kdyz se clovek snazi psat komercne, ze si pri tom muze uzit i legraci. Zapomenute svezi - jako by to clovek nekdy zazil. A ony zvlastni, ale pripadne vybirana pridavna jmena tam pasuji. Dva duvody, kvuli nimz bych se k te povidce i vratil.

Hele, nezačal už si s tím komerčním psaním teď? To by bylo na této posvátné půdě hodně odporné. Nu, počet tipů tomu odpovídá. Tak přidám další, páč si dobrých řemeslníků vážím....

johny45
26. 02. 2007
Dát tip
Assur...fuj ty hnusny komercak...!!!! Ale za to, ako to bolo napisane tip...:)

zaki
26. 02. 2007
Dát tip
heh no cim dalej viac romantiky... si si to akoyňze zehlil s tou pankovou, dopredu?

fungus2
26. 02. 2007
Dát tip
Výborné.

zana_zana
26. 02. 2007
Dát tip
kazdy chce byt sIavny...a ked je pocas svojho zivota,tak uz je komercny...no...ti neviem chIapce...chyba mi tam mysIienka..asi najIepsiech je posIednych 13 viet

Gringo123
26. 02. 2007
Dát tip
Skvost. Skvostneee, skvostnee. Inak to definovat ani nebudem.

Bix
26. 02. 2007
Dát tip
ech :)

hehe:)

nepotrebujem...a preco by si zaroven nemohol pozret s nadhladom na oboch?...usmev... ...mne je to v podstate jedno co si tam najdes..ak najdes..usmev...

pozorovatel
26. 02. 2007
Dát tip
rád si takový texty čtu ale to je tak všechno nevim, jestli poradit, abys bral psaní víc vážně ale trochu bys mohl hehe:) Tak ja musím. Povedala zrazu. Čau. Odsekol som. Ahoj. Povedala milo moja milá. mám za to, že přímá řeč nemusí být vždy dořečena ("povedela", "odsekol som",..)pokud to nemá smysl pro text a pak jsem našel nějaký chybějící písmenko.. vlastně nenašel, že jo, když chybí.. myslim, že to bylo "l", ale už nevim kde si to nepamatuju no

Prečítaj si ešte raz, sú tam menšie gramatické chyby, ale inak dobre. Pravda, po prečítaní som mal tiež skôr pocit, ako by si si robil srandu z Vasilkovej a nie z undergroundu.

levan...jo...andrgraund je len neuspesna komercia..usmev...

levan
26. 02. 2007
Dát tip
no ved prave, ze to sa mi pacilo, ze ten pocit nebol, ze akoby si bol ten typ .... toto niee, to je komercnee, chapeme sa :)

rudko
26. 02. 2007
Dát tip
nepoznam tanu vaslikovu... ale toto sa mi fakt pacilo... take ine... tango...

levan...ved ja suhlasim... ...vsimni si ze som si robil srandu z tzv. andrgarundu...tie poznamky ako andrgarundovo sa usmiala..atd...

levan
26. 02. 2007
Dát tip
tak poviedka by aj sla :) a fakt je zle pisat to co chcu ludia pocut? mozno pise to chce pisat, a je to zrovna "nahodou" to cu ludia radi citaju.. a ked to radi citaju , preco im to brat? napr ta jej popularita akoze je vsade vidiet.. mne osobne tiez moc nesedi, ale zase ked moze byt v telke rada inych umelcov, tak preco nie spisovatelka...lepsie ak ludia citaju aspon nieco ako nic ze ci nie je take to stavanie sa proti komercii len nejakou akoze dalsou pozou? :)) to len taka minuvaha ta poviedka ju sposobila zrejme :)

daddy
26. 02. 2007
Dát tip
moc hezký...* (vy máte odbil s měkým??)

Zuzulinka
26. 02. 2007
Dát tip
:-) že zdravím Zuzanku*

počkaj, tá Vasilková...prečo zrovna ona? :D ale si podarený:D *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru