Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Optimistická

13. 03. 2007
19
43
4358
Autor
MeTB

  Les. Všude kolem, nebo možná až tam v dálce. Barvy: šedivá obloha a světle zelená tráva, malé bíle rostlinky. Jak dlouho jsem spal? Možná ještě spím, chci se probudit; nevzpomínám si, kdy jsem byl naposledy takhle svěží.
  Nejsem sám.
  "Dal jsem všecko," říká muž a ukazuje mi ruce. "Ale nestačí to." Směje se na mě; možná pláče. "Dal jsem úplně všecko, víš." Je docela nahý. Chápu ho (ale opravdu ho chápu?).
  Stojíme na kopci a smějeme se jako dva blázni. Pak dlouho mlčíme. Je mi ho líto, možná je mi líto i sebe; nebo možná jenom sebe. Zavírám oči, odněkud přichází intenzivní světlo; vychází slunce; všechno končí ve světle.


43 názorů

A.H.
16. 03. 2010
Dát tip
*

Yvaine
12. 07. 2009
Dát tip
Sen. Takový ten zákeřně nevinný, ze kterého se člověk probudí s bušícím srdcem a vyděšený, aniž by vlastně věděl proč.

líbí se mi závěr

aj napriek záveru na mňa pôsobí skôr pesimisticky. ale pekná je.

Alú
22. 02. 2008
Dát tip
Téhle si cením nejvíce: e mi ho líto, možná je mi líto i sebe; nebo možná jenom sebe. *

kapitan
10. 01. 2008
Dát tip
Zajímavé..ale moc nechápu..to je asi tím časem..o

reinka
30. 12. 2007
Dát tip
Všechno končí...ale i začíná. A co je konec? A co je začátek? a ta nahota v tom...:o)))))))))))

MeTB
14. 03. 2007
Dát tip
Spis: ja to vic neumim. :-) (Dik za report te chybky. ;-) )

MeTB
14. 03. 2007
Dát tip
Spis: ja to vic neumim. :-) (Dik za report te chybky. ;-) )

guy
14. 03. 2007
Dát tip
je to opravdu velmi předpisově optimistické víc už to ani nejde :-)

MeTB
13. 03. 2007
Dát tip
Místní profík, jo? No potěš, che che. :-) No jo, hele, tak jo, to mě nabudilo, zkusím napsat něco většího, silnějšího, rychlejšího. S pozdravem dílu zdar se pro dnešek loučím a jdu nahodit chrupku.

Alojs
13. 03. 2007
Dát tip
ale já tu humorně nehumornou hořkost vycítil. nemysli si, že ne. jen mi to přeci jenom přijde málo. zvlášť u tebe. mohl jsi tam vklínit něco hmatatelnějšího. mám pocit, že něco takového jsem tady už četl. A možná proto jsem to patřičně neocenil. Dost možná bych to ocenil u kohokoliv jiného, ale ty jsi zdejší profík. musím být na tebe přísnější :)

MeTB
13. 03. 2007
Dát tip
Chtěl jsem tím vyjádřit takový určitý pocit tragikomična. Hm, ne, to jsem se vyjádřil blbě. Smích skrze slzy. Ne, to mi k tomu taky nesedí. Možná optimistický smutek? Stav, kdy se už nedá nic udělat, tak člověk přijme to, co je, a smíří se s tím krze smích? Těžko to popsat. Ale asi to v tom vidím a z toho cítím jenom já... To se ostatně dalo čekat, kdo jiný by tomu věnoval dost času. :-) Každopádně je to z určitého úhlu pohledu asi nejoptimističtější věc, co jsem kdy napsal. Myslím. Líbí se mi, že jsem teď napsal reakci delší než je samotný ten textík nahoře. :-) Dík. T.

Alojs
13. 03. 2007
Dát tip
tady jsi to shrnul dokonale: "To víš, chci si prostě taky občas napsat něco jen tak pro radost, bez příběhu, bez pointy, beze všeho. ;-)" tak bych hodnotil celé dílko. dílko minimalistické, leč obalené v příjemně čtivém kabátě. Jsou mi sympatické ty krátké věty. Na víc se však nezmůžu. Možná proto, že jsem s tebou ještě nespal.

MeTB
13. 03. 2007
Dát tip
A jo, vidis, zapomnel jsem, detaily poslu.

StvN
13. 03. 2007
Dát tip
Je to jenom úryvek z připravované kritiky. Mimochodem došla ti ode mě zpráva?

MeTB
13. 03. 2007
Dát tip
Tuhle kritiku bys měl možná publikovat jako samostatný text. :-) (Vůbec jí nerozumím).

StvN
13. 03. 2007
Dát tip
Kritika jako objekt vášně. Nebo jako vášnivý objekt? Když se na dílo dívám jako na kouli, pak mohu beze strachu o popularitu, kdyby mi o ni šlo nebo kdybych si to upřímně myslel, říci, že žádná věta není příliš dlouhá. Tedy v případě, že není příliš krátká, ale to by se bližším zkoumáním poznalo nebo bychom to mohli říci alespoň přibližně, aniž bychom se zcela zmýlili, jestli je ovšem v tomto případě vůbec možné se mýlit.

MeTB
13. 03. 2007
Dát tip
To víš, chci si prostě taky občas napsat něco jen tak pro radost, bez příběhu, bez pointy, beze všeho. ;-)

MeTB
13. 03. 2007
Dát tip
To víš, chci si prostě taky občas napsat něco jen tak pro radost, bez příběhu, bez pointy, beze všeho. ;-)

Narvah
13. 03. 2007
Dát tip
pěkněj obrázek, ale trochus to s tím tripem přepísk

pozorovatel
13. 03. 2007
Dát tip
jsi tvrdý

MeTB
13. 03. 2007
Dát tip
Huh, tak to by mě taky zajímalo...? :-)

pozorovatel
13. 03. 2007
Dát tip
tak proč jsi se mnou spal?!

MeTB
13. 03. 2007
Dát tip
Vždyť už jsme to spolu probírali, Pózo... Já vím, že tě to zase rozpláče, ale já jsem holt na holky, promiň.

pozorovatel
13. 03. 2007
Dát tip
ty abys pořád nepřemejšlel nad kravinama..* (teplouši)

MeTB
13. 03. 2007
Dát tip
Norsko1: No však. :-)

MeTB
13. 03. 2007
Dát tip
No proto. Člověk tu hledá le mot juste nebo něco podobného a vy mu to čtete než ho najde. :-)

Norsko 1
13. 03. 2007
Dát tip
neurčité, moc neurčité

sidonia
13. 03. 2007
Dát tip
sorry no

nonamebeast
13. 03. 2007
Dát tip
pradon,pradon---

MeTB
13. 03. 2007
Dát tip
Hele, nečtěte to, když to vkládám, jo? Já si tu hraju (tzn. válčím) s editorem a vy mi to čtete pod rukama.

sidonia
13. 03. 2007
Dát tip
jo taaak

nonamebeast
13. 03. 2007
Dát tip
taková nějaká snově sětelná:-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru