Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zlenice III ( škvírou )

Výběr: Craerassy, silence, Print
26. 03. 2007
34
41
5172
Autor
Zbora

Škvírou

Noc je bezuzdá
– světla na tři prsty
v nedovřených dveřích

bosýma nožkama
pleskáš o kamenné schody

přikryješ se až k čelu
a pochybuješ o čápech



41 názorů

A.H.
13. 04. 2010
Dát tip
*

máš skvělý nápady, příjemná věc to je :)

ekovíla
02. 07. 2007
Dát tip
hezká, moc :-)

dobrá, zboro.:-)*

palino8
10. 04. 2007
Dát tip
skvelé...bezuzdná... -> pochybuješ o čápech ;) avi

a2a2a
27. 03. 2007
Dát tip
Honzíku, a co vrány, na ty nemyslels ? Pěkná drobotinka, pro mne čistý výraz, jinak ten nápad A_Š z nedovřených dveří je na místě. Tip


Bix
26. 03. 2007
Dát tip
Ja neviem, zdá sa mi, že tam bola ešte oveľa otvorenejšia, takto sa zozáhadnila :)

Zbora
26. 03. 2007
Dát tip
N: ano, i to je možné (měl jsem náročný víkend :o) Bix: nejsem si vědom (ale i to je možné :o)

Dolfiness
26. 03. 2007
Dát tip
Něco na tom je. *

Bix
26. 03. 2007
Dát tip
Ona sa tá básnička zmenila od Sietí do Fra, že? :)

Norsko
26. 03. 2007
Dát tip
zboříku, není to náhodou jagara, komu to slunce neustále vychází ? :-)

Zbora
26. 03. 2007
Dát tip
Dero: já na to ve škole chyběl :o). Důvod je ten, že jsem to tak napsal a když jsem text zpětně četl, netrklo mě to. Jsou pravidla, která mám zažitá správně a píšu je správně a pak ta která půlka populace píše všelijak a já si zažil tu špatnou verzi, takže když o nich nepřemýšlím, napíšu je bohužel automaticky špatně. Tím se samozřejmě nechci ospravedlňovat a děkuju, žes mě upozornil. K poslední strofě řeknu pouze to, že tady pro mě byla prioritní srozumitelnost. Dílko mě napadlo jako celek (byla to otázka pár vteřin) a tak jsem ho zapsal. Většinou nemívám potřebu se v textech zpětně vrtat a přemýšlet jak originálněji by se to, či ono dalo vyjádřit (pak to pro mě ztrácí přirozenost). A tady teprve poslední slovo dává smysl celku. Ani kdybych chtěl, nevím jak jinak bych při zachování jednoduchosti určil směr, který je tady bezpochyby důležitý pro celkové uchopení textu. Pozo: a jo, vždyť to i většinou na čtení dávám k lepšímu, že moje nejoblíbeňější slovo je noc, takže se mi kolikrát podaří dostat jej do básně i v několika exemplářích. Navíc cyklus Zlenice má pevný začátek, kterého se chci držet a z kterého se mi dobře vychází...Noc je taková a maková...něco jako Fungusovo - A vyšlo slunce na oblohu ;o) Augustin: Dík, já tam zapomněl napsat poslední písmeno...tenhle přepis se vůbec povedl :o)

oleandr
26. 03. 2007
Dát tip
povedená, zajímavé obraty

pozorovatel
26. 03. 2007
Dát tip
hodně se opakuješ třeba z básní, který začínaj "Noc je...", můžeš udělat sbírku:))

Natasha_
26. 03. 2007
Dát tip
Napoprvé jsem se k ní nepročetla, tak jsem to pak zkusila znovu, v pomalejším tempu. A najednou se mi před očima rozběhl film :)

Sarrah
26. 03. 2007
Dát tip
krásné*

Norsko
26. 03. 2007
Dát tip
dyť je to jedno, básník si může dovolit i horší věci, né :-)

dadíková
26. 03. 2007
Dát tip
bože já blbnu bosý...

dadíková
26. 03. 2007
Dát tip
:)* bosíma nebo bosími teda?

Zuzulinka
26. 03. 2007
Dát tip
připomnělo mi to dětství*

Norsko
26. 03. 2007
Dát tip
"malé" bys to měl věnovat :-) ale vidím, že máš přehled *

Dero
26. 03. 2007
Dát tip
"bosými nožkami" Teď nevím, jestli mi něco neuniká, ale myslím si, že výše uvedený verš obsahuje dvě hrubé chyby. Čeština má snad stále kodifikován duál, tedy dvojné číslo. Tebou užitá varianta plurálu mě neskutečně tahá za uši ve vztahu k živé osobě. Podle mě by verš měl správně znít takto: "bosýma nožkama" Avi zasílám i kritikům, kteří se vyjadřovali k formě. Zároveň mě trochu mrzí, že si chyby nevšiml nikdo z 29 registrovaných čtenářů přede mnou. Pokud se pletu já, rád snesu kritiku na svoji hlavu. K obsahu díla a formě obecně: Nelíbí se mi poslední strofa, není nápaditá. Určitě by pointa šla vyjádřit lépe. První dvě strofy se mi naopak líbí velice, nápadité využití jazyka (bezuzdá noc, světlo na tři prsty) a zapojení i jiného smyslu než zraku (pleskání) mi šlo k duhu. Mimochodem, výborný název. * (rád dám po vysvětlení bosých nožek)

Alimra
23. 03. 2007
Dát tip
klobouk dolu, já už jsem zapomněla, ktrá to byla ... děkuju

zorka
23. 03. 2007
Dát tip
*

Zbora
22. 03. 2007
Dát tip
A: máš pravdu, vzpomínám si na to...šlo tenkrát o to, že jsi napsala báseň o ponožkách...a já měl taky jednu...ale těžce naivní...tak až jí vyhrabu tak splatím Ti letitý dluh ;o)

:-))) t

Print
22. 03. 2007
Dát tip
Přesně*

salomesr
22. 03. 2007
Dát tip
*:)

úplněk
21. 03. 2007
Dát tip
*

Alimra
21. 03. 2007
Dát tip
Zboro pamatuješ, byly časy, kdy jsme měli podobné asociace ... je to dávno a dnes se mi to vybavilo ... vlastně už podruhé ... mám pocit, že mám u tebe jednu báseň v úschovně ... škoda už je pravděpodobně promlčená

Seregil
21. 03. 2007
Dát tip
Moc fajný kousek... jj...

silence
21. 03. 2007
Dát tip
Zatím nejlepší ze Zlenic (:, pro mne snáze uchopitelná, přesto ponechávájící dostatečný prostor k fantazírování ... Paráda ***

Oldjerry
21. 03. 2007
Dát tip
V nedovřených dveřích - nejsem detailista v případě, že dílo má obsah a to má.... ve Čtyřkolech je to stejný....

Craerassy
21. 03. 2007
Dát tip
tak tohle je nádhernej obraz o poznání:-) *

místo "v nedovřených dveří" bych dal "z nedovřených dveří" :o) ale jinak mi přijde moc dobrá t.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru