Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Když chybí slzy

01. 05. 2001
25
1
3987
Autor
FLO

Bylo jaro a všechno kvetlo, vonělo a dohánělo mě k alergiím. Na hřbitově bylo docela příjemně, jen kdyby to nebyl hřbitov. Dívala sem se po stromech, jestli neuvidím veverky, který tady vždycky byly. A nic. Ani jeden šplhající hlodavec. Všude byli důchodci, kteří vyhazovali kytky a pokládali nový na hroby. Někteří si spolu vykládali. Doufala sem, že nikdo z nich se se mnou nedá do řeči. Došla sem až na rozptylovou loučku, kde jsi byl rozprášený. Našla sem si tichý místo u zdi. Kryly mě keře. Na loučku svítil kousek sluníčka. Věděla sem, že jsi zrovna tam. Musel jsi to být ty. Klekla sem na kolena a sklopila hlavu. Nevěděla sem, jak začít. Jenom sem cítila tu strašnou bolest a prázdno v sobě. Podívala sem se na místo, kam svítilo slunce. Jak ti tohle mohli udělat. Kde seš? Všechno, co sem na tobě měla ráda, tvý vlasy a ruce, který sem milovala, to všechno je teď někde mezi trávou a já se toho nemůžu ani dotknout a taky nevím, k čemu by mi to bylo. Teď už to byl jenom popel. I tvoje tetování, na kterým sis dal tak záležet, shořelo s tebou. Rozhodla sem se nenávidět osud, který mi tě vzal. Rozhodla sem se nenávidět oheň, který nic z tebe nenechal. Dalo mi to hodně práce, než sem se nadechla. S bušením srdce sem se soustředila na místo, kam dopadaly paprsky rádoby hřejícího slunce. „Ahoj.“ Pozdravila sem, kdybys o mně náhodou nevěděl. „Nevím, co bych ti jako měla říct. Na pohřbu sem ti nebyla, no, protože bych se asi sesypala. No a co dál... já nevím. Sem totiž nikdy nemluvila s loukou, jestli mi rozumíš. Do hajzlu. Asi by tě zajímalo, jak se mám. No, to sem tomu dala – co bych ti vykládala. Jak se asi můžu mít. Špatně. Hodně špatně. Ježiš, to je blbý. Příště sebou aspoň vezmu fotku, abych měla na co mluvit. Ale hlavně sem tě chtěla poprosit, teda... jak to říct... já si myslím, žes mi ukradl slzy, protože ňák mi nejde brečet a to víš, že bysem to potřebovala. Takže prosimtě, jestli mě slyšíš, a já vím, že jo, tak mi je vrať, protože už nemůžu a jestli se nevybrečím, tak umřu. Víš, proč umírají psi steskem? Protože nemůžou brečet. Tak mi je vrať, protože já přece nejsem pes.“ Na ňákou dobu sem se odmlčela, abych viděla, co se stane. Nestalo se nic. „Jo a – chybíš mi. Strašně moc mi chybíš.“ Dodala sem, aby si snad nemyslel, že sem přišla jenom proto, že něco potřebuju. Dívala sem se na to místo, kam ještě před chvílí svítilo slunce. Najednou sem ucítila, jak mi něco mokrýho a studenýho teče po tváři. Celá zmatená sem se toho dotkla a zjistila, že to je voda. Vstala sem a chystala se k odchodu. Kapky na chodníku mi vzaly iluze, že bys mi snad vrátil pláč. Nechal sis ho a teď jsi na mě plakal z nebe. No jasně, vždycky jsi musel mít poslední slovo.

1 názor

veverucha
24. 08. 2003
Dát tip
Teda holka,šáhla jsi mně (a asi nejen mně) až někam na dno duše.Nesnaží se to zapůsobit,a asi právě proto to tak moc působí.dávám jednoho (nemůžu víc:) ubrečeného TIPánka

veverucha
24. 08. 2003
Dát tip
Teda holka,šáhla jsi mně (a asi nejen mně) až někam na dno duše.Nesnaží se to zapůsobit,a asi právě proto to tak moc působí.dávám jednoho (nemůžu víc:) ubrečeného TIPánka

Krpoň
19. 08. 2003
Dát tip
Úplně mě to sevřelo. Je to moc pěkné.*

Plopez
29. 05. 2003
Dát tip
Zažil jsem něco podobnýho a nedokázal bych to popsat tak přirozeně jako ty. Takže díky¨.

ikarka
07. 01. 2003
Dát tip
nádhera!!

Jinaja
11. 12. 2001
Dát tip
nevim,co rict....je to ...ted to spravny slovo...pusobivy?smutny?dojemny?nebo zajimavy?...jo,urcite je to tohle vsechno....ale pro me je to hlavne nejakym podivnym zpusobem silene osobni...uprimny... tak pis dal...ja to budu urcite cist....

Košilela
26. 10. 2001
Dát tip
Tak jsem se nějak dostala k tomu,že čtu na písmáku většinou jen povídky a tohle je paráda! Jsi opravdu dobrá! ŤIP!

tak tohle.... tohle je dost, dost dobrý.. a přidávám si k NEJ. *

Miki
24. 05. 2001
Dát tip
Líbí.

Deltex
17. 05. 2001
Dát tip
Saint: Já s tebou souhlasím, ale nechápu co bylo špatné na tom mém přání krásného dnu?! DeX

clovrdik
15. 05. 2001
Dát tip
No jo, k tomu nemám vůbec co říct, všechno už tady bylo řečený, je to skvělý a působivý ... Dávám TIP a mrzí mě, že můžu dát jen jeden. A jdu přemejšlet, kdo na mě ráno cestou do rachoty plakal z nebe ... vono by se našlo ... . Dík.

clovrdik
15. 05. 2001
Dát tip
avi.

Popelucha
15. 05. 2001
Dát tip
tož to je síla, maximální tip

Vojtek
15. 05. 2001
Dát tip
Even flow...... kurňa jaktože teď nemám čas a chuť číst skvělý autory????? *!

FLO
14. 05. 2001
Dát tip
Se skoro červenám.Deltex:chápu tě. A vím, že ty mě taky. Takže díky za podporu. A bráchovi taky a ostatním taky:o)

Saint
12. 05. 2001
Dát tip
Deltex:To jsou kecy, nikdo nejni bez vrasek a starosti.Ale o tom to cely je, nebo se pletu?Akorat k me sestre se to moc nehodi.Myslim, ze ma moc prastit lidi pres palici, aby se zastavili a ohlidli se a zamysleli.Proto se mi jeji psani tak libi.Vidi to nekdo jinak?

Deltex
11. 05. 2001
Dát tip
Saint: Přeju krásné žití každému, když na mě se nedostalo...

Saint
09. 05. 2001
Dát tip
Nechapu, jak ji muzes prat krasnej den.Vubec jsi to nepochopil

Saint
09. 05. 2001
Dát tip
Jahudko, ty ses asi pekne ujeta.To jsi nikdy nenapsala nic syrovyho a necetlas Bukowskiho?Radsi se prober, celej zivot je jedna velka sracka

Maureen
07. 05. 2001
Dát tip
Bez patosu, který by se jiným jistě vkradl! Zažito! Opravdu na výši!!!!! * * *


Deltex
04. 05. 2001
Dát tip
KID: Pravda pravdoucí...

zklamaná
04. 05. 2001
Dát tip
krásný a moc smutný....TIP!

Kandelabr
03. 05. 2001
Dát tip
ach jo , tohle bylo opravdu ze srdce, smutné a krásné zároveň, NADHERA (mám povídku s trošičku podobným hřbitovním tématem, ale teď se ji bojím nasadit tohle my vážně vzalo vítr z plachet) pochopitelně TIP

Deltex
02. 05. 2001
Dát tip
Bohové! ...to je nádhera! Hodně krutý, smutný a skvěle to dává nahlédnout na tenhle zas... svět! *! Měj se nádherně - vzalo mi to dech...

Rony
02. 05. 2001
Dát tip
Sakra, to je síla. *

jahudka
02. 05. 2001
Dát tip
Jestli ty gramatické chyby byly záměrem, tak to beru. Jinak "sem" je příslovce místa, "já jsem" je trochu něco jiného a je tam toho zbytečně moc. Trochu to kazí jinak výborný námět...

Albireo
02. 05. 2001
Dát tip
Fantastický! Tohle přesahuje i Tvou obvyklou pořádně vysokou úroveň. TIP jahudka: FLO píše takhle hovorově všechno, ve spisovné češtině si její povídky už neumím představit. Zpočátku mě to také zaráželo, ale naučil jsem se to respektovat jakožto její osobitý styl - a ono to má svůj půvab i opodstatnění. Přečti si její ostatní povídky, stojí za to! Já povídky na Písmákovi z časových důvodů nečtu, ale u FLO a Konstantinidisové dělám výjimku, protože vím, že kvalita je zaručena. **

Albireo
02. 05. 2001
Dát tip
Ještě avi

KID
02. 05. 2001
Dát tip
Hmm, tak to si zaslouží * ...Brečet je krásný, protože v těch slzách neni jenom voda a sůl, ale mnohem víc. A proto je lidi odhazujou, děsně se jim uleví...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru