Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Moravská

Výběr: Honzyk, Print
06. 04. 2007
21
53
3699

Ekologické drama s moravskými názvuky

Připlula k nám z Brna
olejová skvrna
hasiči ju zastaví
až u starej Břeclavi

Až u starej Břeclavi
u tej božej muky
kde, dyž idu ze sklépka
lomí stará ruky

53 názorů

Já jsem nerodil.... A nestěžuju si. Rád jsem to nechal povolanějším :-))

Marcela.K.
23. 11. 2007
Dát tip
:-)))já jen 1O, ale byla to fuška :-)

MOje matka rodila celejch osumnáct let...

Marcela.K.
23. 11. 2007
Dát tip
To maminka rodila celý rok? Chudák malej ...některé ženy mají porod tak protrahovaný, že dítě pak jde rovnou do školy .

Ze čtyřčat. Narodil jsem se v roce 1959. To byly Dačice ještě na Moravě. Od roku 1960 jsou v Jižních Čechách.

Marcela.K.
23. 11. 2007
Dát tip
Ty jsi z trojčat nejstarší?

Marcela.K.
23. 11. 2007
Dát tip
Už se na to vykašlu... pořád mě někam vozej bez buzoly a já pak nevím kde jsem...takže západ není směrem na Rusko?! :-)))

Ne. Telč je na Moravě. A Dačice, kde jsem se narodil, byly taky. Když jsem se tam narodil. Mí sourozenci, kteří se narodili po mně na stejném porodním sále, už jsou ovšem rodilí Jihočeši. Nevěříte? Věřte!

Marcela.K.
23. 11. 2007
Dát tip
V Telči jsme byli s manželem a dcerou...není to náhodou v jižních Čechách... že to tam byl samej rybník...jenže fotky se nám podařilo smazat, možná to byl Frenštát pod Radhoštěm...napíšu si ježíškovi o buzolu :-))))

Telč a okolí....

Marcela.K.
23. 11. 2007
Dát tip
co to je západní Morava? Já mám maminku ze severní, manžela z jižní... takže zápdní jsou Hukvaldy? :-)))

To sem ti neřek, že su z Moravy, že né? Sice ze západní, ale Moravák jak poleno. Dokonce sem v roce 1990 chtěl založit Stranu Moravanů v exilu... :-))

Marcela.K.
22. 11. 2007
Dát tip
jo, ta zajiskřila :-)*

to je legrace,zlepšila náladu*TIP*

assez
07. 07. 2007
Dát tip
uz ses aj v oblibenych;)tip

celer
04. 05. 2007
Dát tip
Dobré, něco pro výhnětexa :D ***

avox
01. 05. 2007
Dát tip
:-)) */

Fairiella
29. 04. 2007
Dát tip
tak tohle jo :))

JeanJoche
12. 04. 2007
Dát tip
Brno...ježiši kriste...ještě, že tam teĎ týden nejsem... Ale v Husovicích muselo být šíleně...;)

martinez
11. 04. 2007
Dát tip
copak? tu v řečkovicích to dnes vypadalo docela schopně se světem :o)

JeanJoche
11. 04. 2007
Dát tip
Není...;)))

martinez
11. 04. 2007
Dát tip
no a úplně bez práce máš ten pocit... není svět úžasný?! :o)

JeanJoche
11. 04. 2007
Dát tip
To mi činí obrovskou radost...;)

martinez
10. 04. 2007
Dát tip
v tom případku si mě totálně uspokojil, džej džeji... :o)

JeanJoche
10. 04. 2007
Dát tip
Martinez:Tak to jsme na tom oba dva stejně špatně...Já jsem tam taky rok a půl a je mi čím dál tím víc zle...Čím to asi bude...asi tím,že už jsem s Romálem dlouho nebyl v náckovské hospodě;) A neboj,Romi,mi přes papulu dá...brzo brzičko;)Už se nemůžu dočkat;)

dadíková
10. 04. 2007
Dát tip
Za starú Breclavú...ne?

Díky všem za návštěvu a přízeň. Romále, "u tej božej muky" jest obrat z prostonárodní dolňácké písně " Za starú Břeclavú"..proto ty moravský názvuky v prologu :-))

martinez
09. 04. 2007
Dát tip
poznámku JeanJocha budu ignorovat páč aj dyž tu už rok a půl bydlím, tak z Brna nejsu... ale romale by mu přes papulu dát měl... a nebo by se spolu měli aspoň zas ožrat v nějaký náckovský hospodě - třeba by sem romale zas něco napsal... :o) ale dílko, dílko to mne pobavilo - poránu takový rozjezdy potřebuju...

JeanJoche
08. 04. 2007
Dát tip
Kdyby jenom skvrna...z Brna je toho humusu mnohem víc;)*

vitsoft
07. 04. 2007
Dát tip
Oceňuji dentálním vyceněním

dadíková
06. 04. 2007
Dát tip
musím teda nasadit detektivy...jdu na to

Print
06. 04. 2007
Dát tip
ou! Toto je skvělounký!:-))*

papouch
06. 04. 2007
Dát tip
jááj :-))))))))) já bych to dal spíš do blbůstek

alternic
06. 04. 2007
Dát tip
:-D * *

se jí teda divím, že lomí rukama, já bych nečekala, zamkla a chrněla bych... obětavost sama :-))

krempi
06. 04. 2007
Dát tip
ty bys mohol ludove one pisat :-)

Honzyk
06. 04. 2007
Dát tip
...zalezi na tom, ktery...Zizkov ma statut mesta, romca....a s tim valasskym statem uz taky dete nekam..:DDDD ze zdravim autporta, aby mne zas nekopal do huby, ze si tu chatuju...:)

romale
06. 04. 2007
Dát tip
Mě ne (to chraň bůh!) - ale Vitexa... A náhodou pozor - včil jsem se dozvěděl, že se bude zakládat Valašský stát - do pár let je Bolek prezident a Pražáci nám budou česat trnky...

Honzyk
06. 04. 2007
Dát tip
..este ze ne z Prahy...to by zas bylo kecu vo pragocentrismu...vy palice vypity:DDDD....EU vam pekne zatoci se slivovici, a na tu olejovou skvrnu snad pusti, svine, neco z evropskejch fondu...!--!!DD***...hodnotim tedy velky OZIVENI VE STOJATYCH VODACH TOHOTO POSAHANYHO SERVERU...!!!...aby zase nekdo z redaktion kecy nemel a netahal mne na redakcni forum...O, Boze!!!))) ...ale na druhou stranu, smat se sam nahlas pred monitorem, se mi uz dlouho nestalo....to by ani riomale pred kralikama neudelal...vzali te na tu Famu, holomci...????

romale
06. 04. 2007
Dát tip
ale "božej" muky je už trochu moc...

romale
06. 04. 2007
Dát tip
Cha! (avi)

Zuzulinka
06. 04. 2007
Dát tip
:-)


Senyoryta
06. 04. 2007
Dát tip
dobý! Typ.

dadíková netušíš, netušíš....... Ale budiž napovím ti. Mým rodným krajem jest zadumaná a syrová jihozápadní Morava, kraj, který poskytl útočiště Mistrům jako Březina, Florián, Deml nebo konečně i Magor Jirous, že.... Nemyslím, že bys věděla, kdo se za nickem U_K skrývá. už proto, že teď žiju úplně jinde... ale vlastně - zjistit to jde.

dadíková
06. 04. 2007
Dát tip
snad tuším, odkud vítr tady vane.. :) ale jistá si nejsem..

Za chvíli odjíždím na Moravu....do sklépka nedojedu, ale i na Vysočině je fajn...

dadíková
06. 04. 2007
Dát tip
ho* ho ho

Norsko 1
06. 04. 2007
Dát tip
nemáš chodit ze sklépka, ale do sklépka :-)*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru