Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Petržalska

Výběr: Honzyk, Zuzulinka, oleandr, lukášj
16. 04. 2007
33
50
9731

 

Lujza nakrájala chlieb. Utrela si pot z čela. A omrvinky nabrala do dlani. Spláchla ich do umývadla.

 

Večera. Zakričala., skôr než si uvedomila., že sú aj tak všetci v ťahu.

 

Malý bol vonku. Myslel, že z neho bude, práve vtedy Dubovský, alebo Vencel. SLOVAN! Zahučal do uší ďalšiemu malému a padol do blata.

 

Starý zatiaľ sedel v práci. Čumel na stenu pokrytú fotografiami dievčat, s chlpatým pohlavím. Usmieval sa. A veril, že raz to bude všetko inak. Lepšie.

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Lujza sa vyklonila z okna. Malý už vedel povedať do piče. Lujza to počula.

 

Ty Vlado! Zavolala na neho dôrazne.

 

Malý sa zľakol. Bolo mu hneď jasné, že je zle. Takpovediac v piči.

 

Zobral loptu a pobral sa domov. Zavolal výťah. Hlava sa mu mierne motala. Ale silnejší bol pocit hrdosti, že smel tým výťahom chodiť sám.

 

Počkaj chvíľku. Prosím ťa. Ozvalo sa mu spoza chrbta. Trocha sa zľakol.

 

Obzrel sa. Sused Luknár niesol na rukách svoju ženu. šepkal, že ju miluje. Vyzerala zoslabnuto.

 

Malému to prišlo smiešne. Ale nesmial sa. Nejak inštinktívne vytušil, že by nemal

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Malý došiel domov. Vypočul si prednášku o tom, že používať sprosté slová by nemal. A potom si sadol k telke. Tak ako vždy. Zjedol chleba. Osprchoval sa. A zaľahol.

 

Lujza zatiaľ sedela v obývačke. Sedela. Štrikovala a rozmýšľala o tom, že raz by to mohlo byť všetko inak. Lepšie. Ale teraz sa musí postarať o deti. O rodinu. Zadriemala. Jej starý sedel v práci. Masturboval. A Suseda šla na dovolenku. Do Grécka. Tento rok už druhý krát.

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Ráno sa Lujza prebudila na čiesi vlhké pery. Starý sa vrátil. Vyzeral unavene. Šepkal. Len zo zvyku. Sa usmiala. A znovu zaspala. Starý sa privalil k nej. Objal ju. Tesne predtým ako vstal Malý, zaspal tiež.

 

Od kedy mali káblovku. Mohli si ten spánok dovoliť. Aspoň cez víkend.

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Po obede šli do Lunaparku. Slnko. Cukrová vata. Bludisko. A nálepky ninja korytnačiek. Najnovší hit. Ja to chcem. Ja to chcem. Vykrikoval Malý. Otec práve zoškraboval žreb. Hra o Niké. Ale tradične nevyhral nič.

 

Mami. Ja chcem psa. Prešiel Malý na inú tému.

Prosím. Prosil Malý. A keď mu Lujza povedala nie. Tak sa zavrel v izbe a rozplakal sa. To zatiaľ vždy zabralo.

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

No ahoj kde máš nevestu? Povedala Petina matka. Peťa bola vonku s kamoškou. Už ho s ňou nebavilo kamarátiť.

 

Petina matka evidentne zaspala dobu.

 

S babami sa nebavím. Odsekol .

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Lujza otvorila dvere. Pes vystrčil čumák. Spoza dverí sa ozvalo zľaknutie.

 

Zoberte si ho. Si ho zobrala a zavrela v kuchyni.

 

Malý zatiaľ uprene hľadel na obrazovku. hral sa na počítači. Didaktik skalica. Fred. Bol do toho úplne zažratý.  Starý s ním výnimočne nehral. Bol v práci.

 

Po chvíli sa dvere zabuchli. Lujza vošla do obývačky. Sadla si do kresla. Pozrela na Malého. 

 

Pani Luknárová zomrela. Malý čumel do telky. Mixoval joystickom. Počúval len tak na pol ucha.

Čo sa jej stalo?

Rakovina. Odpovedala Lujza dramatickým hlasom.  Vedel, že to je smutné.

To je smutné. Prešiel do ďalšieho levelu.

 

Lujza sa chystala niečo povedať. Ale ostala ticho. Podišla k telefónu. Vytočila číslo. Zavesila. Asi ľutovala, že k nám ešte nedošli mobily.

 

Pozrela do okna.

 

Myslela na Starého.

 

Ale jej starý sedel v práci. Pozeral na ženské. Už trochu menej zarastené.  Myslel na to, že raz bude lepšie.

 

A Suseda odišla do Bulharska.

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Rodičia pozerali telku. Malý zatiaľ išiel von. Hrať futbal. S cigánmi. To ešte nevedel, že sú to cigáni. Že sú špinaví. A že cigán ostane vždy cigánom. A tí čo sa tvária, že sú normálni sú ešte horší. Malý mal Starého rád. Rešpektoval ho. Nebolo dôvod mu neveriť.

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Peťa dostala prvé krámy. Skôr než ostatné ženské v škole. Jej matka chodila po dome a rozprávala o tom. Vraj či je to normálne. Sa pýtala. A každý jej odpovedal. Aj keď o tom hovno vedel.

 

Malý zatiaľ sedel pred telkou. Pozeral futbal. Lúskal oriešky. A rozmýšľal čo sú to tie krámy.

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Starý sa vyklonil z okna. Aha. Ukazoval niečo Lujze. a živo gestikuloval.

 

Hajzli cigánsky.

 

Lujza sa vyklonila tiež. A zbadala tak 15 Indov ako sa pomaly stráca v  bráne. 

 

Ešte tu budeme mať svrab.

Kurvy. Vykrikoval Starý.

 

Malý sa prizeral. Snažil sa počúvať telku.

 

A možno práve vtedy volala Petina matka na fízlicu.

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Starý odišiel na dlhšiu dobu preč. Pracovne.

 

Lujza nadávala Malému. Malý mlčal. Pozeral jej do očí. Chcela mu dať facku. Uhol sa. napriahol sa. chcel dokázať, že on je teraz pán domu. Ale nedokázal to...

 

Lujza sa na neho pozrela. Neveriacky zakrútila hlavou. A odišla z izby.

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Odratúvali neviemkoľkatý šťastný Nový rok. Lujza držala v ruke pohárik. Pekne za stopku.

 

Malý sedel trochu ďalej. Bol už vyšší než Lujza.  A mal ako každý puberťák depresiu.

 

Tak nech je tento rok lepší ako minulý. Povedal Starý. Malý sa posmešne uškrnul.

 

Tak na zdravie. Povedal, len aby mal od nich pokoj. Odišiel. zavrel sa do svojej izby. A masturboval. Ešte stále mu mala káblovka čo ponúknuť.

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Piče by som chcel ženskú. Ľúbiť alebo šukať. Mne už je to jedno. Kričal Malý. Počúval Nirvanu. Od kedy ju pozná sekol s rasizmom. A dal sa na anarchiu.

 

Odišiel do kuchyne a nalial si trocha vodky z otcovej fľaše. Aby nič nezistil dolial tam vodu. Dobrý obchod. Nikdy mu na to neprišli.  

 

Lujza so oslavovali výročie. Rozprávali sa o živote. Dlho do noci. Ešte stále verili. Raz sa to musí zlomiť.

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Susedin manžel skrachoval. Keď to prasklo začala chľastať viac než Petina matka.

 

Luknár už šiestykrát od smrti manželky prestal s chľastom. Dokonca si našiel frajerku. Vyzeral stále lepšie. Ale bez tak to vzdal.

 

Jeho dcéra chodila s Lujzou vo výťahu a vravela.

 

Môj tato nie je zlý. On je len chorý.  

 

Deň na to si ju zobrala babka. Proste to inak nešlo.

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Malý masturboval. Na hajzli bolo počuť Petinu matku a Peťu ako sa dohadujú ktorá je viac jebnutá.

 

Obidve rovnako. Pomyslel si. A predstavil si ako to robí s Peťou. Možno by to mohol skúsiť. Vraj šľape  a ide na heráku. Zasmial sa.

 

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Peťa odišla preč. Robiť kurvu niekde do zahraničia. Pár mesiacov o nej nikto nevedel. Ale nakoniec sa ozvala. Vraj s tým sekla a bude mamou.

 

Neklamala.

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Starý zmenil prácu. Lujza sa potešila. Mal viac voľna. A mal viac času na ňu. Malý sa už vedel postarať sám o seba.

 

Vyzeralo všetko tak akosi nádejne.

 

Luknárova dcéra sa vrátila domov. Plnoletá. Bývala u neho len pár dni. Celkom sa držal. Potom musela volať záchranku.

 

Tvoj otec je ťažký alkoholik. Delirium tremens. Skonštatoval lekár.

Nie tato má len cukrovku. Opakovala.

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Petina matka sekla s chľastom. Peťa sa vrátila aj s deckom. Manžela nechala pre tentokrát doma.

 

Suseda chľastala ďalej

 

10 rožkov a jednu plácačku. Ukázala akoby mimochodom a strčila si ju pod kabát.

 

Malý sa na ňu usmial. A slušne pozdravil. Od kedy mal babu hovoril skoro slušne.

 

Lujza stála pri okne vydychovala čerstvý vzduch.  Premýšľala. Ani si nevšimla kedy tam vyrástli tie domy. Ani si nevšimla kedy sa to tak všetko zmenilo.

 

Malý sa vracal domov. Na schodoch stretol Luknára ako sa snaží vopchať kľúč do dverí.

 

Ale to nie je váš byt pán sused. Chcel mu pomôcť, ale bol došťatý. Hnusil sa mu. Tak ho nechal ležať tam.

 

Doma ho čakala Lujza.

 

Tak všetko najlepšie. Objala vzduch miesto neho. Pozrela na Starého ako leží rozvalený na gauči.

 

Dúfala, že sa raz bude mať lepšie ako oni.


50 názorů

Zly
11. 06. 2007
Dát tip
*** je to lepší a lepší, pokračuj

palino8
24. 05. 2007
Dát tip
no jo, čítateľné :) ale občas Ti tam chýbajú slovíčka... sem-tam... piť... vlastne tip

petrrr
20. 05. 2007
Dát tip
Hodně slušný!!!!!! Vynikající! Moc se mi to líbí, už dlouho jsem něco lepšího nečetl. Mohl bys mi prosím zkritizovat nějaké mé díla? Povídky na Písmákovi nejsou moc často a tak si je lidi moc nečtou, ty jsi samozřejmě výjimkou, tak jestli bys prosim moc...*

tinja
19. 05. 2007
Dát tip
ta co či povim? ta šaľene to je:DDDD

houmles
09. 05. 2007
Dát tip
zpocatku jsem si rikal ze to ani nedoctu, ale udrzelo. Pruvodce pubertou mladeho muze :-)

Cocopelli
01. 05. 2007
Dát tip
Tak to jo, ale to bych pochopila i bez tucnyho pisma. Pokud tim akorat odlisujes primou a neprimou rec, tak si myslim, ze to je zbytecne rusivej efekt, ja jsem v tom pak hledala nejakej jeste skrytej smysl nebo tak;]

..tucne = priama rec..usmev..

Cocopelli
01. 05. 2007
Dát tip
Ja v tom pointu vidim, nezda se mi ze by se tva povidka casem stavala nudnou a ke konci uz uplne prazdnou, jak ji zrejme vidi nekteri jini ctenari. utrzkovity styl je ok, je takovy syrovejsi, coz se k sidlisti docela hodi. Trochu nechapu smysl toho, proc jsou nektere vety tucne, podle me je to zbytecne. je mi z ty povidky trochu smutno, citim v tom trochu bezmoc cokoliv zmenit.

lukášj
27. 04. 2007
Dát tip
mrazivé...

Jolana19
20. 04. 2007
Dát tip
nepřipadá mi to jako povídka..ale popis života..strašně pravdivý..jak život proteče mezi prty..neustále se doufá, že jednou bude líp..a ono nebude..nemůže..pokud proto nic neuděláme..pokud si neuvědomíme, že chceme víc a co to víc vlastně je..jakmile objevíme svoje Víc a sebereme trošku odvahy a sil..můžeme jít za tím a sáhnout si na svý sny..pokud je máme..a dokud je máme..je to strašně smutný v podstatě

Lakrov
19. 04. 2007
Dát tip
Každý večer před spaním. Snad návyk. Snad předstírání zájmu (o folklor? :-) ) Všechno mi dochází pomalu. Teprve teď začínám poslouchat hudbu z konce 70. let. Jedna z nejlepších, tady. Kde ještě?

Skafararix
19. 04. 2007
Dát tip
Zo zaciatku sa to citalo velmi dobre, malo to vsetko co ma mat dobry text a citatela to putalo, dobove realie dobre vykreslene i atmosfera. No ako text plynul staval sa nudnejsim az stereotypnym, co je v ramci tak kratkeho textu asi nie celkom v poriadku. Hodnotim to kladno, kedze vidim ze sa hras, pracujes s textom, napadmi. No udrzat!

ja mám rád ghetto/slum vízie od McBaina, ale aj tento pohľad s ami páči. tip

..zmena rozpravaca bola chyba... ...toz ak najdes este nejake miesto kde som zmenil...pokojne napis..usmev...

Lindra
18. 04. 2007
Dát tip
no....pači sa mi ako pekne si podchytil atmosferu panelakoveho života :-) ale okrem niekolkych gramatickych chyb (beztak nie - bez tak)mi este vadi ta dlzka. Uznavam, ze je to Tvoj styl, ale toto uz prechadza do nudy;a posledna vec-meníš rozpravača, najprv píšeš "oni" a niekedy "ja" napr.ked sa pyta Petina mama kde maš nevestu; napriek tomu sa mi Tvoja tvorba fakt páči a myslím, že poviedky Ti idu lepsie než basne

Lakrov
18. 04. 2007
Dát tip
>...dostal som pusu..usmev... To jsi teda vlastně už od útlého věku políbený múzou. Nad tím 'm' trochu váhám, nehodilo-li by se místo něj jiné písmeno. Jenže pokud píšeš, že si 'na nej fica' (to slovo kupodivu neznám, ale myslím, že znamená, že se Ti líbila) pak by se to, co mě nedopatřením napadlo, napsat jistě nehodilo.

moonspell
18. 04. 2007
Dát tip
vyznelo to ako spomienka na detstvo..ale hej, paci sa:)

...po schodoch bola moja prva oblubena pesnicka...ak neratam roky co som fical na darinke... ...postup bol...darinka rolincova - po schodoch atd..usmev... ...jo a darinku som aj stretol...som mal asi 3 a prvy raz zlamanu hnatu... ...dostal som pusu..usmev..

Lakrov
18. 04. 2007
Dát tip
Nekompatibilita prohlizecu s html-kodem. Malichernost, ve srovnani s lidskymi zivoty, o kterych pises. Sedim u buhvijakeho stroje v nejake hucici serverovne a v usich mi, nevim proc, zni pisnicka 'Po schodoch' (snad se Te to nedotklo :-) A pred sebou vidim okna rozsvicenych panelaku ze sidliste, na kterem jsme donedavna bydleli. ...ale nevim, proc Ti porad pisu, kdyz se mi ta Tva povidka vlastne nelibi :-)

..ja to vidim normalne...toz takze neviem..

Lakrov
18. 04. 2007
Dát tip
> neviem co su html tagy... Starý zmenil prácu... Ale treba je to nedostatek meho prohlizece :-)

lakrov...k tomu slovosledu...ten priklad co uvadzas...ma jednu jedinu chybku..ze som tam nedal ciarku... ...myslel som to trosku inak....prave vtedy mala sluzit len ako pristavok sa tomu myslim hovori si ale nie som iny... ...neviem co su html tagy... ..a co sa tyka tych prazdnych riadkov...ja sa snazim len ulahcit citania...zo svojej skusenosti viem viem ze sa mi takeho texty s konskym pismom a zdanlivo redsim formatom citaju omnoho lepsie... ...mozno to niekomu nevyhovuje...toz ale zavdacit sa vsetkym nejde... ...no a co sa tyka analyzy toho kto ako co pise....tak ti poviem len tolko...som na pismaku dost dlho a mam dost rozumu na to aby som vedel rozlisovat tipy...a kritiky... ..a co sa tyka vypiskovitosti...tak ja suhlasim...ved to pisal uz obluda...ktory myslim trefne pomenoval... ...ale ako som spominal...volil som medzi dvoma alternativami...vid. dole...

Lakrov
18. 04. 2007
Dát tip
Druha zastavka. Nejen kvuli slibu). Taky proto, ze me neco nutilo nad tohhle povidkou (nebo spis nad zpusobem, jakym je napsana) premyslet. Pripada mi, ze timhle 'vypiskovitym' stylem se neda psat dlouho; presneji receno - neda se toho tim stylem napsat moc a v kratke dobe, protoze by to ctenare prestalo bavit. Myslim ze by to dokonce driv prestalo bavit ty, kteri ho ted chvali nez ty ostatni, protoze cast tech co chvali sahla po cetbe takovehohle dila jen proto, ze neoplyva trpelivosti precist cokoli souvisleho, delsiho. Anebo jsou to hledaci 'noveho' a zatracovatele vseho, co je starsi nez tyden. Anebo Ti poslali komentar proto, ze se chteji pochlubit svym nazorem, svezt se na zajmu o Tve dilo a zviditelnit se. A v kritickych hlasech se naopak muze skryvat... Dost. Ta spousta rozporuplnych komentaru, ktera k TObe dorazila znaci, zes to nenanpsal spatne ani zbytecne. Mam dojem, ze by se z takovychhle utrzkovitych povidek, posbiranych za delsi dob (treba 10 let), dala poskladat kniha. Neco jako 'sbirka stripku', starych fotek (nebo spis policek starych cernobilych negativu). Ale to uz Te urcite napadlo :-) A ted kritika: - Spousta jmen ci oznaceni osob. Ale bez nich by to neslo. Snad od sebe ty postavy hned zpocatku nejak odlisit... - Vyhrady ke slovosledu: '...myslel prave vtedy, ze z neho bude...' - Vadi mi ta prazdnota mezi jednotlivymi radky. (Uz jsme si o tom tusim dopisovali) Na papire by to mozna vypadalo lip. - V textu zustaly nejake HTML-tagy Dik a TiP (jeste se stavim - ale zadlouho)

MeTB
17. 04. 2007
Dát tip
Zřejmě své dělá to, že to je jedna z mála povídek, co jsem tuhle od Aššurbalita četl. Kdyby to byla řekněme desátá, určitě bych si na tenhle styl taky stěžoval. Ale protože to desátá není, přijde mi to zajímavě zkratkovité a přitom zmiňující to důležité. A že to je vychcanost a alibismus? Teprve až mi ten styl začne vadit, začnu to brát jako negativum. :-)

Tu len
17. 04. 2007
Dát tip
myslím StvN ze by si nemal hovorit svoj názor za vsetkých, to, co sa tebe zdá plytké, nie je plytké pre kazdého, to, co napísal je strasne podobné tomu, co zije vela obycajnych ludi a o tom to je.je tam stret so smrtou, s alkoholom, so smutkom, nie je to pateticky rozanalyzovane a omacane zbytocnymi filozof. uvahami....takze si myslim, ze to ma svoju hlbku, len ju v tom neobjavi kazdy....

stvn...co sa tyka umyslu...tak v podstate musim suhlasit so zuzulinkou...usmev... ...na druhej strane je jasne...ze ten text je dost rozskeany to berem...a zdanlivo nesuvisly... ...problem je ze som chcel zachytit tentokrat vacsi casovy usek...a dost vela charakterov... ...a boli dve moznosti...bud to rozpisat do aleluja...ale s rizikom ze si to precita tak jeden clovek...aj ten omylom... ...druhu moznost je to napisat cez taketo skoky...tuto moznost som volil.. ...co sa tyka jednoduchosti...ponecham na individualnom posudeni... ..a tych dalsich veci..

ceder_john
17. 04. 2007
Dát tip
sem si vědom, ale nehodlám to nijak řešit.. až mě to přestane bavit..tak se buď nevyjádřím..nebo jo..nakonec to není můj problém..a rozhodně tu není mým cílem udělat z každýho spisovatele..

Zuzulinka
17. 04. 2007
Dát tip
stvn...vůbec Tě nenapadlo, že stejně jak i život opravdu nemusí mít vůbec žádnou pointu, nemusí tu pointu mít ani povídka...právě toto kouzlo psaní do ztracena má něco do sebe a mnohé oslovvuje...i skoky s dějë do děje...v mém konkrétním případě rozvíjí představivost a umožňuje mi dosadit si tam vlastní životní zkušenosti, či chceš-li osudy lidí kolem mě a nakonec mi to vychází docela srozumitelné... jistá plytkost, kterou tomu vytýkáš, pro mě plytkostí není...naopak, lehce bych ji srovnala s jistými etapami života, které nakonec většinou "vyšumí" do ztracena a člověk je vzdá, poněvadž jejich řešení povětšinou není na něm, pokud vůbec někdy nějaké je víš, ono je docela umění podívat se na věc svýma očima, přesto nikomu svůj pohled nevnucovat a to se tady ...neskromně si myslím...povedlo

dadíková
17. 04. 2007
Dát tip
ano jsem si toho vědoma, že žeru stále dokola, ale přece jen jde o něco jinýho než po blbárnu, to teda určitě!!

StvN
17. 04. 2007
Dát tip
Tady se krásně ukazuje, že tenhle styl se na delší věci nehodí. Postupně se rozplývá a zplošťuje, místo toho, aby byla povídka klasicky trychtýřovitá, čili aby děj gradoval a směřoval k pointě, tak se naopak zpomaluje a rozmazává, takže mě zajímalo, jak vyřešíš pointu. Ale nakonec jsi udělal asi dobře, žes ji vůbec nenapsal. Zpočátku jsem byl nadšen, samozřejmě, píšeš čtivě, ale když chci do textu zabřednout, chci něco víc, chci povídku. MeTB - co dodat? Snad jen, že psát takhle je tak trochu vychcanost a tak trochu alibismus, aby člověk nemusel vymýšlet takové komplikace jako třeba děj a nemusel si dělat starost s návazností. Když to nenavazuje, tak se to vyřeší tečkami a je to. Vzhledem k zavedenosti tvého stylu, Aššurballite, si na drahé čtenáře dovolím otázku, jestli jsou si vědomi, že ti stále dokola žerou jednu a tu stejnou šablonku líbivých bonmotů, podobně jako dnešní pornografická společnost těká pohledem z reklamy na spodní prádlo na obálku časopisu pro muže na minisukni jdoucí po schodech v supermarketu na další reklamu na další časopis na další sukni na další reklamu na časopis na sukni na reklamu na časopis na sukni na reklamu....

oleandr
17. 04. 2007
Dát tip
padla na mě z toho trochu deprese, ale hold to tak skoro vždy je

MeTB
17. 04. 2007
Dát tip
Mně to nějak připomíná filmy od Slámy. Je to dojemný, nevysvětluješ víc, než je potřeba, máš to dost abstraktní, aby se v tom každý našel...co dodat.

Zuzulinka
17. 04. 2007
Dát tip
...nemám, co k tomu....je to obrázek, nás samých...*

Lakrov
17. 04. 2007
Dát tip
Chtě-nechtě to musím pochválit. I když se mi to vlastně nelíbí. Zajímavý způsob popisu. Takové skládání z útržků. Máš svůj styl. Jen ta informace, kterou to nese, informace či nálada, ta ve mně zanechává takový pocit bezvýchodnosti. A o ten teď nestojím. Ještě se 'stavim'.

misty
17. 04. 2007
Dát tip
docitala dokonca a pacilo sa...cukrova vata :)

Honzyk
17. 04. 2007
Dát tip
...pripomina mi necim crty Miroslava Holuba, umreluz, myslim, chudak taky\...(napsal treba Andela na koleckacxh vo Amertice---esi neznas, puc si...supracka vec)...a todle je teda report-crta-povidla. a, troufam si tvrdit, nejlepsi proza za posledni dva roky, kterou sem tu cet....ale moc je nectu, protoze uz po tretine nudej...tadne ani sluvkem...a napisu, ze pozorovbaci talen, charakteristika prostredi(!!!), typizace postav atd....a tak nesnadny udrzeni pozornostzi vod zacatku do konce...spicka...no, mam radost...!)))****

skvělý*

dadíková
17. 04. 2007
Dát tip
jste dobrej, pane spisovateli..*

ceder_john
17. 04. 2007
Dát tip
dobrý

obluda
17. 04. 2007
Dát tip
ta realita slovenskeho bytia(na panelovych sidliskach) tam je zachytena super. Tiez som mal didaktik, nirvanu, punk, susedy, fotrovcov, kablovku.. :) Ale na druhej strane je to niekde az prilis utrzkovite, heslovite. hej, hej, tvoj styl, ale niekde ta strucnost vadi. Akoby len nazvy zivotnych etap a lets go, dalej.. Moje dojmy :)

bajron
16. 04. 2007
Dát tip
ale hej!mi tu strasne pripomenulo petrzalske repove kapely...ako ich starsie texty-obsahom!

...ale zasa kvoli tebe som dal vacsi font..usmev..

Tu len
16. 04. 2007
Dát tip
:o)fajnové:o)t

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru