Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Padlý

04. 05. 2001
21
1
9949
Autor
Kandelabr

tahle je strší nicméně dávám ji sem v původním znění, věci už nejsou až tak špatné :-)

Hej vy! No ano, vy , nechcete si poslechnout můj příběh? Nebude to trvat dlouho a uděláte mi tím velkou službu. Už jsem ho fakt dlouho nikomu nevykládal. Sedněte si sem. Nemáte cigaretu? Líp se mi pak vypráví. A neobjednáte mi něco na pití? Dík, při řeči jednomu hrozně rychle vyschne v krku. Tak. Když jsem poprvé nastoupil do práce, byl jsem hrozně šťastnej a připadalo mi to celý úplně v pohodě. Aměl jsem rád lidi. Ale řeknu vám, teď na lidi seru. Fakt že jo, děsně mě zklamali. Ale vy to asi moc nechápete co? Takže zezačátku byla práce velice jednoduchá. Dělat starý kostely plný zbožných starých babek je práce i pro idiota. Byla to nádhera, dycky sem si tam s nějakou chvilku pokecal a za minutu mi už ležela u noh. A těch prachů co z toho bylo. Šéf nám sice úplatky zakázal, ale stejně se mi občas ňáká ta mincička do kapsy zatoulala , chápete jak to myslím. No sakra nežil sem si špatně. Jenže pak to přišlo - postoupil jsem vejš, prej kvůli nedocenitelnejm zásluhám u firmy, ale tohle mělo bejt spíš za trest. Už žádný zapadlý vesničky a kostely, poslali mě rovnou mezi ty nejhorší lidi do velkoměst. Jako ňáká zasraná krysa sem měl prolézat fšecky ty hnusný špinavý smradlavý uličky, zákoutí a pajzly. A já blbec sem se na to tehdá těšil. Moje první šichta byl malý tlustý chlápek s prasečím ksichtem. Ležel nalepenej na stěně ňákýho domu a vypadal, že je pěkně přiotrávenej z chlastu. A taky že kurva jo. Jenom sem k němu přidřep, abych začal s těma svýma kecama , ten hajzl zvedl hlavu a já si myslel, že pochopil vo co mi de. Jenže von zvedl hlavu jenom kvůli tomu, že se potřeboval vyblít. Dovedete si to představit, to hovado s prasečím ksichtem mě oblilo úplně celýho od hlavy až k patě. A to sem měl zrovna nový festovní šaty. Tehdy sem začal pochybovat, ale pak sem si řek, že takovejch lidí určitě na světě moc není a přece kvůli jednomu hnusnýmu kreténovi nezanevřu na celý tohle lidstvo. Neobjednáte mi eště pivo? Mám v krku jako v pekle. Díky. Tak kde sem to přestal...? Jo... na firmě sem pak vyfasoval fungl nový šaty a taky mi zaplatili lázně a šéf se mi dokonce osobně vomluvil, to byl fakt sekáč. Řek mi, že každej začátek je těžkej a že něco podobnýho koneckonců čekal. Utěšil mě, že tenhle incident je spíš výjmečný. Jó s lidima to on umí. Tak sem vyrazil na druhou šichtu, plnej nový naděje a očekávání. Kdybych já tehdá věděl co vím teď ... ale co. Teď sem se měl mrknout na zoubek chlápkům v ňáký hnusný putyce, její méno sem už sakra zapomněl. Tak sem tam teda vlez, slušně pozdravil a všichni na mě čuměli jak já nevím na co. Jeden se začal dokonce řechtat na celej lokál. Rozhlíd sem se, bylo tam pět stolů a u každého sedělo několik chlapů. Vykročil sem k prvnímu stolu a zeptal se esli si můžu přisednout. Chlapi řekli že jo, když jim zaplatim rundu. Tak jsem jim tu pitomou rundu zaplatil a přised si k nim. Chvilku sem enom poslouchal, o čem ti chlápci kecali a byla to celkem nuda. Tak sem začal kecat já ty svý věci, co nás naučili ve firmě, takový ty bláboly ve který už teďka nevěřím, ale tehdá to bylo něco, čím sem fakt žil. Chlápci mě chvíli poslouchali a pak jeden začal řvát, že tak to teda vůbec není, co sem to za kreténa, když kecám takové kraviny a tak. Já mu slušným způsobem odporoval, zrovna jak nás to učili ve firmě - žádné hrubé zacházení s klientem. Jenže ten chlápek byl nasranější čím dál víc a s ním celá ta pitomá hospoda. Najednou mě ten hajzl praštil půllitrem přes hlavu a začala bitka. Všichni ty zasraný parchanti se na mě vrhli a kopali do mě, mlátili mě a přeráželi o mě židle a pozdějc i stoly. A myslíte, že sem to těm sviním oplácel? No to víte že ne, celou dobu sem tam sebou nachal mlátit a jenom sem si říkal a modlil se, aby přišla ňáká pomoc. Nakonec přišla. Zrovna když vo mě rozbíjeli poslední stůl, uslyšel sem zvuk policejní houkačky. Usmál sem se zkrz pahýly zubů a sledoval vchod. Všichni ti hajzlové co mě mlátili utekli oknem dřív, než policajti vtrhli dovnitř. Byli jenom dva. Došli ke mě, podívali se na mě a začali mi nadávat, že tohle je rouhání a svatokrádež a začali do mě tlouct pendrekama a při tom ně furt nadávali do hajzlů a buzerantů. Asi si mysleli, že ty křídla co sem měl na zádech sou ňáký umělý nebo co a že sem ňákej podělanej úchylák. Tak mi je utrhli. Hajzlové hnusní, ale zbledli, dyž mi z ran po křídlech tekla krev. Nechali mě a zdrhli. Fšecko, fšecinko bych lidem vodpustil, ale ty křídla ne. Tak sem tady. Šéf mě vyhodil a já teď jenom chodím a koukám kolem sebe. A řeknu vám, že z toho co vidim, fakt žádnou radost nemám. Jó, je to kurva těžký bejt andělem.

1 názor

Manuamanua
23. 07. 2010
Dát tip
Výborný kontakt se čtenářem.

myslím, že tohle je jedna z nejlepších povídek, jakou jsem tu kdy četla.. u mě je hned třetí v mém soukromém žebříčku... a tak díky a tip a nejoblíbenější... .-)

Zvěruška
07. 05. 2004
Dát tip
Nějak si se zasekl na těch andělech, viď, ale je to moc dobře, fakt ti to jde a mě z toho jde mráz po zádech. S tipem!!!

Zvěruška
07. 05. 2004
Dát tip
Ježiš sorry, zapomněla jsem ti poslat toho TIPka :-)

alina
27. 10. 2003
Dát tip
.... já jen - takový jedno obousměrný avízko ;) .... páč jsem si na to dneska nějako vzpomněla ;))

alina
27. 10. 2003
Dát tip
spešl avííí pro Šmííííí ;)) ......

LaMouette
27. 10. 2003
Dát tip
moje řeč... *

Helga
29. 01. 2003
Dát tip
Hele, už mě fakt nebaví psát, jak je to zdařilé a pointa okouzlující. Ale co se dá dělat, je to tak. :) A pointy zanech; aby mohla být povídka bez výraznější pointy, potřebuje dokonalé řemeslné provedení, což se ne vždy může podařit. Pointa úspěch zaručuje.

suva
12. 01. 2003
Dát tip
Tak takhle je to, ty věříš na andělskou službu... :c) Pointa? A co byste čekali, že začne taky chlastat?

Cirilla
16. 12. 2002
Dát tip
budu se teď pozornějc dívat lidem na záda, jestli tam nemaj ňějaký jizvy třeba, nebo tak nějak

alina
13. 10. 2001
Dát tip
...urvaný křídla asi strašně strašně moc bolej!!! *

JohnieBass
03. 06. 2001
Dát tip
Nejdřív jsem chtěl napsat že to nemá šťávu, ale ten konec je výbornej.Co by člověk neudělal pro "firmu". Geniální křídla na zemi potřísněná krví hlubokých a palčivých ran!!! TIP J.B.

blbjenka
19. 05. 2001
Dát tip
squělé. teda - má to atmosféru a nejlepší je pointa ( bez ní by mi to nedávalo smysl )

nádherný..

Spvrivs
10. 05. 2001
Dát tip
Ve mě to vyvolává trošku hybridní pocity; na jedné straně se mně myšlenka líbí, na druhé straně ju zavrhuju jako nerealistickou, ne třetí straně se mně ta nerealističnost zas líbí... Já prostě nevim. KID: Astronomové nevyvrátili geo- ani heliocentrizmus a fyzikové neobhájili neexistenci boha. Konec vesmíru nikdo neviděl, takže nemožem říct, že by neco bylo nebo nebylo v jeho středu, a fyzikové objevili akorát pár fyzikálních zákonů, což Boha nezhazuje. Pouze vyvrátili představu, že je to starý vousatý pán sedící na hvězdách, ale to žádné náboženství nikdy netvrdilo, tak si to zjednodušovali "sprostí" lidi. Jinak v tom zbytku s Tebou možu souhlasit.

Spvrivs
10. 05. 2001
Dát tip
A pointa, ta sice byt nemusí, ale pak dílo nemá smysl. Já sem jednou zkoušel napsat dílo bez pointy, a můžu říct, že to bylo k ničemu.

Kandelabr
10. 05. 2001
Dát tip
možná se dá napsat dílo bez pointy, ale v tom je zase ta pointa, že tam vlastně žádná není :-)) tak nevím....

Miki
09. 05. 2001
Dát tip
Souhlas s Ruby, ti policajti mi také nějak nejdou do hlavy.

Danny
09. 05. 2001
Dát tip
Oh Angie, Oh Angie, when will those dark clouds disappear Angie, Angie, where will it lead us from here With no loving in our souls and no money in our coats You can't say we're satisfied But Angie, Angie, you can't say we never tried. (Rolling Stones, Angie) TIP

Onkel_A
05. 05. 2001
Dát tip
Jo to by šlo. Možná by to chtělo trochu dopilovat tu mluvu, aby to bylo přirozenější. A taky bys už měl konečně pochopit, že dobrá povídka nemusí mít za každou cenu třeskutou pointu. Co třeba takový pan Bradbury?

směle TÍPnu :))

Kandelabr
05. 05. 2001
Dát tip
onkel_a : je to starší povídka, nechtěl jsem do ní už zasahovat, protože kdybych začal, překopal bych to od začátku do konce, prostě by to byla uplně jiná povídka. a to s tou pointou nechápu, vždyt bradbury má vždycky třeskuté pointy...nebo ne?

Onkel_A
05. 05. 2001
Dát tip
No někdy má a někdy nemá. Třeba ty jeho marťanské povídky. Každopádně nestojí a nepadají s pointou, jsou samy o sobě skvělé, atmosféra a tak...

Wopi
04. 05. 2001
Dát tip
Jo, to asi je. *

Climaster
04. 05. 2001
Dát tip
...nice..*

KID
04. 05. 2001
Dát tip
Jednou se mě učitelka ve škole zeptala, čím bych chtěl být v životě. A já jí odpověděl, že andělem. Tehdy jsem byl osazenstvem třídy považován chvilkově za blbce a kolektivu negramotných dětiček byl jen pro posměch. Ale rok dal rok a přes pubertálního hošíka, co myslel jen na sebe a stále se těšil na víkend, kdy se obvykle chodívalo pařit s mladými děvčaty, se duše dítěte vyvinula v dospělého, který se v myšlenkách vrátil k dětským snům. Právě toužím státi se andělem! Andělé odedávna vyjadřují symbol scítění, pochopení a pomoci. Mnohdá tito duševní a tělesní strážci dokázali přemoci zlo, se kterým se jejich svěřenci, lidé, potýkali na každém kroku poutí životem. Možná Vám to přijde absurdní, jak by se člověk mohl stát andělem, když je sám zranitelný a na své vlastní pouti poprašován kapkami nedobrých sil a dějů. Vždyť již skončila doba věřící v duchovní síly: astronomové vyvrátili geocentrizmus i heliocentrizmus, fyzikové obhájili neexistenci Boha a matematikové dokázali, že jedna se rovná dvěma. Však proč neobětovat sebe pro jiné, pro spoustu bezmocných lidí, jež čekají napřažení na záchrannou ruku, až je vytáhne z klesající bažiny krutosti či bídy. Pokud se naše tělo skládá jen z masa a kostí nebo z atomů, nejde na této planetě o přežití toho či onoho jedince, nýbrž o trvání bytí živých organizmů v hlubokém vesmíru. Přemýšlel jsem a dospěl k názoru, že jako máme pekaře, kominíky, úředníky, hrobaře či prezidenta, měl by se mezi obyvatelstvem vyskytovat i anděl, v dnešní době bychom ho nazvali třeba „řešitel problémů“. He, kolik poslanců, ministrů a úředníků vychází ven do reality ? Byl snad někdy ředitel úřadu práce nezaměstnán, ministr spravedlnosti znásilněn a ubit k smrti úchylným psychopatem nebo ministrovi zemědělství zkrachoval život, když špatné počasí zničilo jeho úrodu obilí ? Viděli jste snad poslance o chlebu a vodě žít na ulici ? Těžko bychom hledali takové případy… Ano, zaměstnáváme sociální pracovnice vyjíždějící do terénu, hygieniky kontrolující stav bakterií v pitných zdrojích a dokonce i policie je nám po ruce. Avšak tyto lidi zaslepuje jejich specializace, neuvědomují si okolní problémy a hlavně dělají tuto práci pro peníze, aby uživili svou rodinu, našetřili si na nové auto a jejich jazýčky poznali co nejvíce chutí vybraných jídel. Předchozí generace Angličanů si tohoto všimly a dosazovaly do významných vládnoucích míst buržoazní snoby, kteří se jimi stali když ne před, tak po vniknutí do vyšší politiky. Ale když vidím, co udělali tobě, chudáčku, seru na to !! :o)) ***TIP***

ruby
04. 05. 2001
Dát tip
vzpoura andelu?:-) chudak andel rezignuje, zadna revolta z toho nekouka:-) je to dobre napsany, tusila jsem ze to bude andel, ale vubec to nevadi. jen moc nevim, proc ho ti policajti zacali mlatit, ale chapu ze se ti to hodilo do kramu.

Wopi
04. 05. 2001
Dát tip
Kid *****!

StvN
04. 05. 2001
Dát tip
Asi bych se zbavil tý poslední věty. Jinak je to celkem bez debat.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru