Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Smutný koniec mačiatok

22. 04. 2007
1
1
1198
Autor
autorka

príbeh, ktorý vám možno vtisne slzy do očí:

Už štvrtý mesiac vyučujem nemčinu na jednom bratislavskom gymnáziu. Členmi tejto školy sú okrem študentov, pedagógov a ďalších zamestnancov aj štyria štvornohí kamaráti - dvaja psi a dve mačky. Rita je trojročná fenka nemeckého ovčiaka a jej takmer polročný synček dostal pono Atos. Rita aj Atos patria jednému zo školníkov. Psy sú veľmi pokojné a hravé, neprekáža im dokonca ani prítomnosť väčšieho počtu detí. Atosa hladká niekoľko rúk a prihovára sa mu niekoľko hlasov a jeho mama priateľsky vrtí chvostom alebo nadšene naháňa šišky, loptičky a palice.

Strakatá mačka a čierny kocúr nepatria nikomu. Ako túlavé mačky sú veľmi plaché, dajú sa pohladiť len jednej mojej kolegyni, ktorá im dáva potravu. Ja im tiež občas prinesiem niečo pod zub, no ešte si na mňa nezvykli. A strakatej mačke sa koncom minulého týždňa narodili mačiatka. V utorok ráno som videla, ako druhý školník - nie ten majiteľ psíkov - drží jedno mača a volá jeho strakatú mamu, aby išla za ním. Vraj všetky mačence aj mamu Micu chce dať niekam do bezpečia. Na chodbe sa ma dve dievčatá opýtali: "Čo spraví školník s tým mačiatkom?" Odvetila som: "Dúfam, že nič zlé, snáď mu chce pomôcť."

Ovšem ďalší deň som sa dozvela veľmi smutnú správu. Strakatá Mica dla svoje mraučiace deti pod okno školníkovho bytu - toho ktorému patria psíky - jeho žene sa to nepáčilo. Má totiž svoje tri mačky a nechcela sa starať o ďalších šesť hladných krkov. A tak mačiatkam pomohla na druhý svet - skrátka tieto milé tvory utopila.

A ja sa teraz pytam. Musel sa život  bezbranných zvieratiek skončiť takýmto krutým spôsobom? Prečo nikto nekontaktoval Slobodu zvierat? Prečo sa nikto neopýtal mojej kolegyne, ktorá mačky křmi, či nepozná nejakú organizáciu, ktorá pomáha týmto opusteným zvieratám? Okrem toho do školy chodí asi tisíc žiakov. Prečo nikto nevyhlásil v školskom rozhlase, že máme niekoľko malých mačiatok, ktoré potrebujú záchranu? V tom veľkom množstve žiakov by sa určite našiel aspoň jeden záchranca. A v mačacom nebi by bolo o zopár maličkých mačiatok menej.


1 názor

damaxy
02. 06. 2008
Dát tip
Niekde sa stala chyba...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru