Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pochodová

Výběr: Print
24. 04. 2007
20
27
3684

Tak ako každý štvrtok som stál na Hviezdoslavku. A pozoroval  ako sa ku mne blíži hlúčik ľudí. V rukách mali letáky. A transparenty s odfotenými embryami. A ešte heslami proti potratom. Už vlastne ani neviem ako zneli.

 

Modlili sa,

 

Pristúpil som k ním.

 

Dobrý deň. Povedal som tak slušne ako len vedel. Milo sa usmial.

Niektorí odzdravili.

 

Až teraz som si všimol. To čo som predtým z tej diaľky len tušil. Samí starci. Ani jeden podšesťdesiatnik.

 

Môžem sa spýtať o čo tu ide.  Urobil som zo seba debila.

 

Jedna mi to začala vysvetľovať. Zrejme hovorkyňa. Vravela to čo som už dávno vedel. Že sú proti potratom. A ešte niečo o tom, že spoločnosť upadá. Prikyvoval som.

 

Môžem sa pridať k vám? Dovolila.

 

A ja som sa teda pridal. Len tak. Z pasie. Som s nimi chodil. Popod nos si recitoval Hviezdoslava a tváril sa vážne.

 

Niektorí sa pri nás pristavovali. Snažili sa nás presvedčiť, že sme kokoti.

 

Starci na to bolo celkom slušne pripravení. Až prekvapivo trpezlivo počúvali. A potom obvykle spustili príbeh o tom, že keby ich mama šla na interrupciu. Tak by ich tu nebolo. A keď to nezabralo. Tak pridali príbeh o matke ktorá si na poslednú chvíľu rozmyslela potrat. A z jej syna sa stal známy huslista.

 

Po treťom opakovaní mi to neprišlo až tak dojímavé.

 

Pozrel som sa na hodinky. Uškrnul sa a v polke príbehu o huslistovi. Som zahlásil, že to balím.

 

Že keby rodičia používali frcgumu. Tak tu tiež nie sú. A môj syn by bol bez feťák a masový vrah.

 

Všetkých by vás vyzabíjal.

Teba prvú.  Namieril som prstom na hovorkyňu a urobil BUM.

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Večer som sedel s kamošmi pri pive. Chváli som sa novým zážitkom. Smiali sa. vraveli, že som cvok. Len trochu chlapskejšie.

 

Bez tak je to na hovno. Skonštatoval niekto.

A niekto druhý povedal, že aj Kata bola.

To mala s tým feťákom?

Jo.

Tak to jo. Prikývol som hlavou. A čakal na chvíľu, keď sa budem môcť vypariť domov.

 

Domov som prišiel asi o pol jedenástej. Neopitý. S menšou depkou.

 

Keď som zaspával, tak som myslel na ňu. Ešte stále.

 

Možno to je len planý poplach. Aj keď dva týždne. Hm. Uvidíme zajtra. Snažil som sa zakončiť vnútorný monológ. A zaspať.

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Druhý deň ma už čakala. Stále tam. Škriabala sa vo vlasoch. A pozerala smerom na hrad.

 

Tak čo ako? Vypáli som miesto pozdravu.

Je to potvrdené. Rozrevala sa.

 

Neodpovedal som. Len som ju objal. A čakal kým sa z toho spamätám. V hlave mi bežal film o tom čo bude ďalej.

 

Kočík. Dupačky. Prebaľovanie. Vždy ma napínalo, keď mama prebaľovala sestru.

 

 

Hm. Vydral som zo seba čosi.

 

Čo ďalej? Podarilo sa mi sformulovať otázku.

Ja neviem.  Stále revala.

 

Čakal som ešte tak ďalších dvadsať minút.

 

Povedala si to už vašim?

Ti drbe, by ma zabili. Si myslia, že som ešte panna. Nasilu sa usmiala.

 

A čo potrat? Nabral som konečne odvahu spýtať sa niečo čo zatiaľ len viselo vo vzduchu. Zasa sa rozrevala.

 

Musíš to chápať. Šak čo máme? Hovno. Nemáme byt. Nemáme prachy. Nemáme školu. Ani hovno. Snažil som sa na veci pozrieť racionálne.

Na to si mal myslieť skôr. Prebralo sa v nej čosi ženské. Čakal som to.

 

Zahryzol som si do jazyka.

 

Ale tak vážne. Presviedčal som ju a dodal, že ju podporím. Nech už sa rozhodne akokoľvek.

 

Odteraz už len lízačky. Žmurkol som na ňu. Ale ona nemala pochopenie. Zatvárila sa akoby mi chcela odrezať vtáka.

 

Predstavil som si tu bolesť.

 

Už nikdy nebudem šukať. Aspoň nie ožratý. Zaprisahal som sa ešte predtým ako sa rozhodla, že si to nechá predsa len zobrať.

 

Vydýchol som si.

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

O pár dní som stál pred gyndou.

 

Čakal som na ňu a v duchu si predstavoval ako tam leží s roztiahnutými nohami. Ako jej  to decko vyškrabávajú. Trhajú mu ručičky. Nožičky. Alebo to čo malo byť tým.

 

Nemal som šajnu čo s ňou robia.

 

A potom už len záverečná scéna. Keď žena vyjde z dverí. Úplne vycucnutá. Urevaná sa zavesí na chlapa s kyticou. A obaja spoločne budú veriť, že sa vlastne nič nezmenilo.


27 názorů

palino8
10. 05. 2007
Dát tip
ja by som to stopol pri "BUM" ;)

solomon
27. 04. 2007
Dát tip
dal sem si první dvě a moc mě to nevzalo

Najmladšia
25. 04. 2007
Dát tip
tos, moc velmi sa neraduj..ja som este mlada neskusena zivotom..mna ocaris aj zvieratkom z balonov:-))))))))

...ved prave preto som si to vybral..vyzva... najmladsia...o to som sa snazil...aspon u niekoho sa mi to podarilo..usmev...

Skafararix
25. 04. 2007
Dát tip
Co ti ja viem. Prva cast ano, je vtipna, hrava atd. Potom pre mna trosku otrepana tema.

Najmladšia
25. 04. 2007
Dát tip
fuhaa.. páči sa mi že si nespadol dom klišé.. teda aspon pre mna nespdol *

zlyvkus
25. 04. 2007
Dát tip
fuj veru ty konzervativec;))

levan
24. 04. 2007
Dát tip
pisala som seminarku na totu temu a len tolko Tomu kto sa divil (aradis-uz som nasla meno), ze rucicky, nozicky..., ze by som ukazala par fotiek ... a to by som sa tiez do cela manifestu: zachranme zivot, prilis nestavala zase a tiez nemyslim ze zaver pritiahnuty za vlasy... ani zeby si extra plakal Pribeh- realny styl- tvoj tema- dilema jak svina Tip- peco nie

bajron
24. 04. 2007
Dát tip
hehe...u mna to skoncilo inak;) ale nie lebo ludia si zacnu mysliet ze si to napisal vazne na moj popud! a tie kondomy...no neviem pocul som uz o vela takych pripadoch...´som bol opity ale nastasie´...preto som spomenul kondomy...:)

misty
24. 04. 2007
Dát tip
veci sa deju a mozno nie az takto ruzovo...

bajron...no a kto iny?...sak si mi o vravel...a este si dodal dufam ze o tom nenapises poviedku... ..napokon...sam si sa prezdrail tymi kondomami...usmev...

ceder_john
24. 04. 2007
Dát tip
nuda..plácáš jak ty kokoti..

bajron
24. 04. 2007
Dát tip
mne?ale ved ja nic:)

Zuzulinka
24. 04. 2007
Dát tip
muži mají mohá privilegia jedním z nich je nikdy neabsolvovat mnohé bolesti toto je jedna z nich poklona před lidmi, jež se naučí být zodpovědní dřív než svobodní *

hm... ja som si nemyslel ze je to naozaj

..no ty teda tomu bajronovi zelas..usmev...

...vid... Nemal som šajnu, čo s ňou robia.

bajron
24. 04. 2007
Dát tip
pacilo sa mi to! a svata pravda...opity radsej ist domov...(pritom stacilo by keby k alkoholu pridavali balicek kondomov...)

ale dobra tema... a napatie... bolo to dramaticke:) ale skoda... mohli sme sa ozrat na krstinach:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru