Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kritika +

Výběr: Narvah
26. 04. 2007
12
59
5409
Autor
JiKo

Rozhodl jsem, že napíšu kritiku

Nakupovat chodí každý. Nebo alespoň většina lidí v našem městě. Já to mám nejblíže do supermarketu Plus, který leží zhruba třista metrů od mého bytu. O dalších stopadesát metrů dále je Pennymarket, následuje Tesco se svými osmisty metry. Výčet supermarketů uzavírá Lídl, který je sice levný, ale přes kilometr a půl vzdálený, takže jen opravdu velký příznivce turistiky by se dal na takovou procházku s nákupními taškami.

Z předchozího výčtu po vykrácení mou leností dostáváme výsledek. Já nakupuji zásadně v Plusu.
Na zhruba tisíci metrech čtverečných je tu vše co potřebuji. Nechybí prášek do pečiva, rohlíky mají i v sedm večer a i maso zde zakoupíte. Zde jsem narazil na první mínus Plusu. Nenachází se zde klasické řeznictví, kde si člověk vybere právě tu svou klobásu, jedná se pouze o dva chladící pulty obsahující základní druhy masa. Mě ale stačí. Nejsem gurmán, který na nedělní oběd shání klokaní kapsy.

Poblíž těchto pultů se nachází můj oblíbený trojpatrový regál s mléčnými výrobky, které pozvolna přecházejí do balených salámů, salátů a ryb. Výběr je převeliký, dalo by se zejména vyzdvihnout jeho uspořádání, které vás od vchodu, kde projdete kolem pečiva a mléka, navštívíte postupně výrobky tak, že když nebudete moc přebírat a rozvažovat, jíte vždy zdravě a nízkotučně, zatímco k salámům které způsobují obezitu se ani nemusíte dostat.

Máte-li pevné nervy a nenecháte se zlákat sýry, salámy ani saláty, přijdete do Karlova dvora. Hádám, že je to účelová značka pod kterou najdete tzv noname výrobky ale Karlův dvůr... jen to vyslovte nahlas... že to zní? Brambůrky, tyčinky, horalky, masové konzervy, buchty i knedlíky v prášku a dokonce víno! Skoro se obávám, že přijde čas a v Plusu budou prodávat pouze Karlův dvůr, nebo ho tak rovnou přejmenují.

Výčet ostatních regálů vezmu stroze. Choulí se tu ve třech řadách drogerie se zubními pastami a toaletním papírem, "mrazáková ulička", kde by se jistě líbilo Nastěnce a kompoty i jiné zavařeniny. Všechny regály uzavírají nápoje všeho druhu.

Tomu komu se Plus líbí, ovšem tak jednou za půl roku přinášejí drobná zlepšení a to se již dostávám k výčtu záporů. Prakticky se železnou pravidelností zde dochází k přesunu zboží a tak, když jdete na běžný nákup pro chleba, mléko, šťávu a sýr a vše dáváte do košíku po paměti, u pokladny zjistíte, že si vezete mražené kuře, klobásy lentilky a sklenici okurek.
To je jedna ze dvou věcí, které bych Plusu vytknul. Tou druhou je opravdu výborný nápad managementu umístit cenovky nad výrobky. Ó kolik zklamání toto jejich umístění již zákazníkům přineslo. Oproti jiným obchodům a i jakýmsi intuitivním reflexům, kdy vám oči při hledání cenovky výrobku sjedou dolů na hranu regálu, ale ono ouha, právě naopak... nestandardně a hloupě musíte vzhůru ke hvězdám.

Přes všechny klady a zápory musím ale říci, že se mi v Plusu nakupuje jako rybě v rybníce a i přes to, že někdy člověk trčí ve vrontě u pokladny, že někdy pokladní na vás vrhá pohledy hodné vraha, to když platíte kartou třicetsedm padesát a někdy prostě vyprodají mou oblíbenou česnekosýrovou pomazánku. Plus mám zkrátka rád a navíc...
...navíc v něm najdete malé ceny a to je plus, ne?

59 názorů

JiKo
27. 07. 2007
Dát tip
No ona to byla jen taková reakce na kritiky které se objevovaly na písmáku v dubnu a stály za ho--..uby :-)

avox
27. 07. 2007
Dát tip
No jo, nepotkám tě, jezdím do Penny... a když už musíme jet, tak raději do Mělníka do Kauflandu, ale jsou to všechno stejní šizuňkové... jo a zapomněl jsi na regál s těmi různými průmyslovými lecosy v akci */

NePoe_ta
14. 05. 2007
Dát tip
Někdy, obcházeje kolem vkusně naaranžovaných boxů - výseku s jatečným masem, zaslechnu poslední bučení průmyslové zporáženého dobytka, rozbouraného do úhledných porciček, a začnu se při úvahách - jak bych sám chutnal, děsně stydět za každé to sádelnaté, chlupaté nebo hladké, lidské břicho, ve kterém to kručí hladem po výrobních procesech! :)

JiKo
03. 05. 2007
Dát tip
já myslel že to mělo být terain :-) retailu nerozumím - v krabici?

NePoe_ta
03. 05. 2007
Dát tip
Opravuji: RETAIL ..., sakra, autorovi poslední krtince :)

NePoe_ta
03. 05. 2007
Dát tip
Moc mne ten retain slov nevzal. Asi to bude vnější výstavností rychloobrátkového tovaru natřískaného do mnohopodlažných polic. Popravdě stojíc před regálem s 30 druhy jogurtů, můj vnitřní zmatek zraňován možností svobodně si vybrat, pozvolna narůstá do neudržitelné míry, až to praskne; beru do zaječích aniž bych cokoli pořídil. Navíc to po čem se člověk opravdu pídí, ... marně slídí. Mléko dnes již jen z krabic, teče po bradě. Se nedá porovnat se svým předchůdcem v sáčku, který překousnut předními hryzáky na růžku, vytvářel neobyčejně autentickou iluzi odsávatelného cecíku. V našem okolí, cca 1 km2 stojí asi 18 hyper/super marketů. Z toho 3 na jediné křižovatce, široko-daleko nic. Kde byli zelení když to stavěli?

Jiko, já bych šéfovou moc nedráždil - ještě kvůli tobě krom kategorie "Ostatní nezařaditelné" vytvoří "Ostatní neviditelné". A budeš mít po prdeli :)

JiKo
01. 05. 2007
Dát tip
3lo: no já to zkusím ještě nějak dobrousit aby se to hodilo do ostatního nezařiditelného

StvN
01. 05. 2007
Dát tip
Asi tě nemá ráda.

dadik
01. 05. 2007
Dát tip
já teda tady pod pojmem kritika, jako lit. útvar, vnímám kritiku díla...jakýhokoliv uměleckýho, řekněme...

JiKo
01. 05. 2007
Dát tip
no vono když se dívám na to co je v kategorii "Kritiky" tak bych řekl, že tohle limit splňuje nadmíru...

dadik
01. 05. 2007
Dát tip
já to docela chápu, pořádek muší bejt, a důsledně!! :)))

marge
01. 05. 2007
Dát tip
a to se vůbec může přesouvat díla do jiných kategorií bez souhlasu autora? tohle by se podle mě hodilo spíš do fejetonů, ale je přece tvoje věc, kam to zařadíš a na co se "cítíš":) na hlavní stránce se mi to líbilo, jinak bych se k tomu asi nedostala, což by byla škoda...

JiKo
01. 05. 2007
Dát tip
á tak číše se naplnila a Wella.cz mi tuto kritiku přesunula do Ostatních...

JiKo
01. 05. 2007
Dát tip
intelektuálové, to víš:-)

marge
01. 05. 2007
Dát tip
Dobrý nápad recenzovat supermarket...je to vtipný, má to šťávu..líbí se mi to:-)* Jenom nechápu, proč to tady někteří zkostňatělí písmáci berou tak vážně

cherubinka
30. 04. 2007
Dát tip
no, my v Hradci máme dvě Tesca, jedno Hypertesco, Hypernovu, Terno, Makro, Plus, Kaufland, Interspar, dva Lidly a čtyři Alberty (jestli jsem na něco zapomněla, tak to proto, že je tady toho fakt mrtě). Na to, že Hradec má ani ne 100 000 obyvatel, docela dost. Jediný, co tady zatim neni, je Billa a Globus,ale co není, může být, stačí zbourat třeba museum... Za chvíli bude mít každá rodina vlastní supermarket... to bude super, ne?

Lakrov
30. 04. 2007
Dát tip
Paralella? A s čímpa` vlastně? (Pořád se mi v tom chce hledat něco víc.)

StvN
30. 04. 2007
Dát tip
Nemám rád nakupování.

papouch
28. 04. 2007
Dát tip
kdo se bojí, nesmí... do kauflandu!

No, a toho jsem se bál...

papouch
28. 04. 2007
Dát tip
já Ti je Pišto klidně dám! .-)

Jo, a mám pocit, že tato věta "...jeho uspořádání, které vás od vchodu, kde projdete kolem pečiva a mléka, navštívíte postupně výrobky tak, že ..." ti poněkud ulítla a začala si žít vlastním životem :))))

Jo, a já preferuju Klaufand, kde je sice příšerná obsluha, pomalý pokladní, neberou kreditky a vypadá to tam jako v bludišti, ale i v neděli odpoledne tam seženete sádlo na škvaření, už nakrájený a zatavený v takovejch vaničkách. Má to značku tuším "Maso od řezníka", nejspíš to od žádného opravdového řezníka nebude, nicméně kvalita poměrně výrazně přesahuje i nabídku našeho místního řeznictví... Muf!

Papouchovo chutě bych chtěl mít....

papouch
27. 04. 2007
Dát tip
nezobou, brrr tfůůj, ale tuhle bych sezobl s chutí :-)

papouch
27. 04. 2007
Dát tip
šmarjáá když tohle není kritika, tak co jiného by kritika mělo být?? Jestli tohle není kritika, tak Vela je černá chlupatá housenka a já ji sezobnu.

dadik
27. 04. 2007
Dát tip
úvaha?

dadik
27. 04. 2007
Dát tip
ani nevím co má próza za kategorie tady.... ale všecko se vejde do ostatní nezařaditelné .)

JiKo
26. 04. 2007
Dát tip
Tak prej tohle nepřísluší do rubriky kritika, tak nevím jestli jsem formálně dodržel nebo nedodržel tento slohový útar... nuže to prý mám odstranit. Co navrhujete za kategorii?

JiKo
26. 04. 2007
Dát tip
ajo karlův dvůr :))) no vida jak člověk vnímá co mu mozek podsune :)

Narvah
26. 04. 2007
Dát tip
hele jiko, jen taková věcná: je to KARLůV DVůR! to je ještě lepší.. ;)

Narvah
26. 04. 2007
Dát tip
malé ceny, to je plus! :)

Narvah
26. 04. 2007
Dát tip
psal jsem ti tu kritiku o tom, jak jsem se pobavil, jak je to vtipný a jak taky nakupuju v plusu, ale zmizlo to. napsals to dobře!

Fouraix
26. 04. 2007
Dát tip
a neni to karlův dvůr?:) jinak víkendové čtení, takže jsem si udělal malou neděli*

no, je to ftipný, ale my gurmeti radši špecializavané krámky, tedy když na to zrovna máme...:-)

Petrusha
26. 04. 2007
Dát tip
A ako by inak predali nepredajný tovar, keby tovar medzi regálmi záludne nepremiestňovali? V zásade si myslím ,že existujú i taký, čo si ani nevšímnú, že doma miesto kôrky chleba žujú obsah sardinkovej konzervy tesne pred ukončením zárukčej doby. neni ich asi moc, ale i táto nádej sa ráta medzi nádeje :)

Zuzulinka
26. 04. 2007
Dát tip
v Lídlu u nás jsou ceny taky tak blbě nahoře....my tady máme Lídl nejblíže, ale nakupuji v Koruně...pak je tady ještě Kaufland a Hypernova, ale to je tak na velký nákup autem:-) dobrý čtení, bavila jsem se*

dadik
26. 04. 2007
Dát tip
taky máš Delvitu? :) nechci dávat výběry

Norsko
26. 04. 2007
Dát tip
ta pomazánka, o které píšeš, je jediný důvod, proč do plusu chodím :-)

dadik
26. 04. 2007
Dát tip
mě se týká todle, mám být ráda?: Řetězec Delvita může v České republice přejít pod křídla německé skupina REWE Group. Ta v Česku provozuje prodejny Billa a Penny Market. Převzetí ve čtvrtek schválila Evropská komise. Z dohody oznámené loni v listopadu majiteli řetězců vyplynulo, že všech 97 českých supermarketů Delvita se přemění na obchody Billa.

dadik
26. 04. 2007
Dát tip
jistoty muší bejt...:)*

gr_4you
26. 04. 2007
Dát tip
jo! :-)

JiKo
26. 04. 2007
Dát tip
čojka je něco jako Krakonošova sojka? :-)

gr_4you
26. 04. 2007
Dát tip
u nás f modřanech je opchot, gde sou čeba cedulky od mraženýho zboží nad tim na vývěce naházený vedle sebe a ty zákazníku hledej. jednou sem tam strávil 15 min hledáním ceny hranolek, co sem si chtěl koupit. A paxem zjistil že mezi těma cedulkama nejsou. mno čili sem se teď opětovně nasral a až tam příště pudu, řeknu jim ať to udělaj pořádně jinak tam pošlu čojku.

JiKo
26. 04. 2007
Dát tip
gr: no mě boty od vietcongu vydržej přesně rok..tedy optimální čas.. oak jsou stejně sešmajdané a špinavé

JiKo
26. 04. 2007
Dát tip
papouch: Plusu říkáme Flus, Pennymárketu penis Fouckautl: příští hroby nebudou tak mělké :-) Pacer: Globus mám 17km to na běžný nákupy není ale jako megamarket a vánoční základnu jedině globus:-)

gr_4you
26. 04. 2007
Dát tip
já nakupuju pokud možno u vitnamců, páč chcu podpořit národnostní menšinu a snížit dopad chudoby na vietnamské obyvatelstvo. akorát boty se mně dycky po třech měsících rozpadaj :-(

Pacer
26. 04. 2007
Dát tip
Autor, zřejmě venkovského původu, podceňuje široké spektrum nákupních možností. Obávám se, že příště bude opěvovat vietnamskou tržnici, a to jak pro nízké ceny, tak pro přítulnost prodavačů. Inteligentní spotřebitel - jako například já, nakupuje v Globusu, kde je vše za pusu a nestojí fronty jako v Plusu. Navíc, ta krásná podoba s totalitním obchodním domem Globál - ach kdepak je ta doba, kdy v globále jsme měli všechno :)Tedy tip v žádném případě :)

Fouckault
26. 04. 2007
Dát tip
no konečně ses odhodlal.. na poprvé docela ujde.. chybí mi širší včlenění do kontextu ostatních řetězců, porovnání, charakteristika "genia loci" ..specifik.. Plusu, možné trendy.. problém pravotočivosti/levotočivosti průchodu objektem, .. struktura kritického myšlení je zatím mělká, ale těším se na další :-)

papouch
26. 04. 2007
Dát tip
My tam máme Plus a Lídla. Plusu říkáme Plus a Lídlovi říkáme Mínus.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru