Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

myslím penisem, myslím, tedy jsem

13. 05. 2007
25
45
5575
Autor
těša

Jsem básník nebo povaleč

jsem výkvětem své doby?

jsem dítě, sice chytré, leč

vás neustále zlobím?

 

jsem hoden slávy, pomníků,

že vyzvedám svou špínu?

či chudých věnců bez díků

za rozšíření splínu?

 

snad potřebuji pomoci,

že uměním se dávím?

jsem pustý obraz bezmoci,

 jen hnusný kuřák trávy?

 

vím jen, že tu zatím jsem

a byl jsem a též budu.

jen se zbytečným patosem

se poddávám svým pudům.


45 názorů

Bridget
01. 08. 2012
Dát tip
je sqeláááááá

zlý_mýval
04. 03. 2010
Dát tip
Hehe*

Anetté
03. 03. 2009
Dát tip
hou vtipný, přímý, na rovinu, parada :) Je fajn to ze sebe někdy moct vysypat... navíc takhle obratně:)*

těša
01. 10. 2008
Dát tip
dík, ale název bohužel není můj - jedná se o báseň jakéhosi brněnského avantgardisty. a dvakrát myslím mi připadá dobré, aby byl citát úplný. na zbytek odpovím zítra, odcházím... (a speciální díky za poznámku s Mertou, patří mezi mé veliké oblíbence)

Horavin
25. 09. 2008
Dát tip
Originální a trefně vtipnej titul, druhé "myslím" je zbytečně navíc, proč neponechat úsporně výmluvné konstatování "Myslím penisem, tedy jsem" - konečně někdo něco přiznal :-) Beru to jako dobrej námět, poetiku někdy zbytečně dusí reflexivní sofistika, neměla by nad ní převažovat.

Řízek
11. 01. 2008
Dát tip
velké sebevědomí, ale fakt je, že je tahle báseň prímo famózní,... tak ladně řečeno! Oh! :)

Duchové
13. 11. 2007
Dát tip
:-)))

těša
05. 09. 2007
Dát tip
jo, joachymo, máš pravdu a jsem rád, jestli se ti tohle docela líbí, nicméně podkuď mam chuť si napsat prozu tak si jí napíšu, ikdyž nečekam, že bych tím převrátil literární svět. a děkuju za názor rimmere a musso děkuju findrede, hluboce jsi mě potěšil poslední větou. Díky, rád bych i trošku popoběhl když to půjde:)

Zajímavě. Nikterak dechberoucí, abych si to musel číst ještě jednou, ale skládání veršů se nedá nic vytknout. Nenapadá mne nic, co bych měl napsat v negativním slova smyslu, ale zároveň pořád sedím na židli a nehltám to celé znovu, neusmívám se... nic. Hm... jsi básník, což si spousta lidí říct nemůže, ale k dobrému básníkovi vede ještě několik kilometrů, tak se nezastavuj. ;-)

Rimmer
06. 08. 2007
Dát tip
Patos tam je. Líbí se mi tvá sebereflexe ;)

Joachyma
10. 07. 2007
Dát tip
no, měl bys zůstat u toho veršování, protože skládat delší věty ti asi moc nejde (viz Jeden večer)a pravopis taktéž. u poezie se toho dá víc odpustit. Prostě: tohle je docela dobrý

Joachyma
10. 07. 2007
Dát tip
no, měl bys zůstat u toho veršování, protože skládat delší věty ti asi moc nejde (viz Jeden večer)a pravopis taktéž. u poezie se toho dá víc odpustit. Prostě: tohle je docela dobrý

Pokud je to jenom podobné tak to ještě není taková hrůza, horší kdyby to bylo stejné :-D

těša
10. 06. 2007
Dát tip
díky. klasiky...mám takovej hrozně nepříjemnej pocit, že něco podobnýho napsal Villon, ale naděje umírá poslední - snad nenapsal nebo se to aspoň nikdy nedozvim:.

Tak mi to nějak připomnělo staré klasiky. myslím formou. Velice hezky se to čte a dovolil bych si ve své ubohé poníženosti snad i tvrdit, že jsem to svým zůsobem pochopil a dávám za pravdu. Výsledný dojem výborný. tip*


těša
24. 05. 2007
Dát tip
Děkuje velice, možná bych si představoval jako cíl i něco jiného než pobavit, ale snad to přijde časem. Cítím se být barbarem - kdo je voloďa?

a2a2a
24. 05. 2007
Dát tip
těšo, když čtu tvou diskusi s Honzykem, tak mne napadá, jestli ty nejsi přece jen druhý "Voloďa". Podívám-li se na tvou tvorbu takto, a tvé reakce s tím souvisí, pak prostě umíš pobavit a nepochybně to leckdo ocení. A třeba se mýlím, mne jsi svými reakcemi pobavil a dávám v kontextu s veršovánkou tip.

těša
21. 05. 2007
Dát tip
děkuju.

uááu... no to je úchvatné... zvláště konec... -->>*<<--

těša
16. 05. 2007
Dát tip
afjn, snad zapadnu povšimnut:)

blbjenka
16. 05. 2007
Dát tip
náhodou... mě vynech, já to četla skrzevá kategorii a počet tipů, název mě naopak drahnou chvíli odrazoval :o) nicméně tě částečně chápu, nějak na sebe člověk upoutat musí nechce-li zapadnout na smetiště dějin nepovšimnut :) otázkou zůstává, jsou-li lidé, které zaujme tento název a lidé, které zaujme toto dílo jedni a titíž :)

těša
16. 05. 2007
Dát tip
třeba ty by sis to se slušnym názvem nepřečetla, právě kvůli tobě as podobným musí název sám o sobě za něco stát...jestli připomínam gellnera taj jsem velice poctěn, patří mezi pár lidí který považuju za osobnostě.

blbjenka
16. 05. 2007
Dát tip
jsem člověk nemravný a zanedbaný anébrž Píeň yhýralého jinocha wod Gellnera a jiné podobné různé mi to připomnělo :) a nejni to špatný akorát ten název je teda silně účelovej a že se nestydíš takhle se podbízet čtenář bažícímu po prasárnách :))

těša
15. 05. 2007
Dát tip
honzyk-poptam se teda na vyššim vedení nicméně velice děkuji... v koši na papír publikuju každý ráno pokuď se někde stavim večer, to by vydalo už na několik svazků, jenom mi to porád někam mizí... IVO - děkuji velice, jestli pán s životní moudrostí (desítku si hned otevřu)tak na tom snad opravdu něco je...

IVO
15. 05. 2007
Dát tip
Až na to, že je mi skoro 70, tleskám taky. Někdo má holt vyšší školu publicistiky, někdo Universitet žizni a já jen doufám, že ještě nemám příznaky senility. *T

Honzyk
15. 05. 2007
Dát tip
...jasny, ty kluku usata...hele, tady je pojem redaktor zdeformovany, chapej...ja ti nemuzu hodit na hlavu nebo vobublikovat v kosi na papir, jak v redakcich se casto dela, zejo...a mam moznost dat ti "vyber", teda aby "to"..("te") cetlo vic lidi...jinak zkus se zeptat pana sefredaktora Armanda... spis ale teda my mineni :je to takova hra - a to je cely...:)))

těša
14. 05. 2007
Dát tip
to bez problémů souhlasim, spíš myslim jestli mam pravdu a takhle to funguje nebo k čemu jsou redaktoři. hluboký rozbor díla jsem myslel naprosto v úvozovkách.

Honzyk
14. 05. 2007
Dát tip
..nemas...todle "rozebrat" .., ...? Uz to slovo je sileny, a ja navic tvrdim, a porad, ze jde o nazory, spis postoje....o "kritiky" malokdy....spis nikdy...-- ))

těša
14. 05. 2007
Dát tip
honzyku ještě mam takovou otázku...když tu jsi redaktor a a tedˇjsi svou poznámkou prozradil, žes to čet, tak jjá ti můžu takhle napsat a ty mi to nějak hrozně hluboce rozebereš? něco takovýho jsem pochytil z náhodných kousků rozhovorů, co sem čet, jenom nevim jestli mam pravdu...

těša
14. 05. 2007
Dát tip
nestačim se divit ani děkovat, jsem věru nadšen takovým ohlasem...díky moc.

Honzyk
14. 05. 2007
Dát tip
..takovy "vesely"na nastenku na Vyssi odb.skolu publicistiky---a kantori mladsi triceti let tleskaj--))

Norsko 1
14. 05. 2007
Dát tip
spíš ne

Milhaus
14. 05. 2007
Dát tip
Nerozumím tej literatůře, ale i přesto se mi to líbí.

sabi
14. 05. 2007
Dát tip
vytecne! a rym si vykracuje temer ladne. hlavne za nej T*

Fairiella
14. 05. 2007
Dát tip
ano, tohle líbí :) *

Petrusha
14. 05. 2007
Dát tip
pobavilo :)))

Baziliška
14. 05. 2007
Dát tip
ten konec je kouzelnej:-)

dee-dead
14. 05. 2007
Dát tip
Mě se to líbí, ač je hodně nekompromisní, já to prostě beru, jo, to je ono...řekls to narovinu...

těša
14. 05. 2007
Dát tip
děkuji převelice už jsem si skoro zvyk, že nikdo nerozumí literatůře tolik aby mě chválil

Jerry_Shit
14. 05. 2007
Dát tip
Dost dobrý! Pěkná myšlenka, forma i rýmy... a bez žádných servítek - tak se mi to líbí! *****T+O

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru