Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Skřítci a nevěsta

10. 05. 2001
5
0
2366
Autor
Petula

Ve vesničce Jestřevíčku se ženili skřítci. Jenže jak se mohli pořádně ženit, když neměli nevěstu!? Tedy podumali, zamávali čepičkami a běželi si nějakou najít. Hledali pod pokličkami, ve spižírně, ba i v knihovně – co kdyby tam nějaká zrovna četla. Ále nečetla. Nevěsta nebyla ani v prádelníku – a to by se přitom dalo čekat, že se tam nějaká najde… Nebyla ani v botníku, v ledničce, v příborníku, ba ani pod postelí. Skřítci prohledali už i pastičku na myši, ale tam byl jen starý tvrdý kus sýra. Brrr! Ale nevěsta tedy rozhodně ne! Prostě nevěsta nebyla nikde! „Co budeme dělat?“ ptali se skřítci. „Takové hezké svatební veselí jsme měli, a teď nám tady chybí nevěsta!“ „Ale co!“ ozval se jeden hodně foustatý skřítek. „Když nemáme nevěstu, budeme mít věstu!“ A jak řek, tak chtěl udělat. Ale, jak se dělá ‚věsta‘? Skřítci se posadili do kroužku na bobečky a uvažovali až se jim čela krabatila. Jeden navrhoval, že prý se ‚věsta‘ dělá z vesty. Druhý, že ‚věsta‘ je jako cesta a že ji teda půjde hledat. Další myslil, že se ‚věsta‘ dělá z těsta a už se sháněl po mouce a vajíčkách. Jak tak urputně uvažovali, tak se jim začalo dělat horko. A jak se jim začalo dělat horko, začali si sundávat čepičky. Každý ji dal, kam ho napadlo. Jeden na podlahu, druhý pod lavici, třetí do talíře a další ji pověsil na židli a další na roh stolu. Za chvíli byly čepičky poházeny či pověšeny prostě úplně všude… V tom do místnosti vtrhla skřítkovská hospodyně. Uviděla ten élent, spráskla ruce avolá: „No totoť! Co to tady vyvádíte! Co ty čepice?! Sem to nevěste! Sem to věste!“ a začala čepičky sbírat a věšet na věšák. „E…! Počkej, co to říkáš?“ zavřískl ten hodně fousatý. „No! Sem věste! Sem nevěste!“ rozčilovala se skřítková a uklízela již poslední čepičky. „Hurá! Hurá!!!“ volali skřítci. „Už máme nevěstu i věstu! Dokonce najednou!“ Radostně popadli svou skřítkovskou hospodyni a všichni se sní oženili.
Doubi
28. 09. 2001
Dát tip
To je skvělý!!!!!!!!!!!!!! chichichichichi... * Proč tady hezké věci zapadají a ošklivé se hodnotí?

šelly
01. 06. 2001
Dát tip
:-)))

Spvrivs
15. 05. 2001
Dát tip
Hm, "polyandrní" skřítkovská rodinka. To se mně moc líbí. :o))))))))

Wopi
14. 05. 2001
Dát tip
:o)))))))))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru