Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Spev vetra

22. 05. 2007
13
16
3503
Autor
Deepness

Prichádza búrka

vietor sa snaží ukryť

pod staré škridle


16 názorů

Bíša
19. 07. 2008
Dát tip
:+)

atmosférická...a nové slovíčko :o) díky...

Skafararix
29. 06. 2007
Dát tip
Ak striktne haiku tak su tam personifikacie...mne osobne az tak nevadia. No opat prilis vela slov. Neboj sa ist az na samu podstatu. Napr.: Prichádza búrka - vietor sa skrýva pod staré škridle.

Deepness
24. 05. 2007
Dát tip
Vďaka potešilo...

johny45
24. 05. 2007
Dát tip
Neviem, ci je to haiku, lebo tomu az tak nerozumiem...ale je to skvele...super...*

Grotto
23. 05. 2007
Dát tip
Ahoj Paulart: prirodzene, máš pravdu, nemyslel som na primárne postavenú metaforu, to v žiadnom prípade, iba na to, že verš ako taký, vnímaný komplexne, vyvoláva vo mne sekundárny metaforický obraz... a to myslím, v haiku, je prípustné...Páči sa mi, že si tu píšu inteligentní ľudia... Konečne normálny chat... :-)

Yentl
23. 05. 2007
Dát tip
Jj, to je přesně to, co se teď venku děje :o). Pěkně napsané, jednoduše... a má to atmosféru. *

Marys
22. 05. 2007
Dát tip
nooo, je to pekne..... od nas ta burka akurat odisla.... sme boli hodinu bez prudu :P..... davam T

Paulart
22. 05. 2007
Dát tip
Pěkný obrázek. Sice s personifikací je u haiku problém, ale proč ne. Grotto, myslím, že tam není přímo metafora ve smyslu přenesení významu na základě podobnosti. Spíš je to opravdu zosobnění větru, který se o něco snaží, tady konkrétně se chce "ukrýt".

Grotto
22. 05. 2007
Dát tip
chi chi... päty od smoly - to je na päť, že?

Deepness
22. 05. 2007
Dát tip
pekná spomienka na zbásnenie... tie päty od smoly

Grotto
22. 05. 2007
Dát tip
To bude tým, že ako malý chlapec som liezol po strechách pokrytých térpapierom, ktorý sa v horúcom auguste zvykol topiť a ja som mal potom smolu na pätách... :-)

Deepness
22. 05. 2007
Dát tip
škridle sú z pálenej tehly a šindle drevené... A ďakujem :-)

Grotto
22. 05. 2007
Dát tip
Báječné... vecne a zrozumiteľné podaná tak mimoriadne asociatívna metafora, že je to až neuveriteľné, ako málinko stačí k priblíženiu sa dokonalému opisu situácie... len neviem, či škridle alebo šindle... možno je to dvojtvar...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru