Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

„Vzdelaní“ americkí filmári

22. 05. 2007
0
9
1157
Autor
autorka

V sobotu večer, 19. mája 2007, uviedla televízna stanica ČT1 výbornú sci-fi komódiu z produkcie USA s názvom „Čierny rytier“. Na začiatku filmu hlavný hrdina, ktorý má jeden hrad v Anglicku pripraviť na stredovekú slávnosť, zbadá v riečke blízko hradu svietiaci kríž a chce ho z vody vybrať. V tej chvíli spadne do vody a ocitne sa v 14. storočí. Martin Lawrence zahral svoju úlohu vynikajúco.

Žartovné výrazy tváre tohto herca, vtipné scénky a humorné dialógy nedovolili divákovi vzdialiť sa od televíznej obrazovky ani len na malú chvíľu. Bola to komédia, pri pozeraní ktorej sa v bytoch ozýval hlasný smiech. No pri jednom zábere, ktorý sa raz alebo dvakrát opakoval, ľudia určite začudovane krútili hlavou. Keď sa kat chystal popraviť hlavného hrdinu, nastal záber na jeden z hradných múrov, kde si nádherne visela súčastná  maďarská vlajka. Poprava sa avšak nekonala, lebo hlavný hrdina zachránil kata, ktorý sa nepríjemne dusil jablkom. A diváci mohli znova vidieť súčastnú maďarskú vlajku. Aj človek, ktorý neštuduje históriu a nevyučuje dejepis si určite domyslí, že vlajka, ktorá je v tejto dobe symbolom Maďarska, nemohla existovať už v štrnástom storočí. No výrobcovia filmu si mali zistiť, ako vtedajšia vlajka prípadne erb vyzerali, alebo mali nechať hradné múry prázdne. „Čierny rytier“ nebol jediný film, v ktorom sa ukázalo, že americkí filmári majú málo znalostí z histórie. Približne pred dvomi mesiacmi uviedla jedna slovenská televízna stanica  film z obdobia starovekého Ríma. Hlavných hrdinom bol mladý detektív, ktorý mal nájsť syna jednej dámy a potom vypátrať príčinu jeho smrti. A tento detektív si pri aréne, ktorá slúžila na vystúpenia gladiátorov, prečítal jeden odkaz. Kamera sa priblížila a diváci uvideli, že odkaz bol napísaný na papieri, večným perom a súčastnou angličtinou. Antickí svet bol veľmi vyspelý a takisto aj Rimania, ktorí boli jeho súčasťou, sa zaujímali o získavanie nových vedomostí. No určite napriek svojej vzdelanosti nepoznali večné pero a nevedeli čítať a písať v modernej angličtine. Alebo majú pravdu americkí filmári a budú sa prepisovať učebnice?

9 názorů

autorka
17. 07. 2010
Dát tip
sakra "Antickí svet" - som bola asi unavená :-D

autorka
03. 06. 2007
Dát tip
To nie su nepodstatne detaily...

vlad03
26. 05. 2007
Dát tip
...koho by zaujimali take trapne nepodstatne detaily...

Ona to celé není parodie? Označení blábolu "Černý rytíř" za výborné cokoli, byť třeba "komódiu", to je myšleno vážně???

Cale
23. 05. 2007
Dát tip
komódia ? :-)) že by něco jako kondomínium ??

Cale
23. 05. 2007
Dát tip
"Žartovné výrazy tváre tohto herca, vtipné scénky a humorné dialógy nedovolili divákovi vzdialiť sa od televíznej obrazovky ani len na malú chvíľu" ... tak tady jsem si začal myslet, že jde o docela zdařený sarkasmus ale dále jsem zjistil, že bohužel nikoli P.S. Tohle není Recenze

(ten název, jsem myslel - co znamená &# a ty číslíška 8222?)

„? Není to příliš troufalé? :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru