Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Post jaro

01. 06. 2007
15
27
2606
Autor
Natasha_

Někdo poklepal na keře hůlkou:

Vyšlehly čepele

 

Zeleň bere město útokem

 

Od bezů kýchání

Od kotníků holá stehna -

 

Přeju si jíst z ramen sůl

A z obočí

 

Najednou jako když utne -

 

Po jaru je každé zvíře smutné


27 názorů

Umbratica
12. 02. 2018
Dát tip

Tip hlavně za třetí sloku a za poslední verš - variaci na latinské úsloví.


Natasha_
02. 05. 2010
Dát tip
whispermoonlite: Nuž, tenhle text je určitě lehčí, všechno v něm táhne k pointě posledního verše. Je to hra smutnoveselá, ale pořád hra. Reality v jazyce i obrazech se určitě nevzdávám, i když ji občas otočím, jak se mi právě hodí. Čteš to dobře.

:DD, docela vtipný. paralela kauzální předložky "od" je zábavnej nápad ("od kotníků holá stehna" - !) - a "jíst z ramen sůl" to je dalších boční a zároveň přímý útok (jeho intenzita je právě v metaforické obcházce a do ní ještě zabalené synekdoše, tj. "ramena", ostatně pars pro toto je v básni vícekrát). mně se líbí, jak do svých textů dostáváš smyslnost vyjádřenou na rovině symbolů, tady i jinde. - tenhle sublimační postup, který se ale nevzdává přímého označení. - díky tomu se tvůj jazyk drží u země, je realističtější, oproti např. surrealistickým metamorfózám slova. - jde taky o množství paralelně rozehrávaných kódů (tvé "míň" může znamenat i větší blízkost zaběhanějším referenčním postupům, nechceš jazyk tolik přeorávat). jisté je, že si tím texty podržují křehkost a nejsou přespříliš zhoustlé, abych tak řekl. - a přitom jim nechybí kouzlo, které se nedá vykoumat.

nakonec vlastně ano

Milly
24. 03. 2008
Dát tip
ahojky, tak jsem siji tu našla sama.. .-) -t-

Natasha_
05. 10. 2007
Dát tip
...aha, někdy je těžké odhadnout tón.

Miroslawek
05. 10. 2007
Dát tip
však to taky nebyla výtka...

Natasha_
05. 10. 2007
Dát tip
...však je to taky ve smíšených verších. Občas se mi ty rýmy do textu hodí, souzvuk přinese důraz.

Miroslawek
05. 10. 2007
Dát tip
najednou jako když utne... ejhle, rým

dapler
17. 08. 2007
Dát tip
Přeju si jíst z ramen sůl A z obočí je moc hezká..moc t

Háber
11. 08. 2007
Dát tip
...povedzme to tak, že Jakubisko je Slovák a ešte k tomu zo Zlatej Idky, čo je kúsok - maličký od Košíc, kde som vyrástol:))

Natasha_
11. 08. 2007
Dát tip
No, řekněme, že přes všechny nápovědy není úspěšné vyluštění až tak časté - odtud moje mírná vděčnost každému informovanému :)

Háber
11. 08. 2007
Dát tip
zase to nebolo až také zložité - veď to máš v názve - post - jaro - takže jasné:))) (neni som až taký lúmen:))

Natasha_
11. 08. 2007
Dát tip
...ano, je to záměrná loupež - jejíž odhalení potěší :)

Háber
11. 08. 2007
Dát tip
post coitum?:)

Natasha_
19. 06. 2007
Dát tip
Tak to už asi nebude moje chyba, ehm :)

Sutech
18. 06. 2007
Dát tip
:-O Zas som mimo...:-D

Natasha_
18. 06. 2007
Dát tip
Černý bez, to je keř, který když kvete, práší hodně pylu...takže se po něm kýchá ;-)

Sutech
15. 06. 2007
Dát tip
V podstate som až teraz zistil, že tak dobre po česky neviem, aby som spoznal význam slov vo vete ako je: Od bezů kýchání... Ale inak sa mi to páči...;-)

finále je z říše snů a myslim že dyby před tim bylo cokoli napsáno (teda cokoli až né) poslední řádek by to umocnil na básničku

Alojzia_W
03. 06. 2007
Dát tip
pekne - z ramen sul*

Kytiii
02. 06. 2007
Dát tip
až na to bezí kýchání a nejen bezí, na plačící spojivky a rudé kopřivky... mi jaro vůbec nechybí :o) T

Print
02. 06. 2007
Dát tip
To já taky...:-)*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru