Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mytologie Myrrdu : Dodatky k povídce Až na vrcholky Stinných hor...

13. 05. 2001
2
0
1512

tolik požadované dodatky...

1) Výslovnost Veškerá slova v Khazalid (viz níže) obsahující spojení jako je "kh","th","sh" a podobně, se "h" polyká a do slova se přidá nosový přízvuk. Řeč samotná je velmi tvrdá, čte se hrubým hlasem, přizvuky jsou většinou nosové, hlavní přídech je u začátků slov. Zhurvash - Zurvaš 2) Překlady Zde uvedu překlady řeči trpaslíků, jimi nazývanou Khazalid. Překlad je velmi volný, neboť je tak pro nás mnohem snažší pochopit smysl a obsah vyřknutých vět. " Ai na khur da nagahar !!!!" - " Kéž vám vousy vypadají." " AYA NIZTRIŠ !!! AYA KHUŠTA...NA WANRAK ER KHANA !!! A GRIND !!!! AYA NIZTRIŠ !!!" - " Sláva Niztriši. Sláva Khuště...Velebme jejich odvahu. Síla. Sláva Niztriši." " AI NA GRIM ANKOR ! NO GHAR DA KHEZALDAM !! A ZHURVASH GARN DANZAKUL." - " Pro čest království. Nesmrtelnost naší zemi. Zhurvash žije večně." " AYAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ZHURVAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASH !!!!!!!!" - Sláva Zhurvashi." 3) Postavy GRAM DUNZAKHAL - neboli Gram Runoverš, zvaný též Horkokrevný, byl nejvýšším králem trpaslíků v Zhurvashi (viz níže). Jiný, méně užívaný titul zní král králů a je mnohem přesnější, protože sám král králů je vlastně svrchovaným pánem i nad králi, panovník, jenž vládne panovníkům. Sám Gram sídlil v Khazad Drinn, vysoko v Stinných horách, odkud řídil celé území Zhurvashe. Gram Dunzakhal byl synem Grama XI. Roháče a princezny Ulvi z Khazad Alhar. Vládl od svých 73 let po dobu téměř dvou století. Během jeho vlády došlo k velikému odcizení národu trpaslíků a elfů a vztahy s lidskými královstvími též citelně ochably. Všeobecně došlo v Zhurvashi k úpadku, zvláště pak v oblasti obchodu a kovářství.Gram byl zabit v bitvě o Haganrad Mingol. SVENRI SNEBRISSON - byl jedním ze dvou generálů armády Zhurvashe. Nesl titul undhar, aneb ten co velí, což je nejvyšší vojenská hodnost v království, nepočítáme-li samotného krále králů a jeho poddané panovníky.Sám Svenri byl synem Snebriho,syna Sundirova,syna Sergamova a pocházel z rodiny s vojenskou tradicí, tudíž není jeho dráha generála překvapující. Do armády vstoupil ve svých jednadvaceti jako učedník mistra strategie a logistiky, legendy Zhurvashe a génia své doby, ctihodného Durnaga Hřeba. Brzy slavil úspěchy, následovalo povýšení a přeřazení do aktivní služby v postu khandriho, hejtmana Zhurvashské armády. Účastnil se tažení proti goblinům z Ostrovů, šíleným kmenům vyvrženců na severu i války s Dandrou, obchodnickou gildou východních lidských království. Stal se zkušeným velitelem, obávaným taktikem a rozumným válečníkem, znalým svých, ale i nepřítelových nedostatků. Dovršením stodvaceti let definitivně uzavřel divokou kapitolu svého života, oženil se s dcerou princezny Rán, Melindou, paní Khazad Indra a Bledých jezů a usadil se v Khazad Drinn, svému pánu Gramovi po boku. Moudře jemu radil a válkám se snažil vyhýbat. S roustoucím zármutkem sledoval rozepře s elfy, kdy veděl, že i přes svůj vliv na krále selhal a odsoudil tak oba národy k utrpení. Generál Svenri Snebrisson padl ve věku 184 let v bitvě na Prašných pláních. GUDRIN HARMUN - syn Gothurga. Byl druhým generálem (undharem) říše Zhurvash a též vynikajícím polním velitelem, vojáky oblíbeným a prostým obyvatelstvem milovánm pro svůj nízký původ. Neboť Gudrin nepocházel z nějakého významného rodu, jak by bylo u undhara obvyklé, nýbrž byl synem kováře, pravda ne nemajetného, přesto málo známého. V mládí se Gudrin vyučil černému řemeslu, avšak osud zřejmě nechtěl Gudrina nechat spokojeného dlít v kovárně, sehnutého nad prací, ale ukázal mu kouzlo bitvy, vzrušení z boje a strádání neviných. Gudrin vstoupil do vojska krále Warda VII. a společně s ostatními dobrovolníky válčil proti skřetům. Tehdy si vysloužil první hodnost, šikovatele. Později, už jako vrchní šikovatel, působil pod undharem Ardanem Adreghssonem a převzal velení nad celým regimentem, když všichni vyšší důstojnící padli a mužstvu hrozila ztráta soudržnosti. Díky této iniciativě byl znovu povýšen a to na hejtmana (khandri). Po vyplenění Khazad Ulst a smrti Ardana Adreghssona, byl králem Wardem VII. jmenován vrchním kapitánem vojsk Khazad Khrum a následovně samotným Gramem Dunzakhalem přizván na post druhého undhara království Zhurvash. Gudrin rád přijal a věrně sloužil říši po třicet let. Padl v bitvě na Prašných pláních. Bylo mu tehdy necelých 128 let.
Dvoukvitek
20. 05. 2001
Dát tip
Takže Simi, v první řadě bych chtěl složit poklonu tvé odvaze :)) Bude to vcelku heroický úkol - i když věřim, že si poradíš ;) WANRAK KHANA :) A teď něco k tomu všemu - Pochopil jsem doufám správně, že v první části šlo o velkou "bitvu na Prašných pláních" a nyní by podle všeho měla následovat konečná "bitva o Hagamrad Mingol" :) propracovanost tohohle světa se mi líbí víc a víc Svenriho jsi nechal zemřít sice ušlechtilou, ale podle mě vcelku zbytečnou, smrtí... Takové slabé chvíle by si neměl žádný vojevůdce dovolit - a už vůbec bych takové zaváhání nečekal od muže, který má za sebou skoro dvěstě let na trůně krále králů... Mno zase jen blbě kecám.... Tak a teď k samotným dodatkům a vysvětlivkám - Se vší úctou - řekl bych, že rozpitvat charaktery postav, které se vesměs dějem jen mihnou - a vzápětí (i když hrdinsky) umírají ve jménu Zhurvashe, nebylo tím správným prvním krokem. To, co by naopak zajímalo mě (jako řadového čtenáře ;)) - i když na tom asi už pracuješ - jsou historické souvislosti - něco víc než jakási mlhavá zrada "proradných elfů" - pomohlo by přiblížit souvislosti. Taky by pomohlo (teda mě :) kdyby byla k dispozici nějaká kompletní časová osa - s rozepsanými významnými daty a alespoň stručnými popisky. Ke každému věku klidně zvlášť ;))))) hmmm... nakonec z toho nejni ani tak kritika, jako hromada podnětů... :)) Tak toť prozatím vše :)) čekám pokračování ale prozatím za propracovanost Ť 2K

KissMag
19. 05. 2001
Dát tip
jsem pro to zkouset se vyjadrovat jinak, ale prostor nabizi i cestina, jak je videt v tomhle textu

Kandelabr
14. 05. 2001
Dát tip
myslíš si že je tohle to nejdůležitější k tomu, aby čtenář tvé povídce rozumněl??

Faramiris
13. 05. 2001
Dát tip
*)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru