Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Spěchej učiteli !

07. 10. 1999
1
0
3708
Autor
Count

Již minuta po zvonění a demokraticky zvolený ředitel, kterého všichni nedemokraticky nenávidí stepuje u naší třídy. Kluzké polobotky, náruč knih a ostatní již vyučují. Pak nezbývá nic jiného než říci….

Spěchej kantore ! Můj odvěký příteli, spěchej, jak v průvodu na prvního máje. Spěchej, a na tváři ať usměv máš veselý, spěchej, trpělivost dětí již taje. Utíkej kantore ! Před hrozbou zvonění. Utíkej po schodech až do patra pod střechu. Utíkej, dětem v prstíčcích již počíná svrběti, utíkej, ať neztropí nějakou neplechu. Přidej kantore ! Nohy ať tvé se kmitají, přidej, ať tvůj stav je jakkoli bědný. Přidej, již žáci tví, před třídou běhají, přidej, jsi přec za ně zodpovědný. Sprintuj kantore ! Jak do cíle sportovci. Sprintuj, již v rukách se dětem lesknou nože, sprintuj, už blíží se k oběti největší surovci, sprintuj, marné je volati "BOŽE !" Doběhl jsi a nervy tvé, tekuté jak láva, doběhl jsi a od úst k ústům letí ta zpráva, doběhl jsi a mistr Koménius tleská a volá ti SLÁVA, doběhl a čtes na černé tabuli…. "VĚRA JE KRÁVA"
kačka
14. 12. 1999
Dát tip
Úsměv u kantora toť čistá fikce, leda tak pobavený škleb při zkoušení :-), v Norsku se nemusí při vstupu panáčkovat a kantoři se na žáky pobaveně těší ! básnička vesele spěšná...

snoopy
14. 10. 1999
Dát tip
většina kantorů tak naspěch nemívá..

Count
14. 10. 1999
Dát tip
Většina opravdu ne, ale na naší škole je to nějak pravidlem. A hlavně já, já spěchám pořád.

slavek
09. 10. 1999
Dát tip
i učitel je člověk... - občas.... :-)))))
Popravdě řečeno, mám učitele dost rád a obdivuji je. Zejména ty dobré.

B.Ezejmenij
09. 10. 1999
Dát tip
Díky za každý nový úsměv :)

Print
08. 10. 1999
Dát tip
sPRINTuju a marně volám "BOŽE!":-)))

Tynic
08. 10. 1999
Dát tip
Pobavil jsi...dík. Kantoři jsou vůbec podivný druh...

Merle
08. 10. 1999
Dát tip
S obsahem zas tak nesouhlasím, ale básnička je dokonalá.

zkumavinka
08. 10. 1999
Dát tip
je to skvele... a ta forma nuti cist rychle, takze cloveku vnucuje to spechajici tempo... :-)

Bříza
08. 10. 1999
Dát tip
Yéééé - CHA CHA CHá, :-) :-) :-)
- báječné, báječné !!!

Jean
07. 10. 1999
Dát tip
...a byla?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru