Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ke splavu

16. 07. 2007
5
28
2271
Autor
Climaster

 

 

zas otevřel dveře

neurčitost známých předmětů

ho utvrzovala v nepřítomnosti

 

pouliční světlo

pravidelné tikače

bubny naražené na uších

 

plul po chodníku

neuvědomoval si hmotnost vlastního těla

dýchal

vadnoucí obličeje řidičů

křik dětských rozmarů

louže posypané bílým štěstím

 

stál

pak znovu šel

po horizontálních schodech

ticha...

 

 

 


28 názorů

clovrdik
15. 07. 2010
Dát tip
vidím v tom sebevraha ... prostě pocit ... TIP

leenai
17. 07. 2007
Dát tip
mně se zamlouvá ;)

Climaster
17. 07. 2007
Dát tip
Samozrejme s tim rozdilem, ze ja nejsem v literature tak zainteresovan a ani nemam takovy prehled o vecech, ktere se ji tykaji..

Climaster
17. 07. 2007
Dát tip
James, myslim, ze mame podobny nahled na vec.. Leenai, nechtelo se mi premyslet nad nejakou jinou.. :o)

leenai
17. 07. 2007
Dát tip
tvá oblíbená, koukám ;)

Climaster
17. 07. 2007
Dát tip
nesmyslna slova jsem myslel toto: treqilla vanita si o psi jeku koluha vampita ubolsis trequilla vanita ky laha kuku zazzzzis..

no mně to neva, já jen aby sis nás neplet třeba :o) já tak odborně rozebírat nic neumím jako šikula džej džej :o)

Climaster
17. 07. 2007
Dát tip
mam rad morske potvurky tak jsem ti poslal avi jen tak.. :o)

a já nejsu james a přilítlo mi avi... :o)

Climaster
17. 07. 2007
Dát tip
James, to uz je vice-prozrazujici kritika. Souhlasim. Ta primocarost souvisi s tou asociativnosti, jakmile bych zacal premyslet nad jednotlivymi metaforami ztratilo by to "smrnc". Samozrejme smrnc-rytmus v mych meritcich, ktery se muze zdat pro okoli nijak zajimavy. Otazka do pranice, myslis, ze lze psat basne v nesmyslnych slovech (viz. moje odpoved na tvoji kritiku u predesleho dilka) a mit z toho nejaky pocit, ci obraz? Forem se pokousim vzdat, kazda basen je maly pribeh ze zivota...

leenai
17. 07. 2007
Dát tip
krucináááál. no avi ještě, né?! já se to prostě nenaučím dělat najednou!

leenai
17. 07. 2007
Dát tip
pro sebe, ale pod tebou =-P =))

komu, ty špagetový dítko? :o)

leenai
17. 07. 2007
Dát tip
tak. a pod to se skoro podepíšu. =)

a to je divný že ten splav není podstatný - protože jinak s tebou souhlasím - píšu pro pocit, zvuk, radost z hraní se slovy - ale ty maj většinou svůj smysl - hlavně názvy, protože ty sou pro mne součástí celý básničky... ale přesto všechno si aj s formou sem tam ráda pohraju - ne kvůli kritikům, ale kvůli sobě :o)

Climaster
17. 07. 2007
Dát tip
obraz cesty ke splavu, splav neni vubec podstatny, nad psanim nepremyslim, neni to konstrukt. Pisu asociativne, nezajimaji me kontradikce, ani originalita versu. Beru slova jako barvy a zvuk - ruzne skaly tvrdosti a oddstinu. Moje basen by mela vyvolat pocit a naladu, nikoliv nadchnout basnikovo srdce naplnenim formy a idealu psani.. jen na osvetleni.. vsem moc diky za precteni a nazory!!!!!

leenai
17. 07. 2007
Dát tip
koníku, že tys mi to vzal od úst? =)

a mne bubny na uších okouzlily... a celkově se mi líbí... jen mně uniká ten splav... pro změnu :o)

leenai
17. 07. 2007
Dát tip
krucipísek, zase to avi

leenai
17. 07. 2007
Dát tip
jak říkám.. na tak erudované posudky se těžko navazuje.. hele podle mě je to prostě dobré, protože právě ta místa, co se těm dvěma nelíbila, mě přitahují.. a jiná ne. tak. =))

Oldjerry
17. 07. 2007
Dát tip
Zvyšování účinků psaní pomocí nepravděpodobných vazeb. Ono je to celkem čtivé a dokonce to vypráví určitý děj a pocit, ale ty prostředky jsou nějaké umělé, navíc ta kontradikce »bubny na uších« a na konci »šel po horizontálních schodech ticha« nějak skřípe (i když ten samotný poslední motiv je velmi silný).

leenai
17. 07. 2007
Dát tip
tak mě asi zdrtil džejmsův komentář spolu s tebou..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru