Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V půl páté, v šest

08. 08. 2007
20
32
7210
Autor
Oldjerry

Okno otevřené do noci bledne,
ptačí budíček propouští pro mě...
Spím teprve od půl jedné
a tak to vnímám jen podvědomě

Když pootevřu oči podruhé,
Mezerou v závěsech sluneční šum -
s heknutím protáhnu údy tuhé.
Cinknutí hrnku, (snad kafe a rum),
krátké štěknutí psí tlamy,
dětský hlásek - mami !

Ranní městský provoz sílí.
Všechno je tedy v pořádku, čili...
tak ještě malou chvíli
spát...


32 názorů

romi
22. 08. 2009
Dát tip
:-) to znám

Oldjerry
02. 07. 2009
Dát tip
romi, asi jsi neavizovala, tak ti děkuji až po půldruhém roce. Sculptor - jistě stejné či podobné pocity jako já bude více lidí... dík

romi
03. 12. 2007
Dát tip
něco známého z ní vyzařuje, ale nevím co...snad to podvědomé cosi, co je vždycky přesně mezi sněním a bděním, taková ta nejistota a otázka, v kterém že jsme světě...pěkné vyjádřené důvěrně známé pocity a přesto zamlžené něčím...nejasným, ospalým...

Oldjerry
16. 08. 2007
Dát tip
thalino a PRVOočko - kuk na strejdu ! Strejda dík !


hai_mal
09. 08. 2007
Dát tip
tak to je prima :)

Oldjerry
09. 08. 2007
Dát tip
Je zajímavé sledovat, jak to pojaly ženy a jak muži.... byl jsem se raději podívat, jestli ho mám... holky a kluci - dík ! takhle je to lepší, než s odsudky a nadávkami. Jsem pokřátý....

hai_mal
09. 08. 2007
Dát tip
já a učitelka - dobrý vtip :)) Já tady nehodnotím, nýbrž Oldjerry. ale snaha se cení, to zase jo :)

romale
09. 08. 2007
Dát tip
Oldjerry: No tož já si ani nemyslim, že poezie je obecně složitá - já asi přesně nevim co je poezie - ale ta moje nezřetelná představa je, že može byt jakákoliv - jenom něco mluví přímočaře, jednoduše - něco zabaleně, kódovaně, složitě... témata sú velké nebo malá - já nevim - podle mě to je o tom, jak to vyjádříš, sebemenší banalita se dá vyjádřit s břinkem, asi... Tvoja básňa mi přišla milá, jednoduchá - nepřikládej tomu negativní význam - mi se třeba líbí texty od Z. N avarové... a Ty jsou jednoduše kouzelné... tož asi tak...;-)

romale
09. 08. 2007
Dát tip
kámen v louži - zbytek rozstříkl se brouk se zlomeným lýtkem krouží po zašněrované ose sem a tam a sem a tam... a kdesi nad ním - pod lípou ve stínu uhýbám dotěrné vážce z brady ti slíznu zmrzlinu a do trávy utřu hovno na podrážce --- tak hai_mal, paní učitelko... aspoň na dva mínus to je, néé...? ;-)

hai_mal
09. 08. 2007
Dát tip
Koukám, že jsme to tu změnili na koutek poezie :) Ještě někdo se přidá ? :)

avox
09. 08. 2007
Dát tip
Jste si nepřišli přečíst na mou stránku, tak vám to sem nesu... : Pustý ostrůvek trosečník zoufalý ruce vzpíná... čí je to vina, že zůstal tu sám? Přesmutně hledí ke hvězdám nebesa prosí... Nejspíš až do rána počkat musí až slunko vyjde, louži vysuší zatím tu uvíz v blátě až po uši brouk deštěm zmáčený nejvíc jej trápí že na kameni zůstal tak sám, zůstal bez ženy...

Oldjerry
08. 08. 2007
Dát tip
Nazdar, Jano - já jsem ranní ptáče - vstávám už v osm hodin (spát chodím po půlnoci). Tohle je ale starý zážitek - snad třicet let.

hai_mal
08. 08. 2007
Dát tip
Já věděla, že se nebudeš zlobit :) Ale romale se nám někde zasekl nebo co...:)

vesuvanka
08. 08. 2007
Dát tip
báseň má krásnou ranní atmosféru, připomněla mi doby, kdy jsem bývala ranní ptáče :-))) TIP a díky

Oldjerry
08. 08. 2007
Dát tip
avox, sarinka, hai_mal, alfonso, fajo, ale aj vy, co jste psali dřív : vaše kritiky s mnou vyprovokovanými veršíky je lepší čtení, než to, k němuž jste tu dělali poznámky. Díky - co bych odpouštěl, to jistě byla jen řečnická otázka, že ?

avox
08. 08. 2007
Dát tip
A co ti brání, ještě chvilku zdřímnout? Nejspíš ta voňavá káva, viď? Pěkné ráno, pěkně napsané... Než jsem se sem dostala, je diskuse někde jinde... */

fajo
08. 08. 2007
Dát tip
áno..siesta sa tomu hovorí v Španielsku?no.. *! k minidiskusii o zložitostej/transparentnej poézii-práve kvôli Tvojmu štýlu Ťa mám v obľúbených,Oldjerry..

hai_mal
08. 08. 2007
Dát tip
alfonso - prima:)) tipovat bude tentokrát Oldjerry:)

hai_mal
08. 08. 2007
Dát tip
tak jsem tady se svou troškou do mlýna :) Kámen v louži Je po dešti už zase šlapeš do louží nezůstal kámen na kameni ačkoli jeden tady ještě zbyl a všude kolem kalná voda jediný kámen jak archa Noemova a brouček její lodivod __ tak:)

do vody cáklo a pak vlnky vlnící do louže spadlo cosi nevábně vonící... tohohle by se nikdo nenadál v té louži přistál na svačinu hovnivál

Sarinka
08. 08. 2007
Dát tip
...ještě žijú a jsem rád, že vesmír nezradil a dodržuje svůj řád. Vieš obdivuhodne zachytiť okamih. Tvoje dielka majú svojskú atmosféru. Tá káva mi rozvoniava až sem :-)

hai_mal
08. 08. 2007
Dát tip
tak romale, a teď máš za domácí úkol napsat báseň na téma Kámen v louži (a nezapomeň na toho broučka) a včil sa uvidí jaký básnický střevo máš :) No, a abys neřekl, já to zkusím taky, jdu na to a pak to sem pod dílko hodím (abychom nezahlcovali Písmák) a Oldjerry nám to možná odpustí (?) :) co na to říkaš Old ?

Oldjerry
08. 08. 2007
Dát tip
Dívky a hoši, nebudu všechny vyjmenovávat, ale za to všem děkuju za koukání, čtení i ta vaše slova. Snad jen romale - proč se všichni domníváte, že poezie jen jen složitá, tajemná až neproniknutelná. Jsou jen různé styly, různá pojetí a také jsou témata, která nelze vyjádřit v jakémkoli stylu, třeba jen v jediném. Příklad : kámen v louži - nic. Běhá po něm zmatený brouk a všude naráží na vodu. Pro mnoho autorů zde - balast, srágora. Pro mne malé téma.

romale
08. 08. 2007
Dát tip
pro mě, myslim - ale jo - je to jednoduché a tak ňák milé...

hai_mal
08. 08. 2007
Dát tip
hezky vypsané pocity kultivovaně příjemně závěr přímo vybízí k snění *

Kosatka
08. 08. 2007
Dát tip
Ty víš,že se mi líbí,jak píšeš.:)

pěkně popsané *:-)

Rabb
08. 08. 2007
Dát tip
děti, domů! mami, ještě chvilku! jsem si teď vzpomněl na takovou tu reklamu nebo co to bylo.. jak tam ti kluci čůrají na ohniště.. :-) *

dobrá pocitovka...:o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru