Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

špinavé ráno

09. 08. 2007
11
10
1852
Autor
obluda


            Noc sa pomaly rozbíjala do špinavého rána. Stál som pred oknom, no vnímal som len vyblednutú tvár v jeho odraze. Premýšľal som o zmeškaných hovoroch od Zuzky. Tuším ich bolo šesť. A tiež o správach, ktoré mi písala, kým ja...
            Píše, že ju všetko mrzí. Vraj je blbá, že mi neverila. Píše, že ma ľúbi a dúfa, že všetko bude ako predtým, dúfa... Moje krásne dievčatko.
            „Vsetko bude dobre, milacik. Zajtra sa u mna zastav.,“ poslal som krátku správu, no jej obsahu som neveril. Ešte raz som si prečítal všetko, čo mi večer napísala. Celkom jasne som si dokázal predstaviť slzy, ktoré tiekli z jej očí pri ťukaní do telefónu a pri čakaní na odpoveď. Tajne som dúfal, že si len namýšľam. Bolo mi divne.
            Mobil som položil na poličku vedľa prázdnej krabičky prezervatívov a ľahol som si do postele. Tesne vedľa neznámej slečny, ktorej meno som si nepamätal. Dlho som sa prevaľoval a nemohol som zaspať.
            Ráno páchlo výčitkami. Odplazil som sa do kúpeľne a pod umývadlom som našiel sedieť schúlenú neznámu. Jej tvár sa strácala v modrom dyme a čiernych slzách.
„Som piča,“ povedala ticho a rezignovane.
„Mám chalana, ktorého ľúbim. Ľúbim! Chápeš?,“ zdvihla zrak a jej pohľad ma zabolel.
Otupene som civel pred seba. Vravela, že to bola najväčšia hlúposť v jej živote. Vraj ona taká nie je a už to nespraví. Nikdy.
            Nedalo sa to počúvať. Sám som mal v hrdle nechutnú hrču, ktorá sa stále zväčšovala a nešla prehltnúť.
„Kávu?“ prerušil som to.
Nepatrne prikývla.
Dal som zovrieť vodu a odišiel som do izby.
            Po chvíli prišla. Upravená, namaľovaná a nepresvedčivo tvrdá. V ruke držala kanvicu s vriacou vodou.
„Šálky?,“ povedala a hlas sa jej takmer zlomil.
Ukázal som na poličku za jej chrbtom.
            Sedeli sme vedľa seba. Bez slov. Obaja ponorený vo vlastnom svete s neprítomným pohľadom upreným do nikam. Miešali sme raňajšiu kávu, dlho, pomaly, monotónne, akoby v šálke plávali najbližšie dni, na ktoré sa nikto netešil.
„Musím ísť,“ prerušila cinkanie lyžičiek.
Nereagoval som.
Prehodila si cez plecia bundu, vzala kabelku a bez jediného pohľadu kráčala preč.
„Uhm,“ vydralo sa mi z hrdla.
 Zastala vo dverách, no neotočila sa.
„Je mi to ľúto.“
Viac sa povedať nedalo.
Ešte chvíľu stála, akoby premýšľala či sa obzrieť alebo nie, no nakoniec pomaly zatvorila dvere a odišla.
            Vstal som, hlavu som si bezradne oprel o stenu a keby práve vtedy niekto nezaklopal,
asi by som sa rozreval. Myslel som, že neznáma si niečo zabudla.
            Otvoril som a do izby ako strela vletela Zuzka. Tak to bolo o chlp.
„Si to najlepšie, čo ma kedy stretlo. Ľúbim ťa a nikdy ťa nechcem stratiť,“ hodila sa mi okolo krku a silno, veľmi silno ma objala.
Prstami som krehko prechádzal po jej útlych, takmer detských ramenách.

„Tiež...tiež ťa ľúbim,“ povedal som a zo zrkadla na mňa hľadela neznáma tvár. Bolo jej zo mňa zle.



10 názorů

bestye
20. 10. 2007
Dát tip
jak napsal johny - pěkná pocitová, myslím, že každý určitě ten pocit provinění zná - nemyslím teď provinění z těchto důvodů - ale provinění jako takové. Je to pěkně napsané :c)*

Barman
14. 10. 2007
Dát tip
Líbilo se

johny45
14. 08. 2007
Dát tip
Pekna, pocitova. Aj ked mohlo byt toho viac, myslim, ze atmosfera a pocity sa ti podarili, takze urcite tip.

Ji.K.
10. 08. 2007
Dát tip
hezké, čtivé... a ze života..

Ach jo, si mě skoro rozbrečel, nemám ráda, když se někdo rýpe v MÝCH ránách... ale tipnout musím i přes to

R.P.
09. 08. 2007
Dát tip
pohľadom upreným do nikam jedine to by som nejak zmenil, inak v poho. dobre sa to čítalo.

levan
09. 08. 2007
Dát tip
usek co nasleduje za "moje krasne dievcatko" nejakych par viet ma tam rusilo same "som" Viem ze je nevyhnutne ho pouzivat, iba pri niektorych poviedkach to nie je tak citit a o to ide... (co to by sa dalo preskrtat, pomenit slovosled....ale zase mozno to len ja tak vnimam :) ) ale zachvilu to preslo... napisane vcelku prijemne, ale dalo by sa mozno o cosi vylepsit Ale tip dam, myslim ze poviedky si ho zasluzia, aspon tato urcite...

...ides viac do poeticna...aj ked nie vzdy to je efektivne vyuzitie myslim...nieco jak to co som ti vravel na icq... ...celkom prijemny pop...nist vacs nist menej...

Renas
09. 08. 2007
Dát tip
*

rudko
09. 08. 2007
Dát tip
hmm... no zacal si pisat trochu inak uz aj ta minula poviedka... neviem... tie predtym sa mi viac pacili... proste plynie... plynie... nejak... klasicky prilis...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru