Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Přání

24. 09. 2007
16
15
2641
Autor
Houmeles

Složitou cestou došlo na stránky Písmáka toto haiku od člověka, který by se k počítači nikdy nedostal.

  

byla plná hvězd

košile od Ježíška

poblíž kanálu.

 

 

 


15 názorů

jorel
27. 08. 2013
Dát tip

neskutečné, nádherné *


viwian1
31. 01. 2011
Dát tip
Líbí se mi to. Tip.

moc hezké

churry
17. 03. 2009
Dát tip
Bez komentáře

StvN
13. 10. 2007
Dát tip
Tohle je asi nejlepší:)

Oldjerry
26. 09. 2007
Dát tip
Ano, je to také možno chápat takto, ale stejně se domnívám, že slovo byla tam není zbytečné, protože tomu dává dvojí časový rozměr - mohla být plná hvězd při koupi, mohla být plná hvězd u toho kanálu - případně v obou časech... je to jen otázka úhlu pohledu.

Darmo-šlap
26. 09. 2007
Dát tip
Zvláštní. Upozornila mě Paulart. Nedával bych tam sloveso "byla". Stačilo by asi: plná hvězd košile od Ježíška - poblíž kanálu. Více překvapení v tom je. Takhle je to pouhé konstatování, vyprávění. Prostě "byla jednou jedna košile..." Atd. Ale přesto si zaslouží tip :-).

Paulart
26. 09. 2007
Dát tip
No kdo ví, třeba se ozve, odkud vlastně je. Ten kontrast tam cítím i bez pomlčky, jako by si někdo v dětství přál košili s hvězdičkami a pak ji našel u kanálu, protože - se mu TENKRÁT přání nevyplnilo?

Oldjerry
26. 09. 2007
Dát tip
Ten požadavek od Dera je hodně obtížný, ač by skutečně zvýraznil rozhraní, přechýlení, spíš tentokrát souhlasím s Duchamami - na první dílo zde uvedené je to fakt velmi zralé a dobré. Sám autor může být bývalý Homeles, ale spíš jenom zná prostředí a někoho konkretního, s nímž život předpažil. Tip

Duchové
25. 09. 2007
Dát tip
jj, už jsme to četli, ale ted podruhé, to se nám to líbí nějak víc. Myslíme, že není třeba to vnímat jako rozhraní dětství a dospělosti, jak to žádá dero. Naopak, ten romantický až mystický úvod setře tvrdá realita, tedy překvapivý konec jak má v haiku být.

Yentl
25. 09. 2007
Dát tip
Jo, smutné, ale vidím v tom i trošku "dětského" vnímání, které nalezá radost tam kde my ji často přehlížíme. Líbí. *

Dero
25. 09. 2007
Dát tip
První verš by měl být konkrétnější a výrazově neutrální, aby lépe vyniklo rozhraní dětství (druhý verš) a dospělosti (třetí verš). Pokud opravdu jde o dílo člověka bez přístřeší, chci jej poznat.

Paulart
25. 09. 2007
Dát tip
Jo jo, je to smutný. Pěkný docela. Pošlu avi, že je tu nový. A ty buď hodná, Ša-gej, nebo skončíš taky pod mostem.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru