Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TAK DEŇ ZABÍJA SNY SNÍVANÉ V NOCI

30. 05. 2001
2
0
1100
Autor
Schella

  vyprostite ma

 chirurgickými nožnicami

    z osídiel zármutku

nad mojím zasádrovaným

srdcom,

  keď chcela by som

márne zaspať.

 

Prečo je tak ťažké

 darovať mi kvet??


chuan
08. 05. 2002
Dát tip
1. zbaviť nadvlády, zbaviť ťarchy, trápenia, ťažkostí, oslobodiť: vyslobodiť, oslobodiť národ z otroctva; smrť ho vyslobodila z utrpenia, oslobodila od utrpenia, náb. vykúpiť: Kristus vykúpil svet od večného zatratenia, vymaniť: vymaniť syna spod vplyvu zlej spoločnosti, hovor.: vytrhnúť, vytiahnuť: vytrhli nás z biedy, zachrániť (pred niečím) 2. zbaviť obmedzenia (v pohybe), zbaviť nebezpečného obkľúčenia, nežiaduceho zovretia, uvoľniť, vytiahnuť, oslobodiť: uvoľniť, vytiahnuť telo zo závalu; oslobodil si privrznutý prst, vymaniť, vymôcť: nevládze si nohu vymaniť, vymôcť spod ťažkého bremena, vymotať, expr. vypliesť (vyslobodiť odmotaním): vymotať si ruku z rukáva, expr.: vyrúbať, vysekať (obyč. v boji, zápase): vyrúbať, vysekať ľudí z nepriateľského obkľúčenia, expr. vydrieť (ťažko, s námahou dostať niekoho odniekiaľ), nesprávne vyprostiť z toho slovnika:)

Krel
05. 06. 2001
Dát tip
hezoučké...poslední dva řádky!! za ty ti dám tip.

fox
30. 05. 2001
Dát tip
daroval bych krev

Bix
30. 05. 2001
Dát tip
vyprostit je spisovne ?? kvety sa daruvavaju tazko, ked to najviac treba...smutne, :o((( Keby sme len mohli!! Ale smutit musis prestat sama

Naso
30. 05. 2001
Dát tip
Ha! S Bixi sme na tej istej vlnovej dĺžke... Vyprostiť je čechizmus udomácnený v našej slovnej zásobe ale podľa vedátorov zo SAV nespisovný. Osloboďte ma... Napr. Zaujímavý je koniec básne, ktorý celý príbeh posúva do inej roviny a dáva tomu nové významy...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru