Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Woodstock

09. 10. 2007
3
51
2200
Autor
Lakrov

There's a chance peace will come in your life please buy one For sometimes when I am feeling as big as the land With the velvet hill in the small of my back And my hands are playing the sand And my feet are swimming in all of the waters All of the rivers are givers to the ocean According to plan, according to man Well sometimes when I am feeling so grand And I become the world And the world becomes a man And my song becomes a part of the river I cry out to keep me just the way I am According to plan According to man, according to plan According to man, according to plan For sometimes when we have reached the end With the velvet hill in the small of my backs And our hands are clutching the sand Will our blood become a part of the river All of the rivers are givers to the ocean According to plan, according to man There's a chance peace will come In your life please buy one.

 


 

Znáte osobně někoho, kdo (osobně) zažil Woodstock? Já ne a začíná mi trochu chybět ta dlouhotrvající (ne)osobní (ne)zaujatost. (Nehodící se škrtněte.)

Vzpomene si někdo aspoň na jediný z hlasů, co zazněly? Tenkrát mi chyběl jen cestovní pas, deset let do plnoletosti a několi tisíc dolarů na cestu tam (a zpátky).


Co nám chybí dnes?


51 názorů

K3
13. 08. 2017
Dát tip

Ta atmosféra byla i u nás, tenkrát. V úzkém kruhu hudebních nadšenců. Já měl magneťák ve škole i na vojně. Pořád se točil. Vždycky jsme byly tak dva z třiceti, kteří v hudbě opravdu "jeli," ale strhávali jsme k sobě ještě další početnou skupinu. Takže u nás bylo vždycky centrum dění. Ta hudba byla většinou podpultovka, tak jsme to scháněli všelijak, vyměňovali si, nahrávali. Kamarád měl všechny Beatles, tak jsm je měl i já, jiný country, další třeba Stouny, Hendrixe. O to byla ta atmosféra ještě daleko lepší. Woodstock vyšel v edici Supraphonu, někdo tam byl tak pokrokovej, že se občas dalo něco sehnat... Navic v Melodii v šedesátých letech vycházely perfektní články a recenze od Jiřího Černého, Lubomíra Dorůžky a dalších, kteří nás "naváděli" co je dobré a co brak. Myslím že atmosféra dnes, když je všeho nadbytek se tý atmosféře tenkrát nedá rovnat.


Lakrov
13. 08. 2017
Dát tip

Ten včerejší film mě nadchnul a jen doufám, že atmosféra, kterou ve mně navodil, je táž, jako byla tenkrát. Tak nějak to po léta přetrvávalo v mých představách. Ještě jednou díky za upozornění.


K3
11. 08. 2017
Dát tip

To je pravda.


Lakrov
11. 08. 2017
Dát tip

> ...hudba nestárne...

Zato my ano, ale díky hudbě (a nejen hudbě) máme pevné body v minulosti, od nichž se občas, když nás zachvátí zmatek, můžeme odrazit.


K3
11. 08. 2017
Dát tip

Když vyšlo tenkrát v Supraphono 3LP, tak to byla událost i když samozřejmě s velikým zpožděním. Ale ta hudba nestárne.


Lakrov
11. 08. 2017
Dát tip

Jsem o něco mladší než ty, takže mé vpomínky, založené na poslechu pořádu Větrník někdejší rozhlasové stanice Vltava, jsou zastřeny dětskou mlhou. Interpretce písně z prologu bylo letos 70.


K3
11. 08. 2017
Dát tip

Dals to už někdy před deseti lety, koukám, ale pořád můžu odpovědět dnes.

Znám je všechny. Třeba Jefferson Airplane, nedávno dsem donekonečna poslouchal Bílého králíka /LP/, Joe Cocker, jedna z nejlepších předělávek, řekl bych, pro mě a tak by se dalo jmenovat snad všechny, co tam byli.


Lakrov
11. 08. 2017
Dát tip

Díky za upozornění. Snad to stihnu :-)


K3
11. 08. 2017
Dát tip

Zítra si je můžež zhlídnout aa poslechnout na Artu. Jen Dylan chyběl.


baronka
03. 11. 2008
Dát tip
Lakrov miluji hudbu ale kdyby zítra četl Bukowsky Ferlinghetti je jich hodně šla bych i bosa do kavárny skoro na konci Světa

Lakrov
11. 08. 2008
Dát tip
Pro ponožky: Jefferson Airplane, ale z hlavy ne. Z googlu (to je taková celosvětově rozšířená nemoc) :-)

Lakrov
11. 08. 2008
Dát tip
To je ta diskuse. Nikdo se tenkrát nepřiznal. Avízo pro ponožky

Horavin
02. 12. 2007
Dát tip
Pro Lakrov: Moc děkuju. Pokusím se také doptat. Nejsem vůbec žádným sběratelem filmů, ale tohle je naprosto unikátní dokument. Je moc dobře, když si umíme některé věci zpřítomňovat.

Lakrov
27. 11. 2007
Dát tip
Pro Horavin: Zkusim ten film nekde najit. Snad bude i po tolika letech, prolozenych novymi zkusenostmi a jinymi uhly pohledu na svet, stale tak pusobivy. Diky za typ a za souciteni.

Horavin
27. 11. 2007
Dát tip
Pripomel se mi nadherny film stejnojmenneho nazvu, ktery jsem na vlastni oci videl kratce po okupaci a rozbrecel se, protoze jsem mel z neho tak silny zazitek, jako bych tam opravdu byl. Tak silny, ze verim, ze jsem tam opravdu byl a vzpominam hlas a ne jediny. Hleda-li se nekdo, tak me tady tedy mate. Myslenka na pas mi tehdy vubec neprosla hlavou. Byl jsem vdecny za existenci toho skveleho dokumentu. Dnes vim, ze tehdy nejenom mne chybel pas a dnes nejenom mne chybi Woodstock. Jen tak z pameti nevymizi. Predznamenal novou eru a to nesmazatelne. WOODSTOCK TADY PROSTE JE. FOREVER. Diky Lakrov za bajecnou projekci, Jiko za pripominku DVD. Az je koupim, budou my. Pro nekoho navrat nadeje. Pro jineho objev.

Horavin
27. 11. 2007
Dát tip
Pripomel se mi nadherny film stejnojmenneho nazvu, ktery jsem na vlastni oci videl kratce po okupaci a rozbrecel se, protoze jsem mel z neho tak silny zazitek, jako bych tam opravdu byl. Tak silny, ze verim, ze jsem tam opravdu byl a vzpominam hlas a ne jediny. Hleda-li se nekdo, tak me tady tedy mate. Myslenka na pas mi tehdy vubec neprosla hlavou. Byl jsem vdecny za existenci toho skveleho dokumentu. Dnes vim, ze tehdy nejenom mne chybel pas a dnes nejenom mne chybi Woodstock. Jen tak z pameti nevymizi. Predznamenal novou eru a to nesmazatelne. WOODSTOCK TADY PROSTE JE. FOREVER. Diky Lakrov za bajecnou projekci, Jiko za pripominku DVD. Az je koupim, budou my. Pro nekoho navrat nadeje. Pro jineho objev.

JiKo
15. 10. 2007
Dát tip
Kup si DVD :))

Lakrov
15. 10. 2007
Dát tip
Pro ALoDIRuK: Moc mě těší, že se ještě občas najde člověk, který něco takového cítí nebo dokonce tuší, že by něco takového mohlo pořád existovat. Taky v to doufám.

ALoDIRuK
15. 10. 2007
Dát tip
Vědět co je to Woodstock tehdy, ještě s nadějnými ideály protestu a solidarity, a dnes, kdy má byznysmen, raper, holky i RnR parta stejného operátora je úplně něco jiného. Woodstock zabil sám sebe a květinové děti odsoudil k starobě. Už den po, to byli pamětníci. Ale Santana, Dylan i ten Coker mají vlastní genezi, na druhé straně povzbudili tvůrce škatulek a módních trendů. I tak jsou některé jejich koncerty neméně legendární. A ty dnešní různé foklkové Newporty jsou podobně úžasné, jenže na ně přes ten stín Woodstocku nevidíme. Já měl štěstí a prožil si svůj Woodstock i Waterloo. A u toho taky zůstane. Alespoň v hudbě. :)

Lakrov
12. 10. 2007
Dát tip
Pro alfonso: Někdy mám pocit, že se určité věci, způsoby projevu a nálady z nich vyplývající, začínají vracet. Ale možná je to jen taková móda, hnaná potřebou něčím zaujmout (a hlavně něco prodat). A možná, že si toho všimne jen ten, kdo něco podobného hledá. Dík za odezvu a připomenutí jendoho ze 'stálých'.

taky bych chtěl být pamětníkem :o) když jsem byl nedavno v Praze na koncertu Boba Dylana, celou dobu jsem se usmíval. Měl jsem ty jeho songy tak dobře naposlouchané, že jsem je poznal, i když některé aranže byly hooodně odlišné, skoro už jiná píseň. Z Woodstocku si občas doma pouštím dvd (directors cut...), víc už se to vrátit nemůže :o)

Zuzulinka
11. 10. 2007
Dát tip
té opravdové je bezesporu míň, neboť jsme si zvykli považovat si její hmotnost a mělo by to být naopak, měly by se měřit nad zemí:)

papouch
11. 10. 2007
Dát tip
chááá jsem lepčí!! Já B400 :-)))

Lakrov
10. 10. 2007
Dát tip
Pro papouch: Můj byl jen na čtyřku; taktéž mono. A čtyřstopý magnetofon B4.

papouch
10. 10. 2007
Dát tip
a taky Ten Years After já ten pásek (mono a na devítku) se sestřihem ještě mám, hééč :-)

Lakrov
10. 10. 2007
Dát tip
Pro Dero: Jestli opravdu vzpomínáš (bez googlování :-) ) pak je to dobré znamení pro všechny. Jestli z googlováním pak jistě aspoň pro Tebe. Dík za zastavení a výčet.

Lakrov
10. 10. 2007
Dát tip
Pro Zuzulinka > láska Dík za zásah. Střed pomyslného terče vyplňuje nejméně z jedné třetiny. Taky se mi zdá, jako by jí bývalo víc, ale nechci vypadat jako ti, co už jen vzpomínají na staré zlaté časy. Není to taky moje vina, když se mi zdá, že je jí míň? Třeba se jen zapomínám dobře dívat před sebe a kolem sebe a umím se spíš jen ohlížet.

Dero: Jako bych nic neřek, šéfe... :)

Dero
10. 10. 2007
Dát tip
Pišto, nechtěl jsem být zábavný, tak jsem se příliš nerozepisoval. Mimochodem, když jsi tak urejpaný, máš ještě uložený ten seznam anonymních proxy, viď?

To je celý Dero. Dva odstavce nezáživného výčtu, a pikantérie vynechá. Nuda, nuda, šeď, šeď...

Dero
10. 10. 2007
Dát tip
Nezažil jsem. Vzpomínám na Joplinku, Jimiho Hendrixe, The Who, Carlose Santanu (ten mi zrovna hraje do sluchátek), Creedence Clearwater Revival, Grateful Dead, Jefferson Airplane... a další. Mimochodem, víte, kolik megaslavných aktérů Woodstock ve své době odmítlo? Namátkou Beatles, Jethro Tull, Led Zeppelin, The Doors (ačkoliv tam byly důvody pikantnější), Frank Zappa, Bob Dylan...

Zuzulinka
10. 10. 2007
Dát tip
láska

Myslím, že přestáváš být srozumitelný.

Lakrov
10. 10. 2007
Dát tip
Pro humbert: Joni Mitchell?

Lakrov
10. 10. 2007
Dát tip
Pro Pišta_Hufnágl: > Co z toho? Odpovědět neumím, ale napadá mě, není-li dotaz 'Co z toho' vlastně určitou formou odpovědi na otázku 'Co nám chybí dnes?'

No, i kdyby žil - co z toho?

Lakrov
10. 10. 2007
Dát tip
Pro Pišta_Hufnágl Ta událost, ke které došlo lidských časovými měřítky řečeno třeba 'před více než jednou generací', měla tehdy značný vliv a značný ohlas. Tak mě napadlo zkusit 'změřit', kolik lidí si dnes vybaví, co se pod tím názvem skrývá , jestli se najde pamětník na někoho z účinkujících a ketrý z těch hlasů zůstal nezapomenut dodneška. V půlce 70. let se na mém starém magnetofonu často točil pásek... Už je někde v nenávratnu. Ale prvotní otázka, která se ve mně probudlila při náhodném zaslechnutí jedné ze skladeb, co z něj tehdy taky zněla, byla: Žije vůbec v čechách člověk, který tam tehdy byl? (Nečekám, že na ni dostanu odpověď.)

Joplin. Proč?

Miroslawek
10. 10. 2007
Dát tip
Joe Cocker (www.cocker.com ;o)

papouch
10. 10. 2007
Dát tip
..ty dolary .. občas nemám ani na fesťák v Trutnově :-p ale ty hlasy mi zní dodnes

Lakrov
10. 10. 2007
Dát tip
Pro e.danae (kdyby nebylo - zjevně není - jasné, komu patří předchozí výzva)

Lakrov
10. 10. 2007
Dát tip
Promiň, že burcuji vykopávkami. Možná ne, ale možná přece jsi jedna z těch, kterou by zrovna tohle mohlo zajímat. Ne-li, pak se omlouvám. Slovům nerozumím. A melodiím? Už vůbec ne. (Jsou věci, na které si netroufám. A bohu(žel/dík) jich přibývá.)

Lakrov
10. 10. 2007
Dát tip
pro Pišta_Hufnágl: >Ano Který? (Není-li to zásahem do soukromí.)

Ne. Ano. Vám? Netušim.

Milly
09. 10. 2007
Dát tip
*a někomu přibývá- jen je jí ještě pořád na něco málo* + život je otázkou priorit

Lakrov
09. 10. 2007
Dát tip
Ještě to doznívá a už je tu odpověď. Dík za neodkladnou pomoc... a odvahu (které s přibývajícím časem [někomu] ubývá).

Milly
09. 10. 2007
Dát tip
Odvaha vydat se na cestu

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru