Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

S malým nebo s velkým?

31. 05. 2001
0
0
8722
Autor
Danny

není to nic tak zásadního, ale trošku jsem o tom přemýšlel a lehce se to dotýká i literatury - takže to házím do placu a jsem zvědavej na vaše reakce...

V novinách se často objevuje "internet" psáno s malým "i". Podle toho, co jsme se učili ve škole (www.fi.muni.cz) je to chyba: "internet" s malým "i" je počítačová síť tvořená více menšími samostatnými sítěmi. "internetů" může být - a je - i více. Jeden konkrétní internet se nám trošku rozlezl po celém světě a je označován jako Internet.

Trošku podobný rozdíl je v astronomii - "galaxie" (libovolná) a "Galaxie" (ta naše konkrétní).

 

Howgh. Zastánci malého, pusťte se do mě!


papouch
12. 07. 2001
Dát tip
Všechno bude jeden globální řízek. :-))

Kombajn
11. 07. 2001
Dát tip
Prokleti (doplneni Albirea) sit ktera funguje na bazi internetu, ale neni s nim spojena, se nazyva INTRANET (to A neni preklep)

Spvrivs
11. 07. 2001
Dát tip
Papi, piš ŘiŽéK.

Albireo
03. 07. 2001
Dát tip
Prokletí: s oběma částmi Tvého tvrzení bych polemizoval. internet není jakákoli síť, ale pouze síť propojující velký počet dílčích sítí. Vnitropodniková síť nenapojená na vnější svět není internet (ani ten s malým "i") Internet není komplex www. Existují desítky různých internetovských služeb a www je pouze jednou z nich. Dokonce není ani nejrozšířenější - tento primát má podle mně služba zvaná E-mail. Ta sice může fungovat i mimo Internet, ale je to dost výjimečné.

papouch
03. 07. 2001
Dát tip
jéžišmarjáááá...... má se psát řízek, nebo Řízek ?????

Janinka
02. 07. 2001
Dát tip
Nádherný problém. To je otázka. Já mám problémy s překlepy a tady řeší intelektuálové internet či Internet. No, snad jsem nikde neudělala hrubky. To by bylo "trapné."

MrSasa
01. 07. 2001
Dát tip
Helejc, a není tam nakonec tvrdý? Ynternet? ??????? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

Kombajn
28. 06. 2001
Dát tip
Ja jsem zastáncem malého (sorry danny). Internet bylo označení konkretní sítě, dnes je ale tak rozlezlej (je VSUDE) ze je to uplne bezna vec stejne jako hrnek nebo talir.

Rony
07. 06. 2001
Dát tip
Správně je to InfernoNet

A není to jedno?

Danny
06. 06. 2001
Dát tip
taky přístup, Hannibale. Ale oponoval bych Ti tím, že tu jde o terminologické rozlišení Internetu a internetu, což se může občas hodit.

JiKo
06. 06. 2001
Dát tip
Acozrušitmezerymezislovamanestálobytozaúvahu?

Pája
06. 06. 2001
Dát tip
nojasnějikoněkdytakpíšupsátjdealečístjetodocelazáhul

Danny
06. 06. 2001
Dát tip
prostye neyaggey ten práfopizz má trošyllyngu hodňye zmy$l abbee to builo přýemnějši přitžtení. jazig má dostatdžnou redundundancii abi šlypřečýstapochopit iuúplné patwarri , žééééé?

Pája
06. 06. 2001
Dát tip
nofakt ;-)))danny

papouch
06. 06. 2001
Dát tip
já bych vůbec slova zrušil a dorozumívali bychom se pípáním, skřeky a řevem dovedete si představit tu krásnou poezii? Např tato báseň.: Hhhcht Mhrcht grr uááá hh Frrff prrrrrrrrr Ouhh Pfffs ňau uíííí Áááhhhh ghcht juííí

Spvrivs
06. 06. 2001
Dát tip
N* ta* to b*du mus*t c* n*vidět d*konč*t p*vidk* c* s*m z*č*l psat př*d třem* rok*m*. t*m je t*kov*ch skřeku d*st. (s*rr za t* vězdičk*, n*muž* n*jit *postrv)

papouch: Znám poměrně dost lidí, co se pípáním, skřeky a řevem slušně živí... vzpomeňme jen nebožtíka strýčka Jedličku, že.:)

Prokletí
06. 06. 2001
Dát tip
internet je jakákoli síť Internet je komplex www pravdu díš m.

Spvrivs
05. 06. 2001
Dát tip
Mně by malé písmeno na začátku věty vadilo. Ne že by se to nedalo poznat, ale má to určitou symboliku i kouzlo. Já su pro co nejvíc velkých písmen. A jak by se začátek věty poznal, kdyby to bylo po zkratce?

Vojtek
04. 06. 2001
Dát tip
MM: já neumím intěrpunkci, takže by nikdo nepoznal kde věta končí a kde začíná :-)))

MM
02. 06. 2001
Dát tip
správně je zcela jistě velké... ale protože velká písmena v poslední době píšu jen ve svém jméně :)) tak internet, stejně jako brno, stejně jako putin, stejně jako češi - všechno malé :)) já bych se možná přimlouval za alepoň částečné zrušení velkých písmen... možná ne u vlastních jmen (to je můj extrém), ale alespoň na začátku věty - stejně jsou konce a začátky vět poznat podle interpunkce... co vy na to? AdaMM

Albireo
01. 06. 2001
Dát tip
Cli :-))))) Spousta lidí tak píše, přinejmenším od doby, kdy byla vynalezena klávesa CapsLock.

JiKo
01. 06. 2001
Dát tip
střední? :-)

papouch
01. 06. 2001
Dát tip
Internetě, Internetíc, Internetíce...

já měl kolegyni, přihlásila se onehdá do Miss Internet
součástí byla i novinářská soutěž
ptali se s jakým I by napsala Internet
bez rozmejšlení opověděla, že ho má nejrači s velým a tvrdým
u novinářů vyhrála

Rising_Star
31. 05. 2001
Dát tip
podle pravidel by se měl psát Internet ve smyslu "onoho Internetu" s velkým, ale jen v prvním pádu, všechny ostatní pády s malým (měkkým krátkým :)
proto se intranet píše s malým, protože žádný Intranet neexistuje, je to jen pojem pro něcoabstraktního. (ne že by Internet nebyl abstraktní dosti, ale je to název, ne pojem)

SunnySue
31. 05. 2001
Dát tip
Tohle jsem resila posledni tri roky, ted uz na to kaslu a pisu vsude maly:)

Albireo
31. 05. 2001
Dát tip
Já se ztotožňuji s RS (až na to, že považuji za naprostý nesmysl psát ostatní pády jinak), ale jeden český počítačový časopis začal asi před 2 lety psát zásadně s malým a jaksi to zdůvodňoval.

FLO
31. 05. 2001
Dát tip
Ehm...interfernet?

Wopi
31. 05. 2001
Dát tip
Eternet? Impertinent? Ne - FLO vymyslel nejlepčejší! :))

Bacil
31. 05. 2001
Dát tip
Já jenom vím, že mYlovat se musí psát s velkým tvrdým, protože s malým měkkým to nejde :-))

Pája
31. 05. 2001
Dát tip
možná by bylo lepší inFernet ;-)))!

Rising_Star
31. 05. 2001
Dát tip
inFernet exploDer :)) ad Albi: ja s tim pravidlem taky nesouhlasim, i kdyz se priznam, že se mi líbí psát všechno malýma písmenama, jak je dnes moderni

CZlovek
31. 05. 2001
Dát tip
Uf, nejdřív sem se lekl, že to bude o něčem trochu jiným (že, Bacile?) :o). No naštěstí sem se spletl (že, Bacile?) a byl bych za Risingův výklad. :-)

Spvrivs
31. 05. 2001
Dát tip
Rozhodně s velkým. Já bych psal velké písmeno i v jiných případech (např. "Brno H" místo "Brno hl.n.", "Nový Rok", "Česká Republika" atd.).

Climaster
31. 05. 2001
Dát tip
..já bych psal všude na začátku malý a jinak velký...jako např:
bRNO, aRNOŠT..a tak...:)

Já jsem zastánce velkého, takže se do tebe nepustím...:)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru