Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

paralelní světy paradigmat

17. 10. 2007
15
39
2918
Autor
Baziliška

/"přichází k nám se srdcem na dlani... je to ale jeho srdce??"/

...a v tobolkách...chvilka napětí...mezitím dozrála nová populace řešení!

Bože, díky za tobolky!

(potlesk pro Boha)

co si o tom ale myslí Darwin?

a Mendel?

(a Jan Tleskač?)

 

a tak nezbývá než doufat

že s jistou pravděpodobností vybereme lepší mutanty

a v evoluci postupně zvítězí pravda a láska

drahý

 

tenhle program už se zacyklil tolikrát

že moje cykly jsou proti tomu hadr

kam se hrabe příroda na techniku

my zíráme

vy zíráte

 

ach!

zvečera mě čeká padlý anděl/plyšový medvídek/ďábel pokušitel

(nehodící se škrtněte)

smírně mávajíc palmovou ratolestí (nebo jinou rostlinou)

aby mi ze rtů setřel pel nevinnosti

vytahal žiletky ze zápěstí

zhojil tu zející ránu v mém rozbolavělém srdci

a laskavě se

i se zlomenými perutěmi povznesl nad laciné genitivní metafory

mých literárních erupcí

a interrupcí

 

je třeba zvláčnět v rákosinách

když za šírání ztichly obtěžkány jinovatkou

a mlha si utírá oči do pavučin

 

ach!


39 názorů

Baziliška
19. 11. 2007
Dát tip
děkuju moc:))! vím, že jsem zase na řadě...a děkuju moc za zprávu a návštěvu:))!

prostě tip, co jiného?;)T.

satannáš
06. 11. 2007
Dát tip
škrtnul jsem anděla a medvídka ....:o)))*T

a2a2a
21. 10. 2007
Dát tip
Baziliško, nejsem v kritice o nic poctivější než ty. Děkuji.

Baziliška
21. 10. 2007
Dát tip
a2a2a: máš do posledního písmenka pravdu, je to protestostsong s vytyčenou trasou...a stejně jako ty si myslím, že vstřícnost vůči čtenáři umožňující mu rozvinout svoji představivost je lepším přístupem, tady se mi to nepovedlo, ale příště se pokusím (dokážu-li) tvoje kritika mě šíleně potěšila:))) tím, že to není napsané tak mizerně, že by to nebylo pochopitelné...žes tam našel to, co jsem chtěla, aby tam čtenář našel...a vůbec laskavým přístupem a poctivou kritikou:)) děkuju moc:))!

a2a2a
21. 10. 2007
Dát tip
Baziliško, mám-li hodnotit, trochu mne bolí srdíčko, neb zřetelně souzním s obsahem a neuniká mi, že tě to štve stejně. Rovněž s uceleností zvoleného jazyka jsem spokojen, mimochodem subjektivně až závidím nebojácnost ve volbě civilizačních výrazů, velmi se mi líbí poslední sloka, bohužel však jediná, která je výrazněji obrazná. Pochválím také skutečnost, že v každé části básně se posouváš tématicky dál, že báseň má přirozený spád. Vytkl bych, že spontánní projev dělá z čtenáře jen přihlížitele, že mu to lajnušeš tak nekompromisně, že i kdyby chtěl vstoupit do dialogu, stejně ho nevpustíš. Vyznívá to jako protetsong a protestsongy jsou pro mne písně již otevřené války, ačkoliv nic není bez příčiny Je to můj subjektivní přístup k vnímání poezie, kdy si myslím, že účinější je psát tak nějak jako mimochodem s pootevřenými vrátky. Samotnému mi to občas také nejde.

Baziliška
21. 10. 2007
Dát tip
ty jo, děkuju moc:)))!

Patric
21. 10. 2007
Dát tip
Od tohoto dílka jsem odcházel po špičkách... Abych nesetřásl mlžné slzy na pavučinách... tip!!!

Baziliška
20. 10. 2007
Dát tip
vím, žes to nemyslela vážně, neomlouvej se proboha:) došlo mi, ke komu to rýpnutí směřovalo;) je:)

Milly
20. 10. 2007
Dát tip
Bazi- to já jen tak..- se chytila Arw. slov.... .-) Já to nemyslela úplně vážně- jen vim, že Chaos je na "komplikovanější" díla- to je celý.. :-)

Arwennn
19. 10. 2007
Dát tip
ehm... kdy konkrétně myslíš?? :D:D... v pohodě.)

Baziliška
19. 10. 2007
Dát tip
jj, chápu, vím, žes to nemyslela ve špatným, děkuju, že ti to stálo za druhý čtení a vůbec strávenej čas, moc si toho vážím:))! snad jsem si moc nezaryla, omlouvám se:)

Arwennn
19. 10. 2007
Dát tip
nemyslela jsem to ve špatnym, baziliško, to vůbec ne:) a taky se neurážim, neboj;) je to takový zamotaný tam...:) ale to, že se mi to zdá jako hromada nesrozumitelnsoti, není chyba autora/kdyz pominu to, ze je to venovany/, ale čtenáře/jakože mě, teda:))/. :) jo á... teď jsem to četla znovu a... nejspíš jsem pobrala základní smysl, takže polovina nesrozumitelné kupy ubyla! (mám z toho radost.:D) holt jsem nejspíš pomalejší:)) /a líbí se mi, jak je to tam zabudovaný, schovaný.. moc!:)/ teď jsem si vzpomněla na tu známou větu: "tak nám povez, co tím chtěl básník říci.." :D .))

Baziliška
19. 10. 2007
Dát tip
nechci vás Arwennn a Milly urazit, ale není to nesrozumitelné a není to hromada:)) je to jen komplikované, ironické, logické... a věnované:))

Ian Storm
19. 10. 2007
Dát tip
Já tě sleduju neustále, jen poslední dobou jsem jaksi nebyl schopen si toho od tebe moc přečíst, protože některé básně odsud zmizely rychleji, než jsem si vůbec stačil všimnout avíza. Taky se nevyjadřuju ke všemu. Tentokrát je to tak nějak jiné, lepší. Rozhodně pokračuj tímhle směrem...

Milly
19. 10. 2007
Dát tip
a sakra! :-))

Milly
19. 10. 2007
Dát tip
Velká, nesrozumitelná hromada...., tak už chápu, proč se to tak líbí Chaosovi.... .-))

Milly
19. 10. 2007
Dát tip
Velká, nesrozumitelná hromada...., tak už chápu, proč se to tak líbí Chaosovi.... .-))

Milly
19. 10. 2007
Dát tip
Velká, nesrozumitelná hromada...., tak už chápu, proč se to tak líbí Chaosovi.... .-))

Baziliška
19. 10. 2007
Dát tip
chápu:)

kapitan
19. 10. 2007
Dát tip
Já jsem taky hodně pomazal...

Baziliška
19. 10. 2007
Dát tip
děkuju za přízeň, kapitáne:)) starší věci už jsou pryč, odlítly na vlákénkách babího léta...

kapitan
19. 10. 2007
Dát tip
Přečtu si i další texty....

Baziliška
18. 10. 2007
Dát tip
Ian: málo:)) jen se obvykle neodvažuju ventilovat nadsázku tímto způsobem:)) chyba není na tvém vedení, tahle je věnovaná, některé věci prostě nemůžeš vyluštit...za to se omlouvám a jinak moc děkuju za kritiku a za návštěvu:))

Ian Storm
18. 10. 2007
Dát tip
Já jsem to upřímě teda taky moc nepochopil, něco mi ale řiká, že chyba je tentokrát na mém konci vedení, protože napsané je to dobře... Hlavně závěr zní moc hezky. Kolik úsilí tě stálo poskládat tu zvukomalbu?

Arwennn
18. 10. 2007
Dát tip
dikes za avi, ale trochu jsem to nepobrala, no. :)) některý obraty by možná, možná mohly bejt zajímavý, ale je toho tam moc pohromadě a výsledek je jedna velká /a hlavně absolutně nesrozumitelná/ hromada:))))))

Mě se právě takovýhle fonetický zákoutí líbí,občas to prostě vyjde a sejde se to v těhletěch výrazech uplně luxuxně :-)

Baziliška
18. 10. 2007
Dát tip
díky pozorný čtenáři, snažila jsem se:)))

Obrazy sem nějak nevnímal,ale dobrý je,jak se to dějově mění,myslím tím třeba "literárních erupcí a interrupcí", a tak jako foneticky..je to moc zajímavé

Baziliška
18. 10. 2007
Dát tip
aha, to mě těší:))

Milly
18. 10. 2007
Dát tip
že jsem dala avi. :-) Je to zajímavý.. hlavně první půlka pro mě. :-)

Baziliška
18. 10. 2007
Dát tip
dík za skouknutí, Milly:)) avi že?...nechápu:)

Milly
18. 10. 2007
Dát tip
avi že :-)

Baziliška
17. 10. 2007
Dát tip
palino8: přesně tak;))...díky moc:))!

palino8
17. 10. 2007
Dát tip
pekný úlet :)

Baziliška
17. 10. 2007
Dát tip
MTB: díky moc za kritiku a přízeň:))) celé je to míněno čistě sarkasticky, ale tos myslím poznal;) Oldjerry: díky za kritiku:), vážím si tvého názoru, chápu jej:)

docela zvláštní a dobré, až na to zakončení druhé sloky, to "drahý" a předposlední sloka celkově slabší, ale třeba třeba to s těma tobolkama to je vyloženě skvělé*

Oldjerry
17. 10. 2007
Dát tip
Kdyby jen genitivní, ale třeba i akusativní a i když je zřejmé, žes je použila schválně, nějak mne to odradilo - pro tentokrát. Za to ten závěr se mi líbí - to je obraz jako býk

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru