Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

xxx

07. 11. 2007
2
11
2262
Autor
makros

 

poprchává -

v oraništi 

klove hejno vran

 


11 názorů

makros
30. 06. 2008
Dát tip
vyjadřovalo, ještě to promyslím :-)

Josef Musil
29. 06. 2008
Dát tip
Makrosi (a ostatní), já už nad tím přemýšlím nějakou dobu... Co by se stalo, kdyby se to otočilo takhle, asi v takovémhle tvaru: vrány klovou v oraništi - slabý déšť ////Vyjadřovalo by to stále tvůj záměr?

makros
09. 11. 2007
Dát tip
2 Paulart: v tomto i v dalších případech CELÉ HAIKU, i když popisuje reálný výjev, může přitom také navíc býti symbolem nebo alegorií..., znáš přece japhyho, tak si třeba u něj o tom něco přečti, základy tam má popsané docela srozumitelně...:-) M.

Paulart
09. 11. 2007
Dát tip
Symbolické haiku je protimluv, člověče :-) V haiku je jen "hejno vran", žádný symbol hejna vran.

makros
08. 11. 2007
Dát tip
2 Paulart: no tak, holky, vymyslete si něco trochu obhajitelného,..."haiku musí"...spíš by se než výtka neprovázanosti, která je trochu nepatřičná, hodila jako kritika ona mírná "duplicita" podzimního motivu. poprchávání (nevlídné počasí) a vrány v tomto období k sobě téměř neoddělitelně patří a přesto zde mají tvořit také kontrastní atmosféru, což se mi asi podařilo (paradoxně viz. reakce Paulart) Já bych si vytknul spíše zjevnou nesrozumitelnost díla týkajících se některých čtenářek a čtenářů, netuším však, co si s tím počnu. Toto haiku bych pro nápovědu zvídavým čtenářkám s mírnou nadsázkou zařadil do "kategorie" symbolických.:-))) M.

Paulart
08. 11. 2007
Dát tip
Ta souvislost poprchávání a klování vran je tu nečitelná. Haiku musí tvořit celek.

makros
08. 11. 2007
Dát tip
2 Gejša: rozumím Tvé poznámce, když ale v čerstvém oraništi leží něco "chutného"(což byl tento případ), chovají se i tito ptáci poněkud agresivněji... M.

neroušek
07. 11. 2007
Dát tip
Haiku-nehaiku-dobré.

Norsko 1
07. 11. 2007
Dát tip
to jsi špatně pochopil, teď myslím haiku

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru