Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kapku po kapce

11. 11. 2007
10
41
5168
Autor
Jakubisko


kapku po kapce
jako když rozdmýcháváš oheň
lahví acetonu
tak moc uměle
ale přece nakonec zahoří

kapku po kapce
nech utíkat inkoust do slov
a řekni mamince
ať ti ohřeje jídlo

kapku po kapce
si klidně dál pouštěj žilou...
až se nakonec
          kapku po kapce
sám v sobě utopíš



41 názorů

Jakubisko
25. 12. 2007
Dát tip
Bien sur...je vais essayer ;) merci bien :)

Marguerite
25. 12. 2007
Dát tip
c´est pas mal, mais tu peux faire mieux.. je crois.. essaye.. M*

Jakubisko
18. 11. 2007
Dát tip
kuji :)

kapitan
18. 11. 2007
Dát tip
Text je dobrý....zaujal mne hlavně konec

Mě se to líbilo:)

Jakubisko
14. 11. 2007
Dát tip
škoda :) stavte se zas :))

Dáša
14. 11. 2007
Dát tip
ten konec je dobrý ... jinak mě to moc nevzalo ...

Jakubisko
12. 11. 2007
Dát tip
:) mnooo, něco sem napsal, uvidíme jestli se to změní na "píšu" ;) děkuji za zastavení

Jakubisko
11. 11. 2007
Dát tip
pivnik: no ale že to trvalo! :) Celebrian: nojono, já už nevim jak v tobě něco vyvolat......:o)))))

Celebrian
11. 11. 2007
Dát tip
Ty ses probral z nějakého spánku, asi podzimního :-)... "maminka" pro mě byla trochu jak pěst na oko a celkově to ve mně nevyvolalo nic tak silného

pivnik
11. 11. 2007
Dát tip
pry ze nemas isnpiraci!!! ;)


Jakubisko
11. 11. 2007
Dát tip
no, je mi pěkně na hovno...ale asi mi je v tom pocitu přecejen nejlíp....já sem případ bože :D

podle mne to dobře je :o)

Jakubisko
11. 11. 2007
Dát tip
to sem rád ;) já teď tou básničkou....a ještě jinými okolnostmi....cítím konečně záblesk starších časů......a teď nevím jestli je to dobře nebo ne.......:)

tak to musím poděkovat eště jednou - mně už to první přání udělalo velikanááánskou radost :o)

Jakubisko
11. 11. 2007
Dát tip
mno, snad, konečně ;) můžeš to brát jako dárek k narozkám :o))))

kubulíku můj nejmilejší, za prvý děkuju... a za druhý su ráda že ses zas ukázal a rozepsal :o) mně se nejvíc líbí závěr

Norsko 1
11. 11. 2007
Dát tip
já? ty odbíháš

Dero
11. 11. 2007
Dát tip
Seveřane, odbíháš od tématu, raději v této diskusi nepokračujme, mohlo by to vyjít najevo. Jakubisko, omlouvám se, tohle je poslední příspěvek z mé strany.

Jakubisko
11. 11. 2007
Dát tip
vážení od čeho má písmák soukromé zprávy? ;)

Norsko 1
11. 11. 2007
Dát tip
že si lidé domýšlejí, poznáš také ale až si to nebudeš přát, derouši

Dero
11. 11. 2007
Dát tip
Srovnej, kolik užitku z toho vzešlo. Mylně předpokládáš, že si lidé domýšlejí.

Norsko 1
11. 11. 2007
Dát tip
(napsal), tam chybí

Norsko 1
11. 11. 2007
Dát tip
srovnej, kolik slov jsem já a kolik ty

Dero
11. 11. 2007
Dát tip
... si pohráváš na cizích písečcích. Zábavné to není, proto mi vrtá hlavou, proč to děláš.

Norsko 1
11. 11. 2007
Dát tip
mluv dál, zajímáš mě

Dero
11. 11. 2007
Dát tip
Seveřane, poslední dobou...

Norsko 1
11. 11. 2007
Dát tip
takové bezkrevné

Dero
11. 11. 2007
Dát tip
Za málo. :o) Doporuč mi nějakou svoji z minulosti, rád se na ni podívám. Určitě máš pár děl, která ti i zpětně připadnou dobrá.

Jakubisko
11. 11. 2007
Dát tip
Safra, za dobu co sem tu nebyl se koukám zlepšily personální posty :) takovej rozbor sem tu za celý dva roky nedostal...dík moc, určitě si vezmu ponaučení :) hrozně dlouho sem nepsal, tak to možná podle toho vypadá, když se podíváš na nějaký starší básně když sem byl "ve formě", možná tam ten potenciál je trošku rozhořenější...? :o)) těžko říct...každopádně děkuji velice :)

Dero
11. 11. 2007
Dát tip
Takhle tvoříš básně? ;o) Teď vážně. V první strofě čtenář může snadno zakopnout už na prvních třech verších, podívej: kapku po kapce jako když rozdmýcháváš oheň lahví acetonu Uvažuj se mnou. Čtenář čte jednotlivé verše, v mysli má obraz jednotlivých kapek a ty mu v druhém verši řekneš, že to je jako "když rozdmýchává oheň". Někdo, kdo vnímá poezii a obraznost celkově ploše, by možná řekl, že to je zajímavý obraz/kontrast, ale ve skutečnosti je šedá zóna obraznosti. Je to rozpor, který lidská mysl rozlouskne nanejvýš tak dvěma paralelními obrazy. To vyžaduje hodně soustředění a rozdmýchává ;) nejistotu. Oč snazší a účinnější by bylo ten obraz budovat postupně? kapku po kapce jako když lahví acetonu rozdmýcháváš oheň Kapky -> lahev -> tekutý aceton -> hořlavina -> oheň. Vida, tohle je schůdné, žádný šeďák to nekazí, obraz je budován postupně. Navíc na tento postup lépe navazují čtvrtý a pátý verš, ale to je jen můj názor. Druhá strofa je taková syrová. Chtělo by to lépe prokreslit prostředí, alespoň naznačit, ke komu to vlastně mluvíš, když si troufáš zmiňovat maminku (přestože je zde pouze symbolem soustředěnosti). Přijde mi, jako by ses tak moc snažil vyjádřit vnitřní pocit, až jsi zapomněl, že nepíšeš pro sebe, ale pro čtenáře, který nemá tušení, co vlastně vyjadřovat chceš. Závěrečná strofa je pro mě symbolem ultimátní introspekce. Ten pocit znám. Vadí mi, že ve čtrnácti verších čtyřikrát opakuješ leitmotiv "kapku po kapce", který zase nemá takovou sílu, aby při každém opakování gradoval. Pro mě celkově poměrně bezkrevná báseň s jiskrou potenciálu, který, pevně věřím, se v budoucnosti plně rozhoří. Rád jsem četl, díky.

krempi
11. 11. 2007
Dát tip
stred bych uplne vyndala... prva a posledna by stacila... a inak fajne

Jakubisko
11. 11. 2007
Dát tip
Merci beaucoup, scorpio :)

Štírka
11. 11. 2007
Dát tip
ta tedy vůbec není špatná...:-) t*

milovanka
11. 11. 2007
Dát tip
Vločku po vločce dokud sám neroztaješ :-)*

Jakubisko
11. 11. 2007
Dát tip
Muessa3: toož děkuji, tak nějak všelijak, básnické střevo mne v poslední době jakosi opustilo...:) ale tímto dílkem je možná zpět, uvidíme :o)) i thalince děkuji za návštěvu :))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru