Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Gertrůda

12. 11. 2007
19
50
3563

pro W...

Gertrůda to nechápala. Babička byla už pošesté mrtvá. Ta ubohá stará žena vždycky naletěla šarlatánům – falešným prodavačům nerezových příborů a hrnců s pokličkami z šestnáctikarátového zlata. Pokaždé ji obrali o všechny její hořké čokolády a nakonec chladnokrevně utloukli chřestem, aby později ležela na márách.Vypadala tam vždycky tak bezduše, až se Gertrůdě chtělo plakat. Nemělo to ale cenu, protože babička stejně vždycky pátého července (ale jenom když pršelo) vylezla ze země, značně silnější a zdravější. Gertrůda navíc ani brečet nemohla. Od té doby, co se jí do oka za jedné únorové vichřice dostal hvězdný prach, měla ucpané slzné kanálky.

            Celá rodina se vracela z pohřbu v nijaké náladě. Veškeré nářky byly zbytečné, protože babička se měla zanedlouho vrátit – zocelená a připravená smažit jejich oblíbené vdolky zjemněné králičí krví.

            Doma se sešli Gertrůdini rodiče se svými příbuznými a dlouho do noci souložili. Dávali si při tom ale pozor, aby některá z přítomných žen neotěhotněla, protože nikdo nestál o incestní dítě. Všichni moc dobře věděli, jaká s sebou takový bastard nese rizika.

            Gertrůda měla dost těch nocí, kdy se k dospělým nemohla přidat, protože ji nějakým zvláštním nedopatřením ještě ve čtyřiadvaceti považovali za dítě. Ze svých dětských skříní vyndala troje plesové šaty, otevřela okno a po chvíli váhání skočila na vlhký beton. Ozvala se obrovská rána, ale příbuzní, zainteresovaní lascivním skupinovým sexem, si naštěstí ničeho nevšimli.

            Dvě hodiny utíkala po čáře dělící hlavní silniční tah vedoucí městem. Nikdo nezastavil. Nikdo se nezeptal, jestli nepotřebuje pomoct. Ubohá, zpocená Gertrůda!

Možná se nad ní ustrnuli sami bohové, možná měla jen štěstí… zkrátka a dobře, nakonec jí přeci jenom zastavil oprýskaný kamion s pobledlým řidičem, díky kterémuž se poprvé dostala za brány jejího rodného města. Náhle se počala cítit tak volně. Prvně v životě měla chuť udělat něco, co nikdo neočekával. Poprosila řidiče, aby zastavil a ona mohla vystoupit. Aby nepřišel zkrátka, darovala mu na památku svoji řasu. Chudinka nevěděla, že se to už dávno nedělá.

            Stála u silnice. Pršelo. Poprvé se cítila jako dospělá. Zhluboka se nadechla a její malé nozdry vtahovaly tu omamnou vůni výfukových plynů, které postupně rozevíraly i ty nejhlubší dutiny Gertrůdiny nezkušené lebky. Ucítila neskutečný tlak v očích. Poprvé po letech mohla zase plakat…


50 názorů

leenai
04. 02. 2008
Dát tip
moje chyba.. tratím na tom, že jsem líná číst včas.. málem jsem se tak nehorázně ochudila.. naprosto! výborné.. vždycky jsem chtěla psát hodně podobně

3D-chleba
10. 12. 2007
Dát tip
narez hlavne to s tou babickou:)

panebože, to sem jáááááá :)))))

Pisces
25. 11. 2007
Dát tip
panebože, co to jeee? :-D paráda, tip

krásně jsi to řekl:) chce se mi říci: děkuji:)

NePoe_ta
19. 11. 2007
Dát tip
Flusanec do nebe netřeba rozmazávat, nikdy víc nevrátí se, pravím se sebejistotou loudavých kroků Tvých vět pevné stavby, stoupajících cestou možná nemožnou, přesto znalých předem svého cíle. Pro mne strhující osvěžení po jinak všedním, únavném dnu, profláklém jako nezdařená premiéra smetená hledištěm do propadliště. Urteil als ein Teil des Uhr :)

do oblak? hm... jsem zvědavá, na koho dopadne, až se vrátí na zem:)

NePoe_ta
19. 11. 2007
Dát tip
Povídka vydýchlá z prsou přiškrcených svírající blůzkou levobočné reinkarnace Ladislava Klímu, pro neodkladnou potřebu - ulevit si ... :) ... když se mne na ní bude někdo ptát, řeknu "plivanec do oblak" :))) -t-

wazzup
18. 11. 2007
Dát tip
jo moc líbí, fakt mě to zaujalo!:)

ahoj Ondro:)

oerdnj
14. 11. 2007
Dát tip
tebe už jsem tady dlouho neviděl...

děkuju:)

Hezký poetický večer, střevo! :D máš to tu móc hezký

ahoj Tlamo:)

:´) jé

juj :D

Barman
13. 11. 2007
Dát tip
joj

víš, maso... ...já, jakožto střeva prvoka, který střeva nemá, nemám nárok na zvedání vakuol, ani nohou ---> tudíž nemohu mít hnuto žlucí a ani dát se nemůžu ---> žiji v transcendentální rovině, ach! povznesla jsem duši nad tělo ---> složitý proces... co Ti budu vyprávět...

růže: neeeboj!:) proč bych se měla dávat? má masitá přítelkyně:) tohleto Já teda jen tak neděláám :D /ačkoli kopulační odstaveček přítomen/

Honzyk
13. 11. 2007
Dát tip
...mrdat(((((...to|: hrobar ceskeho kapytalysmu!!!!!!!!§)))

jak bysme to jen... ~~~~aaaa! My střeva máme kopulační odstavce ráda!!!! a děkujeme Ultrainfernálovi za vyzdvihnutí slzných kanálů:) ~~~~a obhajujeme kopulační odstavec, neb ho tam chceme mít ---> nikdo přeci neví, jaké máme touhy... tak bacha! :D ~~~~hrobgar: mrzí nás, že se Ti to nelíbí... jdeme do koupelny brečet... ach! poroučíííme se!

hrobgar
13. 11. 2007
Dát tip
ja neviem čo na tom vidíte, žiadny úvod, človek je vhodený do deja, potom to naberie trošku spádu pri lezení zo zeme za dažda a potom zase nič... a tie pokusy o perverznosť v rodine a podobne, je to už tuctové, ničím to nezaujme...

Zvrhlík
13. 11. 2007
Dát tip
Ultrainfernal: Mě stačila od Měrky jedna, dvě a pak jsem občas prolítnul jen názvy jeho "povídek", které mě vždycky dostatečně odradili, abych na ně neklikal. A pak pár recenzí na jeho knihu, abych věděl, že když ho nečtu, že fakt o nic nepřicházím. Když je špatnej doušek nebude přece pít celej sud, ne? :) Prostě mi samoúčelný sex v textu příjde zbytečný a rušivý. Je to tam jako pěst na oko. (imho) Toť vše. Střeva prvokova maj totiž navíc, jak už předvedla v minulosti.

Honzyk
13. 11. 2007
Dát tip
ano, ano, ano, volám spolu s Ultrakem!!!!!! ZASTAVTE STROJE!!!!! PRYČ S PROTEKTORÁTNÍ VLÁDOU!!!!

Honzyk
12. 11. 2007
Dát tip
....noí joí furt))))))))))))

~~~~Zvrhlík: neeee! žádná měrkovitost sakra kua fix! Vždyť přece... áááále... co Ti budu... nechce se mi! ~~~~jinak ostatním: oOoo óóóó děkuji

Honzyk
12. 11. 2007
Dát tip
..IVO napsal presne....nas recenzent....ale fakty za jo...skvely!!!!-----------------------

Zvrhlík
12. 11. 2007
Dát tip
Příliš mnoho měrkovitosti na malém prostoru. Už slyším ty poznámky, že to říká ten pravý. Ano. Je tomu tak. :)


no ba že, tak je to lepší.. Bruček píše mapu... start zní: "POTÍ"; a to je hezké, ne?

no ba že, tak je to lepší.. Bruček píše mapu... start zní: "POTÍ"; a to je hezké, ne?

~~~~nic, kytko :D:D chtělo se mi mít na chvíli dědu! ~~~~Pyžamo: sestro nejdražší!!!! hůůůů!

no.. jak jsem řekla včera.. a to platí i dnes; takže miláčku můj T pozdrów naszych! Hallelujah

dědooo? /tak ne :D/

oOoo óóóó... díky, masitá květino!

Nemýlíš, IVO:)!

IVO
12. 11. 2007
Dát tip
Groteska a ireálno si podávají ruku s tesknotou, jedno nevylučuje druhé. Tu a tam obrysy kulis autobiografických resonancí(stop). Nebo se mýlím? *T

trefili a tak to má bejt:D! dík, Jakubeee

Jakubisko
12. 11. 2007
Dát tip
Perfektní povídka se záblesky dekadence, nebo co to tam je :) každopádně se v tom vidim jak v máločems :) dneska sme se koukám navzájem pěkně trefili ;)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru