Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Marek

16. 11. 2007
21
45
2580
Autor
Marcela.K.
Je to hloupý. Trošku se za to stydím, ale co.
Bylo mi patnáct a tak moc jsem ho chtěla.  Černý oči, pořád se usmíval. Světlá čupřina vlasů nad čelem. Chtěla jsem ho strašně moc.
 V patnácti!
Řekla jsem to doma mamince. Jak moc po něm toužím. Ona se usmála. Blížily se vánoce a tak bylo všechno jinak. Advent u nás znamenal být si blíž.
Kdykoliv jsem ho ve městě zahlédla, zasnila jsem se a těžko od něj odtrhávala oči. Byl by jen můj. Spala bych s ním , to je jasný! Prostě ho potřebuju. Jenže, copak je to možný v mém věku?!
 
 
Štědrý večer.
Rozbaluji balíček a nevěřím svým očím! Maminka mi ho koupila! Hadrového šaška s bakelitovým ksiftíkem, do kterého jsem se zamilovala přes sklo výkladní skříně hračkářství.
No ano, v patnácti! Modrožlutý, hadrový,vycpaný šašek s nemizejícím úsměvem mě pak provázel celou dobu studia na střední škole, spal se mnou na privátě i na ubytovně v místě prvního mého zaměstnání.
Dokonce se mnou spal i v době, kdy už nemusel, protože po mém boku usínal můj muž.
Šašek Marek. Tak jsem mu říkala a šeptala mu večer všechna svá přání, sny a tajemství.
Pak se přestěhoval do postýlky našeho prvního syna. Věděl o mně všechno…
 
A dnes? Leží na půdě ve starém koženém kufru s několika panenkami…chtěla bych slyšet co si povídají o lidském vděku… i když …možná to tuší…princezna, která je vysvobodí, se už narodila. Jmenuje se Rozárka.
 
 

45 názorů

Marcela.K.
08. 11. 2019
Dát tip

snad tě pobaví :-)


8hanka
23. 01. 2012
Dát tip
maminka bola skvela...sny sa maju plnit najma na Vianoce:) *****

Marcela.K.
23. 01. 2012
Dát tip
.

Marcela.K.
04. 11. 2009
Dát tip
:-) ještě jsem měla medvěda, ale ten byl "sváteční"..píšu o něm v "O panence, co se nesměla svlékat."

Cristinne
04. 11. 2009
Dát tip
Moc hezký :) Já mám žabáka Adama :)

Marcela.K.
03. 09. 2009
Dát tip
Ráda se tam vracím...je mi tam někdy líp, než se "živými" lidmi.

Hlubší kritiku ode mne? Jsem jen malý písmáček! Ale už jsem se jinde zmínil o svém medvědovi. Opět jsi pootevřela dveře na půdy či do skříní věčného odpočinku našich... "T".

Marcela.K.
02. 09. 2009
Dát tip
Tak tady máš přídavek :-)

těša
08. 05. 2009
Dát tip
kdo je rozárka? má to jméno nějaký smysl, který nechápu, nebo je tam jenom tak? A pokud, tak proč?

StvN
31. 01. 2009
Dát tip
Podle pravidel lze nominovat povídku z aktuálního měsíce.

Edvin1
31. 01. 2009
Dát tip
Jsem si všiml, jenže já neznám pravidla. Stejně ta povídka nemá chybu. :-)

Marcela.K.
31. 01. 2009
Dát tip
Edvine...je přes rok stará :-) dík...ale je :-)

Edvin1
31. 01. 2009
Dát tip
Tahle povídka by si zasloužila být povídkou měsíce. Avi StvN

v pátnácti se miluje na život a na smrt a maminka je moudrá žena, která to ví a dokáže pomoci, i hlavní hrdinka taková bude, historie se opakuje, moc hezky napsané, s nadhledem i láskou

Marcela.K.
29. 01. 2009
Dát tip
:-))) No nevím, nevím... jako nápad to je hezký...ale na jaký krádeže by se to vztahovalo? na všechny? To bych to radši nechala při starém :-))) co já vím, jestli můj muž někomu neukradl třeba hliněnou kuličku...neřku-li duhovku, či skleněnku ;-)

Lakrov
29. 01. 2009
Dát tip
> Takovým zlodějům by měly odpadnou ruce... Vzhledem k tomu, že větší procento tohoto typu zlodějů je v mužké části populace, mi pro to upadnutí přichází na mysl i jiná tělesná partie. A jako ještěrkám by jim pak mohl zase narůst; vzadu.

Marcela.K.
29. 01. 2009
Dát tip
Takovým zlodějům by měly odpadnou ruce :-( jako ještěrkám ocásek... pak by jim mohly narůst, ale takové s kratičkými prsty...aby každý viděl s kým má tu čest :-)

Lakrov
29. 01. 2009
Dát tip
Schovávali jsme si hračky, se kterými si hrály naše (dnes už velké) děti. Některé stavebnice byly ještě po mně. Když jsme tu krabici chtěli odvézt do nového bytu, někdo nám vykradl auto a byly pryč -- no co, staré hračky... Dodnes je mi to docela líto.

Lakrov
29. 01. 2009
Dát tip
Pro Tangens_Omega36: > bylo spíš dětské... I tato varianta mě napadla, ale zmiňovat se o ní se mi zdálo poněkud poedofilní :-))

Marcela.K.
29. 01. 2009
Dát tip
:-))) Lakrov! Tangensi, nechci tě ranit...ale myslím, že držet v náručí hadrovou, nebo plyšovou hračku je něco jiného, než studený kolo... i když chápu i vztah k takové věci...měla jsem takhle ráda naše auto...když jsme ho měnili za nové, byla jsem ráda, že nešlo z domu úplně a že jsme si mohli dovolit, dát ho nejstaršímu synovi, který se zrovna oženil.

Lakrov
29. 01. 2009
Dát tip
ještě avízo

Lakrov
29. 01. 2009
Dát tip
Pro Tangens_Omega36: Bylo dámské?

Marcela.K.
29. 01. 2009
Dát tip
:-))) no já že píšeš, že jsi měl takový vztah ke kolu...já se s Markem "mazlila" představa kola pod peřinou v posteli, jak ho držíš v náruči.... se mi líbí :-)))

Marcela.K.
29. 01. 2009
Dát tip
Ty jsi spal s kolem? :-)))

Edvin1
29. 01. 2009
Dát tip
Sakra! Tak tohle nikdy nedokážu. Klobouk dolů! Tvůj děd Ed :-)

baronka
29. 01. 2009
Dát tip
Je nádherná a Rozárka ta se má T

Lakrov
29. 01. 2009
Dát tip
To je překvapení... Juch! To je to krásné... a potom, a potom. Trochu na úsměv a trochu skoro na slzu :-) Dík za náladu. Potřebuju takovou. Tip a Rozhlas

Diana
07. 11. 2008
Dát tip
Nádherně napsáno! Nikdy jsem neměla panenku, plyšáka, ani talisman. Bývala jsem často sama doma. A jak jsem tak s pláčem usínala, představovala jsem si, že mám v posteli živého králíčka nebo kotě... To je dobře, že ti maminka toho šaška koupila! T*********

Marcela.K.
07. 11. 2008
Dát tip
to je on :-)

Janina6
20. 11. 2007
Dát tip
Jejda, to je krásný! :-)))))) *

avox
18. 11. 2007
Dát tip
Já měla ještě na VŠ talisman - hadrovou panenku s bakelitovým obličejem a ježatými zlatými vlásky. Ta hlavička jí čouhala z diplomatky, ale fungovala! */

Barbar
17. 11. 2007
Dát tip
No jo, no... :-)

Háber
16. 11. 2007
Dát tip
*** pjekná rozprjávka *

Hesiona
16. 11. 2007
Dát tip
To je fantastické ! :o)))*

ruprecht
16. 11. 2007
Dát tip
milé... *

Robinia
16. 11. 2007
Dát tip
Jééééé

:o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru